Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
l4ska

Mała moc + słaby wykres Z19DTH

Polecane posty

Witam

Byłem dzisiaj w V-TECH`u w Krakowie przymierzając się do zmiany programu , ewentualnie Box`a . Niestety bardzo słabo wyszedł fabryczny wynik bo tylko 125 KM i 280 NM , dodatkowo max.moment ma dopiero przy 2.700 obrotów co jest raczej sporo za wysoko. Niestety nie mam jescze op-coma ,żeby sprawdzić czy nie miałem zawalonego filtru DPF , a goście z V-Techu powiedzieli ,że nie mają softu żeby to zrobić i że UWAGA !!! NIEPOTRAFIĄ bo tam trzeba coś rozbierać. Nawet nie chciało mi sie tego komentować...... zapłaciłem 50 zł za hamownie i podziękowałem. Niestety problem pozostał co może być przyczyną tak dziwnego wykresu + małej mocy . (mam silnik z19DTH 150 PS ) Jestem w środe umówiony na diagnostyke silnika , zobaczymy co wyjdzie , ale póki co proszę o jakieśwskazówki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozdro

P.S Wykres wrzuce jutro bo cos mi sie skaner pierdzieli .

wykresi.jpg

Edytowano przez l4ska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

V-Tech to pewnikiem hamownia inercyjna... Wykres z takiego urzadzenia moze sluzyc jedynie jako poglad na sprawe... Jesli przebieg pomiaru byl nieprawidlowy (zbyt szybki) to nawet turbo nie zdazylo napompowac (stad wysoko max moment)...

Jedz na hamownie obciazeniowa (np. MAHA) - one sa znacznie dokladniejsze...

A jesli chcesz zabierac sie za modyfikacje elektroniczna silnika (program lub box; jednak ten pierwszy jest znacznie lepszy) to musisz miec silnik w 100% sprawny aby wyniki takiego tuningu byly jak najlepsze i bezpieczne...

W okolicy masz mnostwo uznanych tunerow - Godula w Krakowie, CompSport w Bielsku, Dynosoft w Katowicach (Aligator)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różnica w hamowniach na przykładzie mojej vectry.

Pomiar pierwszy przy chipowaniu hamownia świątka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Wyniki bardzo podobne do twoich.

Pomiar drugi. Hamownia w Geko cars w Poznaniu, auto zostało porządnie przegonione przed pomiarami, 250 km przejechane z dość znacznymi prędkościami więc DPF się przedmuchał bardzo poważnie.

geko.jpg

Między jednym a drugim pomiarem nie było robionych żadnych modyfikacji jedyna różnica to hamownie, na których pomiary wykonywano.

Mi dupohamownia zawsze mówi dokładnie kiedy mam zapchany DPF bo auto staje się mułowate i mogę zaryzykować stwierdzenie, że dobre 15-20KM wtedy ucieka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może masz wersje 120KM? Dziwne żeby 25km i 40Nm uciekło w las.

Edytowano przez shaqal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no spoko wiem co mam pod maska

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozatym nastawniki klap wirowych które robiłem u Jabola chyba nie ma w 120km , a z tego co Jabol mówi post wyżej to jest to b. prawdopodbne ,że to filt takie jaja robił . Pozdro

P.S Jabol cos nie ładują sie te wykresy które zapodałeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie coś wykresiki się nie ładują. Te same masz tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Okazuje się, że w oplu występują również wersje 120KM a silnik wygląda identycznie jak 150 łącznie z kolektorem z klapkami. Taki silnik ma oznaczenie Z19DTJ i chyba występuje tylko w astrach a przynajmniej ja takiego w VC nie widziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no widziałeś silnik więc raczej to 150km pozatym VIN sprawdzony w oplu i też mówili że to Z19DTH . Ale wracając do tematu jest już wykres w pierwszym poście więc obadajcie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie no co do silnika to nie mam wątpliwośći ponieważ podłączałem go pod kompa i jak byk wyskoczyło oznaczenie silnika Z19DTH czyli wer. 150KM

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wykresik bardzo fajny i dość gładki wartości mocy i momentu w podobnych okolicach co w moim tyle, że zaniżone liniowo czyli raczej nie wygląda mi to na jakiś problem a raczej błąd pomiarowy albo właśnie zamulenie przez DPFa.

EDIT

Miałeś włączony nadmuch na przód samochodu podczas pomiaru ? Wg wykresu pomiar robiono przy 26 stopniach i bardzo niskim ciśnieniu więc przy braku albo słabej dmuchawce mogły wyść bzdury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Niestety nie byłem przy samym pomiarze bo nie wolno ...... Ale widziałem przez szybe ze gość podczas pomiaru przechodził przed maską auta (taki drugi ) więc nie wiem. Z drugiej strony to nie podejrzewam ich o taki totalny bezmózg a pomiar robili 4 razy i wychdziło 123-125 km za każdym razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

CompSport jest również w Krakowie i cena za zmianę programu z hamownią to 1800PLN a boksów nie montują tak mi powiedzieli przez telefon jakieś dwa dni temu jak do nich dzwoniłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak nawet znam Maćka Zielińskiego z Compsportu w krakowie ale niestety na hamownie musisz pojechać do gliwic bo swojej nie maja .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mają w Bielsku przynajmniej tak mi powiedzieli jak do nich dzwoniłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pachnie mi DTJ-tem.

Na Vinie i Compie,pokazuje DTH,ale jest DTJ.

Pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OpCom w automatycznie rozpoznał jako DTH więc mało prawdopodobne żeby to był DTJ, po drugie z tego co wiem w VC nie było silników DTJ więc ktoś musiał by cos już kombinować z oprogramowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale jak to możliwe żeby w papierach wpisali w oplu w niemczech zły rodzaj silnika chyba no bez jaj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozatym silniki te montowane były tylko w astrach

Z19DTJ

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 82,0

Hub (mm): 90,4

Volumen (cmł): 1910

Leistung (kW bei min-1): 88 / 4000

Drehmoment (Nm bei min-1): 280 / 2000 - 2750

Verdichtung: 17,5 : 1

Motormanagement: Bosch EDC 16 C9

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, Katalysator, Partikelfilter

Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, VTG-Turbolader Garrett GT1749MV

Verwendung: Astra H (M32WR)

Jestem umówiony w compsporcie na sprawdzenie + program wiec sie wszystko wyjasni , czekam tylko na tel w sprawie terminu, pozatym wczoraj tak sobie jeździłem i ta Vectra chodzi napewni lepiej od mojego passata b5 zrobionego na 136 PS przy wadze 1280 kg , więc raczej mało prawdopodobne żeby miała tylko 125PS . A właśnie jabol jak byłem u Ciebie to chyba w normie się zbierała nie ?

Edytowano przez l4ska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja tam żadnych problemów nie widziałem jeżdżę ostatnio conajmniej raz w tygodniu innym CDTI i każdy jeździ w miarę podobnie, do swojego porównywał nie będę bo to bez sensu ze względu na to, że mój już ma zmieniony program.

Na pewno trochę mocy zawsze ucieka przez przypchany DPF, ale na tym koniec.

PS

Też nie macie co robic tylko się po hamowniach rozbijać, najlepsza jest dupohamownia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Fajne to i gdzie tak można sobie zrobić

Edytowano przez lysy76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hehe to był żart-przenośnia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiem ale tak fajnie brzmi to myślałem że jest jakaś promocja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ty już dupohamownie zaliczyłeś po wymianie kolektora od razu ci przybyło koników.

Dodatkowo jak byś został klubowiczem i dostał podkładki klubowe +3KM oraz naklejki +2KM to byś dopiero poczuł tą moc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Akurat maha też potrafi pokazać niezłe kwiatki. Pewien Focus ST po programie na 250KM pokazał na tej hamowni 220KM, potem nowe Volvo V50 2.0D (seria około 136KM), a wyszło 170KM.

Warto samemu sprawdzić osiągi jadąc np. na jakimś wyższym biegu od 2000rpm do odcinki. Można wykorzystać do tego Dynomet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A teraz jakbym wstąpił do VKP to dostałbym chociaż podkładki klubowe (posępiłem sie na te 3KM więcej)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem umówiony w środe w gliwicach z Compsportem na program , zobaczymy co wyjdzie . Ogólnie przez telefon stwierdzili że napewno postarają się dojść do tego co może być przyczyną braku koni ,ale ich pierwszym pytaniem było czy auto ma DPF i gdzie się hamowałem . Zobaczymy co wyjdzie w środe to wrzuce wykres.

P.S czy ma znaczenie na jakim biegu hamuje się auto ? Bo mi hamowali na Vb .

Edytowano przez l4ska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc mam już swojego op-coma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i wszystkie parametry pracy silnika są idealne , (porównywałem żądania od ecu z tym co jest faktycznie) .

Jeżeli chdzodzi o zawór EGR to on z tego co wiem nie ma wpływu na moc (jedynie auto zaczyna szarpać jak jest coś nie tak z egr - z tego co się orientuje oczywiście)Tak więć ciśnienia na listwie , przepływomierz etc. wszystko idealnie . Niestety jeżeli chodzi o ciśnienie doładowania nie jest tak jak powinno być .Rzućcie okiem prosze i oceńcie czy to może być przyczyna spadku mocy.

Na biegu jałowym 3k rpm(obrazek nr 1 ) 4k rpm (obrazek nr 2 ) , podczas pracy na 850 rpm wszystko w normie. im wyższe obroty tym większa różnica .

cisnieniedol3krpm.jpg

cisnieniedoladowania4kr.jpg

Dodatkowo zauważyłem że :

Podpinam OP-COM`a dzisiaj rano :

Nasycenie DPF - 46%

Odpalam "Regeneracje filtra" Jakies 10 min auto chodzi na 3.5k RPM z rury czasem lekko siwy dymek. Wydawałoby się wszystko OK!

Wchodze więc po "udanej" regenarcji w Bloki pomiarowe i.....

Nasycenie DPF - 70 % !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Identycznie działo się jakies miesiąc temu jak robiłem wypalanie u Jabolakg jak byłem robić kolektor. Wtedy wydawało się to być przypadkiem.

No to pojechałem sobie w "trase" dawałem w piec naprawde mocno jechałem chyba z 10 km na 3jce na 4 tys obrotów , jechałem bardzo bardzo dynamicznie.

Wracam do domu podpiam op-coma....

Nasycenie filtra DPF 72 % !!!!!!!!!!!!?!!??!?!?

Auto jeździ dobrze nigdy nie wedszło w tryb awaryjny . Różnica ciśnień według czujników 0kPa.

Naprawde nie rozumiem pomóżcie.

Edytowano przez l4ska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam pytanie gdzie go kupiłeś i jesli mogę wiedzieć ile on kosztuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×