Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Saab 9-3

DUŻY PROBLEM z zapowietrzaniem + czarne paliwo

Recommended Posts

Guest Saab 9-3

Witam, mój Saab zaczął się zapowietrzać ok. 3 m-cy temu. Po nocnym postoju odpalił jak zwykle i zgasł po 2 sekundach. Potem nie udało mi się go już uruchomić. Mechanik odpalił go samostartem, początkowo strasząc, że to pompa (typowe...). Zostawiłem, auto u niego na obserwacji na wzwyżce przodem znacznie w górze jako sprawdzian czy się nie zapowietrza. Po kilkugodzinnym postoju mechanik stwierdził, że wszystko jest ok i że nie wie czemu nie chciał mi odpalić.

Na drugi jednak dzień problem wrócił, baaa, silnik nie chciał odpalić po godzinnym postoju w pozycji poziomej. Zauważyłem wówczas, że jeden 4-centymetrowy wężyk przelewowy wychodzący z głowicy jest mokry. Po wymianie go u wspomnianego mechanika (koszt 20 zł) problem jakby ustąpił. Po nocnym postoju znowu mogłem odpalić. Nie cieszyłem się tym stanem jednak długo bo następnego dnia znów mi się zapowietrzył. Wtedy mechanik stwierdził, że trzeba wymienić wszystkie przelewy, co uczyniłem osobiście, oszczędzając nieco czasu i pieniędzy. Po tym zabiegu było znacznie lepiej, tak że nawet postój 7-dmio godzinny w poziomie nie powodował zapowietrzenia układu. Na noc jednak asekuracyjnie stawiałem auto tylnymi kołami na krawężniku, bo raz je zostawiłem na dwa dni w poziomie i znowu się zapowietrzyło sad Ustąpiło jednak dziwne brzęczenie, które było słyszalne z kabiny zaraz po uruchomieniu i trwało dopóki nie przejechałem dość długiego odcinka, miałem wrażenie jakby pompa wtryskowa mieliła powietrze.

Wczoraj jednak zdobyłem się na wizytę w ASO aby ostatecznie usunięto problem zapowietrzania. Tam się okazało, że w trzech z czterech miejscach gdzie wężyki powrotne są wciśnięte w kolektor były ok. 8 milimetrowej długości resztki starych wężyków - powtórzyłem błąd mechanika, który wymienił mi ten pierwszy wężyk, nie usuwając resztek starego shocked Jeden wężyk nawet całkowicie się zsunął a paliwo lało się na blok silnika.

Po poprawkach zadowolony wróciłem do domu i zostawiłem na noc auto w poziomie...

I teraz gwóźdź programu:

Znowu się zapowietrzył sad

Próbując zaciągnąć paliwo do pompy dużą strzykawką poprzez przewód przelewowy zauważyłem, że pierwsze kilka mililitrów paliwa, które było w przelewach było czarne potem leciało już tylko lekko przybrudzone ale nie klarowne, jak być powinno.

Czy ktoś już spotkał się z takim problemem? Zapowietrzanie + czarne paliwo w przewodach przelewowych?

Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieliśmy podobny przypadek w Saabie 2,2 TiD. Notoryczne zapowietrzanie sie.

Auto miało ponoć nawet regenerowaną pompe (wg mnie tym pomp sie nie naprawia) i dalej problem z zapowietrzabniem.

Szkopuł był w pękniętym w dwóch miejscach przewodzie zasilającym.

W Saabie przelewy nie są tak ważne jak w VB gdyż powrót paliwa nie idzie na zasilanie tylko spowrotem do baku.

Najważniejsze sprawdzić czy nie ma powietrza w przewodzie zasilającym do pompy

Najlatwiej wstawic kawałek przezroczystego przewodu (jesli takie go nie masz)i obserwowac czy plynie sama ropka czy "sie pieni" tzn ma w sobie pecherzyki powietrza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znając życie to wszystko wskazuje na uszczelniacze wtryskiwaczy. Poszukaj o tym? Jest sporo materiału na forum. Miłej lektury

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale ja się mogę nie znać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> - być może za chwilę odezwą się bardziej doświadczeni w temacie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Saab 9-3

Uszczelniacze na wtryskach wymieniłem w ASO 1,5 roku temu. Była przy tym jedna reklamacja. Po wymianie wyciekło mi ok litra oleju na blok silnika na odcinku 250 km. ASO błyskawicznie usunęło przyczynę - jeden uszczelniacz się gdzieś podwinął i został przecięty przy skręcaniu.

Teraz w ASO powiedziano mi, że to może być przepuszczająca uszczelka w pompie wtryskowej, i to tam olej silnikowy przedostaje się do paliwa. O ile dobrze zrozumiałem, chodzi o uszczelkę na wałku napędzającym pompę.

Koszt naprawy polegający na przeczyszczeniu baku, ukł. paliwa, regeneracji pompy (wymiana uszczelek) to ok. 2000 zł.

Boję się tylko, co będzie jeśli problem nie zniknie a mnie to będzie kosztować dobrą miesięczną pensję.

Od wymiany zrobiłem co najwyżej 30 tys. km więc nie powinny się zużyć. Ja jednak też podejrzewam, któryś z uszczelniaczy. Paliwo było niemal całkowicie czarne w samych wężykach przelewowych, a jak zacząłem je wyciągać przez pompę z baku to było tylko lekko zanieczyszczone.

Czy można jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika, czy któryś z uszczelniaczy nie przepuszcza? Nie chciałbym, żeby w serwisie mi wmówili, że uszczelniacze są ok, skoro je robili i skasowali mnie za dużo droższą naprawę, a tak naprawdę poprawiając swoje niedoróbki.

Edited by Saab 9-3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest olek_k

ja uszczelniacze w vectrze sprawdzam strzykawką - zakładam strzykawkę z odrobiną ON na odpływ z danego wtrysku i robię podciśnie, jak uszczelniacz puszcza to widac czarną smugę oleju lub bańki powietrza  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Saab 9-3

Please login or register to see this quote.

dzięki, chyba wypróbuję tę metodę, zanim go wstawię do serwisu, jeśli się okaże, że rzeczywiście olej wycieknie z powrotu to powinni mi to naprawić na swój koszt. Szef i właściciel serwisu mógł celowo postawić taką diagnozę, że winna jest jakaś uszczelka na pompie, żeby nie przyznać się do błędu. Ale wówczas chyba pompa tłoczyłaby paliwo do komory silnika, powodując wzrost poziomu oleju, a jest odwrotnie, poziom spada a ja założę się, że filtr paliwa jest już cały czarny od oleju silnikowego. Osobiście nie zgodzę się z opiniami wielu osób, które twierdzą, że ich filtry są czarne od kiepskiego oleju napędowego. Powinny raczej zainteresować się gdzie się podziewa ich olej silnikowy. W przypadku benzyniaków jakoś nigdy nie było takich przypadków a przecież olej napędowy jest produkowany z taką samą dokładnością i przestrzeganiem norm jakościowych co benzyny.

Abstrahując od tematu uważam, że te oplowskie diesle są, że tak powiem obciachowe. Żeby tak łatwo dochodziło do przecieków w obu kierunkach między układem paliwowym a układem smarowania silnika... to naprawdę żenujące. Zastanawiam się co nowego zacznie się psuć po tym jak uporam się już z obecnym problemem. Obawiam się, że nie doczekam się chwili gdy będę mógł się zająć przyjemniejszymi czynnościami jak kosmetyką i pielęgnacją mojego auta, skoro ciągle wszystkie środki są pochłaniane na jakieś głupie awarie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...