Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Hrabia

Metaliczny dzwięka rano... przez 2-3 min

Polecane posty

VB fl 99 2.o DTI

Rano jak odpalam auto(vb fl dti),(po nocnym postoju) auto odpala odrazu, wszystko super... ale przez pierwsze 2-3 min słychać lekki metaliczny dźwięk, przy dodawaniu gazu... potem spokój i cisza... na cały dzień spokój

Czy to wina popychaczy...ale one raczej cykają...

Zauważyłem spostrzeżenia.

Kupiłem auto... nie wiem jaki był olej i odrazu wymieniłem - wtedy też dzwoniło... pomyślałem gesty ole i d***... zalałem mobil super s 10w40 czyli "w miarę rzadki"i tak mi sie wydaje, jak by to były popychacze to by po zalaniu nowego oleju powinno być ciszej, lub zniknąć. Nic takiego sie nie stało...

Dzwoni zawsze, jak auto postoi od 6 godzin i dłużej.. dzwoni przez 2-3 minuty i teraz najciekawsze... jak auto pracuje na luzie to tego nie słychać prawie wcale.... trzeba sie dobrze wsłuchać... przy dodawaniu gazu dzwoni... i teraz najciekawsze jak puszce gaz to jak obroty spadają to tego nie słychać.

Wydaje mi sie jak by hałasowały popychacze, to było by to cykanie w każdym przypadku przez te 3 minuty. No właśnie... cykanie a nie "metaliczny" dźwięk.

Tylko czemu on ustaje po 2-3 minutach

Ps. Czytałem gdzieś na forum audi a4 o jakiejś windzie od filtra oleju czy coś... ze jak nie ma ciśnienia to dzwoni...

Pomóżcie

A jeżeli nawet to popychacze, to ile z tym roboty, trzeba zwalać głowice ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaborekp

Czesto w tych silnikach slychac lancuszek rozrzadu.(ni to szumi ni to dzwoni) Proponuje sprawdzic napinacz hydrauliczny od lancuszka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jak to sprawdzić ??

A to by dzwoniło przez chwile a potem cisza ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tak mialem ,po wymianie paska klinowego i nasmarowniu którejs rolki ucichło, mimo ze pasek piszczy u mnie to był metaliczny dzwiek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaborekp

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dzwoni do mometu dostania sie oleju na lancuszek slizgacze i napinacz.

najprostsza metoda to osluchac silnik tak jak to robi lekaz z pacjentem. tzn zamiast stetoskopu uzyj duzego srubokreta metalowa koncowke przylorz do silnika a rekojesc stzrymaj w dolni i przylorz ucho dla wiekszej wygody trzymaj srubokret w taki sposob aby malzowina ucha dotykala owinietych palcow wokol rekojesci. Tak dla praktyki posluchaj najpierw rozgrzanego silnika aby wiedziec czego sluchac na zimnym silniku. Uwaga !! mozesz uslyczec wiele innych stukow szmerow itp i pamietaj ze w roznych miejscach uslyszysz inne dzwieki. wiec po odpleniu zimnego silnika szukaj srubokretem miejsca w ktorym dany niechciany dzwiek wystepuje.

pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Aaaaaaa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:"> a gdzie jest ten napinacz ? i czy trzeba pól auta wybebeszyć ? i co mi da osłuchanie jak "znam" dzwięk

Edytowano przez Hrabia19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Napinacz jest z tyłu silnika i łańcucha, trzeba zdjąć dekiel zaworów.

Takie klekotanie może być też oznaką zużycia panewek ale ciężko to oceniać "na słuch" zwłaszcza gdy się jeszcze tego nie słyszy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

właśnie... klekotanie, ale to nie klekocze tylko dzwoni,,"jak byś szklankę o szklankę" takie metaliczne

Mam nadzieje, ze to nic poważnego

A ciężko tam sie dostać, a jak mam zdjąć dekiel zaworów to pewnie muszę w nową uszczelkę sie zaopatrzyć ?

a ten napinacz hydrauliczny to do sie jakoś naciągnąć czy trzeba nowy kupić.

tylko skąd będę miał pewność, ze to to

Bardzo dziekuej za odpowiedzi... ale ja jestem no moze nie zielony ale seledynowy w mechanice

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Hrabia19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak dzwoni osłona kolektora metalowa zawsze dzwoni jak auto chodzi na ssaniu podniosłem ostatnio auto i wyszło że to to .. ale to w moim benzyniaku ... też zawsze jakieś 2 3 minuty

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Zaborekp

a ja nadal nalegam na srubokret i ucho. chcesz uslyszec zawory lub szklanki dotknij pokrywy zaworow a jesli chcesz uslyszec lancuszek dotknij bocznej lewej scianki silnika.

a napinacz jest hydrauliczny wiec nic w nim nie naciagniesz. szukaj go po lewej stronie silnika od strony turbiny bedzie to taka troszke "inna" sruba z wystajacym bolcem. na klucz 17 albo 19. tylko jedna taka tam jest wiec znajdziesz bez trudu

ps. jesli znasz dzwiek to wiesz co to jest wiec po co ten post ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Zaborekp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"znam" dźwięk ale nie wiem co to jest

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisz czy jak wciśniesz sprzęgło to dźwięk ustaje bo może łożysko oporowe na sprzęgle? U mnie dzwoni łożysko na sprzęgle ale koleś powiedział, że mam się nie przejmować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

... ale wówczas byłoby słyszalne popiskiwanie po lewej stronie silnika... Też mi łożysko słychać, od samego początku, jak się silnik zagrzeje ( skrzynia również ) to wyraźnie ustaje...

A może to alternator albo napinacz ( rolka ) paska ?

Możesz spróbować popsikać sprejem silikonowym (taki, który zapobiega przyklejaniu się uszczelek) na pasek podczas pracy silnika. Tą metodą wyeliminujesz już 2 możliwości...

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

wiatam ja miałem taki problem w benzyniaku,przy 3 tyś obrotow jakis metaliczny dżwięk ,dwóch mechaników mówiło co innego,alternator,rolka od rozrządeu a okazało sie że zawieszenie silnika taka łapa sie wyrobiła i tarło metal o metal

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło na pewno nie bo już sprawdzałem

Hmm dziwne a co mi da jak popsikam pasek? przecież pasek pracuje na rolkach i o nic nie "zahacza"... jak juz to by hałasowała rolka sama w sobie

Już dziś nie bo autem jeździłem.

Nagram rano dźwięk, jak będzie taki sam(nie ze kształci się) to to wrzucę i będziemy słuchać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Hrabia19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość raffik

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No w końcu ktoś napisał prawdę-to jest sprzęgło na 100 % jak nie łożysko to już koło dwu masowe sie kończy.Ale spoko możesz jeszcze długo śmigać!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Problem w tym, że tu nie ma dwumasowego koła...

I nie jest to sprzęgło jak już wyżej napisał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość acoustique

W mojej VC mam identyczne metaliczne turkotanie. Wcisnąłem się niepotrzebnie w ten wątek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- jednak widzę, że tu mamy ten sam problem. Nagram to za parę minut i wrzucę do posłuchania. Prosze potwierdzić czy w Waszym przypadku dźwięk jest taki sam jak u mnie. Pomocy bo przyznam szczerze, że jest to przynajmniej denerwujące. Z góry dzieki!

Edytowano przez acoustique

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem twój post i mamy podobne objawy...

Coś mi się wydaje , że u mnie hałasuje napinacz paska... parę dni temu byłem na klimie i koleś zrzucał pasek... i jak go zakładał to musiał "wcisnąć" napinacz i jak przeskoczył to wydał właśnie taki metaliczny dźwięk.

Teraz dźwięku nie nagram bo autem jeździłem ale jutro z rana nagram i tu wrzucę i ocenimy...

A co myślicie o tym napinaczu paska? może to być to ?

Edytowano przez Hrabia19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kołcz

Jescze nikt nie zapytał o przebieg?? Ile masz kolego przejechane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość acoustique

Koledzy, plik właśnie się ładuje. Mój przebieg to 70 tysięcy kilometrów (nie wykluczam, że 100 tysięcy mogło zostać zdjęte). Za dosłownie kilka chwil udostępnię plik.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Oto link do filmiku (z kolegą operatorem w pierwszym zdaniu). Staraliśmy się ująć to jak najdokładniej. Bardzo proszę o obejrzenie tego filmu od początku do końca. Z czasem to turkotanie ustępuje. Silnik wkręcam na niezbyt wysokie obroty. Wydaje się inaczej ale w rzeczywistości nie przekroczyłem 1000 obrotów. Proszę o konstrktywne uwagi. Znajomi sugerują, że są to zawory - co mi się raczej nie uśmiecha. Obejrzyjcie proszę film i wypowiedźcie się. Z góry dzięki.

Edytowano przez acoustique

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zawory słychać.

Sprawdź czy nie ma przedmuchu pod uszczelką kolektora wydechowego... Nie czuć spalin przypadkiem pod maską ? Obroty silnika są równe ?

Spróbuj przenieść ten temat do działu VC, bo w dieslu nie zobaczą go Ci, którzy powinni a jest kilka aut z tym silnikiem w klubie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość acoustique

Silnik pracuje równo. Nie czuć spalin pod maską. Wszystko działa jak powinno. Z tym że w momencie przyspieszana na pierwszym biegu deliktanie szarpie (nie przyspiesza równo, tylko tak jakby miał "czkawkę"). Ile może kosztować zrobienie tego (razem z częściami?). OK, postaram się wrzucić ten temat do VC - benzyna.

Zerknij na tego linka, lepsza jakość:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez acoustique

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zagazowany jest czy nie ?

Zawór(zawory) słychać...

Jesteś pewien, że uszczelka nie jest "wydmuchana"? A może pękł kolektor wydechowy albo jedna szpilka ?

Można spróbować zmierzyć komprechę i ciśnienie w cylindrach. Jeśli w jednym będzie niższe - to prawdopodobnie zawór (zawory) wydechowe są zużyte, nadpalone...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość acoustique

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Samochód nie posiada instalacji gazowej, jeżdżę na benzynie. Powiedz mi proszę z jakimi kosztami muszę się liczyć żeby to wszystko miało ręce i nogi? Co mogło to spowodować? Muszę zrobić kompresję. Jeszcze nigdzie z nim nie byłem. Możesz polecić mi jakiś zakład w Warszawie i okolicach, gdzie mogliby mi to ładnie zrobić? Mogę mieć jakieś problemy jeżdżąc z tym?

Edytowano przez acoustique

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×