Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest jaca1980

wspomaganie raz działa raz nie

Recommended Posts

Guest jaca1980

Witam, to mój pierwszy post. Mam problem związany z wspomaganiem kierownicy. Sprawa wygląda tak. Jechałem w trasie i w pewnym momencie wspomaganie przestało działać. Zajechałem na stacje benzynową i okazało sie że w zbiorniczku od wspomagania jest pusto. Kupiłem płyn ale po dolaniu zobaczyłęm że jest pęknięty wężyk powrotny do zbiorniczka. Nie mając innego wyjścia przejechałem około 40km do miejsca gdzie mogłem to naprawić bo był weekend. Obciąłem ten przewód, bo był uszkodzony na zgięciu przy zbiorniczku wstawiłem złączkę i przedłużyłęm przewód. Dolałęm płynu i wszystko było ok. Następnego dnia po przejechaniu paru metrów znowu wspomaganie się skończyło. Odkręciłęm jeszcze raz obejmę z przewodu łączącego przewód i zbiorniczek i obieg był bo był tłoczony olej. Zauważyłęm że przy większych jeździe na wprost i małych ruchach kierownicą wspomaganie działa, a przy mniejszej prędkości i większych skrętach wspomaganie niedziała. jaka może być przyczyna? Może ktoś się z czymś takim spotkał? Proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze gdzies za mocno scisnales wezyk

wyjmij zbiorniczek i zamontuj wszystko jeszcze raz

jezeli nie pomoze to pisz na pewno cos sie wymysli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem w pompie jest zawór który przepuszcza płyn hydrauliczny z jednej strony kolumny na drugą,i własnie on mógł sie popsuc,a jest to bardzo możliwe bo jechałes troche kilosów bez płynu wspomagania.Mój koles miał to walnięte i tak samo mu działało wspomaganie jak Tobie.

On dorwał gdzies drugą pompe od wspomagania i wymienił,spróbuj też może,lub pompę do naprawy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaca1980

już zrobione, sprawa była banalna ale bardzo uciążliwa. Wspomaganie było nie odpowietrzone i dla tego przy małych skrętach działało, a przy 90 stopniach niedawało rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba pamietac o odpowitrzaniu ukladu po dolaniu plynu... Juz przerabialem problemy u siebie ze wspomaganiem wiec wiem jaka to jest denerwujaca sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

A możesz Kolego powiedzieć w jaki sposób odpowietrzyć układ bo mam ten sam problem? Z góry dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wlewasz płyn

odpalasz silnik

skrecasz do oporu w lewo i w prawo

dolewasz plyn do stanu i gotowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki serdeczne

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i ja się podepnę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> U mnie wspomaganie działa tylko na zimno, tj. pierwsze 20-30 min po odpaleniu auta. Czasami zostawiam plamę na parkingu gdy zostawię skręcone koła, średnio muszę dolewać ~100ml na 2 tygodnie. Wiecie co to może być??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak zostawiasz na parkingu skrecone kola to w ukladzie pozostaje cisnienie..

Jak masz mozliwosc to jedz na kanal i sprawdz skad to wycieka..

Najprawdopodobniej masz magiel do regeneracji...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Marlon77

A co sądzicie o tych pompach, może ktoś już z tym śmiga i się wypowie?

Please login or register to see this link.

U mnie prawdopodobnie nieszczelny jest zbiorniczek bo płyn delikatnie ścieka po wężu, ale chwilowo nie mam nawet chwili żeby to sprawdzić.

Możliwe że to zbiorniczek się rozszczelnił/pękł a nie pompa??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się tu...

...no bo mam problem... już zdążyło sie 2 razy w ciągu mc ze na postoju zanikło wspomaganie na 1-2 sekundy a dziś znowu mi zanikło chciałem odkręcić kola w druga stronę i przy odkręcaniu... był jeszcze opór, ale wtedy zaczęło działać wspomaganie i poszedł dymek, który wydobył się spod auta.... wtf ?

dodam do tego ze mam do wymiany pasek bo jakoś tak luźny się zrobił i być może napinacz(bo pasek można (ugiąć na 3-4 cm)

Ale skąd ten dymek i czy najpierw wymienić płyn ?

Edited by Hrabia19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dymek może być z lużnego paska, wymień go jak najszybciej, bo to on bedzie winien twoim problemom

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam....to i ja sie podepne pod temacik. u mnie to było tak: po zmianie silnika z x20xev na x25xe musiałem połaczyc przewod stalowy pompy wspomagania od pompy z v6 z przewodam do magla....przewody zostały przeciete,dopasowane i pospawane od czoła. po kilku dniach okazało sie ze na spawie cieknie olej. przewody zostały ponownie pospawane...przestało cieknac i wsp. było OK. nastepnie wspomaganie wogle przestało działac. doszlismy do wniosku ze połaczony przewod zapchał sie skroplonym spawem ktory dostał sie do srodka. przewod został w całosci wymieniony na nowy dorobiony w firmie ktora zajmuje sie dorabianiem przewodow hydraulicznych(czesc od pompy do magla została wstawiona na nowa) i wspomaganie znowu zaczeło działac poprawnie...nie na długo, po kilku kilometrach przejechanych w miescie wspomaganie dziala....ale tylko powyzej 1000rpm, na tzw wolnych obrotach nie wspomaga a pompa zaczeła wyc jak stara k....mechanicy mowia ze to wina łopatek w pompie ktore z powodu za duzego cisnienia(zapchany przewod wysokiego cisnienia)poprostu sie "posypały". czuje ze nie mam wyjascia jak tylko wymienic pompe na "nowa" uzywaną. jak zmienie to powiem co i jak. pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co do mojego problemu wymiana paska rozwiązała mój problem w 100%.

Wspomaganie działa tak jak należy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...