Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Rafał X16Xel

DTL czy DTH, dziwny błąd

Polecane posty

Mam kolegę i proszę o poradę, bo na dieslach się kompletnie nie znam:

-samochód sprowadzony 2 lata temu z Holandii i do tej pory nie było problemów, rok 1997 silnik DTH BEZ KLIMY.

-OP-COM nie potrafi się połączyć jak wybieram DTH, ale za to jak wybieram DTL to się łączy

-wywala błąd, który po skasowaniu od razu pojawia się ponownie P1530 (przekaźnik klimatyzacji), co jest dla mnie dziwne bo nie ma klimatyzacji i nawiew działa na każdym biegu

-parę razy podczas jazdy wypadał "chek" i samochód nie chciał przyspieszać (pewnie komputer wprowadzał w tryb awaryjny), ale co dla mnie bardzo dziwne jak odejmowało się gazu to lekko zaczynał przyspieszać? , a jeszcze dziwniejsze to to, że naciśnięcie hamulca powodowało zniknięcie "cheka" tyle, że nie za każdym razem

czary mary, czy kolega ma podmieniony komputer od DTL'a czy dzieją się tam inne cuda?

proszę o pomoc i nie odsyłanie mnie do szukaj bo już szukałem i nie znalazłem odpowiedzi tym bardziej, że się nie obeznaje w dieslach i coś mogło umknąć mojej uwadze, za wszelkie porady będzie wdzięczny kolega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdzic numery z kompa i bedzie jasne co ma zamontowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jakieś inne cenne wskazówki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak połączy się z interfejsem powinien pokazać typ silnika , nie pamiętam która to linijka ale jak wybierzesz silnik i start to na pierwszym ekranie powinien wyskoczyć typ .

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Były zapisane jakieś błędy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie były zapisane błędy (tylko ten P1530), a po połączeniu się wyskakuje lista gdzie na końcu jest DTL, ale silnik jest DTH ???

Edytowano przez Rafał X16Xel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To może rzeczywiście jakiś przeszczep z dtl-a który miał klimę ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Niech kolega zajrzy do wyłącznika stopu - ma dwa styki jeden do świateł drugi na kompa ( przeważnie wystarcza czyszczenie styków )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

skąd wiesz ,ze to dth??ja szukalem kiedys dth to dopiero z 98 byly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a co powodowało przejście w tryb awaryjny i to dziwne przyspieszanie przy odejmowaniu gazu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Właśnie to jest jakiś dziwny objaw , o ile gasnący check pod wpływem naciskania pedału hamulca jest wytłumaczalny to w tym przypadku nawet nie wiadomo z której strony to ugryźć - zwłaszcza że nie ma żadnych błędów więcej . Jak ma dostęp do interfejsu to niech bada po każdym zaświeceniu checka - może wtedy coś się wyjaśni .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy to napewno dth????z tego co wiem nie mozna zrobić takiego przeszczepu kompa

Edytowano przez szczepan162

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do podpinania to od dawna się błąd nie pojawił, a zaraz miną wakację i już mnie tam nie będzie, a z P1530 płacić za każdym razem to kicha, co do 1998 i DTH to mu powiem i czemu tak twierdzi zapytam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

DTH czy DTL to zauważysz bez większych problemów, przecież DTLka nie ma IC (intercooler), nie ma tego grubego węża idącego właśnie od IC do kolektora ssącego obok długiego węża wodnego... Silniki są takie same, inne jest ECU, inaczej doprowadzone jest zasilanie z turbiny i kilka innych szczegółów, sam silnik jest taki sam.

DTH produkowane były w 1997 roku ale modelowo jest to już rok 1998.

Można Opcomem połączyć się w taki sposób, że nie podajesz mu konkretnie modelu ani roku produkcji samochodu a wybierasz opcję "wybór automatyczny", wtedy wszystko stanie się jasne... Zarówno sterownik pompy i silnika, modelowy rok produkcji, kod samochodu wraz z numerem nadwozia oraz wersja softu - wszystko powinno być tu widać o ile interfejs prawidłowo połączy się z ECU. Jaką macie wersję Opcoma ?

Rafał, jak będziesz miał nadal problemy to podjedź na chwilę do mnie z kolegą, przecież adres znasz, a chętnie Wam pomogę...

Czy autko ma klimatronic czy ręczną klimę ?

Jeśli P1530 oznacza usterkę w układzie klimy to z tego co wiem, był to błąd pochodny spowodowany na przykład uszkodzeniem zaworu (tego przy turbinie odpowiedzialnego za odprowadzenie spalin - upustowy, który jest wysterowywany przez ektrozaworek ), były jakieś problemy z elektryką i sterownikiem tego zaworu. Trzeba zobaczyć czy po uruchomieniu silnika cięgno siłownika zaworu upustowego przemieszcza się i czy po zatrzymaniu daje lub nie daje się przesuwać... Powinien być wyczuwalny wyraźny opór, bo wówczas jest to oznaką prawidłowej pracy tego elementu...

Można poszukać rozszczelnień w układzie podciśnień w ogóle, spróbować zresetować klimatronic ( jeśli jest - wcisnąć ON i AUTO jednocześnie na kilka sekund - sterownik się zresetuje co zostanie potwierdzone odpowiednim "pstrykaniem" wewnątrz ), można też na próbę zamienić miejscami ten elektrozaworek przy turbinie z elektrozaworkiem klapek... Będziesz miał pewność...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolega mieszka200km od Warszawy, a samochód jest bez klimy!!!! mam jeszcze tą pierwszą wersję op-com bo brakło czasu by kasyx podbił mi ją wyżej, błąd po skasowaniu w pół sekundy znowu się pojawia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, TIS rozpoznaje silnik X20DTH w roku modelowym 1997 więc...

Sprawdź, niech kolega powie jaki to w końcu jest silnik... Może niech zrobi fotkę a Ty ją wklej ?

Możliwe, że klima była a już jej nie ma, to również jest możliwe chociaż nie mam pojęcia jak ? Ile tam jest poduszek powietrznych ?

P1530 to błąd obiegu prądowego przekaźnika klimatyzacji otwarty obwód lub za mocny sygnał wejścia (K60 przekaźnik - sprężarka układu klimatyzacji). Skoro ECU tak go rozpoznaje to jednak coś jest nie do końca tak jak powinno.

ECU DTLa jest na jedną wtykę, ECU DTH na dwie. Z DTH po przeróbkach można takie ECU zaadoptować do DTLa ( Kołcz to chyba przeżył ) natomiast w drugą stronę już nie.

Tak czy siak - osobiście przyjrzałbym sie turbinie i układowi podciśnień - od pompy VAC, przez elektrozaworki i wszystkie połączenia, aż po zawór upustowy i samą turbinę, która po prostu może być na tyle zużyta, że nie pompuje, właśnie u siebie mam taki przypadek... Ewentualnie można spróbować wyciąć ( jeśli jest ) katalizator, bo w dieslu po 120 tyś. i tak już nie działa a może się przytykać.

Sprawdź też, czy turbina "gwiżdże", czy ją po prostu słychać ?

W Opcomie jest też możliwość odczytu bieżących parametrów pracy silnika - trzeba sprawdzić czy wytworzone przez turbo ciśnienie nadąża za żądanym. Jeśli nie - turbina do roboty...

Dużo jest tych "jeśli" ale ja zacząłbym od tego co proponuję...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i co to za motor?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DTL - 100%

DTH wygląda tak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez nJaro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

skoro nadwozie i oznaczenia na klapie są od DTH to o co chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakie oznaczenia ?

DTH ma na klapie DTI a DTL ma DI

nic więcej je nie różni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a to źle mi powiedziano, oznaczenia sa od DTL, motor jest DTL - oki

a co z tym błędem przekaźnika klimatyzacji jak tam nie było klimy, nawiew działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No to część wątpliwości się wyjaśniło...

Wiadomo jaki motur, wiadomo, że raczej bez klimy ( nie widzę na fotce przewodów od A/C pomiędzy silnikiem a aku, nad skrzynią biegów )...

Trzeba się dobrać do przekaźnika opisanego wcześniej, być może jest takowy i dodatkowo jest "podwieszony" czy sklejony bo się przegrzał i stąd ECU wywala taki błąd jako błąd klimy... Trzeba przejrzeć bezpieczniki / przekaźniki związane z układem wentylacji jako takiej... Może to być również wina uszkodzonego przekaźnika wentylatora chłodnicy albo czujnika wentylatora. ECU może kwalifikować taką usterkę jako awarię "przekaźnika klimy"...

W kabinie w miejscu skrzynki bezpiecznikowej sprawdź (patrząc po lewej stronie w środkowym rzędzie lewy przekaźnik - urządzenie klimatyzacyjne (K6) BRĄZOWY kolor, pod nim jest gruby zielony bezpiecznik 30A, obok niego może być jeszcze jeden przekaźnik ( urządzenie klimatyzacji - odpowiada za pierwszy stopień ), zobacz również obok tego zielonego "hebla" w prawo - dolny rząd przekaźników, czy jest przekaźnik i jeśli jest to zamień go miejscami z innym na próbę.

Sprawdźcie zawartość skrzynki z bezpiecznikami / przekaźnikami pod maską przy akumulatorze. Ponieważ w zależności od wersji samochodu, silnika czy wyposażenia ( między innymi w klimę ) po szczegóły zerknij do książki Etzolda "Sam naprawiam..." str. 281 i 282...

Sprawdź czy cięgno zaworu upustowego da się poruszać łatwo czy z oporem. Niech ktoś uruchamia silniki a druga osoba niech zaobserwuje czy po uruchomieniu silnika to cięgno ruszy się w ogóle czy też nie, poza tym po uruchomieniu silnika cięgno winno stawiać spory opór...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przekazałem koledze i będę pisał co ustalił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Oki, oki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypowiedź właściciela vectry: "zrobiłem tam po kolei co napisali koledzy z klubu i wydaje mi się ze wszystko jest ok, tzn ok z tymi rzeczami co miałem sprawdzić bo Viki nadal kuleje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

ostatnio nawet ma tylko taki obiaw.. jak jadę sobie normalnie gdzieś po trasie (chociaż nawet ostatnio też po mieście) to w pewnym momencie wywala CHECK i pedał gazu nie reaguje - samochód zaczyna zwalniać, tak jakbyś odjął nogę z gazu, gdy wrzucę na luz obroty spadają do tych ok 750-850obr/min i nic nie idzie zrobić, trzeba zgasić auto i odpalić jeszcze raz i wtedy wszystko niby jest ok (czasami jest normalnie jakby nigdy nic się nie działo i jedzie się aż miło a czasami muli tak jakby był na awaryjnym - kontrolka w tym momencie się nie pali)"

jak dla mnie ten brak reakcji na pedał gazu, a po ponownym uruchomieniu to objaw padającej pompy paliwa - tak było u mnie, ale na dieslach sie nie znam, więc proszę fachowców o poradę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega musi się podpiąć pod kompa i odczytać numer/numery (kod/kody) błędów... Jak zauważyłem do tej pory tego nie zrobił więc ciężko cokolwiek więcej powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak to nie sprawdzałem mu op-com'em i tylko błąd klimy był i nic więcej, 1 post o ile pamiętam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×