Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Hubert

Problem X20XEV

Polecane posty

Witam

Mam następujący problem

Czasem po zapaleniu silnika wyświetla mi się check

Po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu problem ustępuje, choć nie zawsze, czasem dopiero za drugim, trzecim razem.

Czasem występują problemy z odpaleniem silnika, raz pali od "sztycha", a raz muszę pokręcić trochę dłużej, ale zawsze odpala.

Mam problem z większym spalaniem, benzyny pali na poziomie 12l po mieście, gazu 14l, czy jeżdżę szybko czy wolno.

Na poniedziałkowym spocie w Krakowie sczytaliśmy błąd, wyskoczył czujnik wału korbowego.

Problem zaczął się pojawiać po przejechaniu pierwszego tysiąca kilometrów na gazie, miałem za niską mapkę ponieważ miałem do wymiany kabelki WN.

Po wymianie kabli pojechałem do gaziarzy, podnieśli mapkę i problem znikł. Objawy były oczywiście takie same jak teraz więc podejrzewam że wywaliło wcześniej ten sam błąd.

Po przejechaniu dwóch tysięcy kilometrów problem powrócił, chociaż pojawia się trochę rzadziej niż poprzednio.

Czy pomoże wymiana czujnika czy szukać przyczyny w instalacji gazowej?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wywala Ci błąd czujnika to na pewno musisz go wymienić, sam czujnik zapewne jest sprawny ale uległa uszkodzeniu pod wpływem temperatury jego izolacja i się kable zwierają, niestety jest to praktycznie nie do naprawy gdyż leci po całości.Być może gaziarze go ruszyli przesunęli w czasie zabawy z gazem i teraz częściej zwiera, nie powinno to mieć natomiast wpływu na spalanie, tutaj raczej bym obstawiał czujnik temperatury dla kompa, przepływkę lub sondę lambda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie zakładałeś instalacje?? Polecam chłopaków z Gorlic solidny i porządny serwis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

witam,miałem ten sam problem,co do większego zużycia paliwa,winą był czujnik wałka rozrządu i sonda lambda,z tym ze mi wywalało odrazu 0130,0340,a u kolegi tylko czujnik,więc sonda jest ok,przepływka też wywala 0100...u kolegi nie,czyli jest ok...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sonda nie musi być ok, wystarczy że nie trzyma już w pełnym zakresie, albo jest zasyfiona, czasami błąd na początku może nie wychodzić.

Nie wiem jaki wpływ może mieć czujnik magnetyczny badający tylko położenie wałka na spalanie, mógłbyś troszkę rozwinąć swoją teorię.

Pozdraiwam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

napisałem ten post opierając sie na moim przypadku,miałem padnięty czujnik i sonde,całkiem niedawno palił mi 14-16gazu na warszawie,a wynikało to z braku mocy,samochód nie miał siły a ja mu cisnołem zeby 'nie spać na światłach'.po wymianie owych rzeczy+wyczyszczony krokowiec i zawór erg spalanie na tych samych codziennych trasach(dziś tankowałem)wyszło mi 10,7l/100km.stąd moja teoria..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wasabi jak po odpaleniu będzie palił się check do daj gazu do podłogi na luzie, jeżeli maksymalne obroty nie przekroczą 4,5 tyś. to na mur beton czujnik położenia wału korbowego. U mnie dodatkowo czasami falowały minimalnie obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale ostatnio nie miałem czasu zerknąć na forum.

Dzięki za podpowiedzi, przy najbliższej wizycie u mechanika wymienię czujnik i dam znać czy pomogło.

Chyba nic się nie będzie działo jak jeszcze parę dni tak pojeżdżę?

Beny gazik zakładałem w Starym Sączu.

Edytowano przez Wasabi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wasabi

jestes pewien ze blad byl czujnika walu korbowego ?

te objawy wlasnie bardziej wygladaja na czujnik WAŁKA rozrządu

z tym ze auto wtedy najczesciej tez szarpie, prycha i czasem gasnie (typowa przypadlosc X20XEV)

Edytowano przez hapko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi w zeszly roku zaczął sie zapalc chceck.

Sprawdzilem bledy i byl tylko czujnik wałka.

Jezdzilem tak z m-c

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Auto nie szarpało i nie prychało

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Spalanie jakis literek w góre

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wiec nie ma chyba rczej reguly na objawy.

Ja bym jeszcze zerknał co za błedy wywalone są obecnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak stawiam na czujnik wału korbowego, gdy u mnie walnął miałem takie same objawy jak opisane w poście # 1. Na wszelki wypadek zrób jeszcze to co napisałem w poście # 7.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Niestety może się stać, u mnie pękła główka rozrusznika. Z tego co tłumaczył mi mechanik to gdy jest problem z odpaleniem, silnik potrafi szarpnąć w tył i dlatego doszło do pęknięcia. Edytowano przez piejos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odgrzeję ..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

mam takowy problemik:

od grudnia raz na jakiś czas wywalało błąd 0130, było to naprawdę sporadycznie ... po ponownym zapaleniu silnika błąd znikał

ostatnio wszystko zaczęło się nasilać ... błąd zaczął się pojawiać coraz częściej ale żadnych negatywnych objawów nie ma, znaczy jak się swiecił check to podczas zmiany biegów samochód lubi szarpnąć ...

kasowałem błędy i był tylko błąd 0130

dziś zrobiłem trochu więcej km po mieście i zaczął mnie ten błąd irytować ...

wziąłem op-coma i pojawił się nowy błąd

0340 Nieprawidłowy sygnał sensor wału rozrządczego

0120 Zasięg/działanie sensora O2

błąd 0340 pojawiał się równo z 0130

pytanie:

padła sonda czy czujnik wałka .. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pyatnie ciekawe. u mnie tez czasem (tylko na gazie) wywala 0130 i nie przejmuje sie tym bo nic sie nie dzieje. Slyszalem ze wielu ludzi tak ma i dalem sobie spokoj. A co do 0340 to wywalilo mi raz tylko w tamtym roku. (autko nie chcialo jechac , obrotomierz swirowal. zatrzymalem sie na chwile na poboczu zgasilem zapalilem) Od tego czasu nie mialem wiecej tego bledu 0340 a z pamieci komp sie sam wykasowal. Wiec nie wiem co to u mnie bylo. Moze jakis syf wpadl chwilowo na czujnik.

edit: dodam ze sonda sprawdzana. pracuje w pelnym zakresie napiecia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mierzylem jeszcze jedną wartość op comem

O2 Sensor -- waha się w granicach 39mV a 4400mV

wyczytałem na forum że jak jest w granicach 0-200mV to jest właśnie sonda uszkodzona

u mnie pojawia się właśnie 0340 ale silnik pracuje normalnie, nie ma żadnych typowych objawów uszkodzonego czujnika wałka ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×