Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest kamilkropka

X16XEL - po czyszczeniu przepustnicy błąd 0120 i strzelanie

Recommended Posts

Guest kamilkropka

Witam

Wczoraj skończyłem zabawę z czyszczeniem przepustnicy, korkowca i zaślepieniem EGR-a,

Poskładałem wszystko do kupy odpaliłem i ....... no własnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

1. Po naciśnieniecu do oporu pedału gazu zaczyna się dusic i strzelac. Wczesniej tez mialem ten problem ale wystąpił on moze kilka razy. To wszystko oczywiscie na benzynie

2. Pojawił się błąd 0120 czyli czujnik połoenia przepustnicy (nic z nim nie robilem :-)

3. Czy posiada ktoś moze zdjecie w jaki sposob są polaczone wezyki od podcisnienia. Zaznaczalem wszystkie ale moze ktos wczesniej kto np zakladal gaz cos pomieszal.

Prosze o pomoc

Z gory dzieki

Kamil

Share this post


Link to post
Share on other sites

a odślep EGR

i zobacz czy nie pomoże ...

no i moze masz zle podpiętą wtyczke przepustnicy ... poodpinaj wszystkie te ktore odpinales podczar roboty

i podepnij ponownie ...

Edited by Domlo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kamilkropka

Witam

Jak pisałem kilka postów niżej po przeczyszczeniu przepustnicy zaczęły dziać się cuda.

1. Po wciśnięciu na maxa pedału, dusi się, strzela (na PB jest to bardziej odczuwalne niż na gazie)

2. Wywala mi błąd 0120 czyli potencjometr przepustnicy - wymieniłem go na nowy i nadal to samo. O dziwo po odpięciu tego potencjometru silnik zachowuje sie tak samo tzn strzela. Trochę to dziwne że po podpięciu nadal wkręca się na obroty ??

3. Czy przepustnica powinna być na biegu jałowym minimalnie otwarta. Chodzi mi tutaj głownie o ustawienie linki gazu. Czy powinna ona minimalnie otwierać przepustnice??

Pozdrawiam

Z góry dzięki za odpowiedź

Kamil

Edited by zubek73
nie zakładaj kilku tematów o tym samym - łączę / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam silnik i...

po zaślepieniu EGR-a wywala mi błąd, więc wnioskuje że w tym silniku nie zaleca się tej czynności.

Natomiast przeważnie tak jest że po czyszczeniu silniczka i przepustnicy potrzeba czasu zanim się dobrze ułoży, tzn przez dzień a nawet kilka mogą jeszcze występować dziwne zjawiska typu szarpanie itp. Miałem podobnie i nie jedna osoba z forum także;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kamilkropka

Please login or register to see this quote.

Kolego czy powróciłeś do "odślepionego" EGR-a

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak. I żadnego błędu nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kamilkropka

Please login or register to see this quote.

Tzn ustąpił check. A szarpanie?? Już mam dość tego sillnika i jego rozwiązań. To najgorszy silnik jaki do tej pory miałem. Beznadziejny dostęp. Porażka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w 1 poscie od razu ci odpisalem - odslep EGR - to jeszcze nie odślepiłeś ???????

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czemu odślepić ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szarpanie nie ustąpiło..

Wymieniłem świece, przewody krokowy, filtry, przeczyściłem przepustnice, EGR,odpowietrzyłem listwę wtryskową i zadnej poprawy.

Więc pozostaje mi spawdzić katalizator,DIS czy też cewkę, wężyki podciśnienia, niestety nie wiem dokładnie które to, byc może powodem szarpania będzie padające sprzęgło.

A problemy jakie mam to szarpanie autem przy zmianie biegów, przy wrzucaniu na luz obroty momentalnie spadaja do ok 400 i wracaja na swoj poziom, a przy przyśpieszeniu zamuli go na chwile i po chwili dopiero wkręca sie na obroty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kamilkropka

Właśnie jestem po odślepieniu EGR-a

Faktycznie jest znacznie lepiej.

Niestety nadal pozostaje szarpanie (odczuwalne ale nie takie jak po zaślepieniu EGR) i błedy 0105 i 120

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do potencjometru.

Hmm

Zauważyłem coś takiego

Jak naciskam na pedał gazu równomiernie to wkręca się też równomiernie do ok 1700 obr po czym przeskakuje odrazu na jakieś 2500 obr.

Sprawdzałem kilka razy naprawde powoli równomiernie naciskając i za każdym razem miałem fajnie równo a pozniej taki skok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Qrcze może faktycznie coś z potencjometrem.

A tak na marginesie to czy ten potencjometr trzeba w jakiś sposób adaptować??

Drugie podejrzenie to cewka

Przypatrzyłem się przewodom na zapoalonym silniku w nocy. Widzę że co jakiś czas przez przewody płynie tak jakby strumień swiatła (czyli mniemam ze ładunek elektryczny) nie wystepuje to jednak regularnie, poprostu raz na jakiś czas przez któryś przewód widac jak coś płynie??

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymień przewody;) Od razu możesz świece jak dawno były wymieniane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kamilkropka

Please login or register to see this quote.

Przewody wymieniałem. Miałem też dostęp do przewodów różnych producentów. Na kazfuch było to samo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

QRcze dziwia mnie te obroty

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kamilkropka

Witam

Niestety u mnie czyszczenie przepustnicy skończyło się porażką.

Po wyczyszczeniu i złożeniu wszystkiego do kupy zaczął się pojawiać błąd 0120 - czyli błąd potencjometru przepustnicy.

Wymieniłem w sumie na 3 szt i na każdym było to samo.

Byłem u mechanika, podłączył pod techa. Potencjimetr do pewnej granicy pokazuje jakieś wskazania, przy pełnym otwarciu przepustnicy wskazuje 0%

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> (brak sygnału)

Wymienilem tez aparat zapłonowy - bez skutku

Mechanik straszy że możliwe jest uszkodzenie sterownika, a to wiem że już drogi gips

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Może jakies pomysły??

Pozdrawiam

Załamany posiadacz VB X16XEL

Edited by zubek73
nie zakładaj kilku tematów o tym samym - łączę / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a ja zaslepiłem EGR w moim X16XEL i wszystkim polecam.

trzeba tylko pamiętać żeby dobrać odpowiednią zaślepkę (jedne sa z otworami, drugie bez)

może chodzi minimalnie głośniej, ale dużo lepiej przyspiesza. żadnych błędów nie miałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...