Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest msanit

świst podczas przyspieszania ?? co to moze byc?

Recommended Posts

Guest msanit

witam! Mam problem i zanim oddam auto do warsztatu chciałbym się nim z wami podzielić. proszę o wszelką możliwą pomoc. Vectra 2.2 dti

Otóż od pewnego czasu podczas przyspieszania daje się słyszeć świst wydobywający się z pod maski, występuje on w momencie gwałtownego przyspieszenia. Początkowo był dość cichy, jednak ostatnio przybiera na sile i występuje już od ok 1800 obrotów ( wcześniej zaczynał świszczeć od ok 2500 obrotów). Na przykład - przyspieszam wchodzi na obroty ok. 1800, zaczyna świszczeć i przestaje jak przekroczy ok 2500. auto chciałbym oddać do mechanika alej najpierw prosiłbym was o opinie co to może być?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sQt

sprawdz wszystkie przewody cisnieniowe - mialem to samo, glosny swist - powodem byl rozszczelniony przewod od intercoolera (ta gumowa rura z prawej strony)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo w 1.9CDTI. Ale w takim przypadku nie powinien się wyświetlić jakiś błąd na komputerze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest msanit

no nie wyświetla żadnych błędów, jutro sprawdzę ten przewód. A miałeś tak własnie tylko przy gwałtownym przyspieszeniu??? W niedziele miałem jechać na upragniony urlop, a w tej sytuacji stoi on pod znakiem zapytania, czy jeśli to jest przyczyną ( ten przewód) to mogę zaryzykować wyjazd 500km w obie strony czy raczej sobie odpuścić?

Dziś rozmawiałem z facetem który miał turbo disla i powiedział mi ze tez tak miał, a okazało się uszkodzona turbina, jakieś raszki powyginane coś tam coś tam....co o tym myślicie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten świst to turbina. U mnie jak usłyszałem świst to turbina padła do 2 dni (50 km). Opinkoliło łopatki i wywaliło luz na panewkach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Możesz jeszcze mieć (oby tylko to) nieszczelność na dolocie. Zdejmij węża z turbiny od strony filtra i sprawdź luz na śmigle turbiny, powinien być minimalnie wyczuwalny. Jak masz luz typu "szprycha w wiadrze" to szukaj nowej turbiny (co było w moim przypadku).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest msanit

Jesli to faktycznie turbina to czy jakies inne objamy jeszcze zaobserwowałeś zanim padła?? Jaki może być koszt takiej turbiny?? można ją zregenerować?? pierwszy świst usłyszałem jakieś 4000 km temu, od tego czasu świst jest coraz bardziej słyszalny i zaczyna się już przy ok 1800 obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objaw był taki że usłyszałem gwizd. Wpierw myślałem że alternator padł i słyszę to w głośnikach, jednak po wyłączeniu radyjek nadal słyszałem to samo. Zdjąłem wąż dolotowy i zauważyłem złamaną łopatkę. niewyważenie spowodowało że wywaliło panewki i poszedł olej do intercolera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

Sprawdź ten przewód ,moim zdaniem to raczej normalne że turbina tak gwiżdże. U mnie jest podobnie,chociaż głośność dla każdego może być inna, turbina gdy pada to auto zaczyna dymić,brakuje mocy i ubywa oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest msanit

Na jaki kolor powienien w tym przypadku dymić??? Miałem jakiś miesiąc temu problemy z dymieniem, przy nawet lekkim gazie kopcił mocno na czarno, było to po wymianie oleju którego wlali mi za dużo chyba bo było ponad 1,5 litra więcej wtedy olej spuściłem i problem z dymieniem znikł odrazu teraz co jakiś czas puszcza dymka przy przyspieszeniu gwałtownym ale to chyba normalne??? jesli chodzi o branie oleju to lekko ubywa ale naprawde lekko ale jeżdże dużo po trasach i może to dlatego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast pytać i pytac weź to sprawdź.

Albo guma - 80%

albo wydech (jest mozliwość że się rozpiął) - 15%

turbina 5%

Działaj szybko, nie leczone może sprawić, że auto stanie !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich...przeczytałem powyższe posty...otóż ja tydzień temu miałem to samo...głośny świst podczas przyspieszania...okazało sie że miałem pęknięty wąż od intercolera jednak waż był również trochę zapocony od oleju i mechanik stwierdził że turbina chyba przepuszcza olej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> lecz ja mysle że z turbiną wszystko ok....ostatnio sprawdzałem luz na śmigle i w ogóle go nie ma...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by albertdd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sQt

ŚWIST = przewody gumowe, itd.

GWIZD = turbo

przerabialem temat niecale 2 miesiace temu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

moja ma zimnym lekko też śwista ale to norma (ponoć)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> . jak na ciepłym to może być uszkodzona łopatka turbiny.

Edited by synek333

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest msanit

sprawdzilem gume po lewej stronie i nie jest uszkodzona, nie ma zadnych dziur, przeciec, jest dobrze zapieta. teraz wogole juz nie wiem czy to swist czy gwizd slychac?! mozecie napisac jakie jeszcze objawy powinny wystapic w przypadku uszkodzenia turbiny, a jakie w przypadku uszkodzenia gum? dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy pada turbina to czuć ewidentnie spadek mocy i kupa siwego dymu za autem,natomiast przewody te cienkie przeważnie wyskakuje "auto z kluczem" i po podłączeniu pod kompa mamy "błąd ciśnienia doładowania" nie wiem jak jest w przypadku tego grubego węża co idzie do intercolera ale prawdopodobnie też dymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich,

Mam problem z moją VC 2.2DTi. Silnik pracuje normalnie, turbo też ładnie, auto jedzie jak należy, nie kopci, nie bierze oleju. Jednak od 1800 obr. do ok 3500 obr. słyszalny jest dziwny i irytujący świst, jakby gwizdek. Im mocniej wcisnę gaz tym głośniej. Słychać to jakby za radiem z prawej strony, a tam jest teoretycznie tylko turbo.

Czytałem już wszystkie tematy na ten temat i zrobiłem wszystko co mogłem, żeby się tego pozbyć. Czyściłem EGR, przepustnicę, klapy, kolektor, sprawdzałem kolektor wydechowy, węże podciśnienia, czujniki, węże IC, wąż turbo, turbo też sprawdzałem (zero luzu i ładnie zmienia geometrię). Jedyny dźwięk, który zauważyłem to jak ściągnę wężyk od gruszki turbo i wciągnę mocno powietrze to zagwiżdże bardzo podobnie, jednak jak ściągnę wężyk od serwa i znowu wciągnę powietrze tym samym to już tak nie robi.

Żadnych błędów nie pokazuje, mocy nie traci.

Nie wiem już co mam robić z tym fantem, także proszę o pomoc bardziej doświadczonych w mechanicznych sprawach.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo tylko w DTH. Przyłączam się do pytania kolegi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. U mnie słychać świst czy tam gwizd tylko jak zakręcę silnik tak do 3tys i wcisnę sprzęgło. Poza tym w trakcie przyspieszania nic nie gwiazda ani nie śwista

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> silnik 2.2 DTI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuje CI ściągnąć gumę nr.1 która widnieje na obrazku. Odkręć opaski i zobacz ją dokładnie. U mnie też nie było widać żadnych nieszczelności przy założonym wężu ... a jak ściągnąłem okazało się że jest guma rozerwana na 2 cm... Lewe powietrze dostawało się do układu i stąd ten świst ...
Po pewnym czasie jak dalej będziesz tak jeździł (o ile się prognoza sprawdzi), szpara w gumie się powiększy i przy raptownym przyspieszeniu odetnie CI turbinę, a auto przejdzie w tryb awaryjny...

poniżej obrazek, ja miałem problem zarówno z przewodem nr. 1 jak i 2.

Please login or register to see this link.

przy okazji, jak będziesz oddawał auto do mechanika, i o ile on usunie usterkę, sprawdź czy nie masz nowych przewodów założonych ... niektórzy mówią że wymieniają turbinę i za to kasują a okazuje się że poszły tylko gumowe elementy dolotowe... We wrocławiu nieźle można się przejechać finansowo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie sprawdź dokładnie wąż nr 1. U mnie również on pękł, to częsta przypadłość tych silników. Silnik chodził jak odrzutowiec

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...