Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
malosc

Rdza na tylnych tarczach hamulcowych odpryski

Recommended Posts

Witam po dłuższej przerwie,

Mam taki problem i pytanie za razem, od dłuzszego czasu widziałem ze tylna lewa tarcza dziwnie sie zuzywa, tylko srodek powierzchni ciernej jest używany (gładki) a wewnetrzna i zewnetrzna czesc (ok. 2 cm) rdzewie, ponieważ to tył i nic złego przy hamowaniu sie nie dizało to nic z tym nie robiłem. No ale teraz przy hamowaniu mam straszny hałas, tarcze przednie przetoczyłem bo miały lekkie bicie, spojrzałem na tył a tam rdza w 3 miejscach odprysła sporymi płatami. I tu pytanie czy tarcze tylne są toczone z jednego kawałka metalu/stopu, czy na wierzcu powierzchni ciernej jest jakas okładzina ?? Krócej mówiąc czy mozna je przetoczyć czy juz doszły żywota, bo ta powierzchnia gdzie odprysło wydaje sie ze jest inna.

Dzieki za wszelkie podpowiedzi

Pozdrawiam

malosc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja chyba szukał bym problemu w klockach albo w jarzmie bo klocek nie bierze całą powierzchnią. Albo rozpadła się okładzina albo klocek opiera się w jarzmie. U mnie jak samochód postał kilka miesięcy to nie mogłem go wyrwać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem okładziny pare miesiecy temu, mając nadzieje ze dotrą te zardzewoałe miejsca, ale d***. Doczytalem na forum ze trzeba ustawic odpowiedni kont tłoka wiec pewnie tutaj leży problem. Ale pytanie czy na wierzchu powierzchni ciernej jest jakas okładzina ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma. Cała jest z takiego samego materiału. Zobacz czy wszystko dobrze chodzi bo może klocki się trochę trzymają

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Że co???

Jak zmieniałeś klocki, to trzeba było od razu przetoczyć tarcze.

Dotrzeć może sie jedynie lekki nalot. Jeśli jest rdza to trzeba toczyć.

Jak chcesz coś z tym jeszcze teraz zrobić, to zmierz tarcze w miejscu gdzie maja normalną powieszchnię i jeśli nie mają mniej niż 8mm, to daj do toczenia....tylko delikatnego aby Ci tego dobrego fragmentu tarczy nie stoczyli na jeszcze cieńszy.

Potem koniecznie zeszlifuj na papierze ściernym klocki, aby miały równą powieszchnię i przylegały do całej tarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CHodzilo mi o pozycje cylinerków w zacisku - powinny byc pod kontem 20 stopni, jest to opinsane w sam naprawiam na stronie 194 195. A z tarczami to zmierze, ale wyglada na to że doszły żywota 200 tkm.

Pozdrawiam

malosc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...