Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest slawek85

remont silinka

Recommended Posts

Guest slawek85

Witam, noszę się z zamiarem kapitalnego remontu silnika i zawieszenia (vectra b 2,0 benzyna ecotec) orientuje się ktoś jakie mogą być tego koszty??? bo nie wiem na co się nastawiać i czy wogóle warto jest coś takiego robić???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

poszukaj na forum bo juz bylo cos podobnego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vectra2.5

male koszty napewno niebeda gdzies czytalem o remoncie juz poszukaj na forum ja tez mialem zamiar robic remont ale narazie smigam na tym po malych poprawkach (2.5 V6)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co rozumiesz przez określenie "kapitalny"?

Jeśli chodzi Ci o pierscienie, panewki i docieranie zaworów (bo tak właśnie rozumie określenie "remont kapitalny" większość użytkowników tego forum), to drogo nie będzie.

Jeśłi jednak pisząc "remont kapitalny", miałeś na myśli faktycznie remont kapitalny, to 5000zł powinno styknąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie to nie ma za bardzo wszystkiego wymieniać jeśli nie ma takiej potrzeby. Jeśli dobrze trzyma ciśnienie oleju to panewki można sobie darować. Można je później wymienić. Nie ma z tym aż tak dużo problemów. Jeśli chcesz zwalać głowicę to odrazu pierścienie, uszczelka pod głowicę i planowanie + szczelność, ew. docieranie zaworów. Przy okazji uszczelniacze zaworów. Do tego różne uszczelki, olej, płyn chłodniczy to myśle że ok. 1000 plus robocizna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie. I oto mamy definicję remotu kapitalnego.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Przecież jak człowiek pisze że kapitalny, to zakładamy że jest mu taki potrzenny.

A nawet jak nie, to jego sprawa.

Pyta ile - to odpowiadam i proste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla różnych ludzi kapitalny nie równa się kapitalnemu. Niech lepiej kolega się wypowie co chce wymieniać lub co mu nie działa to prędzej będzie można się zorientować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Remont kapitalny to praca zmierzająca do przywrócenia obiektowi funkcjonalności pierwotnej. Wymiana lub naprawa wszystkich zużytych części.

Remonty kapitalne zwykle związane są z całkowitym demontażem maszyny lub urządzenia. Często w ramach remontu kapitalnego wykonywana jest również modernizacja, czyli działania podwyższające właściwości eksploatacyjne obiektu. Obejmuje ok. 75% wartości odtworzonej maszyny.

zródło wikipedia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za logiczne podejście.

Przywracasz moją wiarę w to forum.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by mcjezioro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale wykład zapodałeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> W sumie tak powinien wyglądać remont kapitalny ale z reguły ogranicza się do panewek, piercieni i innych uszczelek. Poczekajmy aż autor się wypowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Łooo rany...to wtedy nie jest kapitalny....czy to takie trudne?

I choćby niewiem jak ktoś go sobie nazywał, to nim nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka postów wyżej sam pisałeś czy chodzi o kapitalny czy o wymianę kilku części. Już któryś raz widzę że chcesz być mądrzejszy od wszystkich. Tak jak napisałem wcześniej, poczekajmy aż autor się wypowie wtedy będziemy mieli jasne o co mu chodzi a nie czepiasz się każdego słowa. Moim zdaniem jeśli chcesz napisać to lepiej coś co wniesie co nieco do tematu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek85

nie znam się na tym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> co przy takim remoncie się robi, chodzi mi o to że autko ma już przejechane 200 000 co chwile słyszę jakieś nowe dzwięki wydobywające się z pod maski lub zawieszenia, chciałbym zrobić remont tak żeby wszystko działało a nie żebym co dwa miesiące nie odstawiał auta do naprawy, dojeżdżam do pracy ok 40 km w jedną stronę i zaczyna mnie męczyć co chwile oddawanie auta do mechanika chciałbym żeby zrobił mi wszystko tak żeby przez najbliższy czas nic się nie działo żeby pracował silniczek równo i nie było nie pożądanych dziwnych odgłosów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jednocześnie żeby silnik był w 100% sprawny. nigdy czegoś takiego nie zlecałem to w sumie nie wiem co się wymienia przy takich remontach. ale za wszystkie uwagi jestem wdzięczy i czytam je dokładnie i analizuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój punkt widzenia jest taki: jesli jest wszystko ok to nie ruszaj bebechów silnika. Co innego jeśli bierze olej czy zapala się lampka smarowania albo stukają regulatory. Jesli same wnętrze jest ok to tylko pilnuj wymiany płynów, świec i rozrządu nie oszczędzając na kosztach a będzie ci jeszcze latał. To nie polonez. Niektóre spokojnie wytrzymują 300 a nawet 400 tys. bez remontu jesli się o nie dba

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co ty takiego wymieniasz co chwilę że chcesz remont kapitalny robić???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli siada Ci osprzęt silnika to remont samej jednostki napędowej na nie wiele się zda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by art_S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Brak argumentów, więc agresja.

Kilka postów wyżej, właściwie wyczerpałem temat odpowiadając na pytanie, a Ty zacząłeś jakieś zapłątane gdybanie.

Ale jak tylko chcesz, możemy się przekamażać dalej. Dostaniemy po ostrzeżeniu i będzie git.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja odpuszczam bo to nie jest miejsce na takie sprawy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Jakiś czas temu robiłem mały remont silnika.W moim przypadku po pomiarach czopów wału oraz

oględzinach i pomiarze gładzi cylindrów okazało się że pomimo 170 tys. km przebiegu wymiary były w

granicach normy. Dlatego zrezygnowałem z szlifu wału i z honowania cylindrów oszczędzając na tym sporo

kasy.Biorąc pod uwagę przebieg w Twoim samochodzie myślę że zużycie będzie na podobnym poziomie.Chyba że był katowany. Do dzisiaj po tym remonciku nakulałem ok 5 tys. km silniczek sprawuje się super ,mniej pali ,ładnie

wkręca się na obroty,zużycie oleju znikome. Polecam zrobić tą operację we własnym zakresie odejdą koszty

robocizny ,ale bez kolegi mechanika może być ciężko. Ceny części od czasu mojego remontu prawie nie uległy

zmianie i wyglądało to tak:

Uszczelka pod dolną miskę oleju firmy Victor Reinz Nr: 71-31978-00 (40 zł)

Uszczelka pod górną miskę oleju firmy Victor Reinz (43 zł)

Panewki główne Firmy Mahle Nr: 011 HS 18118 000 (160 zł)

Panewki korbowodowe Firmy Mahle NR: 011 PS 19225 000 (80 zł)

Pierścienie tłokowe firmy Goetze Nr: 08-306800-00 (40 zł x 4 komplety = 160 zł)

Naprawa głowicy cylindrów -szlif przylgni zaworów ,szlif gniazd zaworów ,wymiana uszczelniaczy

zaworowych (podobno firmy Goetze),kontrola pod ciśnieniem,planowanie powierzchni głowicy (300 zł )

z głowicą silnika związanych jest parę niezbędnych elementów potrzebnych do jej ponownego zamontowania i tak:

Uszczelka pod głowicę firmy Elring Nr:467.593 (55 zł)

Śruby głowicy (10 sztuk) firmy Elring Nr: 803.010 (45 zł)

Uszczelka kolektora wydechowego firmy GM (42 zł) -ulepszona konstrukcja zapobiegająca pękaniu kolektora wydechowego (w/g producenta)

Uszczelka kolektora ssącego firmy Elring (9 zł)

Ponadto postanowiłem wymienić przy okazji:

Popychacze hydrauliczne (szklanki) firmy INA Nr:420 0118 00;F-346510.24 ( 25 zł x 16 stuk = 400 zł)

4 sztuki w moim silniku były niepokojaco złuszczone więc z racji na cenę postanowiłem wymienić wszystkie.

Termostat kompletny firmy Wahler Nr: 4183.92D (89 zł)

Świece zapłonowe firmy GM Nr:1#9195109 ; 12 14 000; GR.2.270 (4 x 14 zł =56 zł)

Przed wkładaniem silnika (oczywiście bez głowicy i osprzętu) tym razem pomagał mi kolega

wymieniłem jeszcze:

Zestaw sprzęgła - tarcza + docisk firmy Luk (RepSet) Nr: 622 2272 09 (300 zł)Przez InterCars

Po zamontowaniu głowicy i osprzętu przyszła kolej na:

Rozrząd kompletny firmy GM Nr: 1#93174261 ; 16 06 192 GR.00.724 (249 zł)

Pompa wody firmy SKF Nr: VKPC 85611 (125 zł)

Pasek wieloklinowy firmy Gates Nr: 6PK1903 (38 zł)

I na koniec pracy przy silniku:

Uszczelka pokrywy zaworów firmy Elring Nr: 495.770 (43 zł)

Oring pokrywy zaworów firmy GM (10 sztuk x 1 zł = 10 zł)

Uszczelka kolektora wydechowego dolna(dwururki) firmy (w/g sprzedawcy) GM (6 zł)

Inne drobne uszczelki, złączki gumowe itp. (ok 50 zł)

Przy okazji wymieniłem:

Olej Przekładniowy firmy GM Nr:1#93165290 ; 19 40 182 GR.4.581 (26 zł x 2=52 zł) Skrzynia F-18.

Łącznik wybieraka biegów firmy GM Nr: GM#90222138 ; 7 58 501 GR.4.408 (26 zł) Biegi lepiej wchodzą.

Bolec łącznika wybieraka biegów firmy GM Nr: 4#90523189 ; 7 58 915 GR.04.408 (9 zł x 2= 18 zł) jw.

Uszczelka pod miskę skrzyni biegów F-18 (10 otworów) firmy GM Nr: 1#90470860 ; 3 70 072 ;GR.6.063 (Pociła się franca)

Filtr paliwa - zamiennik firmy Filtron Nr: PP 905 (22 zł)

Olej hydrauliczny Dextron firmy Mobil do układu wspomagania - Dostałem od kolegi mechanika

Płyn Borygo do aluminiowych firmy Boryszew 2 x 5 litrów (2 x 34 zł = 68 zł -Tesco)

Przed podjęciem decyzji o operacji "remoncik" zasięgnij opinii o kondycji twojego silniczka najlepiej w ASO

koszt niewielki a wszystkiego się można dowiedzieć. Ja początkowo chciałem wymienić tylko uszczelkę pod

głowicą.

Odnośnie zawieszenia to na tym forum znajdziesz wszystkie informacje o naprawach przeglądach itp.

Życzę podjęcia właściwej decyzji.

Pozdrawiam.

Edited by malgoraf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slawek85

no i te wszystkie odpowiedzi mi wystarczą, podjadę jeszcze do aso niech sprawdzą co i jak w mojej viki jest, i wtedy podejmę decyzje co robić dalej. Dziękuje jeszcze raz za odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jerzyczeka

Witam

Moja Vectra 1.6 96r bierze olej. Mam zamiar ściągnać głowicę, wyciągnąć tłoki i pomierzyć średnicówką cylindry. Szukam informacji o dopuszczalnym zużyciu cylindrów i wału korbowego kwalifikujących silnik do szlifowania, bądź wymiany samych pierścieni i panewek. Chodzi mi o interpretację pomiarów średnic cylinrdów i wału korbowego. Może ktoś z Was dysponuje taką wiedzą, albo wie gdzie ją znaleźć?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...