Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest ondul

PANEL STEROWANIA KLIMATYZACJI

Recommended Posts

Guest ondul

Witam szanownych kolegów ... Mam problem - nie działa właczanie menu środkowym pokrętłem od klimy ( klimatronik dwustrefowy) . Czy można jakoś to naprawić ? Czy muszę kupić nowy ( tzn używany z allegro ) panel sterowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

szukaj na forum VC o poprawianiu lutów kontakt sprayach itp.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

one mają wade fabryczną i z allegro możesz kupić też uszkodzony ,u mnie jest to samo a najlepsze jak byłem z lkimą w żeby ją odgrzybić nie mogłem wejść w menu żeby ją wyłączyć śmiechu było co nie miara

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

temat klimatronika

Please login or register to see this link.

Edited by dare40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dare40, a nie miałeś przypadkiem włączonej funkcji nawiewu tylko na szybę? U mnie wtedy nie mogę włączyć/wyłączyć klimy.

Ondul, u mnie czasem także się zawiesza ten przycisk, ale mocno go "pyknąć" i gra!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie no ten manewr to znam normalnie trzeba go z pięści potraktować i jest ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> no ale naszczęście klime wyłączam tylko na zime i też nie całą

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ondul

podziałał spray do potencjometrów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie także spray do elektroniki sprawił że teraz to działa poprostu idealnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spray może działać na krótką chwilę. Ja musiałem rozebrać panel klimy i poprawić zimne luty przy potencjometrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tez ten problem sie pojawia tyle ze przy dalszej trasie jak juz sie w aucie nagrzeje to przycisk dziala spoko a jak pytalem znajomego elektronika o ten temat to najbardziej zszokowala mnie jego odpowiedz iz faktycznie jest to typowa bolaczka VC natomiast on nigdy sie nie spotkal z usuwaniem ten usterki poprzez poprawianie lutow czy te zimne luty jak wy to nazywacie! Troche mnie tym zdziwil poniewaz z tego co wiem to jest to koles ktory zna sie na rzeczy!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robiłem jeden panel climatronic od przedlifta,tam nie działało środkowe pokętło,samo przelutowanie czasem nie pomaga,trzeba kombinować z potencjometrem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jak się zrobiło ciepło w aucie to też działało prawidłowo

Share this post


Link to post
Share on other sites

oczywiście że poprawienie lutów pomaga sam to niejednokrotnie robiłem w kilku panelach i już od ponad 2 lat jest ok

Please login or register to see this quote.

może się i zna ale widocznie che cię naciągnąć na kasę , zauważ że kiedyś nie było takiego problemu z lutami kiedy był stosowany ołów w cynie a teraz to sa bardzo czeste usterki elektroniki od laptopów (bardzo częste szczególnie w HP) po samochody

Edited by dare40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam słowa dare40 - zazwyczaj wystarczy staranne poprawienie (oczyszczenie styków i zastosowanie pasty lutowniczej) punktów lutowniczych od potencjometra i gniazd przyłączeniowych panelu klimatyzacji.

Mój panel śmiga bez problemu ok. 1,5 roku od czasu przelutowania.

Łatwo go wyjąć i warto spróbować naprawić przy odrobinie sprytu nawet samodzielnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ma ktoś do tego jakąś poradę jak to dokładnie po kolei robić (nie chciałbym nic zepsuć a u mnie też się nie da wejść w menu klimy). Mechanik pewnie powie, że trzeba wymienić i nie będzie chciał się bawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tutaj Masz, post 52 :

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Bajecznie proste i to robione przy -15 stopniach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> narazie tylko sprayem firmy Kontakt, ale jak przestanie znowu działać to zawioze płytkę do elektronika niech ją potraktuje lutownicą i będę miał problem z głowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ! Dzisiaj rozebrałem panel sterowania klimatyzacji, poprawiłem zimne luty pokrętła sterowania klimatyzacją DZIAŁA!!!!!! 5 lat się mordowałem z tym pokrętłem. Dzięki wielkie za poradę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:"> Jak potrzebujecie pomocy to chętnie pomogę , bo już wiem jak to zrobić. asia-dg@o2.pl- kontakt:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli pokrętło klimy nie działa to trzeba koniecznie zdemontować panel klimy,poprawić zimne luty.Spreje do potencjometrów poprawią tylko styki a nie potencjometr i to na krótką chwilę.Sprejem można tylko uszkodzić potencjometr bo jest to potencjometr optyczny .Cała partia tych paneli sterowania klimy w oplu vektrze od 2002r do2006r stwarza problemy przez właśnie zimne luty tzn.zbyt dużą zawartość ołowiu w cynie .Nie ma sensu kupować całego panelu klimy z powodu ,żle działającego potencjometru.Lutownica do lutów precyzyjnych i w 15min.po problemie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I tu się z kolegą nie zgadzam, "zimne luty" powstają właśnie gdy ołowiu jest zbyt mało w cynie. Ołów ma za zadanie obniżyć temp. topnienia cyny i zwiększyć elastyczność lutu. Wszystkie cyrki związane z obecnie powstającą elektroniką, to efekty cudownej dyrektywy RoHS, która zabrania stosowania ołowiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie tak jest dlatego tak pada elektronika nie tylko w autach słynne karty graficzne , które wystarczy w piekarniku wygrzać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Moj problem byl taki sam jak u wiekszosci, mianowicie ; nie dzialalo srodkowe pokretlo klimy, zwiekszanie , zmniejszanie stopnia nawiewu ok, ale wciskanie aby wejsc w ustawienia to juz lipa a zwlaszcza jak jest zimno. Wczoraj zabralem sie za to i.... robota banalnie prosta, wyjalem panel rozebralem go tak aby mozna bylo sie dostac do plytki. Poopryskalem caly potencjometr WD-40 pokrecilem, powciskalem, ponownie popsikalem, wytarłem nadmiar plynu i wszystko dziala jak trzeba.Polecam... na poczatek warto sprobowac tej metody.

POZDR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejne zastosowanie niezastąpionego wd40....

tyle, że za jakiś czas nalepi się do tego tyle kurzu że potem naprawa może być dużo droższa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, trochę odświeżę temat...mam problem z panelem klimatronika dwustrefowego. Mianowicie panel raz się załącza a raz nie. Próbowałem już sprayu kontakt, potem lutowania, potem jeszcze lutował to znajomy elektryk, więc wydaje mi się, że na pewno jest to zrobione dobrze. podświetlenie zawsze działa natomiast przyciski albo działają idealnie albo wcale. Akumulator jest nowy. nie wiem co może być. może ktoś się spotkał z problemem i wie jak pomóc. z góry dziekuje za jakąkolwiek pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

miernik i sprawdź ten potencjometr

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy błąd o treści "Brak łączności między radiem a szyną zbiorczą CAN-BUS" może mieć coś z tym wspólnego? i wogóle jak z tym błędem walczyć, bo usunięcie nic nie daje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...