Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest daniel03

Vectra C 2.2 Direct (benzyna) gaśnie gdy jest nagrzany osprzęt silnika

Recommended Posts

Guest daniel03

Witam!

W mojej VC 2.2 Direct (benzyna) gaśnie silnik gdy podniesie się temperatura w komorze silnika. Dochodzi do tego przede wszystkim w korku. W trasie zdarza się to tylko gdy: są roboty drogowe, ruch odbywa się wachadłowo i trzeba zatankować a w tych przypadkach konieczny jest postój. Usterka wystąpi również gdy po przejechaniu nawet kilku kilometrów zatrzymamy się na kilka minut. Wtedy po uruchomieniu silnika, silnik gaśnie po kilku sekundach. Cykl się powtarza po ponownym uruchomieniu wiele razy. Motor jest wyłączany automatycznie przez komputer silnika ze względu na zbyt niskie ciśnienie wtrysku benzyny. Występują też zbyt wysokie ciśnienia, ale wtedy silnik nie zostaje wyłączony przez sterownik silnika ponieważ zbyt wysokie ciśnienie sterownik jeszcze toleruje. Ciśnienie wtrysku benzyny w silniku benzynowym 2.2 Direct powinno na jałowych obrotach wynosić około 5000 kPa (50 bar). W moim aucie przy zimnym silniku jest prawidłowe a przy nagrzanym wynosi czasem za dużo [ok. 8000 kPa (80 bar)] a czasem za mało [ok. 2000 kPa (20 bar)] i przy tym za niskim ciśnieniu silnik się wyłącza. Taka jest przyczyna gaśnięcia motoru, ale jeszcze nie wiem w pełni dlaczego ciśnienie wtysku benzyny ma tak duże wahania i dlaczego te wahania występują tylko przy gorącym silniku. Dowiedziałem się już od pewnego fachowca od elektroniki sterowników silników, że w moim sterowniku silnika jest usterka pewnego mikroprocesora, który jest nienaprawialny i możliwa jest tylko jego wymiana z innego identycznego sterownika, ale narazie nie podjął się jego wymiany tylko proponuje mi kupić używany sterownik i zaprogramować go do mojego samochodu. Nie podjąłem jeszcze decyzji co robić dalej, ponieważ mam nadzieję, że ktoś z forum kto miał podobny problem udzieli mi wskazówek jak rozwiązać moje problemy z autem i uda mi się zaoszczędzić czas i pieniądze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Dziękuję za dotychczasowe porady i liczę na kolejne.

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest piotr1972

Mam dokładnie taki sam problem. Mój mechanik dalej działa. Chcemy teraz wymieniać na próbę czujnik ciśnienia na listwie

Ale nie wie co to może być. Pomóżcie, może ktoś ma radę

Pozdro

Edited by piotr1972

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W mojej Vicki mialem przywolanie i wymieniony czujnik wysokiego cisnienia paliwa.Najlepiej jak zadzwonicie do Opla(nie do warsztatu) i zapytacie sie o to.Tutaj na wyspach te przywolania byly dosc populane,ale jak sie nie zapytasz to czasami sami cie nie poinformuja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest starosta-sw

Please login or register to see this quote.

Miales wymieniony czujnik wysokiego cisnienia ( w ogole pierwsze slysze ale nie zaprzeczam, bo czujnikow pelno napchali, a ja jeszcze tematu nie musialem u siebie zglebiac), czy tez regulator cisnienia Ci wymienili, ktory siedzi na pompie wtryskowej? Moze, to ten regulator wariuje, raz podajac za duze cisnienie, raz za male, tylko czemu akurat przy nagrzanym silniku. Zadnych bledow nie wywala jak gasi silnik? Moglbys tez zmienic temat, bo "nagrzany osprzet" nie pasuje tutaj, osprzetem byla by turbina, ktorej tutaj nie ma; to jak silnik jest nagrzany, a nie osprzet, pojawiaja sie Tobie problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przejezyczenie!Regulator.Poza tym podpialbym sie pod Techa2 i sprawdzil cisnienie pompy paliwa Siemens.A trzecia mozliwosc to jak silnik nagrzany zaczac polewc woda ECU i zobaczyc czy silnik bedzie dalej sie wylaczal.Ktorys z kolegow to juz robil.Ale raczej mi sie wydaje ze to moze byc pompa Simens.

Edited by Sambor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz sprawdzić czy są jakieś błędy? Podłącz interfejs diagnostyczny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator ciśnienia na listwie wtryskowej do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i to jest ten problem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i wszystko jasne:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak. Ciśnienie paliwa nie nie będzie się tak skrajnie wahać. 

Numer GM 24404015 

Szukaj raczej używki z pewnego źródła. 

Chyba, że masz spory rabat w GM 

Please login or register to see this link.

Cena orientacyjna w dixi car 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo na Allegro widzę że to kosztuje 50 zł , czy to nie o to chodzi? Pytam bo wiecie słabo sie orientuje w tych sprawach dlatego liczę na waszą pomoc

 

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chodzi dokładnie o taki regulator: 

Please login or register to see this link.

Ta firma sprzedaje nowe regulatory swojej produkcji, która jest ulepszona w stosunku do konstrukcji GM ze względu na zastosowanie prowadnic ruchomych w środku regulatora ze stopu niklu a nie tworzywa, oraz zaworu wolframowego a nie stalowego. 

Firma ma też opcję regeneracji zaworu który masz u siebie za jakieś 200 zł plus koszty przesyłki. Czas regeneracji 2 dni z wysyłką. Sam u nich regenerowałem swój zawór i działa bez żadnego problemu (przynajmniej dopóki ostatnio nie miałem kolizji i samochód jest uziemiony ;))

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jeszcze jedno pytanie to jest ten regulator na listwie wtryskowej? Wybaczcie ale jestem laikiem w tych sprawach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...