Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
klekocix

Stuk przy skręcie kierownicą w prawym przednim kole

4 posts in this topic

Witam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam następujący problem. Pojawiły się u mnie stuki w zawieszeniu z prawej przedniej strony.

Co wiem:

- amortyzatory przód są L=72% P=68%

- auto sprawdzone na szarpakach na stacji diagnostycznej - coś strasznie wali w prawym przednim kole podczas szarpania (diagnosta stwierdził że ukłąd kierowniczy jest w idealnym stanie, tylko coś w górnej części zawieszenia jest nie tak)

- stuk występuje przy normalnej jeździe szczególnie przy skręcie kół w prawo, szczególnie podczas jazdy (częściej przy skręcie w prawo niż w lewo)

Diagnosta wspominał coś że może to być uszkodzone łożysko górnego mocowania amortyzatora/sprężyny (wydaje mi się że to dokładnie powiedział).

Czy jest to coś poważnego? znaczy ile mogę jeszcze na tym stukaniu przejeździć, czy powinienem odrazu samochód oddać do mechanika? Pytam tak ponieważ jestem teraz na urlopie i samochód jest wielkim dla mnie ułatwieniem w dojazdach do rodziny.

Do sierpnia chciałbym żeby to wytrzymało a wtedy będę miał czas oddać auto do fachowca.

Czy jeśli jest to te łożysko to jaki mogą być koszta? Samego łożyska oraz robocizny? Czy te łożyska wymienia się po 2 czy można pojedynczo?

A może za mało napisałem o tym wszystkim co się z nim dzieje?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Wystarczająco napisałes Stary

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Lepiej podjedz do jakiegos mechanika i zrób to szybko,niby nic takiego niebezpiecznego ale czesci do tego czyli te łożysko górne razem z poduszkami czyli tymi gumami to smieszna cena napewno nie dużo kosztuje.Możesz wymienić jedną stronę jeżeli druga strona jest okej!No ale z drugiej strony to najlepiej by było komplet zrobic z przodu i masz spokój na jakis czas...zależy tez wszystko ile masz w portfelu Sianka!

Edited by nanek84
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak jak przedmowca pisze lepiej teraz miec małe koszty z wymiana niz pozniej cos moze dojsc i stowki moga sie zaczac sypac to moje zdanie tymbardziej jak narazie tylko jedna strona gra to zrobic jedna a druga jak poleci za jakis czas

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

elementy zawieszenia wymienia się parami, z resztą jak w tym Ci strzela za chwilę poleci w drugim, na bank będą to łożyska, poduszki amortyzatorów przerabiałem to już dwukrotnie. Koszt za obie strony nie powinien przekroczyć 200 zł więc zastanów się czy warto na czymś takim jeżdzić i ryzykować poważniejszą awarią.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.