Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Longer195

Proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów

Recommended Posts

Proszę o radę bardziej doświadczonych kolegów.

Moja viki 2.0 16v (X20XEV) brała 1L/1000km

Zdecydowałem się na wymianę uszczelek + uszczelniaczy, w efekcie spala teraz 0,3 - 0,4 L oleju / 1000 km.

Cały czas jest olej Shell'a 10W40.

Mechanik radził po przejechniu 1000km, właśnie go zrobiłem, wymienić olej+filtr.

Dodatkowo zauważyłem po naprawie, że dopiero po około 10sek od uruchomienia albo zaraz po uruchomieniu i zdecydowanym dodaniu gazu gaśnie czerwona kontrolka oleju. Przed naprawą gasła od razu po uruchomieniu.

Proszę o rady na jaki olej i jaki filtr zmienić, i czy jest sens się przejmować gasnącą później niż zwykle kontrolką.

Pozdrawiam szanownych forumowiczów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolka powinna gasnąć max po 1-2 sek od odpalenia, są dwie możliwości albo pada czujnik ciśnienia oleju albo też pompa oleju nie daje prawidłowego ciśnienia. Raczej tego nie ignoruj bo może się skończyć bardzo smutno. Jest to dość dobry olej i ja bym na Twoim miejscu na nim pozostał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolka powinna gasnąć zaraz po odpaleniu i nie powinno być potrzeby dodawania gazu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Gdy u mnie w poldku był podobny objaw to... silnik całkowicie zdechł (nawet nie wiem co mu dokładnie było bo i tak nie naprawiałem tego)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by krzysiak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co zatem zrobić wymieniać czujnik, pompę czy poczekać co będzie jak wymienię olej ( w poniedziałek ).

Moja optymistyczna teoria jest taka, że gdzieś dostał się brud.

Co radzicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co ma olej do ciśnienia oleju? najlepiej by było jakbyś jak najszybciej pojechał zrobić w jakimś warsztacie próbę olejową. W tedy będzie wiadomo czy to czujnik czy pompa.

A co ten brud miał by robić?

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po prostu kolega mówi, że gdzieś na filtrze może być jakiś syf.

Skojarzyłem to z naprawą głowicy. Od tego momentu to się dzieje i mnie wkurza.

Ja jestem laikiem w tym temacie.

Próba olejowa? Na czym to polega?

Z góry dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i nie jest to głupia teoria - mógł się zasyfić zawór przelewowy w pompie

ale tak jak @JarekS napisał - najpierw pomiar ciśnienia oleju. Tyle, że to robi sie na rozgrzanym silniku i nie wiem czy bedzie miarodajne odnosnie samego rozruchu. Ale zawsze będziesz spał spokojniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No widać, że brud może coś narobić jednak.

Próba olejowa to po prostu pomiar ciśnienia oleju?Czy ja to dobrze rozumiem?

No na rozgrzanym silniku gaśnie po 1-2 sek.

Przy zimnym to nawet uda mi się zapiąć pasy i ruszyć i dopiero gaśnie.

Jutro będę miał kupiony nowy olej+filtr.

Może zanim zmienię jestem jeszcze w stanie coś zrobić?

Dzięki koledzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oj może brud narobić może. Później gasnąca kontrolka może też być efektem użycia kiepskiej jakości filtra oleju - przy zakupie kup filtr dobrej firmy. Tak czy inaczej lepiej zmierz to ciśnienie oleju i wszystko będzie wiadomo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego, pomiar ciśnienia...koniecznie!!! Próba olejowa to akurat co innego...ale to nie jest ważne w tym przypadku.

Nie jeździj z tym, bo możesz zaszkodzić silnikowi, albo nawet go wykończyć.

Kolejna sprawa - to powód.

Brud może, ale to wątpliwa sprawa.

Mechanik musiałby chyba celowo sypać tam syf żeby tak się smok czy filtr zapchał.

Raczej coś zostało źle poskładane i olej spływa z układu po wyłączeniu silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W takim razie nie mam czasu do stracenia. Jutro będę chciał sprawdzić to ciśnienie.

Nie wiem jeszcze gdzie. Będę dzwonił gdzie się da.

Napiszę jaki tego efekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No filtr mogę mieć jutro oryginalny GM. Czy polecicie mi coś sprawdzonego lepszego?

Co myślicie o GM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

GM jest ok, poza tym Filtron, Mann, Knecht, Bosch...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana filtra oleju nie zaszkodzi, ale ja najpierw wymienił bym czujnik ciśnienia oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki ale zrobię najpierw pomiar ciśnienia.

Olej+filtr i tak mam wymienić i jutro kupię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie wróciłem od mechanika (innego niż ten, który robił głowicę).

Pomiar ciśnienia pokazał, że wszystko jest w porządku ( kiedy wjechałem na kanał silnik był rozgrzany ).

Po odczekaniu aż silnik ostygnie zaczęły się cuda, tzn.:

uruchomiliśmy silnik i ciśnienie dokładnie zero.

Po dodaniu gazu wskazówka ciśnienia poszła w górę od razu i dalej było już ok.

Robiliśmy te pomiary 3-krotnie. Raz na ciepłym - ciśnienie ok.

2 razy na zimnym - ciśnienie zero po uruchomieniu przez kilka sekund po czym ciśnienie gwałtownie wzrastało.

Co postanowiliśmy zrobić:

Jutro kupuję olej, filtr i czujnik ciśnienia oleju(już mam).

Co do oleju to posłucham obu mechaników i zalejemy olej mineralny Castrol magnatec 15W40, filtr oryginalny GM.

Teraz mam kagera a olej Shell 10w40.

Wymieniamy to wszystko w poniedziałek i zobaczymy co dalej będzie się działo.

Podejrzenie tego mechanika to smok lub zawór przelewowy w pompie.

Ciekawe co wy na to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zalewaj go 15w40 bo wykończysz hydraulikę silnika, ten olej jest za gęsty i nie powinno go sie stosować w tego typu silnikach,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sam chciałem Valvoline 10W40.

No ale obaj mechanicy twierdzą, że lepiej od razu mineralny.

No i mam dylemat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zmień mechaników, poszukaj na forum jest dużo tematów dlaczego tego nie powinno się robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No cóż. Panowie mechanicy wyraźnie dają mi do zrozumienia, że nie wiadomo co było wcześniej lane, więc lepiej lać mineralny.

Ja jeździłem na 10W40 i też nie widzę powodu żeby zmieniać na gęstszy.

Myślę, że wleję Valvoline MaxLife 10W40 - polecany do aut pow. 100tys. km.

Mam na liczniku 198 tys. i panowie mechanicy tym sporym przebiegiem motywują zmianę na mineralny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ile juz km przejeździłeś na 10w40 od zakupu.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

6000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtrące sie w temat,osobiście leje półsyntetyczny 10w40 mobil1,tak mi doradził mój mechanior,mam przebieg 217tys i odradzał mi zmiane na mineralny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie - nie zmieniaj oleju na mineral

nie rozumiem też po co masz zmieniać czujnik

problem leży prawdopodobnie w pompie - jak już masz spuszczać olej to sprawdź ten zawór przelewowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to mam mechaników znawców widać.

Mi laikowi na logikę to nie pasuje.

Ani olej ani czujnik nic tu nie ma. Ale jak mam już nowy czujnik i grosze kosztował to już go zmienie.

Co do oleju i tak zmieniam i zostanę na półsyntetyku tylko, że VALVOLINE MAXLIFE 10wW40 - bardzo chwalony nie tylko tu na forum.

Filtr dam GM i przy okazji wymiany chcę sprawdzić ten cały smok i zawór przelewowy.

Tylko gdzie jak tu takie mechaniory - teoretycy, magicy jak widać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...