Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Bako

F23 wymiana oleju

Polecane posty

Witam! Mam problem mianowicie kupiłem VB X20XEV ze skrzynią F23 i po przeczytaniu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

z VU postanowiłem kupić olej do niej i wymienić ze względu na słyszalne huczenie podczas ruszania na 1 i na wstecznym oraz trodności przy załączaniu biegów na zimno. Wybrałem się do ASO i kupiłem olej o numerze 19 40 182 a w poradzie pisze o oleju nr. 1940768 ( w ASO powiedzieli mi że jest to zamiennik).

Teraz moje pytania:

1) co robić zostawić tak jak jest, dolać oleju czy całkowicie go wymienić ??

2)czy mogę zastosować olej taki jaki mam tzn. nr. 19 40 182

3)na czym polega ten zestaw naprawczy wspomniany w poradzie 9201451 / Katalog nr.: 16 07 013

Facet w ASO powiedział żeby nie wymieniać oleju bo mogę zatrzeć skrzynie !(jak to możliwe) i powiedział że o żadnej akcji serwisowej nie słyszał i że huczenie oznacza koniec skrzyni powiedział że nawet w F23 się nie wymienia oleju gdzie w poradzie pisze o wymianie co 2 lata lub 30 000 km

Co mam robić może trafiłem na niekompetentnego pracownika ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak - to jest zamiennik a raczej nowsza wersja

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak to jest z tą wymianą czy dolewaniem bo nie wiem co robić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie nie rozumiem, ze wg ASO nie nalezy wymieniac oleju, chociaz od zawsze tak slyszalem, ze olejów w skrzyniach sie nie wymienia (?)

Wg mnie jest to taki sam plyn/olej jak inny, który traci swoje właściowsci pod uplywem wieku lub przebiegu. Jezeli skrzynie sie naprawia, rozkreca itp jak rowniez demontuje, nawet wymiana połosiek czasami wymaga spuszczenia oleju, którego trzeba potem nalac nowego, takze jakby nie patrzec jest to tez wymiana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja też jestem tego zdania ale facet mnie wystaraszył i jeszcze na koniec powiedział że oni tych skrzyń nie rozbierają bo graniczy z cudem jej złożenie to jakie to ASO ??

a swoją drogą to Hołek Ty już wymieniałeś olej ?? jak tak to ile zalałeś i czy konieczna jest regulacja cięgien ? bo Ty też masz F23 może z innymi przełożeniami ale nadal F23

a odbiegając od tematu masz dojście do short shifterów co sprzedałęś ?? Ty używasz takiego ??

Edytowano przez Bako

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam również F23 tylko inną, nie tyle co wymieniałem olej co całą skrzynie i wlanie nowego oleju było koniecznoscią. Zalałem 1,8dm oleju przekładniowego Mobil 1 GX-A SAE 80W. Opel wg instrukcji zaleca wg klasy jakości API olej o wart GL-4, taki też wlałem. Regulacja cięgień nie była konieczna. Biegi jak i skrzynia działa bez zarzutu, również zimą, co nie można było powiedziec o starej skrzyni, która huczała i czasami biegi opornie wchodziły. Może przy nastepnej wymianie oleju zmienie również w skrzyni na GM.

Nie wiem co mają na myśli Ci z ASO, ale równiez F23 są rozbierane, naprawiane i potem składane.

SS jeszcze nie zdążyłem zamontowac z powodu problemu z odkręceniem fabrycznej gałki, dojście do nowych nie stanowi problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

okej dzięki za info jestem już umówiony na wymianę zobaczymy może nie ma oleju tyle co powinno być, kupuiłem olej GM 19 40 182 i zobaczymy co będzie bo jeśli auto jest całkowicie zimne to przy delikatnym ruszeniu potrafi zahuczeć i ciężko wchodzi 1 i R a czytałem na VU w poradzie Westhuba że czasem jest przyczną za mała ilość oleju

Edytowano przez Bako

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Maslanka

Witam

Dziś właśnie zabrałem się za wymianę oleju w skrzyni biegów. Nie słuchajcie tych oszołomów że oleju się nie wymienia w skrzyni. Ja mam u siebie normalnie korek spustowy (na samym dole) drugi od poziomu i trzeci wlewowy na samej górze - wszystkie trzy są identyczne tylko ten spustowy ma dodatkowo magnes w środku. Okazało się że olej który spuściłem miał kolor czarno-czerwony i było w nim mnóstwo maleńkich opiłków. Dodatkowo na magnesie korka spustowego było z 10mm warstwy opiłków. Zalałem z góry dwoma litrami oleju klasy GL-4 kupionego za 40zł na stacji Statoil. Nie ma się co bać silnika V6 - jak się odkręci akumulator i jego podstawę to jest bardzo dobry dostęp imbusem do korka z góry - POZDRAWIAM i serdecznie namawiam do zajrzenia co w skrzyni siedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kolega wlał jakiś podobno do skrzyń 80w gl-4 pojeździł rok potem skrzynia na złom uważaj co lejesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do F23 jest potrzebny olej podany w poradzie Westhuba

sam tez taki wlewalem do mojej skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

i jak odczucia po wymianie oleju?????

jak wchodzi pierwszy bieg???

u nie gdy puszcze gaz słysze buczenie szczególnie jak jedę na "dwójce"

też olej do wymiany???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja widziałem w instrukcji od Astry zapis, że oleju się w skrzynie nie wymienia. Jednak to było z czasów kiedy producenci aut myśleli, że mogą sobie na to pozwolić. Życie zweryfikowało te poglądy. W Hondach gdzie skrzynie uważa się za bardzo dobre, wymiana oleju jest zalecana co 120tys km. Stosuje się Honda MTF, ale to to samo co olej przekładniowy 75W80. Taki też idzie do w Oplach. Wymieniajcie regularnie olej i nie słuchajcie mitów z przeszłości. Jak widzicie nawet w ASO te mity dalej się trzymają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a wiec tak wymianiłem olej i huczenie jakby ustało( u mnie występowało tylko podczas delikatnego ruszenia a nie cały czas gdy jechałem) i lepiej (ale nie idealnie ) wchodzi 1 i R ale tylko na kompletnie zimnej skrzyni zalałem 2.1 (olej miałem bardzo klarowny kolorem zbliżony do soku z czerwonej porzeczki zero opiłków) l ale chyba jeszcze dolej 100 ml bo ma.x ile można zalać to 2.35 l

a do F23 jest opracowany specjalny olej wiec nie ma co eksperymentować z innymi bo z tego co pamiętam w ASO za 3 l oleju zapłaciłem 90 zł i wymienić tak jak się powinno co 2 lata lub 30 000 km to nas nie zrujnuje a sen będzie spokojniejszy

edit:

jednak przy głębszym wsłuchaniu się delikatnie huczy ale poprawiło się i lżej biegi wchodzą

Edytowano przez Bako

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Maslanka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z wrzucaniem biegów nie było problemów i tutaj się nic nie zmieniło - a delikatne huczenie przy odjęciu biegów cały czas występuje (zresztą nie spodziewałem się że ustąpi). Fakt jest taki że bardzo drobnych opiłków było bardzo dużo. Podejrzewam że pojeżdżę jakieś 3 miesiące zrobię z 10 tysiaków i znowu wymienię ale tym razem na oryginalny albo na mobilka. Teraz chce aby cały ten syf się wypłukał bo uważam że za dużo tego było aby magnesik mógł wyłapać. Jeśli trzeba będzie to pewnie wymienię skrzynię chodź wolał bym tą oryginalną rozkręcić i wymienić w niej co trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vitacola

Panowie gdzie jest śrubka od poziomu oleju w F23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

przeczytaj temat to będziesz wiedział

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vitacola

albo jestem niewidomy albo nie było napisane gdzie co i jak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blush.png" alt=":blush:">, oglądałem skrzynie i widzę tylko korek od góry skrzyni (chyba do wlania oleju) ale gdzie jest spustowy i poziomu oleju za cholerę nie widzę. Trzeba wyjąc aku i podstawę żeby sie tam dobrać?? czy odkręcić kolo i nadkole???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vitacola

upssss!! znalazłem,nie zauważyłem tej podkreślonej porady.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość decek

czy potrzebne są jakieś uszczelni przy wymianie oleju ? pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to się chyba zabiorę za wymianę w swojej skrzynce, bo przebieg ma już zacny i czas na nią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No OK, wymieniamy olej w skrzyni regularnie co około 30 tys. km.A co jeśli autko ma zrobione 150 tys. (lub dużo więcej zakładając, że mamy cofany licznik) i nie wiemy, czy ktokolwiej wymieniał kiedyś olej? Bo tu przedmowcy używają słowa "regularnie" a ja się spotkałem z opinia, że jak raz nie wymieniony zgodnie z instrukcja to już nie wymieniać! Może to tym się kierują ci z ASO?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

he he pewnie tak;) liczą na to że jak skrzynię zatrzesz to przyjedziesz do nich wymieniać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, gdy wymianialem przegub wewnętrzny to ulało sie mi troche oleju,i byl wyraźnie koloru czerwonego... A czerwony olej przekładniowy to przeciez dextron 2, lub 3... A on nic nie ma wspólnego z tymi olejami o ktorych wy piszecie. Wiec co mam nalac wkoncu? Wyciekł Dextron, a wy mowice zeby lac Sae 80w...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w F23 jest czerwony olej kolego

numer GM oleju jest podany w temacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×