Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość slawek85

remont silinka

Polecane posty

Gość slawek85

Witam, noszę się z zamiarem kapitalnego remontu silnika i zawieszenia (vectra b 2,0 benzyna ecotec) orientuje się ktoś jakie mogą być tego koszty??? bo nie wiem na co się nastawiać i czy wogóle warto jest coś takiego robić???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

poszukaj na forum bo juz bylo cos podobnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vectra2.5

male koszty napewno niebeda gdzies czytalem o remoncie juz poszukaj na forum ja tez mialem zamiar robic remont ale narazie smigam na tym po malych poprawkach (2.5 V6)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A co rozumiesz przez określenie "kapitalny"?

Jeśli chodzi Ci o pierscienie, panewki i docieranie zaworów (bo tak właśnie rozumie określenie "remont kapitalny" większość użytkowników tego forum), to drogo nie będzie.

Jeśłi jednak pisząc "remont kapitalny", miałeś na myśli faktycznie remont kapitalny, to 5000zł powinno styknąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to nie ma za bardzo wszystkiego wymieniać jeśli nie ma takiej potrzeby. Jeśli dobrze trzyma ciśnienie oleju to panewki można sobie darować. Można je później wymienić. Nie ma z tym aż tak dużo problemów. Jeśli chcesz zwalać głowicę to odrazu pierścienie, uszczelka pod głowicę i planowanie + szczelność, ew. docieranie zaworów. Przy okazji uszczelniacze zaworów. Do tego różne uszczelki, olej, płyn chłodniczy to myśle że ok. 1000 plus robocizna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No właśnie. I oto mamy definicję remotu kapitalnego.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Przecież jak człowiek pisze że kapitalny, to zakładamy że jest mu taki potrzenny.

A nawet jak nie, to jego sprawa.

Pyta ile - to odpowiadam i proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla różnych ludzi kapitalny nie równa się kapitalnemu. Niech lepiej kolega się wypowie co chce wymieniać lub co mu nie działa to prędzej będzie można się zorientować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Remont kapitalny to praca zmierzająca do przywrócenia obiektowi funkcjonalności pierwotnej. Wymiana lub naprawa wszystkich zużytych części.

Remonty kapitalne zwykle związane są z całkowitym demontażem maszyny lub urządzenia. Często w ramach remontu kapitalnego wykonywana jest również modernizacja, czyli działania podwyższające właściwości eksploatacyjne obiektu. Obejmuje ok. 75% wartości odtworzonej maszyny.

zródło wikipedia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za logiczne podejście.

Przywracasz moją wiarę w to forum.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez mcjezioro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale wykład zapodałeś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> W sumie tak powinien wyglądać remont kapitalny ale z reguły ogranicza się do panewek, piercieni i innych uszczelek. Poczekajmy aż autor się wypowie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Łooo rany...to wtedy nie jest kapitalny....czy to takie trudne?

I choćby niewiem jak ktoś go sobie nazywał, to nim nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kilka postów wyżej sam pisałeś czy chodzi o kapitalny czy o wymianę kilku części. Już któryś raz widzę że chcesz być mądrzejszy od wszystkich. Tak jak napisałem wcześniej, poczekajmy aż autor się wypowie wtedy będziemy mieli jasne o co mu chodzi a nie czepiasz się każdego słowa. Moim zdaniem jeśli chcesz napisać to lepiej coś co wniesie co nieco do tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek85

nie znam się na tym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> co przy takim remoncie się robi, chodzi mi o to że autko ma już przejechane 200 000 co chwile słyszę jakieś nowe dzwięki wydobywające się z pod maski lub zawieszenia, chciałbym zrobić remont tak żeby wszystko działało a nie żebym co dwa miesiące nie odstawiał auta do naprawy, dojeżdżam do pracy ok 40 km w jedną stronę i zaczyna mnie męczyć co chwile oddawanie auta do mechanika chciałbym żeby zrobił mi wszystko tak żeby przez najbliższy czas nic się nie działo żeby pracował silniczek równo i nie było nie pożądanych dziwnych odgłosów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jednocześnie żeby silnik był w 100% sprawny. nigdy czegoś takiego nie zlecałem to w sumie nie wiem co się wymienia przy takich remontach. ale za wszystkie uwagi jestem wdzięczy i czytam je dokładnie i analizuje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój punkt widzenia jest taki: jesli jest wszystko ok to nie ruszaj bebechów silnika. Co innego jeśli bierze olej czy zapala się lampka smarowania albo stukają regulatory. Jesli same wnętrze jest ok to tylko pilnuj wymiany płynów, świec i rozrządu nie oszczędzając na kosztach a będzie ci jeszcze latał. To nie polonez. Niektóre spokojnie wytrzymują 300 a nawet 400 tys. bez remontu jesli się o nie dba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co ty takiego wymieniasz co chwilę że chcesz remont kapitalny robić???

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli siada Ci osprzęt silnika to remont samej jednostki napędowej na nie wiele się zda

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez art_S

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Brak argumentów, więc agresja.

Kilka postów wyżej, właściwie wyczerpałem temat odpowiadając na pytanie, a Ty zacząłeś jakieś zapłątane gdybanie.

Ale jak tylko chcesz, możemy się przekamażać dalej. Dostaniemy po ostrzeżeniu i będzie git.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja odpuszczam bo to nie jest miejsce na takie sprawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jakiś czas temu robiłem mały remont silnika.W moim przypadku po pomiarach czopów wału oraz

oględzinach i pomiarze gładzi cylindrów okazało się że pomimo 170 tys. km przebiegu wymiary były w

granicach normy. Dlatego zrezygnowałem z szlifu wału i z honowania cylindrów oszczędzając na tym sporo

kasy.Biorąc pod uwagę przebieg w Twoim samochodzie myślę że zużycie będzie na podobnym poziomie.Chyba że był katowany. Do dzisiaj po tym remonciku nakulałem ok 5 tys. km silniczek sprawuje się super ,mniej pali ,ładnie

wkręca się na obroty,zużycie oleju znikome. Polecam zrobić tą operację we własnym zakresie odejdą koszty

robocizny ,ale bez kolegi mechanika może być ciężko. Ceny części od czasu mojego remontu prawie nie uległy

zmianie i wyglądało to tak:

Uszczelka pod dolną miskę oleju firmy Victor Reinz Nr: 71-31978-00 (40 zł)

Uszczelka pod górną miskę oleju firmy Victor Reinz (43 zł)

Panewki główne Firmy Mahle Nr: 011 HS 18118 000 (160 zł)

Panewki korbowodowe Firmy Mahle NR: 011 PS 19225 000 (80 zł)

Pierścienie tłokowe firmy Goetze Nr: 08-306800-00 (40 zł x 4 komplety = 160 zł)

Naprawa głowicy cylindrów -szlif przylgni zaworów ,szlif gniazd zaworów ,wymiana uszczelniaczy

zaworowych (podobno firmy Goetze),kontrola pod ciśnieniem,planowanie powierzchni głowicy (300 zł )

z głowicą silnika związanych jest parę niezbędnych elementów potrzebnych do jej ponownego zamontowania i tak:

Uszczelka pod głowicę firmy Elring Nr:467.593 (55 zł)

Śruby głowicy (10 sztuk) firmy Elring Nr: 803.010 (45 zł)

Uszczelka kolektora wydechowego firmy GM (42 zł) -ulepszona konstrukcja zapobiegająca pękaniu kolektora wydechowego (w/g producenta)

Uszczelka kolektora ssącego firmy Elring (9 zł)

Ponadto postanowiłem wymienić przy okazji:

Popychacze hydrauliczne (szklanki) firmy INA Nr:420 0118 00;F-346510.24 ( 25 zł x 16 stuk = 400 zł)

4 sztuki w moim silniku były niepokojaco złuszczone więc z racji na cenę postanowiłem wymienić wszystkie.

Termostat kompletny firmy Wahler Nr: 4183.92D (89 zł)

Świece zapłonowe firmy GM Nr:1#9195109 ; 12 14 000; GR.2.270 (4 x 14 zł =56 zł)

Przed wkładaniem silnika (oczywiście bez głowicy i osprzętu) tym razem pomagał mi kolega

wymieniłem jeszcze:

Zestaw sprzęgła - tarcza + docisk firmy Luk (RepSet) Nr: 622 2272 09 (300 zł)Przez InterCars

Po zamontowaniu głowicy i osprzętu przyszła kolej na:

Rozrząd kompletny firmy GM Nr: 1#93174261 ; 16 06 192 GR.00.724 (249 zł)

Pompa wody firmy SKF Nr: VKPC 85611 (125 zł)

Pasek wieloklinowy firmy Gates Nr: 6PK1903 (38 zł)

I na koniec pracy przy silniku:

Uszczelka pokrywy zaworów firmy Elring Nr: 495.770 (43 zł)

Oring pokrywy zaworów firmy GM (10 sztuk x 1 zł = 10 zł)

Uszczelka kolektora wydechowego dolna(dwururki) firmy (w/g sprzedawcy) GM (6 zł)

Inne drobne uszczelki, złączki gumowe itp. (ok 50 zł)

Przy okazji wymieniłem:

Olej Przekładniowy firmy GM Nr:1#93165290 ; 19 40 182 GR.4.581 (26 zł x 2=52 zł) Skrzynia F-18.

Łącznik wybieraka biegów firmy GM Nr: GM#90222138 ; 7 58 501 GR.4.408 (26 zł) Biegi lepiej wchodzą.

Bolec łącznika wybieraka biegów firmy GM Nr: 4#90523189 ; 7 58 915 GR.04.408 (9 zł x 2= 18 zł) jw.

Uszczelka pod miskę skrzyni biegów F-18 (10 otworów) firmy GM Nr: 1#90470860 ; 3 70 072 ;GR.6.063 (Pociła się franca)

Filtr paliwa - zamiennik firmy Filtron Nr: PP 905 (22 zł)

Olej hydrauliczny Dextron firmy Mobil do układu wspomagania - Dostałem od kolegi mechanika

Płyn Borygo do aluminiowych firmy Boryszew 2 x 5 litrów (2 x 34 zł = 68 zł -Tesco)

Przed podjęciem decyzji o operacji "remoncik" zasięgnij opinii o kondycji twojego silniczka najlepiej w ASO

koszt niewielki a wszystkiego się można dowiedzieć. Ja początkowo chciałem wymienić tylko uszczelkę pod

głowicą.

Odnośnie zawieszenia to na tym forum znajdziesz wszystkie informacje o naprawach przeglądach itp.

Życzę podjęcia właściwej decyzji.

Pozdrawiam.

Edytowano przez malgoraf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek85

no i te wszystkie odpowiedzi mi wystarczą, podjadę jeszcze do aso niech sprawdzą co i jak w mojej viki jest, i wtedy podejmę decyzje co robić dalej. Dziękuje jeszcze raz za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jerzyczeka

Witam

Moja Vectra 1.6 96r bierze olej. Mam zamiar ściągnać głowicę, wyciągnąć tłoki i pomierzyć średnicówką cylindry. Szukam informacji o dopuszczalnym zużyciu cylindrów i wału korbowego kwalifikujących silnik do szlifowania, bądź wymiany samych pierścieni i panewek. Chodzi mi o interpretację pomiarów średnic cylinrdów i wału korbowego. Może ktoś z Was dysponuje taką wiedzą, albo wie gdzie ją znaleźć?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×