Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Robert

Z22SE + kompresor :)

Recommended Posts

Przeglądałem allegro i cos takiego znalazlem

Please login or register to see this link.

0.5 bar jak to sie przeklada na moc no i czy warto takie cos auto to VC

Share this post


Link to post
Share on other sites

z teakiego zestawu jest jak najbardziej realne wyciśnięcie 200 km takie Z22SE z kompresorem były montowane w Cobaltach SS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym to mocno przemyślał, jeśli chcesz potrzymac jeszcze troche auto to jest to ciekawa modyfikacja, która da nowe życie w aucie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie znam się dobrze na takich modyfikacjach ale czy skrzynia wytrzyma ciekawe... f23, ciekawe czy trzeba coś kompem stroic no i czy VC nie wyświetli mi choinki, pewnie taki mod pozwoliłby zejść do granicy 8s do 100? w sumie tuning w cenie bsra, ale efekt moze byc ciekawy, kompresor + dluga skrzynia to v/max moze byc imponujące;p

P.S nigdy nie bylem na zlocie....ale chyba jakbym z takim czymś przyjechał to chyba bym troche stracha napędził;p

Edited by Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

skrzynia wytrzyma w UK jeździ Vectra na takim setupie która legitymuje się mocą w okolicach 260 km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak masz kase na takiego moda i o ile wszytsko jest ok to bierz mi i trzeba do tego dłuszy pasek którego nie ma chyba w zestawie

co do strojenia to trzeba bo jest nawet w zestawie ECUMaster II trzeba od nowa praktycznie mapy napisać ale jak najbardziej do zrobienia

Edited by Bako

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh zebym tylko od tego fury nie rozwalił;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak pooglądałem i bardzo fajny KIT nic tylko monotwac... jeśli jest sprawny to faktycznie cena bardzo atrakcyjna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Robert myśle, że fura wytrzyma a przede wszystkim zyska na mocy a to podstawa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wszystkie części do auta montuje nowe więc szukam póki co gdzie takie coś można dostać nowe nie uzywane, tylko VC to nie VB... w VC można łatwo wywołac milion ikonek świeltnych;] w sumie jakies to małe jak na cene 4tyś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> może ktoś mi przybliżyć działanie takiego kompresora w różnicy od turbo?

Edited by Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo napędzane jest spalinami czyli spaliny wylatując napędzają turbinkę łopatki turbiny, która na jednej osi napędza łopatki tłoczące świeże powietrze...

kompresor podobnie jak ten od klimatyzacji napędzany jest Paskiem klinowym i część mocy silnika przeznaczana jest na napędzanie kompersora który pompuje powietrze pod większym ciśnieniem... zysk z takiej operacji (wzrost mocy) jest większy od poboru mocy przez tą sprężarkę...

tak w dużym uproszczeniu bardzo laicki opis ale mniej więcej o to biega

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jeszcze dodam że turbo wkracza bardziej gwałtownie po osiągnieciu pewnej prędkości obrotowej , a kompresor jest łagoniejszy i pompuje już od samego dołu i im większe obroty tym większe ciśnienie uzystkujesz oczywiść do max. zadanego jest mocy przybywa łagoniej no i kompresor inaczej słychać a żebyś miał pojęcie jak to chodzi na to tu masz:

Edited by Bako

Share this post


Link to post
Share on other sites

brzydko to brzmi;] tyle wam powiem ;p

info od sprzedajacego"

Bez ingerencji w mapę 175KM przy 4500rpm i 260Nm przy 1900rpm

Po modyfikacji mapy nie zdążyłem sprawdzic na hamowni

Edited by Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dla mnie brzmi ładnie no i jak będziesz montował ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja nie wiem czy tak ladnie to brzmi.

Please login or register to see this quote.

Ciekawe dlaczego nie zdążył sprawdzić na hamowni, może jakiś tłok albo zawór wyskoczył przez rurę wydechową

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

albo dzwonek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bede kolego montowal w soim z22se kompresor,tak jak wyzej ktos napisal z amerykanskiego Saturna Cobalt SS 2.2ecotec,

poczatkowo byl plan zeby to zalozyc na standard silnik i zrobic tylko remap kompa,mapsensor i wieksze wtryski i mozna ponoc bezpiecznie do 200km na tym osiagnac(tak mowia angole ktorzy maja wiecej do poweidzenia na ten temat,)ale po dluzszych przemysleniach beda jednak graty mocniejsze - tloki Wiseco,korbowody Eagle,plus zawory,sprezynki,talezyki itd od firmy ITG Supertech,wszystko ze stanow,poprostu cenowo taniej znalazlem niz w UK

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tak zeby glowica wytrzymala i mozna bylo spokojnie smigac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ponizej pare fotek gratow jakie juz sa w domu:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

takze teraz oszczedzanko na potrzebne rzeczy i heja z montazem

Edited by luki244

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm a niby ktore auto w usa z silnikiem 2.2 miało kompresor bo nie znalazlem takiego cobalt ss ma 2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo w oficjalnej sprzedaży nie ma wersji 2.2 supercharged. Ale jest pakiet producencki...

Please login or register to see this quote.

a pochodzi z takiego Cobalta:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli czego mam szukac i od jakiego auta bo juz się pogubiłem:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

od Cobalta SS w wersji z kompresorem bo były też wolnnossące i turbodoładowane ew. od Saturn Ion

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli wersja z kompresorem była to 2.0?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak bynajmniej wynika z wikipedii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrycznie tylko 2.0 Supercharged

Opcjonalnie 2.2 Supercharged

Albo szukaj w częściach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> kompresor Eaton M62 +reszta gratów.

Taki kompresor był m.in. w SLK230 (na dodatek w tym mercu był chyba na sprzęgle el-mag więc można by sterować jego załączaniem)

Tu masz m.in. wykres Vectry z22se po modach z takim kompresorem (260KM)

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciężko takie coś będzie dorwać;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Ciężko nie jest... najwyżej "nie tanio"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A jak chcesz nówkę to tu na pewno mają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam, chciałbym odkopać starego kotleta i zapytać o szczególy całej operacji, jestem bardzo zainteresowany założeniem kompresora do z22se, czy mógłby ktoś szczegółowo odpowiedzieć na kilka pytań i opisać jakich częći trzeba użyć, szczególnie jeśli chodzi ,,zawory,sprezynki,talezyki itd,,

jakiej firmy[ i gdzie szukać?

kompresor już znalazłem:

Please login or register to see this link.

Jeśli chodzi o tłoki wiseco to o jakim rozmiarze powinny być zastosowane? 86mm czy 86,5mm jaka kompresja?

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Jakie korbowody??, no i wtryski od jakiego auta. Będę naprawdę wdzięczny za odpowiedż, Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...