Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

woloo

Naprawa potencjometru przepustnicy VC 2.0 DTI

Polecane posty

Gość Bartix

Witam,

w Gdańsku jest gość, który zajmuje się naprawą tych czujników. Był ostatnio na allegro.

Pozdr.

Edytowano przez Bartix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

230,00

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> trochę dużo, ja na to co jest do zrobienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Alankiewicz

Warto poinformować szanownych forumowiczów, że usterka czytana przez ECU jako "czujnik otwarcia przepustnicy" miewa też powód stricte mechaniczny. Polega ona na tym, że klapon przepustnicy zamontowany na osi przepustnicy - wewnątrz gardzieli, ulega wytarciu w miejscu styku z korpusem. Powoduje to luz poosiowy osi przepustnicy, skutkujący rozprzęgleniem się osi przepustnicy z czujnikiem TPS(czujnikiem otwarcia przepustnicy). Czasami ulega zgnieceniu plastikowe sprzęgiełko łączące oś z TPS-em. Efektem jest poprawny odczyt TPS-a w bloku wartości mierzonych a w trakcie pracy zamykanie przepustnicy.

Pozostaje kupno części używanej(pokrywy kolektora) lub regeneracja klapona. Zabieg ten jest dość kłopotliwy. Jeśli ktoś jest zainteresowany jego technologią proszę o maila.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze spróbuje to zrobic co napisał woloo. Dam znać jakie są efekty. dzieki za info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tybor

Witam,

Mam podobny problem. Czy udało Ci się naprawić czujnik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tybor

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czy możesz napisac jak zweryfikowac czy to czujnik czy pojawił się luz na osi i i się rozprzegla czujnik z osia przepustnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakie są objawy uszkodzenia potencjometru?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dlaczego nie czytasz poprzednich postów?:

U mnie potencjometr ten powodował głównie błędy:

P0638(5B) - Obwód przepustnicy, odchylenie dodatnie (Throttle Control Circuit Positive Deviation)

P0638(5A) - Obwód przepustnicy, odchylenie ujemne (Throttle Control Circuit Negative Deviation)

P0638(07) - Obwód elektronicznego sterowania przepustnicy Wejście za wysokie (Electronic Throttle Sensor Circuit High Input)

Efektem tego ostatniego (dwa pierwsze nawet nie powodują zapalenia lampki z kluczem) jest zamknięcie przez komputer przepustnicy, co skutkuje spadkiem obrotów silnika (czasami nawet do 0) i brakiem reakcji na pedał gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przepraszam

nie doczytałem tekstu pod kodami usterek

przepraszam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tybor

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki Woloo, jeśli chodzi o bbłędy to miałem takie same jak Ty miałeś. Tylko po poście Alankieiewicza się zastanawiałem czy to może nie jest problem rozprzeglenia przepustnicy i potencjometru.. Okazało się jednka że jest to srikte problem potencjometru. Przeprowadziełem jego naprawę w sposób przez Ciebie zaproponowany i pomogło . Błędów nie mam, silniczek pracuje poprawnie , co prawda przejechałem dopiero jakieś 200 km ale wygląda na to ,że jest dobrze. Zobaczymy na jak długo ta naprawa pomoże.. W trakcie przelutowywania lutów było rzeczywiście widać że na jednym pinie był zimny lut i były wysiskrzenia co było widać n przez zżółkniętą żywiće wokoł tego pina. Jeszcze raz wielkie dzięki za poradę i pomoc.

Pzdr,

K.T

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kuczek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam wszystkich

U mnie wydaje się być problem czysto mechaiczny -jak to zweryfkować? Na starym potecjometrze i dwóch innych nowych jest tak sam-jeździ dobrze-po czym np. po 40 km zaczyna go dławić i gaśnie.Bład jaki występuje p0638 (5a) Wydaje mi się że mam wykruszone lekko plastikowe sprzęgiełko łączące potencjometr z klaponą-ale nie jestem pewny-rozbierałem to 7 miesięcy temu. Czy ktoś pomoże? Poszukuję korpusu do sprawdzenia w okolicach Malborka -gdańska -koszalina.

Pozdrawiam

Edytowano przez kuczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Tytułowy wątek zachęcił mnie i upewnił aby jednak spróbować naprawy nieszczęsnego czujnika , oczywiście z pomocą i szczegółowym opisem WOLOA. Niestety nie posiadam niezbędnych umiejętości aby zrobić to samemu musiałem poprosić kogoś o pomoc. Z pomocą przyszedł mi znajomy. Nie bedę się rozpisywał więc przejdę do sedna. Czujnik został naprawiony ( jak na razie wszystko ok

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ). Jeśli ktoś jest zainteresowany naprawą czujnika podaję jego numer 510 052 669 - Marcin ( Wrocław ) Pozdrawiam

Edytowano przez kot.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Cieszę się że pomogłem.

Teraz podziękuj i 10% dla mnie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Bez Twojego opisu byloby ciężko - dzięki. A jeszcze jedno pytanko : jak naprawiłeś czujnik ile Ci pochulał czy do tego czasu naprawiłeś go drugi raz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość trumastaz

Witam, czy w Bydgoszczy lub okolicy ktoś naprawiał ten potencjometr? Mogę prosić o namiar? Sam nie dam rady tego zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotr2702

Witam

Także poszukuję kogoś Kto mógłby naprawić ten czujnik.

Okolice Toruń-Bydgoszcz.

Edytowano przez Piotr2702

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jesteście w stanie wysłać ten potencjometr, to mogę spróbować Wam pomóc.

Zainteresowanych zapraszam na PRIVa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość menti

Opis woolo jest super....ja podziałałem tak ze swoim potencjometrem i działa jak trzeba...

Tylko nie rozumiem jednego....robiłem na rozebranym potencjometrze różne pomiary (oporności - chyba powinna się zmieniać w zależności od położenia) i nic!!!

Może przy podłączonym wygląda to inaczej (nie sprawdzałem tego)....

Najważniejsze....działa!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotr2702

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam

Dziękuję bardzo za chęć pomocy.

Znalazłem człowieka w Toruniu, który się na tym zna.

Dam znać jak mu poszło.

Pozdrawiam

PS.

Jak rozumieć "Jak odkryjemy już płytkę, przelutowujemy wszystkie styki na płytce."

Przelutowujemy tylko styki, te połączeniowe, czy też pola lutownicze przy kondensatorach?

Edytowano przez Piotr2702

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przelutuj delikatnie wszystko. Po co dwa razy rozbierać.

Edytowano przez woloo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość duat

rok smigalem po przelutowaniu stykow:)) ale w koncu padl mechanicznie...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">(((

pozdro

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość menti

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A czym innym jest impedancja jak rezystancja + reaktancja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tyle, że o reaktancji możemy mówić w obwodach prądu zmiennego, więc odpada....

Może prędzej z tymi magnesikami lub czym innym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotr2702

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam

Wiem, że mam pękniete

plastikowe sprzęgiełko łączące oś z TPS-em.

Gdzie je kupić?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×