Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Rafał X16Xel

DTL czy DTH, dziwny błąd

Recommended Posts

Mam kolegę i proszę o poradę, bo na dieslach się kompletnie nie znam:

-samochód sprowadzony 2 lata temu z Holandii i do tej pory nie było problemów, rok 1997 silnik DTH BEZ KLIMY.

-OP-COM nie potrafi się połączyć jak wybieram DTH, ale za to jak wybieram DTL to się łączy

-wywala błąd, który po skasowaniu od razu pojawia się ponownie P1530 (przekaźnik klimatyzacji), co jest dla mnie dziwne bo nie ma klimatyzacji i nawiew działa na każdym biegu

-parę razy podczas jazdy wypadał "chek" i samochód nie chciał przyspieszać (pewnie komputer wprowadzał w tryb awaryjny), ale co dla mnie bardzo dziwne jak odejmowało się gazu to lekko zaczynał przyspieszać? , a jeszcze dziwniejsze to to, że naciśnięcie hamulca powodowało zniknięcie "cheka" tyle, że nie za każdym razem

czary mary, czy kolega ma podmieniony komputer od DTL'a czy dzieją się tam inne cuda?

proszę o pomoc i nie odsyłanie mnie do szukaj bo już szukałem i nie znalazłem odpowiedzi tym bardziej, że się nie obeznaje w dieslach i coś mogło umknąć mojej uwadze, za wszelkie porady będzie wdzięczny kolega

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzic numery z kompa i bedzie jasne co ma zamontowane

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakieś inne cenne wskazówki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak połączy się z interfejsem powinien pokazać typ silnika , nie pamiętam która to linijka ale jak wybierzesz silnik i start to na pierwszym ekranie powinien wyskoczyć typ .

Please login or register to see this quote.

Były zapisane jakieś błędy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie nie były zapisane błędy (tylko ten P1530), a po połączeniu się wyskakuje lista gdzie na końcu jest DTL, ale silnik jest DTH ???

Edited by Rafał X16Xel

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może rzeczywiście jakiś przeszczep z dtl-a który miał klimę ?

Please login or register to see this quote.

Niech kolega zajrzy do wyłącznika stopu - ma dwa styki jeden do świateł drugi na kompa ( przeważnie wystarcza czyszczenie styków )

Share this post


Link to post
Share on other sites

skąd wiesz ,ze to dth??ja szukalem kiedys dth to dopiero z 98 byly

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co powodowało przejście w tryb awaryjny i to dziwne przyspieszanie przy odejmowaniu gazu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Właśnie to jest jakiś dziwny objaw , o ile gasnący check pod wpływem naciskania pedału hamulca jest wytłumaczalny to w tym przypadku nawet nie wiadomo z której strony to ugryźć - zwłaszcza że nie ma żadnych błędów więcej . Jak ma dostęp do interfejsu to niech bada po każdym zaświeceniu checka - może wtedy coś się wyjaśni .

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy to napewno dth????z tego co wiem nie mozna zrobić takiego przeszczepu kompa

Edited by szczepan162

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do podpinania to od dawna się błąd nie pojawił, a zaraz miną wakację i już mnie tam nie będzie, a z P1530 płacić za każdym razem to kicha, co do 1998 i DTH to mu powiem i czemu tak twierdzi zapytam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

DTH czy DTL to zauważysz bez większych problemów, przecież DTLka nie ma IC (intercooler), nie ma tego grubego węża idącego właśnie od IC do kolektora ssącego obok długiego węża wodnego... Silniki są takie same, inne jest ECU, inaczej doprowadzone jest zasilanie z turbiny i kilka innych szczegółów, sam silnik jest taki sam.

DTH produkowane były w 1997 roku ale modelowo jest to już rok 1998.

Można Opcomem połączyć się w taki sposób, że nie podajesz mu konkretnie modelu ani roku produkcji samochodu a wybierasz opcję "wybór automatyczny", wtedy wszystko stanie się jasne... Zarówno sterownik pompy i silnika, modelowy rok produkcji, kod samochodu wraz z numerem nadwozia oraz wersja softu - wszystko powinno być tu widać o ile interfejs prawidłowo połączy się z ECU. Jaką macie wersję Opcoma ?

Rafał, jak będziesz miał nadal problemy to podjedź na chwilę do mnie z kolegą, przecież adres znasz, a chętnie Wam pomogę...

Czy autko ma klimatronic czy ręczną klimę ?

Jeśli P1530 oznacza usterkę w układzie klimy to z tego co wiem, był to błąd pochodny spowodowany na przykład uszkodzeniem zaworu (tego przy turbinie odpowiedzialnego za odprowadzenie spalin - upustowy, który jest wysterowywany przez ektrozaworek ), były jakieś problemy z elektryką i sterownikiem tego zaworu. Trzeba zobaczyć czy po uruchomieniu silnika cięgno siłownika zaworu upustowego przemieszcza się i czy po zatrzymaniu daje lub nie daje się przesuwać... Powinien być wyczuwalny wyraźny opór, bo wówczas jest to oznaką prawidłowej pracy tego elementu...

Można poszukać rozszczelnień w układzie podciśnień w ogóle, spróbować zresetować klimatronic ( jeśli jest - wcisnąć ON i AUTO jednocześnie na kilka sekund - sterownik się zresetuje co zostanie potwierdzone odpowiednim "pstrykaniem" wewnątrz ), można też na próbę zamienić miejscami ten elektrozaworek przy turbinie z elektrozaworkiem klapek... Będziesz miał pewność...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolega mieszka200km od Warszawy, a samochód jest bez klimy!!!! mam jeszcze tą pierwszą wersję op-com bo brakło czasu by kasyx podbił mi ją wyżej, błąd po skasowaniu w pół sekundy znowu się pojawia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak, TIS rozpoznaje silnik X20DTH w roku modelowym 1997 więc...

Sprawdź, niech kolega powie jaki to w końcu jest silnik... Może niech zrobi fotkę a Ty ją wklej ?

Możliwe, że klima była a już jej nie ma, to również jest możliwe chociaż nie mam pojęcia jak ? Ile tam jest poduszek powietrznych ?

P1530 to błąd obiegu prądowego przekaźnika klimatyzacji otwarty obwód lub za mocny sygnał wejścia (K60 przekaźnik - sprężarka układu klimatyzacji). Skoro ECU tak go rozpoznaje to jednak coś jest nie do końca tak jak powinno.

ECU DTLa jest na jedną wtykę, ECU DTH na dwie. Z DTH po przeróbkach można takie ECU zaadoptować do DTLa ( Kołcz to chyba przeżył ) natomiast w drugą stronę już nie.

Tak czy siak - osobiście przyjrzałbym sie turbinie i układowi podciśnień - od pompy VAC, przez elektrozaworki i wszystkie połączenia, aż po zawór upustowy i samą turbinę, która po prostu może być na tyle zużyta, że nie pompuje, właśnie u siebie mam taki przypadek... Ewentualnie można spróbować wyciąć ( jeśli jest ) katalizator, bo w dieslu po 120 tyś. i tak już nie działa a może się przytykać.

Sprawdź też, czy turbina "gwiżdże", czy ją po prostu słychać ?

W Opcomie jest też możliwość odczytu bieżących parametrów pracy silnika - trzeba sprawdzić czy wytworzone przez turbo ciśnienie nadąża za żądanym. Jeśli nie - turbina do roboty...

Dużo jest tych "jeśli" ale ja zacząłbym od tego co proponuję...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

i co to za motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DTL - 100%

DTH wygląda tak

Please login or register to see this image.

Edited by nJaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro nadwozie i oznaczenia na klapie są od DTH to o co chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakie oznaczenia ?

DTH ma na klapie DTI a DTL ma DI

nic więcej je nie różni

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to źle mi powiedziano, oznaczenia sa od DTL, motor jest DTL - oki

a co z tym błędem przekaźnika klimatyzacji jak tam nie było klimy, nawiew działa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to część wątpliwości się wyjaśniło...

Wiadomo jaki motur, wiadomo, że raczej bez klimy ( nie widzę na fotce przewodów od A/C pomiędzy silnikiem a aku, nad skrzynią biegów )...

Trzeba się dobrać do przekaźnika opisanego wcześniej, być może jest takowy i dodatkowo jest "podwieszony" czy sklejony bo się przegrzał i stąd ECU wywala taki błąd jako błąd klimy... Trzeba przejrzeć bezpieczniki / przekaźniki związane z układem wentylacji jako takiej... Może to być również wina uszkodzonego przekaźnika wentylatora chłodnicy albo czujnika wentylatora. ECU może kwalifikować taką usterkę jako awarię "przekaźnika klimy"...

W kabinie w miejscu skrzynki bezpiecznikowej sprawdź (patrząc po lewej stronie w środkowym rzędzie lewy przekaźnik - urządzenie klimatyzacyjne (K6) BRĄZOWY kolor, pod nim jest gruby zielony bezpiecznik 30A, obok niego może być jeszcze jeden przekaźnik ( urządzenie klimatyzacji - odpowiada za pierwszy stopień ), zobacz również obok tego zielonego "hebla" w prawo - dolny rząd przekaźników, czy jest przekaźnik i jeśli jest to zamień go miejscami z innym na próbę.

Sprawdźcie zawartość skrzynki z bezpiecznikami / przekaźnikami pod maską przy akumulatorze. Ponieważ w zależności od wersji samochodu, silnika czy wyposażenia ( między innymi w klimę ) po szczegóły zerknij do książki Etzolda "Sam naprawiam..." str. 281 i 282...

Sprawdź czy cięgno zaworu upustowego da się poruszać łatwo czy z oporem. Niech ktoś uruchamia silniki a druga osoba niech zaobserwuje czy po uruchomieniu silnika to cięgno ruszy się w ogóle czy też nie, poza tym po uruchomieniu silnika cięgno winno stawiać spory opór...

Share this post


Link to post
Share on other sites

przekazałem koledze i będę pisał co ustalił

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oki, oki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypowiedź właściciela vectry: "zrobiłem tam po kolei co napisali koledzy z klubu i wydaje mi się ze wszystko jest ok, tzn ok z tymi rzeczami co miałem sprawdzić bo Viki nadal kuleje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

ostatnio nawet ma tylko taki obiaw.. jak jadę sobie normalnie gdzieś po trasie (chociaż nawet ostatnio też po mieście) to w pewnym momencie wywala CHECK i pedał gazu nie reaguje - samochód zaczyna zwalniać, tak jakbyś odjął nogę z gazu, gdy wrzucę na luz obroty spadają do tych ok 750-850obr/min i nic nie idzie zrobić, trzeba zgasić auto i odpalić jeszcze raz i wtedy wszystko niby jest ok (czasami jest normalnie jakby nigdy nic się nie działo i jedzie się aż miło a czasami muli tak jakby był na awaryjnym - kontrolka w tym momencie się nie pali)"

jak dla mnie ten brak reakcji na pedał gazu, a po ponownym uruchomieniu to objaw padającej pompy paliwa - tak było u mnie, ale na dieslach sie nie znam, więc proszę fachowców o poradę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega musi się podpiąć pod kompa i odczytać numer/numery (kod/kody) błędów... Jak zauważyłem do tej pory tego nie zrobił więc ciężko cokolwiek więcej powiedzieć...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak to nie sprawdzałem mu op-com'em i tylko błąd klimy był i nic więcej, 1 post o ile pamiętam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...