Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Samodzielne programowanie centralnego zamka


Recommended Posts

Dopadłem z programatorem do centralnego zamka. Miałem dwie sztuki z wbudowanym alarmem. Do jednego z nich mam skompletowany kluczyk oraz PIN, do drugiego nie mam nic. Póki co, przegrałem zawartość z jednego do drugiego (93C46) - teraz oba działają na tym samym kluczyku. Podejrzewam, że PINy też mają ten sam. Poniżej przykładowy wsad - pochodzi z tego sterownika, o którym nie wiem zupełnie nic. Teraz działa jako klon.

oma.th.jpg

Widać, że jest numer części i identyfikacja (Opel Tech2 PL to na przykład odczytuje)

Do czego zmierzam - Chcę założyć u siebie alarm. Dowiedziałem się, że przy dopisywaniu nowych pilotów będzie potrzebny PIN. Znam PIN z mojego auta. Chciałbym teraz wziąć sterownik (najlepiej ten pusty) i wpisać tam mój PIN - żeby mieć wszystko zgodne z CAR-PASSem. Problemy, jakie napotkałem:

1. Sterownik centralnego jest BOSCHa (przedlift, pilot "jajko"), a alarmu MEGAMOSa (polift). Z MEGAMOSem nie ma problemów. Ale z BOSCHem owszem. znalazłem tylko układ 4949ED (ST). Może to jest jakaś pamięć, bo w immo od Omegi siedzi 4949PQ (ST). Ale obawiam się, że wszystko jest zapisane w procku motoroli - LSC430710CFNR2. Na elektrodzie ktoś z niego coś kiedyś zgrał - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic207472.html Niestety nie podał PINu, żeby można go znaleźć i zmienić. Teraz jak znalazłem temat na elektrodzie, zacznę kombinować dalej. Ale wynika z tego, że właśnie w tym procku siedzi oprogramowanie. Szukam teraz jakiegoś niedrogiego programatora do Motoroli. XPROG ? Co myślicie ? Czy te procki też mogą być zabezpieczone przed odczytem, że podłączenie programatora powoduje wyczyszczenie pamięci ?

2. Jeśli mi się uda odczytać zawartość pamięci, pojadę później na TECHa (może macie jakieś znajomości w Poznaniu, gdzie zrobią mi taniej ;)), przeprogramuję sterownik c.zamka na domykanie szyb (Omega), zgram ponownie i będzie można samodzielnie zmieniać z Vectry na Omegę

3. Zastanawiam się jeszcze, czy wpisanie samych FF do pamięci nie spowoduje, że będzie on widziany jako nowa część. Wówczas w TECHu mogę podać dowolny PIN i zaprogramować wszystko

EDIT:

Na elektrodzie dostałem informację, że nie ma PINu w sterowniku VB. Czy ktoś dodawał piloty do swojego alarmu i może to potwierdzić ?

Edited by Mihó
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Dzisiaj przyszedł OP-COM, więc zabawę zacząć czas.

1. Do starego sterownika BOSCHa (tego z jajkiem) udało mi się zaprogramować nowy pilot - ten w kluczyku. Trafił się pilot z alarmem z Omegi 1998. Sterownik (megamos) pochodził z 3tyg. 1998 i sprzedawca zapewniał mnie, że pochodzi od Omegi. Ten pilot udało mi się zaprogramować. Nie udało mi się zaprogramować dwóch pilotów pochodzących z roku 1999. Z kolei jeden z nich (drugiego nie próbowałem) bez problemu zagadały z autem sąsiada z roku 1999.

Podsumowując zatem dotychczasowe doświadczenia - do sterownika ze starszym pilotem (w formie breloka) można dopisać nowszy pilot (w postaci kluczyka). Kod bezpieczeństwa nie jest wymagany w żadnym razie

Mając do dyspozycji następujące piloty:

1. "Jajko" 2szt

2. pilot w kluczyku - RM1998

3. Pilot w kluczyki - RM1999, 2szt, choć ten drugi może być młodszy.

Stwierdzam, że 2 zachowuje się bardzo podobnie do 1 i to może być ułatwienie przy poszukiwaniu nowych pilotów. Podczas trzymania przycisku zamknięcia miga znacznie wolniej, świecąc dłużej za każdym razem. Jest to bardzo podobne miganie do pilota "jajka". Nowsze piloty migają szybciej i wówczas mignięcia są też krótsze

Edited by Mihó
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Security code jest podany w tym sterowniku. W przypadku przytoczonym w pierwszym poście to 8576. Czyli ostatnia linia. Modyfikacja zawartości tych komórek wpływa na przyjmowanie tego kodu. Bliski jestem również stwierdzenia, że ciąg 36 62 to numer pilota. Po jego kasowaniu pilotów z pamięci zmienia się na 00 00. Aczkolwiek jeszcze to muszę sprawdzić, bo jednocześnie kasowałem kody usterek

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Serdeczne podziękowania dla kolegi Mihó za rozpracowanie carpass :) Dodam, że kod zczytany z centralki alarmu pasuje również do ECU i programowania IMO :D Oczywiście jeśli całość pochodzi z jednego auta i nie była zmieniana. Co do tego które piloty do których centralek da się dodać przetestuję wkrótce.

Link to post
Share on other sites

Przetestowałem dwie centralki alarmu Megamos'a, jedna z 99r, druga z 00r czyli obie poliftowe.

Piloty które miałem do testów i które udało się dodać do ww centralek pochodzą z roczników:

97/98r

99r.

00r.

04r.(z Astry G)

Jak widać do centralki udało się dopisać piloty zarówno przed jak i poliftowe, a nawet z Astry G

Zrzuty pamięci centralek:

post-12222-1264113066,493_thumb.jpg

post-12222-1264113074,85_thumb.jpg

Co do całego CARPASS to można go zczytać nie tylko z centralki alarmu. Zapisany jest on również w pamięci modułu IMO. Zczytałem tą pamięć za pomocą OPCOM'a. Jednak do zczytania tym fejsem pamięci wymagana jest znajomość CARPASS. Żeby go zczytać z modułu IMO trzeba by pamięć zczytać programatorem. Jeszcze nie zaglądałem co za pamięć tam siedzi ;)

Zrzut pamięci IMO(PIN wpisany z palca 1234)

post-12222-1264113086,3005_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Panowie temat troche stary ale jak najbardziej aktualny i mnie zainteresował. Potrzebuje zczytac security code coby dopisac sobie pilota - wiem, ze moze sie nie udac ale chce sprobowac. Mam do dyspozycji opcoma i chce skorzystac z tej metody - http://www.youtube.com/watch?v=7-yVFnNbNuw

Teraz pytanko - gdzie szukac kostki od immo? przy stacyjce? A moze wystarczy wyjac ktorys bezpiecznik? niestety nic w rozpisce bezpiecznikow nie ma o immo ;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP