Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Okrągły

Wymiana popychaczy

Recommended Posts

Mam problem po nocy przez chwile gdy zapalam silnik to dają sie we znaki popychacze i gdy silnik jest zagrzany to też na początku . Samochód chodzi na oleju 10W40. Czy jest możliwość sprawdzenia popychaczy , który to jest , bo wymiana 16 jest trochę kosztowna a słyszalny jest jak gdyby jeden , max dwa. Silnik ma przebieg 110tyś.Pozdrawiam Okrągły

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

A jakby tak dokładnie, jakie objawy. Coś stuka, syczy, klepie, puka? Jak długo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobry mechanik powinien stetoskopem zdiagnozować dokładnie na którym cylindrze stuka - czyli max 4 szt. do wymiany.

Jeżeli to oczywiście popychacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po zapaleniu viki samochód jest na wyższych obrotach(na ssaniu) nie ma stuków , lecz po zagrzaniu się lekko i zejściu z obrotów , zaczyna stukac przez około 1 minute , a potem stuk ustaje i można jeździć cały czas i nie ma nic.Dzieje się to za każdym razem.

Edited by Okrągły

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez mam taki sam problem jak Okrągły ,identycznie tylko mój silnik ma 220tyś.przeleciane.Tez mysle ze to popychacze.W sumie to tak bardzo nie przeszkadza ale denerwujące dla ucha,no i wiadomo Viki musi chodzić jak pszczułka!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

A może ciśnienie oleju jest na niskich obrotach za małe i słychać popychacze? One korzystają z ciśnienia w silniku. Poziom oleju prawidłowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak dobry

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Roman55

Stetoskop może jest i pomocny ale w przypadku kiedy popychacze stukają długo lub cały czas.W moim przypadku stukot popychaczy wystepuje tylko po nocnym postoju,lub długim postoju w wysokiej teperaturze,czas stukania nie przekracz 3-4 sek.Jeżeli są chłodniejsze dni to po nocnym postoju bywa że wcale nie zastukają,i jak tu zbadac który popychacz fiksuje,myśle że nie więcej niż dwa.

Tam gdzie byłem i pytałem nikt nie chce bawic się diagnozowanie,dla większości to najlepiej wymienic wszystkie.Jedynym wyjściem jest rozebranie głowicy ,zdjęcie wałków i sprawdzanie każdego popychacza ręcznie,padnięty to ten który nie utrzymuje w sobie oleju(poprostu się ugina pod naciskiem)ktoś powie że powinny się uginac tak to prawda ale pod jakim naciskiem,pod naciskiem krzywki wałka rozrządu.Takie są moje spostrzeżenia może ktoś z was przerabiał ten temat i wymyślił coś innego.

Tak na marginesie nosiłem się z zamiarem wymiany oleju na mineralny 15W40 Shel Rimula R4 gdzie w opisie zalecaja ten olej do starszych samochodów,na razie tego nie robię ale kupiłem olej pełny syntetyk 10W50 który ma dużo większą lepkość co powinno sprawic że olej w popychaczu zostanie lub tak szybko nie spłynie.

Co o takim rozwiązaniu sądzicie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może najpierw sprobowac zalac jakiegos lepszego oleju,by ucichly popychacze...?No chyba,ze jest zalany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W praktyce recznie jest nie mozliwe sprawdzenie ktory popychacz jest sprawny a ktory nie, z racji tego ze ten kiepski tez bedzie twardy, no chyba ze jest juz tak wywalony ze recznie sie ugnie, ale wtedy ten jeden robił by wiecej hałasu a i silnik nie chodził by rowno. Co do oleju to kupiłes Połsyntetyk, syntetyk ma oznaczenie 5W....

Najlepiej wymienic komplet, choc to spory koszt, ale jesli nie bedziesz tego sam robił to policz sobie ile zaplacisz za wymiane np po 4 szt co jakis czas, wyjdzie tyle co by komplet kupic.

A jeszcze ja u siebie kupowałem popychacze MAXGEAR, koszt za komplet ok 300zł wygladowo sa dobrze wykonane, zakladalem i wszystko było z nimi ok, tyle ze u mnie okazało sie ze to nie popychacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest BaSTeR77

witam u mnie też stukają tylko że na zimnym tak samo jak i na rozgrzanym,olej nowy zalałem i nic nie pomogło,mechanik mówił mi że to jest kupa roboty że musi rozbierać pół silnika, jaką firmę polecacie tych popychaczy ??? bo nie chce pchać dziadostwa ;p a i jeszcze mam takie małe wstrząsy silnika nie wiem co to może być takie minimalne nie równe obroty. Również czasami długo muszą ją kręcić żeby odpaliła ale to na rozgrzanym silniku ... Ale myślę że to wina świec lub kabli od świec... jedyne czego się boje to to że będą mi rozkręcać cały silnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by BaSTeR77

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Roman55

Please login or register to see this quote.

No kolego chyba się pomyliłes co do tego oleju,10W50 jest olejem syntetycznym najczęściej stosowanym w motocyklach,do silników katowanych tak jak to bywa wśród motocyklistow.Ten olej jest w pełni syntetyczny i ma dodatkowe oznaczenie T4 co jest oznaczeniem dla motycykli.Zasięgnąłem informacji od swojego mechanika i stwierdzil że krzywdy mojej vectrze nie zrobie wręcz przeciwnie dostanie kopa:bo włściwości smarne ma wyższe dodatkowo ma sporo dodatków uszczelniających i myjących silnik.

Możesz sam sprawdzic czy piszę prawdę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak czytam z zaciekawieniem - gdyż u mnie na zimnym silniku (x25xe) zaczęło być słychać jakby na jednym cylindrze właśnie siadały popychacze...pytanie:

czy zmiana oleju może wpłynąć na "uciszenie"? aktualnie od nowości (wg.książki serwisowej) i plakietki przy silniku pracuje na syntetyku 0W40 od Mobil1 (regularnie wymieniany), może zalać 5W40 albo 10W40 bo niedługo będę zmieniał właśnie olej...zmieni to pracę popychaczy?

z drugiej strony nie chciałbym zamulać silnika gorszym olejem...

Edited by pietrovek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...