Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość daniel03

Vectra C 2.2 Direct (benzyna) gaśnie gdy jest nagrzany osprzęt silnika

Polecane posty

Gość daniel03

Witam!

W mojej VC 2.2 Direct (benzyna) gaśnie silnik gdy podniesie się temperatura w komorze silnika. Dochodzi do tego przede wszystkim w korku. W trasie zdarza się to tylko gdy: są roboty drogowe, ruch odbywa się wachadłowo i trzeba zatankować a w tych przypadkach konieczny jest postój. Usterka wystąpi również gdy po przejechaniu nawet kilku kilometrów zatrzymamy się na kilka minut. Wtedy po uruchomieniu silnika, silnik gaśnie po kilku sekundach. Cykl się powtarza po ponownym uruchomieniu wiele razy. Motor jest wyłączany automatycznie przez komputer silnika ze względu na zbyt niskie ciśnienie wtrysku benzyny. Występują też zbyt wysokie ciśnienia, ale wtedy silnik nie zostaje wyłączony przez sterownik silnika ponieważ zbyt wysokie ciśnienie sterownik jeszcze toleruje. Ciśnienie wtrysku benzyny w silniku benzynowym 2.2 Direct powinno na jałowych obrotach wynosić około 5000 kPa (50 bar). W moim aucie przy zimnym silniku jest prawidłowe a przy nagrzanym wynosi czasem za dużo [ok. 8000 kPa (80 bar)] a czasem za mało [ok. 2000 kPa (20 bar)] i przy tym za niskim ciśnieniu silnik się wyłącza. Taka jest przyczyna gaśnięcia motoru, ale jeszcze nie wiem w pełni dlaczego ciśnienie wtysku benzyny ma tak duże wahania i dlaczego te wahania występują tylko przy gorącym silniku. Dowiedziałem się już od pewnego fachowca od elektroniki sterowników silników, że w moim sterowniku silnika jest usterka pewnego mikroprocesora, który jest nienaprawialny i możliwa jest tylko jego wymiana z innego identycznego sterownika, ale narazie nie podjął się jego wymiany tylko proponuje mi kupić używany sterownik i zaprogramować go do mojego samochodu. Nie podjąłem jeszcze decyzji co robić dalej, ponieważ mam nadzieję, że ktoś z forum kto miał podobny problem udzieli mi wskazówek jak rozwiązać moje problemy z autem i uda mi się zaoszczędzić czas i pieniądze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Dziękuję za dotychczasowe porady i liczę na kolejne.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość piotr1972

Mam dokładnie taki sam problem. Mój mechanik dalej działa. Chcemy teraz wymieniać na próbę czujnik ciśnienia na listwie

Ale nie wie co to może być. Pomóżcie, może ktoś ma radę

Pozdro

Edytowano przez piotr1972

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W mojej Vicki mialem przywolanie i wymieniony czujnik wysokiego cisnienia paliwa.Najlepiej jak zadzwonicie do Opla(nie do warsztatu) i zapytacie sie o to.Tutaj na wyspach te przywolania byly dosc populane,ale jak sie nie zapytasz to czasami sami cie nie poinformuja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość starosta-sw

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Miales wymieniony czujnik wysokiego cisnienia ( w ogole pierwsze slysze ale nie zaprzeczam, bo czujnikow pelno napchali, a ja jeszcze tematu nie musialem u siebie zglebiac), czy tez regulator cisnienia Ci wymienili, ktory siedzi na pompie wtryskowej? Moze, to ten regulator wariuje, raz podajac za duze cisnienie, raz za male, tylko czemu akurat przy nagrzanym silniku. Zadnych bledow nie wywala jak gasi silnik? Moglbys tez zmienic temat, bo "nagrzany osprzet" nie pasuje tutaj, osprzetem byla by turbina, ktorej tutaj nie ma; to jak silnik jest nagrzany, a nie osprzet, pojawiaja sie Tobie problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przejezyczenie!Regulator.Poza tym podpialbym sie pod Techa2 i sprawdzil cisnienie pompy paliwa Siemens.A trzecia mozliwosc to jak silnik nagrzany zaczac polewc woda ECU i zobaczyc czy silnik bedzie dalej sie wylaczal.Ktorys z kolegow to juz robil.Ale raczej mi sie wydaje ze to moze byc pompa Simens.

Edytowano przez Sambor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje temat. Mam identyczny problem. Poradzil sobie ktos? Jaka byla przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić czy są jakieś błędy? Podłącz interfejs diagnostyczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Regulator ciśnienia na listwie wtryskowej do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i to jest ten problem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

i wszystko jasne:ok:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak. Ciśnienie paliwa nie nie będzie się tak skrajnie wahać. 

Numer GM 24404015 

Szukaj raczej używki z pewnego źródła. 

Chyba, że masz spory rabat w GM 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Cena orientacyjna w dixi car 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo na Allegro widzę że to kosztuje 50 zł , czy to nie o to chodzi? Pytam bo wiecie słabo sie orientuje w tych sprawach dlatego liczę na waszą pomoc

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chodzi dokładnie o taki regulator: 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ta firma sprzedaje nowe regulatory swojej produkcji, która jest ulepszona w stosunku do konstrukcji GM ze względu na zastosowanie prowadnic ruchomych w środku regulatora ze stopu niklu a nie tworzywa, oraz zaworu wolframowego a nie stalowego. 

Firma ma też opcję regeneracji zaworu który masz u siebie za jakieś 200 zł plus koszty przesyłki. Czas regeneracji 2 dni z wysyłką. Sam u nich regenerowałem swój zawór i działa bez żadnego problemu (przynajmniej dopóki ostatnio nie miałem kolizji i samochód jest uziemiony ;))

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc !

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze jedno pytanie to jest ten regulator na listwie wtryskowej? Wybaczcie ale jestem laikiem w tych sprawach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×