Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bajtek

Montaż/demontaż podsufitki, relingów i tylnych okien

Recommended Posts

W miniony weekend wymieniłem w końcu w mojej furmance zwykłe tylne szyby na te z chromowaną listwą pod oknem, uzupełniłem wiązki elektryczne w podsufitce oraz sprawdziłem mocowania relingów.

Jeśli ktoś chce wymienić swoje czarne relingi na chromowane, poniżej zamieściłem opis. W wersji bez relingów trzeba wiercić otwory pod śruby.

Opis demontażu:

1. Zdemontować środkową listwę sufitową - mocowana na zatrzaski

___

Please login or register to see this link.

2. Zdemontować obudowy słupka D - mocowana na zatrzaski

___

Please login or register to see this link.

3. Złożyć oparcia tylnej kanapy

4. Zdjąć zaślepki z regulacji tylnych pasów bezpieczeństwa (uwaga trzeba to robić delikatnie, bo mozna pourywać mocowania) i odkręcić śrubę torx utwierdzającą uchwyt pasa

___

Please login or register to see this link.

5. Za pomocą śrubokręta wysuwamy zaślepki z napisami AirBag i demontujemy obudowę słupka B - mocowana na zatrzaski

___

Please login or register to see this link.

6. Odłączyć lampki oświetlenia bagażnika oraz gniazdo 12V oraz odkręcić śruby torx - jedna przy gnieździe 12V, 2-ga przy oparciu tylnej kanapy

___

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

7. Zdemontować "parapet" - mocowany na zatrzaski

___

Please login or register to see this link.

8. Odkręcamy 12 śrub mocujących okna

___

Please login or register to see this link.

9. Delikatnie wypychamy szybę na zewnątrz (przydatna pomoc 2-giej osoby)

____________________________

___Zdemontowaliśmy tylne okna

10. Odkręcamy śruby torx przy rączkach nad drzwiami

___

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

11. Wysuwamy z podsufitki tylną lampkę i odłączamy przewód

12. Demontujemy schowek na okulary - mocowany na zatrzask i jedną śrubę

___

Please login or register to see this link.

13. Ściągamy obudowę czujników ruchu i mikrofonu, odłączamy przewody

___

Please login or register to see this link.

14. Konsola jest przytwierdzona do podsufitki na 4 haczyki, delikatnie odginamy je i "uwalniamy" konsolę, odłączmy przewody el.

15. Odkręcamy śruby torx daszków przeciwsłonecznych i delikatnie wysuwamy je z otworów w podsufitce

___

Please login or register to see this link.

16. Odłączamy kostkę el. od podświetlenia luster w daszkach p.słonecznych

17. Małym płaskim śrubokrętem wysuwamy zawleczkę utwierdzającą zaczepy daszków przeciwsłonecznych

___

Please login or register to see this link.

18. Za pomocą śrubokręta wysuwamy zaślepki z napisami AirBag na słupkach A i B

19. Demontujemy obudowy słupków A i B - mocowane na zatrzaski

___

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

20. Z pomocą 2-giej osoby odczepiamy podsufitkę z rzepów

____________________________

___Zdemontowaliśmy podsufitkę

21. Relingi mocowane są 4 nakrętkami - po jednej nad drzwiami przednimi i tylnymi oraz 2 nad częścią bagażową, odkręcamy nakrętki (uwaga na podkładki)

22. Zaczynając od tyłu, delikatnie podnosimy reling, tak, aby nie uszkodzić wypraki odprowadzającej wodę przy przedniej szybie

___

Please login or register to see this link.

____________________________

___Zdemontowaliśmy relingi

23. Montaż w odwrotnej kolejności

I tym oto łatwym sposobem można dokonać wielu modyfikacji w swojej furmance.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad p. 17

Przy montażu najpierw trzeba włożyć "zawleczkę" a potem całość wcisnąć przez podsufitkę w blachę nadwozia. Odwrotna kolejność jest prawie niewykonalna, a na pewno duuuużo trudniejsza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A zdjęcie sufitu bez podsufitki masz? Chodzi mi o to gdzie są jakie wzmocnienia, belki itp....

Edited by Tadzio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety nie zrobiłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bajtku... za to powinienej zrobić 30 pompek karnych ;(

Narobiłes sie jak jasna cholera i nie zrobiłeś takiego zdjęcia?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam właśnie sciągniętą podsufitkę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Powiedzcie co was interesuje jescze (wiem że min. wzmocnienia) to zrobię zdjęcia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzisiaj wieczorem wrzucę.

Please login or register to see this quote.

Edited by simplus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzeję kotleta ale z innej beczki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

czy ma ktoś numer katalogowy tych czujek ruchu z punktu 13 instrukcji bajtka?

Przydałyby mi się takie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest januaryr

Please login or register to see this quote.

Można to kupić u gości co mają "angiki" na części , ja tak poczyniłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

(24437441) (62 38 253) CZUJNIK, ZESP., SYSTEM AUTOALARMU, SZARY(-A, -E) (IDENT HU) (JNS - STOSOWAĆ 24461546 62 38 258)

(24461546) (62 38 258) CZUJNIK, ZESP., SYSTEM AUTOALARMU, SZARY(-A, -E) (IDENT RZ) (JNS - STOSOWAĆ 13147127 62 35 601)

(13147127) (62 35 601) CZUJNIK, ZESP., SYSTEM AUTOALARMU, SZARY(-A, -E) (IDENT GR) (JNS - STOSOWAĆ 13149796 62 35 624) HATCHBACK, LIMUZYNA F68, F69

13149796 / 62 35 624 CZUJNIK, ZESP., SYSTEM AUTOALARMU, SZARY(-A, -E) (IDENT JQ)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki Zubek!

Choć przyznam, że będę musiał się wgryźć w te numerki bo trochę ich za dużo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trochę Ci ułatwię....Te wszystkie numerki to jest jeden czujnik - tyle, że stosowany w różnych okresach.

JNS = już nie stosować - czyli że w sprzedaży w tej chwili jest tylko ten ostatni 62 35 624 (niestety w ASO kosztuje 740zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Tak więc raczej pozostaje rozwiązanie które podsunął @januaryr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Świetnie, teraz wszystko jasne. Kwota faktycznie odpowiednia :-/

Dziwi mnie ta przepaść cenowa między niektórymi częściami/usługami w ASO. Z jednej strony spryskiwacze kosztują 15 zł za komplet a olej wraz z filtrem i wymianą 200zł (czyli cena dla ludzi ! ). Z drugiej taka pierdółka... 740 zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

No nicto, pewnie materkingowcy sobie to wszystko obmyślili

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest januaryr

Please login or register to see this quote.

Na allegro całość z lampką można kupić za 100-150 zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> np. tutaj :

Please login or register to see this link.

Edited by januaryr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oo wielkie dzięki! Ja tego szukałem raczej w dziale alarmy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i nic nie potrafiłem znaleźć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

u mnie chyba jeden taki plastik z alarmem plata sie w garage

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę odgrzeję ten kotlet

Ktoś miał wrzucić zdjęcie dachu bez podsufitki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Panowie, zamierzam zdjąć podsufitkę, ponieważ obluzował mi sie jeden reling, a dokladniej jakiś plastik na samym przodzie relingu.

I tu moje pytanie, czy ktoś wie po co jest to cholerstwo:

wg EPC to jest:

UCHWYT, WSPORNIK BAGAŻU, PRAWY(-A, -E)

13139009 6732501

chodzi o element nr 9

Please login or register to see this link.

I jak ? Nikt nie spotkał się z tym ustrojstwem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam kilka zdjęć dachu bez podsufitki. Jak by co daj znać na priv co potrzebujesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dla potomności dodaję fotki tego czegoś,

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jeszcze nie wiem w którym miejscu w relingu będzie ma to zastosowanie ale w przyszłym tygodniu wezmę się za to

a oto

Please login or register to see this link.

PRZY OKAZJI DZIĘKUJE KOLEDZE SIMPLUS ZA POMOC I FOTKI

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by trollus

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie ile mniej więcej czasu schodzi na zdjęcie podsufitki w kombi i jakim kluczem odkręca się tylne pasy bezpieczeństwa? Rozumiem, że przednich nie ma potrzeby demontowac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich

Jestem tu nowy, od bardzo niedawna mam Vectre C kombi i potrzebuję wymienić tylną klapę. Elegancką klapę kupiłem w kolorze, tylko przełożyć, ale bardzo matrwi mnie ta długa wiązka chyba z 18 przewodów (do zamka, świateł, wycieraczki itp). Czy wiecie może gdzie łączą się kostki elektryczne? Bo jeśli mam zdejmować całą podsufitkę to się chyba zastrzele. W tym temacie widzę że jakaś wiązka idzie w dach po tylnym lewym słupku, ale ta od klapy wygląda zupełnie inaczej - same czarne przewody. Jakby ktoś wiedział gdzie łączą się przewody i wężyk od spryskiwacza to bardzo proszę o odpowiedź.

I takie pytanie - dlaczego trzeba wyjmować tylne okna do demontażu podsufitki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może byś dopisał jaka buda? Bo w kombi to rozbrajasz klapę wyciągasz wiązki zakładasz nową i te same wiązki wpinasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przecież napisał że kombi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja w sygnaturke patrzyłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 

Jak montować relingi po ich wyjęciu ?

Chodzi mi o to czy te 4 śruby czymś smarować np silikonem proszę o podpowiedź pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...