Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Wiśnia

vectra Y22dtr - silnik nirówno chodzi, nie ma mocy.

Polecane posty

Witam..

Vectra z Niemiec - Y22DTR, 2001 rok.

Chodziła bardzo ładnie, odpalała od strzała nie kopciła..

Podczas "mocniejszej" jazdy testowej zapalił się check i auto straciło moc i zaczęło nierówno pracować - do tego wskaźnik prędkości spadł na 0 (auto dalej jechało).

Podłączony komputer dał błędy:

P1631 (7) - injected pump malfunction 4 - no present

P1590 (8) - engine running high input - no present

P0400 (3) – critical function malfunction 1 (refer to checking procedure problem code descriptrion)

P0725 (d) – engine speed sensor input circuit signal

P1335 (a) – injection pump : no engine speed input signal from control unit – not present

Po wykasowaniu błędów, wyłączeniu zapłonu i ponownej próbie odpalenia silnik zapala, ale kopci i pracuje nierówno..

Znowu komputer i błędy:

P0725 (d) – engine speed sensor input circuit signal

P1335 (a) – injection pump : no engine speed input signal from control unit – not present

Domyślam się, że wynika to z różnicy prędkości czujnika prędkości silnika i pompy.....znaczy pompa kaputt ?

Czytałem, że P1631 w połączeniu z P1590 oznaczać może jakieś zwarcia w kablach pomiędzy komputerem a pompą - ale co z pozostałymi błędami??

Edytowano przez Wiśnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej to

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

a nie pompa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość olek_k

Witam,

1335 jest następstwem 0725.

Wymień czujnik obrtów wału tak jak powyżej sugerują i oba błedy powinny zniknąć. Jak zostanie 1335 to będziesz szukał dalej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki.

Mam całego 2,2 DTi na części więc przełożę sobie czujniczek i dam znać jak poszło..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli "wariował" obrotomierz to wymiana czujnika obrotów wału ma sens, napisałeś, że obrotomierz spadł do "0" więc być może wymiana samego czujnika pomoże.

P1335 oznacza, że moduł pompy rozpoznawał nieprawidłowy sygnał prędkości silnika ale nie jest to awaria związana z P0725. czyli czujnikiem obrotów silnika.

P1631 to zazwyczaj usterka sterownika pompy.

Napisz co dzieje się po wymianie czujnika, jaki w ogóle masz przebieg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 213 tys - oryginał.

hmm z tego co czytałem to właśnie P0725 ma związek z P1335 - w większości postów te błędy występują razem - przy podobnych objawach jak ja mam.

Jeśli autko jest długo uruchomione z takimi błędami - może wystąpić P1631 - czyli ogólna awaria pompy (z tego co wyszukałem)..

Czujnik wymienię na dniach i dam znać co i jak - już wiem, że egr też przydałoby się wyczyścić..

Swoją drogą.. Jak może być uszkodzona pompa, jeśli autko odpala super, do pojawienia się błędu chodzi równiutko - nawet po wystąpieniu błędu reaguje na pedał gazu.. Gdzie tu uszkodzenie pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie napisałem, że masz uszkodzoną pompę. Napisałem, że P1631 to usterka sterownika pompy ( hardware ), ale ten błąd i faktycznie P1335 (błąd modułu pompy wtryskowej, który rozpoznaje nieprawidłowy sygnał prędkości silnika lub brak sygnału wejścia prędkości silnika z modułu sterującego pompy) są pochodnymi od P0725 czyli uszkodzenia czujnika wału.

U Ciebie powinno się zacząć od wymiany czujnika zwłaszcza po objawach, które opisałeś, natomiast nie zawsze wymiana tego czujnika oznacza koniec problemów. Stąd jak kilka osób wcześniej słusznie zasugerowało wymień czujnik, uruchom silnik, przejedź się i odczytaj zawartość

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

P1590 możesz się nie przejmować, bo wiele osób ( ja również ) boryka się z nim i w zasadzie jest to błąd "programowy" a nie fizyczny. Sterownik odbiera zbyt wysokie albo zbyt niskie sygnały silnika poprzez jakiś układ, aby to rozszyfrować trzeba pomierzyć napięcia i ich różnice na "nóżkach" scalaka, którego fizycznie nie ma... Tak wczytywaliśmy się w ASO z zaprzyjaźnionymi mechanikami w TISie. Co ciekawe - błąd dotyczy tylko silników Y22DTR ( w Omegach i innych wersjach Opla również ).

Do P0400 podejdź na serio, myślę, że po lekturze na forum będziesz wiedział co i jak zrobić.

Ostatnio był ciekawy przypadek w Omedze 2.0 DTH, która "zgasła" podczas jazdy. Wywaliło P0725, pojawiał się P1335 podczas próby uruchamiania silnika, pojawiał się P1650 ( czasem jako aktywny, czasem jako nieaktywny ), natomiast P1631 już pozostał i trzeba było wydłubać sterownik pompy. Dla pewności podpinaliśmy ją pod Techa2, diagnoza okazała się jednak słuszna. Po wymianie jest ok (koszt 900 zł ), a zaczęliśmy od wymiany czujnika wału... Ale nie taki diabeł straszny, jak się okazuje...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wymień czujnik i napisz co i jak...

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok. Temat można zamknąć. Wymiana czujniczka załatwiła problem - auto śmiga jak nowe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×