Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość Samoth

Bierze olej - dużo czytania, proszę od razu nie usuwać tematu!!!

Polecane posty

Gość Samoth

Jak w temacie.

To, że cześć samochodzików VC bierze olej to zapewne standard, zresztą sam producent podaje, że średnie zużycie oleju to 0,6 l/1000km.

I chociaż zużycie takiej ilości jest dość spore, nie wzbudzałoby to we mnie niepokoju, gdyby nie pewne obserwacje.

Właścicielem VC zostałem początkiem lipca 2008. Samochód kupiłem od pierwszego właściciela, serwisowany, stan licznika 120 tyś., dotychczasowy olej GM OW/40. Samochód z polecenia – pewny na 99,9 % ;-) Po zakupie wymieniam olej na identyczny jak dotychczas. Po około 2 tyś. km zapala mi się kontrolka – uzupełniam olej. Zaczyna się dolewanie. Na początku niezbyt dużo – 0,2 -0,3 na 1000km po pewnym czasie zuzycie wzrasta do 0,4 litra/1000km . Przy 135 tyś. wymieniam olej na półsyntetyk Valvoline 10W/40. Zużycie oleju dalej utrzymuje się na 0,4 na 1000km. Udaję się do mechanika. Diagnozuje wymianę uszczelniaczy na zaworach, ale zanim doradza zastosowanie ceramizera. Przy 150 tys. wymieniam olej (dalej Valvoline) oraz dodaję Ceramizer Xeramic Extreme. Po przejechaniu około 2 tyś. km uzupełniam olej, jest dobrze, statystycznie zużycie obniża się do 0,2 l/1000km.

Niestety obserwuję się dość dziwne objawy.

Przy spokojnej jeździe (utrzymywanie prędkości w granicach 100 – 110 km/h, nie przekraczanie 3500 obrotów/min, piąty bieg) na trasach typu Łańcut-Łódź-Łańcut=700km, Łańcut – Radom-Łańcut = 540km nie obserwuję znacznego zużycia oleju – może z 50ml/1000km. Natomiast wystarczy, że zaczynam „przeciążać silnik” np. na autostradzie – (jazda 150-170 km/h, obroty 4500-5000obrotów/min), wówczas średnie zużycie to1 - 1,2 litra na 1000km. Miasto, trasa mieszana – 0,4 l/1000km.

Obecnie mam 157 tyś km i zastanawiam się, czy można jednoznacznie zdiagnozować po wyżej przedstawionych objawach, że za tak liczne zużycie oleju odpowiadają uszczelniacze, czy też silnik wymaga już wymiany pierścieni olejowych?

Co o tym sądzicie? Czy są metody aby sprawdzić pierścienie, lub uszczelniacze bez demontażu podzespołów silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Polecam sprawdzenie przebiegu jakims op-comem. Przyczyna moze byc przebieg + przebieg na gazie. Silniki oplowskie na gazie biora generalnie wiecej oleju. Norma jest tez to, ze jak cisniesz to spali wiecej. Uszczelniacze warto wymieniac, jesli planujesz jeszcze pojezdzic autkiem. A jak nie - taniej dolewac olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sporo właścicieli narzeka na spalanie oleju w silnikach 1.8 Bajtek o ile pamiętam gdzieś w okolicach przebiegu 150 tys km robił już wymianę pierścieni w swoim 1.8.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Samoth

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przebieg sprawdzany był przed zakupem jakimś urządzeniem elektronicznym niezbyt dużych rozmiarów wpinanym bodajże po demontażu zapalniczki w ASO w Rzeszowie. Przebieg jest oryginalny.

Co do gazu - 21 tyś. na instalacji.

"Cisnę - więcej spali - fakt, widzę różnicę, ale dlaczego również oleju? ;-)) Przykład: Kraków-Piotrków Trybunalski-Stryków(Łódź), Konin-Poznań-Łodź - równo litr, w Łodzi zabrakło...

Planuję jeździć autkiem.

Przy 180 czeka mnie rozrząd, i pewnie wówczas te uszczelniacze, ale zadaje temat na forum, bowiem zastanawiam się czy do tego również pierścienie - a to jak wiadomo dużo większy wydatek....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GT-3000

kolego-jako że mam też 1,8 na LPG i jeżdżę od 30kkm na gazie a aktualnie mam 151kkm więc nasze przypadki są identyczne:

-u mnie branie oleju było od samego początku gdy kupiłem auto z przebiegiem 121 kkm (100% oryg.)

-robiłem próby na oleju GM 5W40,Castrol magnatec 10W40,a aktualnie na oleju Motul 10W40

zauważyłem ,że na Motulu trochę branie oleju spadło-podobnie jak u ciebie na valvoline

-w wszystkich Z18XE-jako ecoteci mają ten sam problem -zużycie uszczelniaczy zaworowych

remont silnika jest nie opłacalny i bezcelowy-wystarczy że wyciągniesz bagnet olejowy przy pracującym silniku i przekonasz się że nie ma żadnych przedmuchów-więc olej ucieka przede wszystkim przez uszczelniacze zaworowe

w moim przypadku zjada 0,2L 1000km

a zawsze silnik weźmie więcej oleju przy trybie autostradowym na większych obrotach-dzięki uszczelniaczom oczywiście

co do samego czujnika oleju-też się tym denerwowałem dopóki nie zauważyłem ciekawej rzeczy-gdy na ciepłym silniku wskazanie na bagnecie olejowym wynosi 0,4L (2 kreski) ponad minimum to po kilkuminutowej jeździe świeci kontrolka olejowa-ponieważ duża cześć oleju przylega do wnętrza silnika-gdy zatrzymasz silnik i sprawdzisz pokazuje poniżej minimum a po 20min masz z powrotem na bagnecie połowę miedzy min a max -trochę to dziwne w tym modelu silnika by przy prawidłowym stanie na bagnecie (na ciepłym silniku) obowiązkowo świeciła kontrolka niski poziom oleju,a nie świeci wtedy gdy jest prawie max na bagnecie!

wymiana uszczelniaczy w ASO jest kosztowna a poza ASO też nie mało kosztuje ponoć ok 1000zł(dochodzi planowanie głowicy i uszczelka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam, jeżeli kolega chce jeszcze chwile jeździć a oleju ubywa to wymiana uszczelniaczy, jak i pierścieni może się opłacić. Ja miałem podobnie tylko brał duże ilości oleju (ok 1l/500km), fakt silnik inny bo 2.2, ale dolegliwości podobne, a zuzycie straszne.

Wymiana pierścieni i uszczelniaczy wraz z robotą kosztowała mnie ok 800zł, taniej niż uzupełnianie drogiego oleju

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> (kolega mi robił) - poprzedni właściciel chyba próbował ratować sytuacje uszczelniaczami ale nie pomogło - a przedmuchów też nie było. W rzeszowie idzie kupić tanio pierścienie, nawet szkoda iść do aso

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Podobnow w aso taka naprawa ponad 2000zł(same pierścienie do 2.2 ponad 1200zł)

Teraz ciesze sie tym że ostatnio wymieniłem olej po 10tyś(miało być wczesniej po remoncia ale zeszło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">) bez żadnych dolewek. Co do oleju to również polecam Motul, sprawdzone już na kilku pojazdach że faktycznie jak maszyna bierze to się to zmniejsza, a jak się wkręca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kolo100

Ja jeźdzę 1.9 CDTI i dolewam 0,7 litra co 5000km. Przy wymianie zawsze mam na maxa i później dolewam dwa razy właśnie po 0,7 litra, następnie wymiana i znowu na maxa. Podobno zimmering mi się poci pod skrzynią biegów.

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz remonty silnika, sprawdź czy na dolocie powietrza, za turbo nie masz za dużo śladów oleju. Czasami olej może pobierać właśnie turbina. Zwłaszcza, jeżeli zwiększone zużycie obserwujesz przy wysilonym silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przebieg sprawdzany był przed zakupem jakimś urządzeniem elektronicznym niezbyt dużych rozmiarów wpinanym bodajże po demontażu zapalniczki w ASO w Rzeszowie. Przebieg jest oryginalny.

jak licznik był cofnięty przez kumatego gościa to tech2 (zakładam ,że takie urzadzenie podpieli w aso) sie pokryje z licznikiem,podaj vin na PW a ja podam Ci przebieg z ostatniej naprawy gwarancyjnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Osk23

Witajcie, Ja napiszę też coś w tej sprawie, otóż też mnie wnerwia ta kontrolka z olejem, jak pojadę w trasę to się pojawia i świeci dopóki nie zgaszę auta jak postoi 20 min znika kontrolka.

Założyłem LPG przejechałem 10kkm i zaczął faktycznie więcej oleju brać, niż wcześniej na samej benzynie nie brał praktycznie nic, od full bagnetu do połowy spadało przez rok, a teraz to muszę mu co jakiś czas co nieco polać. Około litra rocznie (15000km).

Sie dzisiaj przyjrzałem, temu problemowi, mam 1 kreskę ponad minimum na bagnecie, jak postoi z godzine, i przy tym stanie, jak jade trasę jakies 100km/h do 130 max, to tak czy tak olejarka się pojawi, jakby to było jednak za mało oleju. Nie dolewam, bo nie mam , a wymiana sie mi szykuje, bo 17 kkm juz na nim zrobiłem a za miesiąc minie rok od wymiany. Serwis mówi co 30kkm, ale dla mnie to parodia, i nie wiecej jak 20kkm to juz czas krytyczny na wymianę.

Edytowano przez Osk23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja w swojej vicki nie narzekam na zuzycie oleju , przejechałem 23 tys.km i dolałem z 1,5 l oleju. Samochód z silnikiem 1,8 od początku gaz przebieg niewiadomo czy autentyczny teraz 147 tys. km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kibaska

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a co ile Ty wymieniasz olej... ? skoro po 23 tysiącach dolewasz 1,5L oleju...

poza tym, to wlałeś to na raz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja się dowiedziałem i spraktykowałem na sobie że jest wielka różnica między olejem z org. bańki , a z dużej beczki które się często spotyka w stacjach wymieniających olej itp.

Ponadto nawet „te same org. bańki” są w różnych cenach i z różną zawartością . Nieraz warto kupić ten droższy ale u uczciwego sprzedawcy , którego nie robi w balona hurt. lub dystr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W ostatnich dniach robiłem dłuższe trasy vectra i prędkości oscylowały w granicach 120-130 km/h (ponad 3500 obr/min) i przeraziło mnie zużycie oleju przez silnik na 1000 km wychodziło ponad 2,5L (olej wlany to Motul 0W30) dolałem tylko raz jak się zaświeciła kontrolka potem brakło mi oleju to na dolewki kupiłem 5W30 z GM i zużycie spadło do poniżej 2L / 1000km. I tutaj moje pytanie czy to świadczy o tym że zalałem silnik za rzadkim olejem i przy następnej wymianie najlepiej przejść na 10W40 czy raczej uszczelniacze do wymiany ? Silnik ma moc (czuć że dobrze się rozpędza) odpala bardzo dobrze nie dymi ani nic ale że nigdy nie miałem do czynienia z silnikami ECOTEC to takie spalanie mnie przeraża jak nie wiem co. Napomknę jeszcze że przy spokojniej jeździe do 100 km/h gdy zaświeciła mi się kontrolka poziomu oleju to dolałem 1,5L po 3000km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ło matko i córko. Zaczynam się już bać. Czy każde 1.8 na gazie przepala takie kosmiczne ilości oleju? Myślałem, że mój 1.8 jest "inny" bo przejechałem 10 tys. i ubyło prawie niezauważalnie, a jeżdzę na tym niesławnym GM 5w-30. W dodatku niemiec wymieniał co 30 tys, więc same czynniki sprzyjające. Ale po lekturze forum chyba wiem dlaczego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:"> . W trasie jeżdze maks. 110. Tylko czasami na wyprzedania itp. trochę szybciej. No i nie mam gazu. Rozumiem, że jak założę junkersa (a mocno się zastanawiam) to zacznę wiadrami też lać olej? Czy jest nadzieja, że skoro teraz nie bierze to na gazie nie będzie takiego dramatu?

W poprzedniej starej toyocie, czy był gaz czy nie, czy jechałem 100 czy 150 na autostradzie, oleju schodziło prawie nic. Wiedziałem co prawda, że te eco-teci lubią olej, ale dopiero jak czytam forum, to widzę, że to jakieś chore ilości te silniki zjadają. Aż wierzyć się nie chce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie przebieg 172 tys km., olej wymieniany co 12000 km motul i od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli. Rocznik 2002 1.8.

Od piątku jeżdżę na gazie to zobaczmy, ale wątpię żeby nagle coś się zmieniło.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no może też nie ciśniesz w trasie. Bo wszyscy piszą, że wystarczy pocisnąć 140-160 i trza stawać co MOP na dolewkę na autostradzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zmień mechanika! Jak można zdiagnozować uszczelniacze zaworowe i zalecić wlanie ceramizera? Ceramizer może ograniczyć zużycie pierścieni tłokowych albo panewek, ale na pewno nie uszczelniaczy zaworowych. Zrób pomiar kompresji. Jeśli trzeba wykonaj tzw. próbę olejową. Wtedy będzie podstawa do dalszych działań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie znajomy mechanik podejrzewa że zalany był półsyntetyk (przed wymianą na motul 0W30 nie brał nic) a że nie było to wpisane w książkę to się przejechałem i zalałem za rzadkim olejem dlatego za 2 tygodnie będę wymieniać olej na Mobil1 10W40 i zobaczę czy nadal będzie tak łakomy na olej, sam mechanik stwierdził że jak na 10W40 będzie to samo to raczej będą uszczelniacze do wymiany i nie ma się co oszukiwać jak to będą uszczelniacze to bez ich wymiany żadne cuda nie pomogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu zmienił bym na 5w30 lub 5w40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

taki mu właśnie dolewam zużycie się zmniejszyło niż jak był w silniku ten 0W30 ale nadal są to potężne ilości. Gdyby brał 1L/ 10000km to bym się nawet tym nie przejmował ale jak tak dalej pójdzie to zanim dojdzie do wymiany oleju to zdążę dolać 20L nowego oleju

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo ten co jest w silniku to przepali.

Edytowano przez VITT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj lepiej o olejach zanim bardziej skrzywdzisz swój silnik. Co to znaczy żadszy olej? Tak po chłopsku i łopatologicznie to olej 0w40 i 10w40 będzie tak samo "żadki" w temp. pracy silnika czyli wtedy gdy jest spalany! Jak chcesz i gęstszy to zalej mu 10w50. Zużycie masz już spore, więc sama zmiana oleju problemu nie usunie. Ale zużycie zmniejszy się, gdy zmienisz olej z obecnego 0w30 na 0w40. Jednak biorąc pod uwagę koszt oleju który i tak będzie spalany zająłbym po prostu 5w40 który to olej nadal będzie właściwy i bardzo dobry do tego silnika i minimalnie powinno go mniej palić a będzie też tańszy niż 0w40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy krzywdzę czy nie w każdym razie po raz pierwszy z czymś takim mam do czynienia dlatego też tutaj piszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No więc tok rozumowania masz OK tylko inny olej, taki który jest "gęsty" w temp. roboczej a nie zanim odpalimy silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spoko już kminie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×