Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
tomko

Wymiana elementów zawieszenia z przodu

Recommended Posts

Witam

Z góry uprzedzam, że szukałem ale jakoś nie mogłem znaleźć informacji które potrzebuje.

Jako, że z mechaniki nie jestem zbyt mocny potrzebuje paru wskazówek na temat elementów zawieszenia z przodu jakie najlepiej wymienić.

Na ostatnim przeglądzie diagnosta wskazał, że powoli powinienem się zastanawiać nad wymianą łącznika stabilizatora z przodu + tuleii bo zaczynają się pojawiać jakieś luzy? Dodam, że przebieg 155 tyś i ja jeszcze w zawieszenie nie integrowałem.

Nie za bardzo się orientuje w temacie, a że przypadkiem odwiedze kraj to będe mógł skorzystać z uusług mechanika i wymienić niektóre elementy dlatego chciałem zapytać co najlepiej wymienić, tzn jakie elementy które zlikwidują owe luzy.

Z tego co poczytałem jest troche tuleii, gumy stabilizatora, łącznik stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych... co jeszcze??

Jako, że te elementy będa wymieniane co przy okazji najlepiej jeszcze wymienic bo koszt robocizny bardzo nie wzrośnie a po co poźniej znowu to samo odkręcać?

Dlatego konkretne pytnie:

Co wymieniać??

Z góry dzięki i sorry jeśli temat był przerabiany!

Edited by tomko

Share this post


Link to post
Share on other sites

przerabiane ,niejednokrotnie

gumy stabilizatora i łaczniki to mały pikuś ,przy tej robocie to chyba tylko tarcze i klocki można zrobić od razu ,nie podnosząc kosztów za bardzo

reszta to już grubsza robota-prasa do tuleji i takie tam

końcówki drążka kierowniczego wiążą sie od razu z ustawianiem zbieżności

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zasadzie powinienies wymienic wszystko czyli:

Łącznik stabilizatora+gumy mocujące stabilizator do podwozia. Tam mozesz miec 3 rozmiary 16,17,18 mm (chyba). W zaleznosci od wersji, rocznika itp...

Silentblocki - przedni i tylny wachacza-o jednym z nich mowil CI mechanik ze jest luz. Jesli jedna jest wyrobina zaraz padnie druga.

Sworzeń wahacza.

Jesli chciałbys być bardziej dokladny mozesz jeszcze wymienić poduszki amortyzatora i łożyska.

Co do firm: elementy gumowe i metalowo gumowe

Swag, Lemforder - pierwsza klasa czescie troche tansze od oryginałów z AS0 a są to części na pierwszy montaż

TRW-Lucas, Mayle również dobre częsci, troche tańsze od swag, lemf...

Łozysko amort skf, runville, Fag. Każde inne bedzie nic nie warte

Nie kupuj - Hans Preis, kraft, topran i "renomowanego producenta"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> oraz "renomowanego niemieckiego producenta xxx"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo bedziesz znow wymieniac za pare tyś.

Aaam dorzuciłbym jeszcze koncówki drążków kierowniczych.

Końcówki drązków:

Please login or register to see this link.

silenblocki wahacza:

Please login or register to see this link.

poduszka amortyzatora:

Please login or register to see this link.

łączniki stabilizatora:http://moto.allegro.pl/item712024636_laczniki_stabilizatora_lemforder_opel_vectra_b.html

Gumy stabilizatora kupisz w kazdym intercarsie. kosztuja ok 10 zł sztuka

Generalnie, jesli nie żal Ci grosza i chcesz zrobić kompleksowo polecam wymiane wszystkiego. Po tym wszystkim zbieżność.

Wszytkie wyzej wymienione cześći mozesz kupić u stachowiaka allegro:

Please login or register to see this link.

Przy takiej ilosci mozesz jakis rabat negocjować albo zniżke przez klubowicza.

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy wymianie wszystkich elementów wymienionych wyżej sama zbieżność nie wystarczy,musisz ustawić geometrie -około 80-100 pln

Edited by moby75

Share this post


Link to post
Share on other sites

czym sie rózni zbiezność od geometrii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki panowie za odpowiedzi, teraz pojade do mechanika i zapytam co jego zdaniem powinienem wymienic.

Pomocniki polecialy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zbieznosc to tylko kola

a geometria to cale zawieszenie

to tak w skrocie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

p.s. Tomko jak zmieniasz koncowki drazka

to sprawdzic odrazu same drazki kierownicze

ja je tez wymienialem

stare lataly jak grzechotki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by gawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystkie w zawieszeniu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

sam tego nie ustawisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nachylenie koła dwie sruby trzymające amortyzator do piasty

Share this post


Link to post
Share on other sites

samo nachylenie to nie pelna geometria

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...