Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kontrolka check zapala się na wolnych obrotach, po krótkiej jeżdzie gaśnie


Guest Speed1984

Recommended Posts

Guest Speed1984

Witam wszystkich!

Podobne tematy były już wałkowane, ale nie znalazłem w nich odpowiedzi na mój problem, mianowicie:

W mojej vectrze 2,0 DTI z 2000 roku zapala się kontrolka check po dojechaniu np. do świateł ( a wtedy wiadomo - muł), po krótkiej jeździe kontrolka gaśnie i silnik pracuje prawidłowo. Ponadto zauważyłem, że jeżdżąc na klimie ( zwykła) kontrolka check w ogóle się nie zaświeca, a po wyłączeniu klimy problem powraca.

Wizyta u mechanika podpięcie pod kompa, sprawdzenie EGR-u i diagnoza: Do wymiany elektrozawór recyrkulacji spalin EGR- wymieniłem na nowy. Nic to niestety nie dało. Wizyta w ASO Opla w Krakowie na Al. Jana Pawła II podpięcie pod kompa- błąd z EGR-u, wymiana jednego pękniętego wężyka, jazda testowa i 170 pln nie moje :(, i zapewnienie że wszystko ma być teraz ok, ale podczas jazdy do domu kontrolka znów się zaświeciła, jutro znów tam pojadę i niech szukają....

Jeśli ktoś miał podobne problemy to proszę o odpowiedź.

Link to post
Share on other sites
Witam wszystkich!

Podobne tematy były już wałkowane, ale nie znalazłem w nich odpowiedzi na mój problem, mianowicie:

W mojej vectrze 2,0 DTI z 2000 roku zapala się kontrolka check po dojechaniu np. do świateł ( a wtedy wiadomo - muł), po krótkiej jeździe kontrolka gaśnie i silnik pracuje prawidłowo. Ponadto zauważyłem, że jeżdżąc na klimie ( zwykła) kontrolka check w ogóle się nie zaświeca, a po wyłączeniu klimy problem powraca.

Wizyta u mechanika podpięcie pod kompa, sprawdzenie EGR-u i diagnoza: Do wymiany elektrozawór recyrkulacji spalin EGR- wymieniłem na nowy. Nic to niestety nie dało. Wizyta w ASO Opla w Krakowie na Al. Jana Pawła II podpięcie pod kompa- błąd z EGR-u, wymiana jednego pękniętego wężyka, jazda testowa i 170 pln nie moje :(, i zapewnienie że wszystko ma być teraz ok, ale podczas jazdy do domu kontrolka znów się zaświeciła, jutro znów tam pojadę i niech szukają....

Jeśli ktoś miał podobne problemy to proszę o odpowiedź.

mam to samo,ja prawdopodobnie mam uszkodzony sam zawór EGR(peknieta membrana),czekam na paczke i zobaczymy co bedzie sie dzialo

Link to post
Share on other sites
mam to samo,ja prawdopodobnie mam uszkodzony sam zawór EGR(peknieta membrana),czekam na paczke i zobaczymy co bedzie sie dzialo

Obydwaj zobaczcie siłownik pneumatyczny klapek zawirowań.

Trzeba zdjąć wężyk i delikatnie dmuchnąć pompką, nawet do pompowania kół w rowerze. Jeśli nie trzyma ciśnienia to trzeba go wymienić. Koszt w ASO około 90 - 100 zł.

Link to post
Share on other sites
Guest fido28

Witam.Mam podobny problem.U mnie objawia sie to tym,że zapa się kontrolka porańczowa o defekcie i "łapie muła" tak do około 2000 obr. i nagle dostaje "kopa" czyli turbina sie załącza.Dodam że sprawdzałem zawór sterowania tubiną,zaworki EGR,weżyki,etc.Mechanik stwierdził uszkodzona pompę VACUM.Podobno nie daje ciśnienia takiego jakie być powinno.

Link to post
Share on other sites

Witam kolegów. Na początku miesiąca miałem ten samo problem. Wymienili mi taką ssawkę od klapek i pompeczkę do niej i wszystko wporzo. koszt ze sprawdzeniem nie mały bo zostawiłem za to ponad 800zł. ale na początek posprawdzaj podcisnienia. ja jak kupiłem samochód miałem ten sam objaw i okazało się ze pękł taki malutki trójniczek i zasysało lewe powietrze. Najłatwiej to sprawdzic wykręcając EGR i wcisnac go pare razy. w ten właśnie sposób znalazłem u siebie dziurkę w tym trójniku. Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Obydwaj zobaczcie siłownik pneumatyczny klapek zawirowań.

Trzeba zdjąć wężyk i delikatnie dmuchnąć pompką, nawet do pompowania kół w rowerze. Jeśli nie trzyma ciśnienia to trzeba go wymienić. Koszt w ASO około 90 - 100 zł.

u mnie jest peknieta membrana w EGR

Link to post
Share on other sites
Guest thoms

Mam to samo. Też zapala się CHECK przy dojechaniu do świateł ale tylko w niskiej temp silnika. Gdy chodzi klima problem również nie występuje. Miałem wymieniony zawór egr na nowy, posprawdzane i włożone na testy nowe zaworki sterujące egr, vacu pompe, przepływomierz - chyba wszystko o ile dobrze pamiętam. Gdzie szukać tej pompki od klapek zawirowań (może wrzuci ktoś zdjęcie)?

Link to post
Share on other sites
Mam to samo. Też zapala się CHECK przy dojechaniu do świateł ale tylko w niskiej temp silnika. Gdy chodzi klima problem również nie występuje. Miałem wymieniony zawór egr na nowy, posprawdzane i włożone na testy nowe zaworki sterujące egr, vacu pompe, przepływomierz - chyba wszystko o ile dobrze pamiętam. Gdzie szukać tej pompki od klapek zawirowań (może wrzuci ktoś zdjęcie)?

Popatrz na prawą stronę silnika, pod osłoną plastikową, prowadzi do niej przewód pneumatyczny z elektrozaworka...

Link to post
Share on other sites

U mnie kiedyś była identyczna historia, jak opisałeś...

Sprawdzanie zacząłem sam OD PODSTAW i także dzięki forum i wiedzy jaką nabyłem czytając liczne posty w chłodne, jesienno-zimowe wieczory... Przydała się lektura! :) Ale do rzeczy!

Miałem rozszczelnione "kolanko" (trójknik, krzyżak) od przewodów podciśnienia wychodzącego z VAC-u pompy (pompy podciśnienia). Kolanko zakleiłem taśmą izolacyjną i problem minął. Oryginany trójniczek zamówiłem potem u Macieja Mądrego za grosze, wziąłem jeszcze jeden na zapas i pół metra "przewodu" od podciśnienia, bo przeciera mi się o obudowe filtra paliwa i jest kwestią miesięcy, kiedy objaw powróci.

Opisana przez Ciebie sytuacja wskazuje DOKŁADNIE mój przypadku, a ja podałem Ci DOKŁADNĄ receptę na sprawdzenie tego u siebie. Nie oznacza to jednak, że na 100% będziesz miał to samo, ale zrobisz to sobie sam i bez kosztów. Stawiam własnie na te "trójniczki" albo sam przewód, ale problem jest właśnie z podsciśnieniem.

POZDRAWIAM

Link to post
Share on other sites
Guest Speed1984

Dzisiaj jadę do Opla na reklamację, to może specjaliści dojdą czy to wężyki, trójniki, czy coś innego w końcu wzięli za to niemałą kasę. Wieczorkiem napiszę co wybadali...

Link to post
Share on other sites
Guest thoms
Popatrz na prawą stronę silnika, pod osłoną plastikową, prowadzi do niej przewód pneumatyczny z elektrozaworka...

Witam, już wiem który to. Też miałem go sprawdzanego i niby jest OK, a P0400 jak było tak jest!

Link to post
Share on other sites

Miałem to samo. Na niski obrotach brak mocy i zapala się check. Jak się rozpędzałem to check gasł i moc wracała. Okazało się że przy wymianie filtra oleju partacz (czyt. mechanik) podziurawił mi wężyki podciśnienia. Wymiana i jest ok.

Edited by wma
Link to post
Share on other sites
Guest Speed1984

Byłem w oplu i specjaliści powiedzieli mi, że trzeba wymienić serwo hamulca bo jest gdzieś nieszczelne i traci ciśnienie. Nowe w serwisie 1230 PLN, zapytałem jak się to ma do klimy, która jak jest włączona to check się nie świeci? Odpowiedz " silnik inaczej się układa i problem nie występuje..." i co Wy na to???

Link to post
Share on other sites
Byłem w oplu i specjaliści powiedzieli mi, że trzeba wymienić serwo hamulca bo jest gdzieś nieszczelne i traci ciśnienie. Nowe w serwisie 1230 PLN, zapytałem jak się to ma do klimy, która jak jest włączona to check się nie świeci? Odpowiedz " silnik inaczej się układa i problem nie występuje..." i co Wy na to???

Masz problemy z hamulcami ?

Może to tylko zaworek zwrotny między pompą VAC a hamulcową ?

Jest to teoretycznie możliwe w takich okolicznościach jeśli pompa ( sprawna ) VAC pracuje, a pompa hamulcowa ma gdzieś nieszczelność to cały układ podciśnień także i odbija się to zaświecającą kontrolką check. Przy załączonej klimie ciśnienie wytwarzane przez pompę VAC "spada", bo dochodzi kolejny odbiornik ( czyli klima )...

Obrazowo wygląda to tak jak rzeka, której poziom jeśli jest wysoki kiedy płynie w jednym korycie, kiedy wody przybywa woda wylewa, jeśli ma jakieś odnogi to jej poziom obniża się ale ilość wody jest cały czas taka sama jak w wersji bez odnóg. Jeśli ma jakieś inne ujścia, niekontrolowane, to i poziom opada ale spada też jej ilość.. Wiesz o czym mówię ?

Teoretycznie jest to możliwe, chociaż fachowcy, jeśli mają Techa nie powinni mieć absolutnie żadnego problemu ze znalezieniem usterki...

Serwo możesz nabyć używane, dogadaj się z kimś, może nawet na forum ktoś ma i Ci pożyczy albo odstąpi na próbę. Jeśli to nie pomoże to jednak nie będzie serwo...

Link to post
Share on other sites
Guest Speed1984

Hamulce mam w porządku.

Byłem u mechanika i powiedział , że to nie będzie wina serwa bo by szwankowały hamulce. Powiedział, że trzeba będzie posprawdzać przewody, trójniki, filterki podpiąć pod techa i się znajdzie przyczynę, no ale to dopiero w sierpniu bo teraz nie mam czasu .

Link to post
Share on other sites
Hamulce mam w porządku.

Byłem u mechanika i powiedział , że to nie będzie wina serwa bo by szwankowały hamulce. Powiedział, że trzeba będzie posprawdzać przewody, trójniki, filterki podpiąć pod techa i się znajdzie przyczynę, no ale to dopiero w sierpniu bo teraz nie mam czasu .

Posprawdzaj bo mi dzisiaj się odnowiło i 2h szukałem aż znalazłem pęknięte kolanko. I powiem że nie tak łatwo było to znaleźć.

Link to post
Share on other sites

Czasem trudno to znaleźć ale jak już się znajdzie - parę groszy zostaje w kieszeni a satysfakcja ? Murowana...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Guest Speed1984

Byłem u mechanika, poprzeglądał wężyki, trójniki, podpiął kompa i stwierdził że do wymiany jest drugi elektrozawór EGR (nr 09128022). Z kolei inny mechanik mówi, że możliwa jest diagnoza serwisu, że to serwo "puszcza" ciśnienie i z chodzi błąd... Sam już nie wiem co mam kupić...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest Speed1984

Drugi zawór wymieniony i jak na razie problem zniknął. Podsumowując: -wizyta w ASO raczej nie potrzebna, błędna diagnoza i koszty. - wizyta u mechanika i wymiana w sumie dwóch elektrozaworów recyrkulacji spalin EGR (tych po prawej stronie obok akumulatora) i problem zniknął, jak na razie autko jeździ i zbiera się z pod każdych świateł bez żadnego problemu.

Pozdrawiam wszystkich strapionych podobnymi usterkami.

Link to post
Share on other sites

Witam Kolegów.

Nowy jestem;).

Z tego co wyczytałem w tym temacie, to mogę stwierdzić ze mam niemalże identyczny problem. Postaram sie go jednak dokładnie opisać.

Po odpaleniu samochodu i odczekaniu około 1 min zapala się CHECK. Przy ruszaniu z miejsca samochód jest mułowaty, po dodaniu gazu CHECK gaśnie i samochód wmiare normalnie się zbiera, ale po przekroczeniu około 3000 obr/min znowu zapala się CHECK (tym razem nie gaśnie - należy wyłączyć silnik, odczekać kilka sekund włączyć i po sprawie).

CHECK pojawia się również w momencie jazdy na biegu z górki przez krótki czas, po dodaniu gazu CHECk gaśnie i jest wszystko w porządku.

ps.przy jakich obrotch włącza się turbina.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP