Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest elmichu

tempertura w dieslu

Recommended Posts

Guest elmichu

witam.

jaką macie temperaturę w takie upały jak teraz? i od jakiej temperatury zaczyna załączać się wentylator na chłodnicy w dieslu? podejrzewam że coś sie popsuło z wentylatorem, bo w zeszłym roku byłem na południu francji i nie przypominam sobie aby temperatura wzrastała powyżej 90oC.

jak sprawdzić na szybko czy wentylator jest sprawny (bezpieczniki, przekaźniki itp)?

z góry dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie po 10km w takie upały ciągle wskazówko koło 100 stopni. Przy 98stopniach załącza sie wentylator. Teoretycznie koło 90 stopni powinien załączać się wentylator na pierwszy bieg, a ok 98 stopni na drugi bieg. U mnie wsysło pierwszy.

Wszystko na ten temat juz masz opisane na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslę że wszystko zależy od czujnika temperatury czyli w jakiej temperaturze włączy ie wentylator. różnie z nimii bywa. u mnie np. teraz w takie upały i łódzkie korki to max mam 90 stopni nigdy nie widzialem wiekszej temperatury a o 100 stopniach nawet nie mówię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

też bym tak chciał.

czyli wentylator masz sprawny? chodzi ci na 2 biegi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

u mnie w upaly tez cos kolo 98 stopni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiem tak- wentylator sprawny bo chodzi. ale.. na którym biegu to już nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w teorii powinno być tak jak u ciebie. temp oscylować powinna w granicach 90 stopni.

Są tu tematy, o awariach pierwszego biegu, ale naprawa nie wiem czy komu się udała. ew pozostaje wymiana wentylatora, ale nowy kosztuje krocie.

Byłem z tą przypadłością u szpeców i powiedzieli, ze nawet jak dochodzi do 100stopni, a wentylator sie włącza to nie powinno być problemów i można z tym jeździć. I jak widać dużo z nas tak jeździ.

Tak czy inczej mi to przeszkadza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie dochodzi do 90 stopni, nigdy jeszcze tego nie przekroczyłem

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciekawe czy moze miec wply na to co mamy w chlodnicach wlane,czy plyn czy zwykla woda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To tak samo jakbyś wypił litr browaru i litr... powiedzmy wina ( po gorzale w takiej ilości mało kto byłby w stanie się podnieść ).

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

A poważnie - zauważ, że woda wrze w temperaturze 100 st.C. Płyn do układów chłodniczych - przy 112 st. C.

Podobnie jest z temperaturą zamarzania - wiesz o co chodzi ?

Zarówno płyn jak i jego pewne właściwości mają znaczenie, bo chłodzą i oczyszczają układ, działają jak wymiennik i nośnik ciepła. Poza tym są pozbawione kamienia, który jest bardzo pospolity jeśli idzie o zwykłą wodę. Jeśli ktoś ma wodę zamiast płynu - jego sprawa ale to pierwszy punkt do przegrzania silnika w upały oraz do jego uszkodzenia podczas mrozów.

Natomiast co do temperatury odczytywanej na zegarach - zależna jest od wielu przyczyn - płynu ( a może właśnie wody ), czujnika temperatury cieczy, różnych spadków wartości prądowych ( czujnik nie podaje idealnej temperatury ), temperatura może być zaniżana bądź zawyżana. Można podpiąć się pod kompa i odczytać rzeczywistą temperaturę cieczy oraz porównać ją z odczytem "z deski". Wtedy będzie widać różnicę, samą wskazówkę można skalibrować ObComem...

Wiadomo - jeśli jest gorąco - temperatura będzie wyższa, jeśli chłodno - niższa ale trzeba to obserwować, bo przegrzanie silnika może oznaczać katastrofę...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Fufelek

w moim isuzu do 90 dochodzi teraz max. Ale to dopiero po zmianie chłodnicy, wentylatora i czujnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Przynajmniej spokój teraz mam z chłodzeniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Czujnik mam od VW - 90-85 stopni. Wcześniej zagotował mi się dwa razy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie temp normalnie oscyluje ok 85C w korkach i upałach max 92C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po 10 km dochodzi Ci temperatura do 100 stopni?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mamy ten sam silnik i u mnie nawet w korku temperatura nie przekracza 92-93 stopni, bo wentylator tylko się włączy i po wszystkim. Jak solidnie mu depnę, to dojdzie max do 95, ale to i tak rzadko się zdarza, a 100 stopni, to ja u siebie nigdy nie widziałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Przyjrzyj się dobrze swojemu chłodzeniu. Co do wentylatorów, to oryginalny czujnik przynajmniej w va isuzu tak miałem, że pierwszy bieg 90-95, a drugi 100-105.

Edited by ZeusSs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Fufelek

ja u siebie widziałem ponad 100 stopni jak mi termostat padł...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie jak były teraz takie upały ponad 35 stopni to tez 92-93 i wentylator zaraz się włączy i spada na 88 nigdy nie miałem ponad 93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem u siebie termostat bo max co pokazywał to 80C. Teraz wg zegarów nie przekracza 90 czyli niby wszystko ok ale podłączyłem się pod kompa i zonk. Na kompie dochodziło do 100 C. Nadmienię, że wentylatory się nie załączają. Może pierwsza rzecz to faktycznie podłączyć się pod kompa i zczytać temp. silnika a nie sugerować się wskazaniami na desce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekhm...kiedyś drążyłem ten sam temat i wyczytałem na forum, że wskazania wskazówki na desce właśnie zaniżają o te 10 stopni. U mnie w obu vectrach tez pokazuje do 90 stopni czyli masz wszystko ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...