Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

paparas

Modyfikacja obudowy filtra powietrza + większy dolot

Recommended Posts

Witam,

Szukałem po forum, jest o dolocie dużo gadania (bez konkretów) ale nie widzę nic o połączeniu modyfikacji puszki powietrza i dolotu (i nie chodzi tu o zakładanie stożka czy innego filtra).

Jak już gdzieś było coś identycznego poruszonego na forum to proszę moderatora o usunięcie tego wątku.

Chodzi mi o modyfikację oryginalnej obudowy filtra powietrza i wymianę przewodu dolotowego do filtra w Viki C z silnikiem benzynowym 1.8:

1) usunięcie plastikowego przewodu wprowadzającego w dolnej części obudowy w celu zwiększenia obszaru "zasysania" i polepszenia przepływu powietrza

(w niektórych modelach Viki podobno jest też taki sam w pokrywie obudowy)

Zdjęcie:

Please login or register to see this link.

2) wycięcie małego otworu z boku "puszki" o średnicy ok. 5zł dla zwiększenia zasysania (obok wejścia dolotu do puszki)

3) zamianę przewodu dolotowego zimnego powietrza ze standardowego naprawdę długiego na krótki, o znacznie większym przekroju (z wersji diesel lub GTS) Obrazki:

-

Please login or register to see this link.

-

Please login or register to see this link.

- Nr katalogowy OPEL: 5834828

Please login or register to see this link.

Do tego "zestawu" można zmienić filtr powietrza ze standardowego papierowego na "szmaciany" olejowany firmy K&N - (sam tego akurat nie mam zamiaru robić, bo mam już wyrobione zdanie na temat tych filtrów).

Tak czy inaczej, ja już zrobiłem to u siebie, żeby zobaczyć czy działa i rzeczywiście jest widoczna poprawa. Myślę że ucieszy ona każdego właściciela silnika 1.8 z którego tak naprawdę nic nie można tuningowo wyciągnąć.

Viki wchodzi szybko w obroty, jest zrywniejsza, likwiduje "muła" na początku 1. i 2. biegu, mniej pali.

Polecam.

Edited by paparas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie.

Nie rozumiem tylko opisu punktu 1 i 2. Foty daj jakies.

Pomiary dupohamownia robione czy czyms bardziej precyzyjnym?

Edited by ZIZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dodałem zdjęcie do punktu 1.

Punkt 2 nie mam tego jeszcze zrobionego.

Cała modyfikacja wzięta z angielskiego forum Vectry, na której się wzorowałem. Chłopaki tam robili pomiary i przyrost mocy 2%. Jak na tak prosty "tuning" to jest ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

U siebie niczym "precyzyjnym" nie testowałem, woziłem własne 4 litery przez 300km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> Ale różnicę czuć i na trasie pali prawie 1L mniej na 100km.

Edited by paparas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobno w CDTI samo wykonanie czynności z pkt.1 potrafiło podnieść moc o 5KM angole sprawdzali to na hamowni. Na pewno zdecydowanie zwiększa się powierzchnia zasysania powietrza, wcześniej filtr powietrza miałem zabrudzony tylko w połowie a teraz kilka miesięcy po zdjęciu przegrody brudzi się równomiernie cały.

Przegroda podobno została założona ze względu na normy głośności, silnik bez niej zasysa delikatnie głośniej powietrze, wewnątrz tego wcale nie słychać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W DTI ta rura doprowadzająca powietrze do filtra kończy się kilka cm od tylnej ścianki obudowy filtra. Skróciłem już ją o jakieś 5cm ale teraz myślę czy nie wyciąć jej całkowicie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W zasadzie to ja zacząłem testować ten patent poprzez odłączenie rury dolotu do air boxa. Wtedy to się dzieje!! Przyrost mocy gwarantowany i pedał gazu leciutki jak piórko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wycięcie dolotu jest na pewno skuteczne, ale z mojego punktu widzenia jest kilka punktów przeciw:

- bedzie zasysało ciepłe powietrze z komory silnika (czego raczej silnik nie chce), więc zimny dolot jest potrzebny

- może się więcej brudu przedostawać do puszki i osadzać na filtrze (filtr się przez to szybciej brudzi/zapycha), ponieważ przynajmniej u mnie wlot do puszki jest tuż ponad dziurą prowadząca do przedniego nadkola.

Edited by paparas

Share this post


Link to post
Share on other sites

przez to wasze pisanie sam dostalem natchnienia i bede probowal cos w podobnym kierunku zrobic w VB x18xe, moze cos to pomoze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomoże Duke_ ja mam skróconą rure w górnej częsci airboxa i zmiana u mnie na + bo zasysa większą powierzchnią a nie tylko tam gdzie powietrze dotrze do rury

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Bako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nawet nie probuj tego robic samemu !!! U mnie tez to trzeba zrobic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no to bedziemy myslec nad tym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> (jak zwykle)

Edited by Duke_

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiesz co bezpośredniego porównania do standardowego rozwiązania bo miałem podkreślam miałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> kit K&N 57i i w porównaniu do niego jest poprawa i nie trzeba czyścić co jakieś 2-3 miesiące bo tak szybko się zapycha

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_angry.png" alt=":angry2:"> doszedłem do wniosku że bez dotykania dolotu w kwestii koletora obróbka głowicy nie warto dotykać bo nie warto ale to już przy następnym aucie

co do fotek to moge pstyrknąć jutro jak to u mnie wygląda

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiec tak cyknąłem zdjęcia górnej połówki airboxa ze skróconą rurą tylko jeszcze dziś zacząłęm się zastanawiać czy nie lepiej byłoby zdjiął ten chwyt powietrza i czy nie zrobić tak jak napisał k4syx w tym

Please login or register to see this link.

trzeba spróbować bo nic się nie stanie i zobaczymy jakie będą odczucia

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Bako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sugeruje się żeby wyjąć wszystkie rury/przewody wewnątrz air boxa.

Nie wiem jak jest u ciebie, ale ten odcinek w pokrywie można nie odcinać tylko wyczepić:

Please login or register to see this link.

Edited by paparas

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez mam panowie tego moda u siebie + wkladke filtra K&N,wszystkie te male plastikowe rurki dolotowe wywalilem i dalem jedna rure alestyczna(jakkolwiek to zwal) doprowwadzajaca powietrza zza przedniego grila i jestem zadowolony z tego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jak ktos chce to moza polatac troche na www.z22se.co.uk i zobaczyc jakie tam cuda wianki chlopaki wyprawiaja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja dzisiaj zrobiłem podobnie z tym ze wypiąłem cała tą plastikowa rurkę, silnik zaczął fajnie "gwizdać" czy mocy przybyło to nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> z tym ze tylko na benzynie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zastanawiam sie jeszcze nad wyciągnięciem tej drugiej rurki doprowadzającej powietrze boxa.

Edited by Luki800

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykonałem punkt 1.Pierwsze wrażenia to silnik pracuje lżej lepiej sie zbiera na wolnych obrotach i co ważne po zamontowani rury dolotu powietrza nie gaśnie na gazie przy hamowaniu na luzie a wcześniej to było normą. Jutro idę na szrot szukać dolotu powietrza od diesla

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Leon

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to widzę że wszyscy wywalają trąbke z filtra jakaś zorganizowana akcja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> jutro zrobie to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A macie u siebie coś takiego jak przedstawiłem niżej, w dolocie za ta ściągnięta rurką/trąbkom?

Przez te białe otwory przechodzi powietrze do kolektora

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie kolego nic takiego nie było. Jak masz gaz to może gazownik Ci to wstawił żeby silnik nie gasł podczas gwałtownego hamowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak mi się wydaje, jutro spróbuję zdemontować i zobaczę co sie będzie dziać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tej rurki kolego nie wstawisz do Vikuli poniewaz ona sie tam nie zmiesci bez przerabiania ciecia i wogole

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> cala ta dluga( na zdjeciu na dole ) wchodzi bez problemow ale do Astry bo tam sporo miejsca jest pomiedzy chlodnica a rama gorna i dlatego ten zestaw od Vectry C diesel pasuje bez problemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> proponuje uzyc jakiejs elastycznej rury doprowadzajacej a zakonczenie lapiace powietrze wykonac z czesci tej wlasnie z Vectry C diesel

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ja probowalem sam wcisnac ta dolotowa od diesla i powiem ze latwiej jest wlasnie cos flexi doprowadzic do puszki i wcale nie musie byc niewiadomo jak dluga,wystarczy ze bedzie schowana za lampa w strone grila

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kiedyś jak miałem samochód na gaz to gaśnięcie po wciśnięciu sprzęgła było spowodowane starym filtrem powietrza. Co jakiś czas sprawdzałem sobie filtr rozpędzając się do 80 km/h i wciskając sprzęgło. Jeśli samochód zgaśnie lub mocno spadną obroty (prawie do zera) i dopiero po chwili się uspokoją to znaczy że filtr przypchany. Po wymianie na nowy problem znikał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

filtr powietrza wymieniam co jakieś 7tyś km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> .Czy na filtrze przejechałem 1tyś czy 7 tyś km objawy był te same samochód gasł po wciśnięciu sprzęgła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja u siebie w silniku X18XE wywaliłem z górnej części obudowy filtra tą rurkę a tą dolną skróciłem ta która wychodzi z obudowy filtra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Shymon

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutro zrobię to samo tylko muszę skołować właśnie tą dolną rurkę o odpowiedniej średnicy bo orginalną zakosili mi gaziarze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...