Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest VectraFan94

Jaki silnik w Vectrze B jest najlepszy do gazu

Recommended Posts

Guest VectraFan94

Witam,

zastanawiam się nad kupnem Vectry B. Czy moglibyście z własnych doświadczeń napisać, który silnik montowany w Viki jest najlepszy pod względem bezawaryjności i współpracy z gazem.

P.S. tak poza tematem, czy w Vectrach B jest ocynk?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierz 1,8 16 V

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Polecane wersje po lifcie czyli rocznik "99" w zwyż

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest VectraFan94

Tzn. mój wybór wacha się pomiędzy 1.6 a 1.8 bo 2.0 to już za wysokie ubezpieczenie byłoby.

Ile kosztuje wymiana rozrządu w tym silniku 1.8? i czy nie będę miał problemów z gazem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to tym bardziej 1,8

ja mam 1,6 na benie i chodzi po japońsku czyli jakotako

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale nie narzekam szczególnie, kupując ją też brałem ubezpieczenie pod uwagę.

Aczkolwiek jak bym miał jeszcze raz kupować Viki to już min.1,8 - spalanie w mieście podobne do 1,6 a zawsze trochę więcej pod nogą na trasę jest.

Ty chcesz swoją zagazować więc tym bardziej 1,8.- te silniki dobrze tolerują gaz

Rozrząd z wymianą to jakieś 500-600 zeta zależy gdzie i u kogo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pytanie źle postawione.

Powinieneś raczej zapytać jaka instalacja jest najlepsza do Vectry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest VectraFan94

Please login or register to see this quote.

W sumie racja.

Ciekaw jestem różnicy w cenie ubezpieczenia pomiędzy 1.8 a 2.0 przy max zniżkach.

Takie pytanko jeszcze, czy za 12 tys zł kupię coś zadbanego z rocznika 99'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 12 tys. to nie spodziewaj się niczego dobrego, chyba że cud. Z różnicą w OC to zależy od firmy ale wydaje mi się że to będzie ok 10-20%. Może trochę wyskoczę ale ja polecam v6. Jeśli kierowca jeździ z głową to spali nieznacznie więcej niż inne (tylko instalacja droższa) a za ubezpieczenie płacę 406zł w axie

Share this post


Link to post
Share on other sites

to teraz przeczytaj warunki umowy jak se możesz wycofac z axy jak znajdziesz tansze OC.hehe kupa problemów będzie,bo znajomy to przerabiał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie problemy? Dajesz wypowiedzenie przed końcem polisy i koniec. Nic na to nie mogą zrobić bo na to jest ustawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ani nie mogą kwęknąć Bo to ty decydujesz gdzie się ubezpieczasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najlepiej gaz tolerują 1,6 16V - z prostej przyczyny, nie posiadają przepływomierza jak 1,8 i 2,0

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja słyszałem że 1,8 ale mogę sie mylić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale i tak nie jestem zwolennikiem gazowania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest VectraFan94

No wiesz art, jestem studentem, co prawda zaocznie ale 500zł co miesiąc trzeba płacić dodatkowo dojazdy do roboty i szkoły i się okazuje że dla siebie kasy zostaje mało. także dla mnie gaz jest rzeczą podstawową bez której się nie obejdzie.

Co do 2.5 V6 to nie dla mnie, po pierwsze właśnie składki ubezpieczeniowe, po drugie mam za krótko prawo jazdy żeby kupować auto z takim silnikiem, nie chcę pozabijać ludzi.

Także najprawdopodobniej będzie to silnik 1.8 16v z gazem.

Czy w vectrach w których jest ten elektroniczny wskaźnik klimatyzacji ( stopnie C ) jest to klima automatyczna??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No widzisz - ja na gazie przejechałem Viki około 150 tyś km, więc za zaoszczędzone pieniążki na benzynce mogę już 2 Vectre kupić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ano nie twierdze że nie ale trzeba doliczyć koszt przeglądów tech, instalacji gazowej co jakiś czas i wymianę filtrów, świece i przewody wys. nap. oraz częste problemy z gazem. Nie mówię że w każdym przypadku ale często się zdarza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Tak że ja jestem za benką ale nie o tym jest ten temat i nie będziemy prawić tu wywodów na temat wyższości benzyny nad gazem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, jak masz wyświetlacze na konsoli środkowej to jest climatronic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie chcesz mieć problemów z gazem to załóż sekwencję z dobrym zakładzie a nawet nie poczujesz że jedziesz na gazie. Co do przeglądów to u mnie w v6 co 10000 km kwota 40 zł a jak ze zmianą filtrów to 120 więc cena śmieszna. Jedyne co to częściej zalecają wymieniać przewody WN i świece. Jeśli sam wiesz że boisz się dorwać taki silnik to kup 1.6, max 1.8 albo tak jak ja 1.7td. Można się przy tym nauczyć spokojnej jazdy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Do tego są głośne...ale i tak nie zamieniłbym na 1.6

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

W jeździe są bez porównania....i nie chodzi mi tu o moc, ale o charakterystykę silnika.

Acha....a 1.6 piją olej.....no i jeszcze padają EGRy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by mcjezioro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest deluxee

Please login or register to see this quote.

no to naprawde jest duza awaryjnosc...... naprawde przerobilem krokowca, czujnik walu , nic pozatym czesci sa tanie, montaz demontaz prosty jak budowa cepa spalanie w miescie 9-10 trasa 7-8 silniczek zwinny ja mialem do wyboru 1.6 wybralem 1.8 ubezpieczenie cale koszt 480zl w inter risku przy 60% znizki od taty;) ktorego zrobilem wspolwlascicielem

Share this post


Link to post
Share on other sites

X18XE i 20XEV to silniki średnie. jest wiele gorszych. a już na pewno nie są gorsze od 1,6 16V (x16xel)

najlepszy do gazu (jesli mozna powiedzieć że w ogole jakikolwiek się nadaje) to 1,6 8V X16SZR

poza tym widze wiele nieścisłości w wypowiedziach w tym wątku. 1,8 16V od 99 roku to już zupełnie inny silnik niż do 98. bo zamiast x18xe wsadzali x18xe1 i ja osobiście wolałbym już chyba ten starszy (tańszy w czesciach)

Edited by jimi_gucio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

napisz ile chcesz wydać to odpowiedź będzie łatwiejsza

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest VectraFan94

Na sam samochód ok. 12000zł

widzę że forum na dobrą frekwencję użytkowników :-) Bardzo mnie to cieszy.

Wczoraj oglądałem mobile.de, mają dużo lepszy wybór niż my w Polsce. Ile mniej więcej może kosztować sprowadzenie samochodu do polski, tzn. daje komuś namiar na samochód, a on jedzie i przywozi ( oczywiście z autami innych klientów) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja posiadam Viki z silniczkiem 1.8 16V z gazem sekwencja mam go niecały rok, narazie nie miałem problemów z instalacją. Mam nadzieję, że to się nie zmieni. Tak czy siak po sezonie jade na przeglądzik instalacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, sprzedałem moją Vectrę 2.0DTI i szukam młodszej z benzyniakiem z zamiarem zagazowania, proszę o poradę który z silników ECOTEC będzie najlepszym wyborem do zagazowania, który najlepiej znosi gaz. Ponieważ szuka Vectry z roku 2001/2002 wybór mamy między 1.6 16V 101km, 1.8 16V 115KM i 1.8 16V 125km, ze względów ekonomicznych 2.2 odpada a niestety 2.0 z tego rocznika nie ma a szkoda bo on byłby chyba najlepszy. 1.6 16V rozważam tylko pod warunkiem że samochód będzie b.ładny to ten silnik jakoś przełknę. Po środku mamy dwie wersje 1.8 115KM i 125KM, czym one się różnią, czy te zmiany mają jakiś wpływ na eksploatację na LPG i czy można powiedzieć że któryś z nich będzie lepiej się spisywał na LPG??

Ponieważ jestem w trakcie poszukiwań proszę o jakąś szybką poradę abym później nie żałował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

edit by matrox

Połączyłem, bo to ten sam temat i niech tutaj dalej trwa debata

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by matrox

Share this post


Link to post
Share on other sites

każdy tak samo znosi gaz. Niema różnicy, 80% sukcesu to kumaty gazownik.

Jedynie z VC ma jakiś 2.0 czy podobny silnik co jest tam bezpośredni wtrysk paliwa do cylindra więc koszta dyskfalifikują taki silnik do założenia gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...