Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
binio

X16XEL - nie pali na jeden cylinder

Recommended Posts

Witam,

Mam problem z moją Vectrą - przestała palić na jeden "gar". Świeca z tego cylindra pokryta jest nagarem, ale wymiana na nową nic nie pomaga. Dodam, że silnik brał dużo oleju.

Co może być przyczyną takiej niesprawności.

Dziekuję i Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdzales kable.moze na tej swiecy kabel jest uszkodzony,albo z cewka cos nie tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

może poprostu wypaliło zawór... sprawdz kompresje na tym garze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskra na pewno jest.

Co do ciśnienia, to jeszcze nie sprawdzałem.

W poniedziałek odstawiam auto na warsztat, więc będę wiedział więcej.

Mam tylko nadzieję, że to nic poważnego.

Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W X16XEL po lifcie nie ma przewodow WN jako takich. Jest listwa zaplonowa DIS wraz z krotkimi lacznikami do swiec.

Jesli u Ciebie DIS jest sprawny i iskre masz (skad ta pewnosc?), to przyczyna moze byc utrata kompresji - wypalenie jednego z zaworow, rozklekotane pierscienie uszczelniajace... Przedmych przez uszczelke pod glowica? Hm... to chyba raczej nie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nieszczelnosc uszczelki pod glowica powodowala ze do cylindra dostawala sie woda i powodowala problemy z zaplonem. Te problemy powodowaly powstawanie nagaru na swiecy i problem poglebial sie.

Zacznij od podmianki na probe kabli WN badz DIS i pomiar cisnienia sprezania.

Edited by ZIZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciśnienie spradzone- na tym cylindrze jest "0", na pozostałych 13-14. Silnik do rozbiórki.

Oggway,

nie pisałem, że moja Vectra jest po lifcie, a iskra jest bo zdejmowałem przewody.

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam poniownie,

Przyczyną niszczelności okazał się wypalony zawór.

Dziękuję wszystkim za pomoc

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehhh mam nadzieje, ze u mnie nie bedzie wypalonego zaworu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> tez nie pali mi na jeden gar (pierwszy od rozrządu) i ta swieca jest rowniez pokryta czarna sadzą (pozostale świece są ok) podmieniłem świece, podmieniłem kable i bez rezultatu. Teraz będę musiał jechać sprawdzić kompresje. Dodam, że od wymiany do wymiany oleju nie dolewam nic, patrząc na bagnet to po przejechaniu 10 000 km ubywa ok. 0,3-0,4 litra oleju. W spalinach z rury wydechowej czuć ewidentnie benzyne, nie kopci na zaden kolor itp. Auto jest strasznie zamulone, ale raz na jakis czas ma przeblysk i chodzi tak jak powinno (czuje sie wtedy jak kierowca F1

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ). Co jeszcze może być przyczyną, że nie pali na 1 gar oprócz wypalonego zaworu ? Świece i kable odpadają bo sprawdzone.

edit:

dodam jeszcze, ze auto odpala na "dyg" za kazdym razem, czy to lato czy zima, spalanie ma chyba okropnie duze, nie sprawdzalem dokladnie, ale po zaswieceniu "żyda" i dolaniu 5 litrow zrobie okolo 30-40 km po mieście i znowu świeci, czyli pali na oko 15 litrow na 100 km.

Edited by erger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, podejzewam ze u mnie bedzie podobnie

Please login or register to see this link.

na wstepnej kontroli na komputerze brak bledow (sonda tez niby ok) wstepna diagnoza to swieca, kabel a w najgorszym wypadku uszkodzony cylinder najgorszy scenariusz ten z cylindrem zapowiedzieli mi ok 1000 pln. (ktos sie orientuje w kosztach takiej naprawy?)

ps. binio ile koszowala cie ta naprawa wypalonego zaworu

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemcio

Please login or register to see this quote.

Ja wczoraj odebrałem auto z warsztatu... Objawy miałem identyczne jak u Ciebie. Spalanie ogromne (zresztą jest mój temat)

Męczyłem się z tym jakiś miesiąc, auto więcej stało niż jeździło - bo jak tu jezdzić w takim stanie... Umówiony byłem na odstawienie autka we wtorek. W niedziele zauważyłem że samochód działa poprawnie. W poniedziałem tak samo. Auto działa zupełnie normalnie. Wcześniej po wydechu słyszałem i widziałem jak przerywał - ewidentnie nie chodził na jeden gar i benzyną strasznie śmierdziało... W serwisie okazało się że ciśnienie w cylindrach ma bardzo dobre, silniczek chodzi równiutko. Na kompie wykazało 1 błąd. Źle działający wtryskiwacz... Teraz puki co jest wszystko oki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A co do kwoty ok. 1000 to przy rozbieraniu silnika nie ma szans żebyś się wyrobił :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj chcialbym żeby tak było jak u ciebie Przemcio. U mnie niestety w kompie nie ma żadnych (w sumie dziwne) błedów ;/. Mechanik na żywca wyciagal swiece i sprawdzal co sie dzieje właśnie na pierwszym choc iskrzylo to nie bylo zadnej reakcji silnika. I teraz pytanie. Czy moge na wlaczonym silniku zamienic swiece, kolejność (znaczy sie cale przewody) pierwsza np. z druga i zobaczyc jak bedzie silnik reagowal? Czy podmiana na żywca to samobójstwo "dla silnika oczywiscie" bo w jednej chwili dwie swiece wyciagniete? dodam ze to silnik 1,6 (słyszalem ze bardzo awaryjne??)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Przemcio

Please login or register to see this quote.

Nie znam się, ale wydaje mi się że nie można na włączonym silniku wykręcać świec... Tam jest ogromne ciśnienie więc pewnie wystrzeli (zresztą niewiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Pozatym nie powinieneś nawet wkręcać świec jak silnik gorący bo możesz gwinty pozrywać...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mateo_tcz

Witam

Wprawdzie nie mam Vectry lecz Astre ale stego co wiem to mają identyczne silniki

Mam taki problem gdyz nie pali mi na 3 cylinder od strony rozrzadu.

Przewody WN sa sprawne

uszczelka pod glowica wymieniona lecz przy tym zauwazone ze wlasnie na tym cylindrze jest skrzywiony zawor

wstryskiwacze sprawne

Czy mozliwe ze przez skrzywiony zawor nie pali na ten wlasnie cylinder - Zawor wydechowy

a po za tym przy tym chodzi jak traktor

z gory dzieki za odpowiedz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba jasne że skoro skrzywiony to się nie zamyka i nie ma kompresji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niewiele więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...