Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest biagr

Pompa wtryskowa??

Recommended Posts

Guest biagr

Witam

Parafrazując słowa Kazika Staszewskiego : "Stało się, Stało się to co miało się stać, gdy nagle podczas drogi z Łodzi, noż brak mi słów mać"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Wracając z miasta Łodzi auto nagle zgasło. Zjechałem na pobocze, za którymś razem odpaliło i zgasło po ok 10s, następna próba to samo. W końcu się udało, nawet pracował równo na wolnych obrotach. Przejechałem może z 50 metrów i to samo, już nawet nie próbowałem odpalać. Auto teraz stoi u mechanika. Błędy sczytane z komputera:

P1635 - to chyba od świec (jedna jest walnięta ale nie chce się wykręcić)

P1630 - ???

P1631 - ???

Po skasowaniu błędów i próbie odpalenia pojawia się ponownie P1630 (albo P1631). Ja podejrzewam najgorsze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Jeżeli to będzie pompa to kupować używkę czy regenerować? Nie chcę inwestować w auto, mam zamiar je sprzedać. Jeśli ktoś może rozszyfrować dla mnie powyższe kody błędów, będę wdzięczny.

Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolego . Jak niedawno robiłem pompę to miałem błędy : 1694,1690,1651,1630

Poczytaj temat założony przeze mnie.

Please login or register to see this link.

.

Współczuję wydania kasy, ale zobaczysz że inaczej się już będzie jeździło jak już naprawisz pompę.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompka do roboty, pompka...

P1630 to wadliwe działanie układu krytycznego albo za mocne wejście obwodu masy wtrysku paliwa ( na przykład zwarcie po przegrzaniu w układzie sterownika ).

P1631 to ogólnie mówiąc sterownik pompy do wymiany.

Teraz powstaje pytanie - czy wymieniać całą pompę ( regeneracja ) czy też tylko sterownik ?

Jeśli chcesz nadal jeździć samochodem to całą pompę trzeba robić, można spróbować "na leniucha" czyli sam sterownik - około 900 zł...

Zadzwoń tu, przynajmniej dowiesz się czegoś konkretnego :

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest biagr

Dzięki z odpowiedzi. Podejrzewam, że chyba cała do regeneracji

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Ostatnio jak były upały auto gorzej "szło". Co ciekawe jak temperatura była wysoka (pow. 30°C) dało się słychać jakby "rzężenie" spod maski tak jakby się coś właśnie zacierało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Chłodniej się zrobiło, ucichło i zbagatelizowałem to....i widać efekty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> . Mototronik nie odbiera, urlop pewnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Ponowie pytanie: regenerować czy używka? Może jeszcze swoją jako uszkodzoną bym opchnął. Ogólnie załamka....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Fakt, Mototronik jeszcze w tym tygodniu na urlopie, od przyszłego ma pracować.

Jeśli nie spieszy Ci się aż tak bardzo to poczekaj. Jeśli nie masz czasu to popatrz w temacie podpiętym "Gdzie i za ile naprawimy pompę wtryskową" i poszukaj innego polecanego serwisu.

Do Mototronika mam szczególne zaufanie i sympatię, jednemu z kolegów padł sterownik pompy ( Artur L ), auto było u mnie w warsztacie, gościu przyjechał, w 2 godzinki wymienił sterownik wraz z całą robocizną ( zdjęcie kolektora ssącego, wymiana sterownika, potem jeszcze zabawa z elektroniką - 2 laptopy, z czego jeden tylko i wyłącznie do programowania sterowników i pomp Boscha, odpowietrzanie silnika i tak dalej ), przy okazji pogawędziliśmy, było bardzo miło. Dał gwarancję, zmienił ( zmodyfikował nieco ) program sterownika, samochód jeździ jak ta lala i wszystko gra...

Nie wiem co Ci doradzić, czy sam sterownik, czy cała pompa, ale jeśli pompa to raczej regeneracja tej Twojej. Mototronik jest o tyle do przodu w stosunku do pozostałych, że ma stół, a bez niego nie ma szans na naprawę/regenerację pompy...

A u Artura zaczynało się od problemów z rozruchem, po zmianie softu i wymianie przelewów było lepiej... Póki nie nastał ten dzień, że jadąc samochodem silnik zgasł i nie chciał już odpalić...

Aż się wyedytuję, bo właśnie mam mały jubileusz...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest biagr

Please login or register to see this quote.

To oni też regenerują mechanicznie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co rozmawialiśmy wnioskuję, że tak.

Spytaj ArturaL, powinien potwierdzić to co mówię, zresztą miał z nim wcześniej dobry kontakt i w ogóle dobre rozeznanie w temacie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest biagr

A co sądzicie o tym:

Please login or register to see this link.

? Dzwoniłem do gościa który kupił taki zestawik i mu się sprawdziło, z tym, że gość jest elektronikiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. Czy robił ktoś to sam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jakie to jest wszystko piękne...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sorki, ale zbyt piękne to aby było prawdziwe.

Taki tranzystorek, o czym już głośno było na forum, kosztuje dużo mniej i można go dostać w sklepach z elektroniką.

Ale nie w tym rzecz...

Jeśli padł sterownik i zawór selenoidalny odcięcia paliwa, a najprawdopodobniej tak się stało, to problem tkwi w tym, że wymienia się go wraz ze sterownikiem, poza tym, taki sterownik, nawet jeśli to będzie naprawiony Twój własny i tak trzeba programować... Poza tym, jeśli Ci taka wymiana nic nie da, to nie mam pewności, że ktoś kto będzie naprawiał Twój sterownik bądź da Ci drugi w zamian za Twój nie policzy sobie za to, że coś już przy nim kombinowałeś...

Jeśli chcesz mieć sprawny wózek to niestety odżałuj parę groszy i daj go sprawdzonemu i polecanemu fachowcowi, jeśli chcesz się bawić - próbuj "naprawiać" sam...

To trochę tak jak z opornikami, tymi zwykłymi, kupowanymi w elektrycznym za 50 groszy a sprzedawanymi na Allegro za kilkanaście złotych, które wpina się w obwód przepływomierza samochodu - chodzi o silniki benzynowe - po takim "ciptjuningu" auto ma "udowodniony" wzrost mocy, od razu śmiało można stwierdzić, że przyrost wynosi 15 - 20%...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> .

Bzdura do kwadratu...

Tak jak przedmówca - jakie to wszystko piękne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest biagr

Please login or register to see this quote.

Faktem jest, że elektronicy zdzierają kasę za wymianę czegoś co kosztuje grosze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Ale jak to się mówi: wiedza kosztuje....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Na razie będę robił elektronikę, zobaczymy może pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Życzę Ci aby się udało to zrobić jak najtańszym sposobem i kosztem, ale osobiście w to akurat nie wierzę...

Zresztą poszperaj w forum diesla i poszukaj tematów związanych z wymianą tego tranzystorka, kilka osób to robiło. Jednym pomogło, innym nie, niektórym po czasie przepalił się znowu, może u Ciebie będzie ok ?

Z tego co pamiętam to jest nawet " dokumentacja " techniczna dotycząca takiej wymiany...

Zobacz to :

Please login or register to see this link.

I zapytaj się Przemka - aviko , autora tego tematu. On też bardzo wiele może pomóc odnośnie tranzystorka...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest biagr

Trochę przeraziła mnie wizja naprawy pompy samemu. Trochę to karkołomne a i szkody jakie można poczynić w razie niepowodzenia wystarczająco mnie zniechęciły. Więc pompa jest u speca w Zakrzewiu k. Radomia. Ktoś go polecał w temacie "gdzie i za ile.......".

Pompa już po regeneracji, koszt - 1300 pln. Pompiarz z Zakrzewia to fachowiec godny polecenia, widać i słychać, że na pompach wtryskowych zęby zjadł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Jutro, według mechanika, auto do odbioru . Mam nadzieje, że będzie ok.

Edited by biagr

Share this post


Link to post
Share on other sites

biagr i jak twoja Viki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest biagr

Please login or register to see this quote.

Stoi u mechanika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Nie wiedzieć czemu po regeneracji pompy nie chodzi na jeden gar. Akurat na ten na którym była urwana świeczka, więc nie ma możliwości sprawdzenia kompresji dopóki się jej nie wykręci, co jest nie lada sztuką. Gość ma spory problem z tym. Mówi że mógłby czape ściągnąć ale to już są dodatkowe koszty....planowanie głowicy, uszczelki no i za robociznę więcej. Czekam więc. Będę informował jak się coś zmieni. Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...