Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
l4ska

Mała moc + słaby wykres Z19DTH

Recommended Posts

Witam

Byłem dzisiaj w V-TECH`u w Krakowie przymierzając się do zmiany programu , ewentualnie Box`a . Niestety bardzo słabo wyszedł fabryczny wynik bo tylko 125 KM i 280 NM , dodatkowo max.moment ma dopiero przy 2.700 obrotów co jest raczej sporo za wysoko. Niestety nie mam jescze op-coma ,żeby sprawdzić czy nie miałem zawalonego filtru DPF , a goście z V-Techu powiedzieli ,że nie mają softu żeby to zrobić i że UWAGA !!! NIEPOTRAFIĄ bo tam trzeba coś rozbierać. Nawet nie chciało mi sie tego komentować...... zapłaciłem 50 zł za hamownie i podziękowałem. Niestety problem pozostał co może być przyczyną tak dziwnego wykresu + małej mocy . (mam silnik z19DTH 150 PS ) Jestem w środe umówiony na diagnostyke silnika , zobaczymy co wyjdzie , ale póki co proszę o jakieśwskazówki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozdro

P.S Wykres wrzuce jutro bo cos mi sie skaner pierdzieli .

wykresi.jpg

Edited by l4ska

Share this post


Link to post
Share on other sites

V-Tech to pewnikiem hamownia inercyjna... Wykres z takiego urzadzenia moze sluzyc jedynie jako poglad na sprawe... Jesli przebieg pomiaru byl nieprawidlowy (zbyt szybki) to nawet turbo nie zdazylo napompowac (stad wysoko max moment)...

Jedz na hamownie obciazeniowa (np. MAHA) - one sa znacznie dokladniejsze...

A jesli chcesz zabierac sie za modyfikacje elektroniczna silnika (program lub box; jednak ten pierwszy jest znacznie lepszy) to musisz miec silnik w 100% sprawny aby wyniki takiego tuningu byly jak najlepsze i bezpieczne...

W okolicy masz mnostwo uznanych tunerow - Godula w Krakowie, CompSport w Bielsku, Dynosoft w Katowicach (Aligator)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnica w hamowniach na przykładzie mojej vectry.

Pomiar pierwszy przy chipowaniu hamownia świątka

Please login or register to see this image.

Wyniki bardzo podobne do twoich.

Pomiar drugi. Hamownia w Geko cars w Poznaniu, auto zostało porządnie przegonione przed pomiarami, 250 km przejechane z dość znacznymi prędkościami więc DPF się przedmuchał bardzo poważnie.

geko.jpg

Między jednym a drugim pomiarem nie było robionych żadnych modyfikacji jedyna różnica to hamownie, na których pomiary wykonywano.

Mi dupohamownia zawsze mówi dokładnie kiedy mam zapchany DPF bo auto staje się mułowate i mogę zaryzykować stwierdzenie, że dobre 15-20KM wtedy ucieka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może masz wersje 120KM? Dziwne żeby 25km i 40Nm uciekło w las.

Edited by shaqal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no spoko wiem co mam pod maska

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozatym nastawniki klap wirowych które robiłem u Jabola chyba nie ma w 120km , a z tego co Jabol mówi post wyżej to jest to b. prawdopodbne ,że to filt takie jaja robił . Pozdro

P.S Jabol cos nie ładują sie te wykresy które zapodałeś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie coś wykresiki się nie ładują. Te same masz tu

Please login or register to see this link.

Okazuje się, że w oplu występują również wersje 120KM a silnik wygląda identycznie jak 150 łącznie z kolektorem z klapkami. Taki silnik ma oznaczenie Z19DTJ i chyba występuje tylko w astrach a przynajmniej ja takiego w VC nie widziałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no widziałeś silnik więc raczej to 150km pozatym VIN sprawdzony w oplu i też mówili że to Z19DTH . Ale wracając do tematu jest już wykres w pierwszym poście więc obadajcie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie no co do silnika to nie mam wątpliwośći ponieważ podłączałem go pod kompa i jak byk wyskoczyło oznaczenie silnika Z19DTH czyli wer. 150KM

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wykresik bardzo fajny i dość gładki wartości mocy i momentu w podobnych okolicach co w moim tyle, że zaniżone liniowo czyli raczej nie wygląda mi to na jakiś problem a raczej błąd pomiarowy albo właśnie zamulenie przez DPFa.

EDIT

Miałeś włączony nadmuch na przód samochodu podczas pomiaru ? Wg wykresu pomiar robiono przy 26 stopniach i bardzo niskim ciśnieniu więc przy braku albo słabej dmuchawce mogły wyść bzdury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety nie byłem przy samym pomiarze bo nie wolno ...... Ale widziałem przez szybe ze gość podczas pomiaru przechodził przed maską auta (taki drugi ) więc nie wiem. Z drugiej strony to nie podejrzewam ich o taki totalny bezmózg a pomiar robili 4 razy i wychdziło 123-125 km za każdym razem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

CompSport jest również w Krakowie i cena za zmianę programu z hamownią to 1800PLN a boksów nie montują tak mi powiedzieli przez telefon jakieś dwa dni temu jak do nich dzwoniłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nawet znam Maćka Zielińskiego z Compsportu w krakowie ale niestety na hamownie musisz pojechać do gliwic bo swojej nie maja .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mają w Bielsku przynajmniej tak mi powiedzieli jak do nich dzwoniłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pachnie mi DTJ-tem.

Na Vinie i Compie,pokazuje DTH,ale jest DTJ.

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OpCom w automatycznie rozpoznał jako DTH więc mało prawdopodobne żeby to był DTJ, po drugie z tego co wiem w VC nie było silników DTJ więc ktoś musiał by cos już kombinować z oprogramowaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale jak to możliwe żeby w papierach wpisali w oplu w niemczech zły rodzaj silnika chyba no bez jaj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozatym silniki te montowane były tylko w astrach

Z19DTJ

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 82,0

Hub (mm): 90,4

Volumen (cmł): 1910

Leistung (kW bei min-1): 88 / 4000

Drehmoment (Nm bei min-1): 280 / 2000 - 2750

Verdichtung: 17,5 : 1

Motormanagement: Bosch EDC 16 C9

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, Katalysator, Partikelfilter

Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, VTG-Turbolader Garrett GT1749MV

Verwendung: Astra H (M32WR)

Jestem umówiony w compsporcie na sprawdzenie + program wiec sie wszystko wyjasni , czekam tylko na tel w sprawie terminu, pozatym wczoraj tak sobie jeździłem i ta Vectra chodzi napewni lepiej od mojego passata b5 zrobionego na 136 PS przy wadze 1280 kg , więc raczej mało prawdopodobne żeby miała tylko 125PS . A właśnie jabol jak byłem u Ciebie to chyba w normie się zbierała nie ?

Edited by l4ska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja tam żadnych problemów nie widziałem jeżdżę ostatnio conajmniej raz w tygodniu innym CDTI i każdy jeździ w miarę podobnie, do swojego porównywał nie będę bo to bez sensu ze względu na to, że mój już ma zmieniony program.

Na pewno trochę mocy zawsze ucieka przez przypchany DPF, ale na tym koniec.

PS

Też nie macie co robic tylko się po hamowniach rozbijać, najlepsza jest dupohamownia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Fajne to i gdzie tak można sobie zrobić

Edited by lysy76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe to był żart-przenośnia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem ale tak fajnie brzmi to myślałem że jest jakaś promocja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ty już dupohamownie zaliczyłeś po wymianie kolektora od razu ci przybyło koników.

Dodatkowo jak byś został klubowiczem i dostał podkładki klubowe +3KM oraz naklejki +2KM to byś dopiero poczuł tą moc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Akurat maha też potrafi pokazać niezłe kwiatki. Pewien Focus ST po programie na 250KM pokazał na tej hamowni 220KM, potem nowe Volvo V50 2.0D (seria około 136KM), a wyszło 170KM.

Warto samemu sprawdzić osiągi jadąc np. na jakimś wyższym biegu od 2000rpm do odcinki. Można wykorzystać do tego Dynomet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A teraz jakbym wstąpił do VKP to dostałbym chociaż podkładki klubowe (posępiłem sie na te 3KM więcej)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem umówiony w środe w gliwicach z Compsportem na program , zobaczymy co wyjdzie . Ogólnie przez telefon stwierdzili że napewno postarają się dojść do tego co może być przyczyną braku koni ,ale ich pierwszym pytaniem było czy auto ma DPF i gdzie się hamowałem . Zobaczymy co wyjdzie w środe to wrzuce wykres.

P.S czy ma znaczenie na jakim biegu hamuje się auto ? Bo mi hamowali na Vb .

Edited by l4ska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc mam już swojego op-coma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i wszystkie parametry pracy silnika są idealne , (porównywałem żądania od ecu z tym co jest faktycznie) .

Jeżeli chdzodzi o zawór EGR to on z tego co wiem nie ma wpływu na moc (jedynie auto zaczyna szarpać jak jest coś nie tak z egr - z tego co się orientuje oczywiście)Tak więć ciśnienia na listwie , przepływomierz etc. wszystko idealnie . Niestety jeżeli chodzi o ciśnienie doładowania nie jest tak jak powinno być .Rzućcie okiem prosze i oceńcie czy to może być przyczyna spadku mocy.

Na biegu jałowym 3k rpm(obrazek nr 1 ) 4k rpm (obrazek nr 2 ) , podczas pracy na 850 rpm wszystko w normie. im wyższe obroty tym większa różnica .

cisnieniedol3krpm.jpg

cisnieniedoladowania4kr.jpg

Dodatkowo zauważyłem że :

Podpinam OP-COM`a dzisiaj rano :

Nasycenie DPF - 46%

Odpalam "Regeneracje filtra" Jakies 10 min auto chodzi na 3.5k RPM z rury czasem lekko siwy dymek. Wydawałoby się wszystko OK!

Wchodze więc po "udanej" regenarcji w Bloki pomiarowe i.....

Nasycenie DPF - 70 % !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Identycznie działo się jakies miesiąc temu jak robiłem wypalanie u Jabolakg jak byłem robić kolektor. Wtedy wydawało się to być przypadkiem.

No to pojechałem sobie w "trase" dawałem w piec naprawde mocno jechałem chyba z 10 km na 3jce na 4 tys obrotów , jechałem bardzo bardzo dynamicznie.

Wracam do domu podpiam op-coma....

Nasycenie filtra DPF 72 % !!!!!!!!!!!!?!!??!?!?

Auto jeździ dobrze nigdy nie wedszło w tryb awaryjny . Różnica ciśnień według czujników 0kPa.

Naprawde nie rozumiem pomóżcie.

Edited by l4ska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam pytanie gdzie go kupiłeś i jesli mogę wiedzieć ile on kosztuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...