Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość kamilkropka

X16XEL - po czyszczeniu przepustnicy błąd 0120 i strzelanie

Polecane posty

Gość kamilkropka

Witam

Wczoraj skończyłem zabawę z czyszczeniem przepustnicy, korkowca i zaślepieniem EGR-a,

Poskładałem wszystko do kupy odpaliłem i ....... no własnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. Po naciśnieniecu do oporu pedału gazu zaczyna się dusic i strzelac. Wczesniej tez mialem ten problem ale wystąpił on moze kilka razy. To wszystko oczywiscie na benzynie

2. Pojawił się błąd 0120 czyli czujnik połoenia przepustnicy (nic z nim nie robilem :-)

3. Czy posiada ktoś moze zdjecie w jaki sposob są polaczone wezyki od podcisnienia. Zaznaczalem wszystkie ale moze ktos wczesniej kto np zakladal gaz cos pomieszal.

Prosze o pomoc

Z gory dzieki

Kamil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a odślep EGR

i zobacz czy nie pomoże ...

no i moze masz zle podpiętą wtyczke przepustnicy ... poodpinaj wszystkie te ktore odpinales podczar roboty

i podepnij ponownie ...

Edytowano przez Domlo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamilkropka

Witam

Jak pisałem kilka postów niżej po przeczyszczeniu przepustnicy zaczęły dziać się cuda.

1. Po wciśnięciu na maxa pedału, dusi się, strzela (na PB jest to bardziej odczuwalne niż na gazie)

2. Wywala mi błąd 0120 czyli potencjometr przepustnicy - wymieniłem go na nowy i nadal to samo. O dziwo po odpięciu tego potencjometru silnik zachowuje sie tak samo tzn strzela. Trochę to dziwne że po podpięciu nadal wkręca się na obroty ??

3. Czy przepustnica powinna być na biegu jałowym minimalnie otwarta. Chodzi mi tutaj głownie o ustawienie linki gazu. Czy powinna ona minimalnie otwierać przepustnice??

Pozdrawiam

Z góry dzięki za odpowiedź

Kamil

Edytowano przez zubek73
nie zakładaj kilku tematów o tym samym - łączę / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik i...

po zaślepieniu EGR-a wywala mi błąd, więc wnioskuje że w tym silniku nie zaleca się tej czynności.

Natomiast przeważnie tak jest że po czyszczeniu silniczka i przepustnicy potrzeba czasu zanim się dobrze ułoży, tzn przez dzień a nawet kilka mogą jeszcze występować dziwne zjawiska typu szarpanie itp. Miałem podobnie i nie jedna osoba z forum także;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamilkropka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego czy powróciłeś do "odślepionego" EGR-a

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak. I żadnego błędu nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamilkropka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tzn ustąpił check. A szarpanie?? Już mam dość tego sillnika i jego rozwiązań. To najgorszy silnik jaki do tej pory miałem. Beznadziejny dostęp. Porażka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

w 1 poscie od razu ci odpisalem - odslep EGR - to jeszcze nie odślepiłeś ???????

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czemu odślepić ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie nie ustąpiło..

Wymieniłem świece, przewody krokowy, filtry, przeczyściłem przepustnice, EGR,odpowietrzyłem listwę wtryskową i zadnej poprawy.

Więc pozostaje mi spawdzić katalizator,DIS czy też cewkę, wężyki podciśnienia, niestety nie wiem dokładnie które to, byc może powodem szarpania będzie padające sprzęgło.

A problemy jakie mam to szarpanie autem przy zmianie biegów, przy wrzucaniu na luz obroty momentalnie spadaja do ok 400 i wracaja na swoj poziom, a przy przyśpieszeniu zamuli go na chwile i po chwili dopiero wkręca sie na obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamilkropka

Właśnie jestem po odślepieniu EGR-a

Faktycznie jest znacznie lepiej.

Niestety nadal pozostaje szarpanie (odczuwalne ale nie takie jak po zaślepieniu EGR) i błedy 0105 i 120

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do potencjometru.

Hmm

Zauważyłem coś takiego

Jak naciskam na pedał gazu równomiernie to wkręca się też równomiernie do ok 1700 obr po czym przeskakuje odrazu na jakieś 2500 obr.

Sprawdzałem kilka razy naprawde powoli równomiernie naciskając i za każdym razem miałem fajnie równo a pozniej taki skok

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Qrcze może faktycznie coś z potencjometrem.

A tak na marginesie to czy ten potencjometr trzeba w jakiś sposób adaptować??

Drugie podejrzenie to cewka

Przypatrzyłem się przewodom na zapoalonym silniku w nocy. Widzę że co jakiś czas przez przewody płynie tak jakby strumień swiatła (czyli mniemam ze ładunek elektryczny) nie wystepuje to jednak regularnie, poprostu raz na jakiś czas przez któryś przewód widac jak coś płynie??

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wymień przewody;) Od razu możesz świece jak dawno były wymieniane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamilkropka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przewody wymieniałem. Miałem też dostęp do przewodów różnych producentów. Na kazfuch było to samo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

QRcze dziwia mnie te obroty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kamilkropka

Witam

Niestety u mnie czyszczenie przepustnicy skończyło się porażką.

Po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego do kupy zaczął się pojawiać błąd 0120 - czyli błąd potencjometru przepustnicy.

Wymieniłem w sumie na 3 szt i na każdym było to samo.

Byłem u mechanika, podłączył pod techa. Potencjimetr do pewnej granicy pokazuje jakieś wskazania, przy pełnym otwarciu przepustnicy wskazuje 0%

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> (brak sygnału)

Wymienilem tez aparat zapłonowy - bez skutku

Mechanik straszy że możliwe jest uszkodzenie sterownika, a to wiem że już drogi gips

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Może jakies pomysły??

Pozdrawiam

Załamany posiadacz VB X16XEL

Edytowano przez zubek73
nie zakładaj kilku tematów o tym samym - łączę / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a ja zaslepiłem EGR w moim X16XEL i wszystkim polecam.

trzeba tylko pamiętać żeby dobrać odpowiednią zaślepkę (jedne sa z otworami, drugie bez)

może chodzi minimalnie głośniej, ale dużo lepiej przyspiesza. żadnych błędów nie miałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×