Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
tomko

Wymiana elementów zawieszenia z przodu

Polecane posty

Witam

Z góry uprzedzam, że szukałem ale jakoś nie mogłem znaleźć informacji które potrzebuje.

Jako, że z mechaniki nie jestem zbyt mocny potrzebuje paru wskazówek na temat elementów zawieszenia z przodu jakie najlepiej wymienić.

Na ostatnim przeglądzie diagnosta wskazał, że powoli powinienem się zastanawiać nad wymianą łącznika stabilizatora z przodu + tuleii bo zaczynają się pojawiać jakieś luzy? Dodam, że przebieg 155 tyś i ja jeszcze w zawieszenie nie integrowałem.

Nie za bardzo się orientuje w temacie, a że przypadkiem odwiedze kraj to będe mógł skorzystać z uusług mechanika i wymienić niektóre elementy dlatego chciałem zapytać co najlepiej wymienić, tzn jakie elementy które zlikwidują owe luzy.

Z tego co poczytałem jest troche tuleii, gumy stabilizatora, łącznik stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych... co jeszcze??

Jako, że te elementy będa wymieniane co przy okazji najlepiej jeszcze wymienic bo koszt robocizny bardzo nie wzrośnie a po co poźniej znowu to samo odkręcać?

Dlatego konkretne pytnie:

Co wymieniać??

Z góry dzięki i sorry jeśli temat był przerabiany!

Edytowano przez tomko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przerabiane ,niejednokrotnie

gumy stabilizatora i łaczniki to mały pikuś ,przy tej robocie to chyba tylko tarcze i klocki można zrobić od razu ,nie podnosząc kosztów za bardzo

reszta to już grubsza robota-prasa do tuleji i takie tam

końcówki drążka kierowniczego wiążą sie od razu z ustawianiem zbieżności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie powinienies wymienic wszystko czyli:

Łącznik stabilizatora+gumy mocujące stabilizator do podwozia. Tam mozesz miec 3 rozmiary 16,17,18 mm (chyba). W zaleznosci od wersji, rocznika itp...

Silentblocki - przedni i tylny wachacza-o jednym z nich mowil CI mechanik ze jest luz. Jesli jedna jest wyrobina zaraz padnie druga.

Sworzeń wahacza.

Jesli chciałbys być bardziej dokladny mozesz jeszcze wymienić poduszki amortyzatora i łożyska.

Co do firm: elementy gumowe i metalowo gumowe

Swag, Lemforder - pierwsza klasa czescie troche tansze od oryginałów z AS0 a są to części na pierwszy montaż

TRW-Lucas, Mayle również dobre częsci, troche tańsze od swag, lemf...

Łozysko amort skf, runville, Fag. Każde inne bedzie nic nie warte

Nie kupuj - Hans Preis, kraft, topran i "renomowanego producenta"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> oraz "renomowanego niemieckiego producenta xxx"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo bedziesz znow wymieniac za pare tyś.

Aaam dorzuciłbym jeszcze koncówki drążków kierowniczych.

Końcówki drązków:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

silenblocki wahacza:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

poduszka amortyzatora:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

łączniki stabilizatora:http://moto.allegro.pl/item712024636_laczniki_stabilizatora_lemforder_opel_vectra_b.html

Gumy stabilizatora kupisz w kazdym intercarsie. kosztuja ok 10 zł sztuka

Generalnie, jesli nie żal Ci grosza i chcesz zrobić kompleksowo polecam wymiane wszystkiego. Po tym wszystkim zbieżność.

Wszytkie wyzej wymienione cześći mozesz kupić u stachowiaka allegro:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Przy takiej ilosci mozesz jakis rabat negocjować albo zniżke przez klubowicza.

Edytowano przez SNOWSURFER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie wszystkich elementów wymienionych wyżej sama zbieżność nie wystarczy,musisz ustawić geometrie -około 80-100 pln

Edytowano przez moby75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czym sie rózni zbiezność od geometrii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie za odpowiedzi, teraz pojade do mechanika i zapytam co jego zdaniem powinienem wymienic.

Pomocniki polecialy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zbieznosc to tylko kola

a geometria to cale zawieszenie

to tak w skrocie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

p.s. Tomko jak zmieniasz koncowki drazka

to sprawdzic odrazu same drazki kierownicze

ja je tez wymienialem

stare lataly jak grzechotki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez gawlak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystkie w zawieszeniu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

sam tego nie ustawisz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nachylenie koła dwie sruby trzymające amortyzator do piasty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

samo nachylenie to nie pelna geometria

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×