Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
naruciak

Korek Płynu

Recommended Posts

Wymieniłem korek od płynu chłodzącego.

Stary szlak trafił gdyż przekrecił sie na gwincie i wywaliło o dosłownie w powietrze dolałem na zimnym silniku płynu po zgrzew Korek nowy orinalny GM.

Mechanik -długoletni staz w aso- stwierdził ze bedzie teraz rożnie wskazywać i faktycznie juz dwa razy dolewałem płynu .

Czyzby inny korek to inny zawór cisnieniowy czy cos takiego??

takie troche dziwne pytanie

No chyba ze mam gdzies tak mały wyciek ze wyparowywuje zanim go dojże

Uszczelka pod głowica sprawdzona jest Ok.

Wymieniam za kilka dni calutki płyn , zobaczymy.

dzisiaj otworzyłem silnik jak był nagrzany ,patrze na zbiorniczek a tam płyn się nie podniósł ponad zgrzew, no może tak z 1 cm.

Ściskam wąż od termostatu do chłodnicy był jakby sztywny ale nie kamień i gorący jak cholera !

Pościskałem go trochę ale nie pompował się płyn do zbiorniczka, odkręciłem korek płynu nie wywaliło, zakręciłem z powrotem wąż od razu zrobił sie mięciutki, czybzy jeszcze korek nie zdazył sie otworzyc??

Korek nówka Gm ma może ze 3 dni.

przejechałem sie około 1 km sprawdzam waz znów twardy ale da sie lekko scisnąc. odkrecam ciutke sykneło delikatnie, sciskam wąz mieciutki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież to tak ma działać. Korek nie wyrównuje ciśnienia do atmosferycznego. Zawsze po nagrzaniu jest ciśnienie. Prawdopodobnie masz gdzieś wyciek albo uszczelka pod głowicą. Tak nawiasem to jak sprawdziłeś czy jest dobra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanik zamontował jakis korek z dwoma zbiorniczkami z niebieskim płynem.

Silnik sie nagrzewał do 95 C , potem zas pracował jakies 20 minut.

Mechasior czekał na jakies babelki itp po czym stwierdził ze uszczelka jest OK.

czyli nie ma sie podnosic??

A ten twardy wąż i po otwarciu mieciutki??

Dojrzałem dzis lekki dymek z pod maski dosłownie sekunde trwał no chyba ze nie zauważyłem palacza obok w aucie:)

temp nie przekracza 95 st.

tez podejrzewam przeciek ale skubany musi byc tak mały ze wyparowuje w czasie jazdy:/

a ha jak pogazowałem poszedł bardzo lekki dymek z pod osłony kolektora

a moze uszczelka termostatu mam nabrudzone :/

czyli takie cisnienie weza ok?? da sie go scisnac i kamien to to nie jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wężem masz ok. Jak pisałem, trochę ciśnienia musi być bo płyn po rozgrzaniu zwiększa swoją objętość. Z wyciekiem może być gorzej zlokalizować ale najpierw poszukaj w tych okolicach co mówisz. Ja w 1.7 szukałem ponad rok. Cały czas trochę ubywało, nawet 2 razy płyn znikł nie wiadomo gdzie aż się okazało że pękł cienki wężyk pod turbiną

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli to ze sie płyn nie podnosi w czasie pracy to znaczy ze jest ok??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinien lekko podnieść się po odkręceniu korka

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy po odkręceniu korka na Zimnym silniku powinno występować syczenie?? Mam dwa korki nowy Gm i stary Gm

Tylko nowy sie zabrudził jak grzebałem przy aucie ze nie wiem który to teraz a stary był uwalony jak to rozpoznać??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Syczenie po odkręceniu korka świadczy o szczelności układu chłodzenia - im dłużej po wyłączeniu silnika można zaobserwować syczenie tym szczelniejszy układ (utrzymuje ustalone ciśnienie). Myślę, że inaczej nie poznasz właściwego korka jak nie sprawdzisz w praniu, tzn załóż jeden i sprawdź czy po nagrzaniu wyrzuca płyn jeśli tak to bierzesz drugi, jeśli nie zostawiasz ten co jest, proste

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by simeone

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale jak rozgrzeje auto do 90 stopni zatrzymam sie odkrece od razu to chyba zawsze wyrzuci płyn bo jest duze cisnienie .

Nie trzeba poczekac paru minut??

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzeba zaczekać ... to norma ze wyrzuci płyn.

w układzie zawsze robi sie ciśnienie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Piszesz, że masz "uwalony" korek. Rozumiem, że owo "uwalenie" polega na nieszczelności korka (popraw jeśli jest inaczej). Wobec tego jak założysz ten nieszczelny to nie będzie się zwiększać ciśnienie w układzie, bo płyn będzie stopniowo uciekał tym korkiem i wtedy będziesz wiedział, że założyłeś niewłaściwy (zobaczysz plamę pod samochodem, a po odkręceniu nie będzie syku). Ciśnienie wytworzy się jeśli układ, łącznie z korkiem, będzie szczelny. Wtedy będziesz wiedział, że korek jest szczelny. Inaczej tego nie sprawdzisz...

Edited by simeone

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mrozmar

mam podobną sytuacje,

Vectra B, 2.0 Benz

przed wymianą korka, węże zawsze dość miękkie,

przy otwieraniu na rozgrzanym silniku (zapalonym lub nie) zawsze dawało się słyszeć syczenie

czyli ciśnienie jakieś tam trzymał

ale przy korku ostatnio było zawsze mokro, oraz ubywało minimalnie płynu

kupiłem nowy korek, lecz to raczej nie oryginał

tylko że teraz węże zawsze strasznie twarde,

ale wydaje się że poziom w zbiorniczku po rozgrzaniu podnosi się,

czyli coś tam sie reguluje

problem z ubytkami płynu skończył się

ale sam już nie wiem, czy węże mają być tak twarde że prawie nie poddają się pod ręką ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

podpinam się do tematu

węże mają być takie twarde? bo u mnie jest odwrotnie, chyba mam nieszczelny korek w zbiorniczku wyrównawczym

w moim przypadku to jest raczej oczywiste ale wolę zapytać ponieważ jestem w tych sprawach zielony

ja jak naciskam np. na górny wąż przy chłodnicy to w zbiorniczku wyrównawczym słychać syki, jakby powietrza, korek nie jest szczelny ale może tak powinno być bo podobno viki x18xe sama się odpowietrza po wymianie płynu chłodniczego dzięki rozwiązaniu zastosowanemu właśnie w korku od zbiorniczka wyrównawczego

czyli u mnie w aucie jest nieszczelny korek czy tak ma być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...