Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

czy to zawór EGR cały od oleju??


Guest DARIUSH86
 Share

Recommended Posts

tak to jest zawór EGR, na zdjęciu widać że "trochę" puszcza olej. Pewnie kolektor dolotowy jest już bardzo zawalony, dlatego też mogą wystepować opisane przez Ciebie problemy. W opisie masz silnik 2,0 a wydaje mi się, że w tych silnikach zawór EGR jest metalowy ale może sie mylę.

Link to comment
Share on other sites

Guest DARIUSH86
W opisie masz silnik 2,0 a wydaje mi się, że w tych silnikach zawór EGR jest metalowy ale może sie mylę.

Tak silnik mam 2 litrowy, 101 kucyków

apropo to powiem że oglądałem pompę vacum bo czytałem porade na temat jej wymiany i widzę że mam pompe luka więc już chyba była wymieniana

p8196873.jpg

no i uciekł mi olej :/

Link to comment
Share on other sites

Po oglądnięciu fotki mniemam że masz do wymiany uszczelniacze na zaworach, lub turbinę. Wszystko Ci leci do intercolera i kolektora dolotowego. Weź na początek wyczyść kolektor i zobacz czy nie masz luzu na wałku turbiny.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olej dostaje się przez odmę do turbiny i zapinkala z powietrzem do kolektora ssącego. To co jest na zewnątrz, to nic w porównaniu z tym co się dostaje z powietrzem do cylindrów i jest spalane. Jak pisałem wyżej do uszczelnienia góra silnika.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Olej dostaje się przez odmę do turbiny i zapinkala z powietrzem do kolektora ssącego. To co jest na zewnątrz, to nic w porównaniu z tym co się dostaje z powietrzem do cylindrów i jest spalane. Jak pisałem wyżej do uszczelnienia góra silnika.

Kolego skąd wiesz, że tylko góra (przez co rozumiem - uszczelnacze zaworowe), mam podobne objawy - dość duży wypływ oleju z odmy. fakt, że nie widać że olej jest spalany, brak czarnej ani niebieskiej chmurki spalin za autem.

Link to comment
Share on other sites

Możesz wyjąć jeszcze bagnet i zobaczyć czy nie wali Ci oliwą przez miarkę poziomu oleju. Jednak najczęściej do roboty jest głowa motora.

Link to comment
Share on other sites

Straszne przyczyny podajecie..Przeszukaj forum ,o EGR już wszystko było.

Wycieraj ten syf szmatą raz na miesiąc lub nie i jeździj dalej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP