Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Mlody7711

Ładowanie a raczej brak potrzebna PILNA POMOC

Recommended Posts

Guest Mlody7711

Mam vectre a 2.0 8v LPG

Mój problem polega na tym że, jeśli właczy się zapłon to powinna się świecić kontrolka od ładowania, i po odpaleniu powinna gasnąć, u mnie się w ogóle nie świeci, alternator w ogóle nie ładuje, po założeniu innego alternatora po przekręceniu zapłonu świeci się kontrolka i po odpaleniu gaśnie, ładowania nadal nie ma i przy kolejnym właczeniu zapłonu kontrolka już się nie zapala, POMOCY gdzie zacząć szukać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdz mase alternatora, dokrec jakis krubszy kabel jeszcze do mocowania altka. lub tez kabel chyba to sie nazywa do pobudzania moze byc gdzies naderwany .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mlody7711

masa alternatora jak i silnika jest dobra bo ją wymieniałem na nową

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a sprawdzałeś gruby kabel prądowy (czerwony) który idzie od alternatora może on jest gdzieś przerwany

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mlody7711

czerwony plusowy jest dobry bo sprawdzałem go, na zgaszonym jest 12V a na odpalonym 11,7V, a ten cienki niebieski od kontrolki jak podłącze do plusa bezpośrednio to się świeci a jak włącze zapłon to gaśnie ale ładowania też nie ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to zeczywiscie mało,

moze akumulator stracił swoją pojemnosc i nie chce sie łądowac.

dziwne ze na zgaszonym wiecej pokazuje

odpala normalnie? aku nie pada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałeś napiecie przy alternatorze na śrubie do kturej jest przykręcony gruby prądowy kabel, jeżeli masa, prądowy, i do kontrolki jest ok to trzeba sprawdzić alternator. Masz pewnośc ze jest dobry ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mlody7711

aku jest 4 miesięczny i odpala normalnie ale jak się troche pojeździ to pada i już nieodpala

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mlody7711

niewiem co masz namyśli mówiąc czy sprawdzałem napięcia ale sprawdzałem przejście z grubego czerwonego do plusa aku i przejście jest z masy do minusa aku też jest przejście a ten diodowy niewiem jak sprawdzić, a czy alternator jest dobry na 99,999% jest sprawny bo niemożliwe aby 5 alternatorów było zwalone

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maiki

Wez sprawdz wszystkie przewody od alternatora czy są podłączone i całe i od akumulatora też.Sprawdz mase jak coś to przeczyść klemy od aku. jak tu wszystko gra to daj wtedy znać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mlody7711

ale już pisałem że wszystkie styki czyściłem klemy też mase ma plus też ma wszystkie bezpieczniki ok a ja niemam już pomysł czemu nie ładuje i ta kontrolka sie nie świeci

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maiki

A i podłącz na próbę inny aku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mlody7711

też podłączałem i nic

Share this post


Link to post
Share on other sites

grzebałes cos w ostatnich czasach przy elektryce? typu zmiana podswietlenia, zmiana radia czy cokolwiek innego?

aku jest nowy wiec odpalac musi - nawet jak go troche rozładuje to przy wysokich temp pojemnosc jego wzrasta. skoro jestes pewien ze altek tez jest ok to coś ci musi zreć ten prąd, jakies zwarcie. trzebaby sie zastanowic co bierze prąd na właczonym silniku (bo chyba wtedy Tobie zycie ucieka z elektryki)

zawsze mozesz podłączyc dodatkowy zamkniety obwód zasilania z alternatora do aku. to praktycznie nic nie kosztuje a moze pomóc. + z altrka podłącz do + aku, to samo z minusem. ja u siebie zrobiłem to kablami od audio (są wystarczająco grube)

sprawdz jeszcze napiecie miedzy aku a masą silnika (dotknij np obudowy silnika) nie powinno przekraczac z tego co pamietam 0,1

Edited by czaaarny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mlody7711

nic nie grzebałem w samochodzie nic a nic, pozostaje ta kontrolka dlaczego się nie świeci na zapłonie? jak dotknę do przewodu czerwonego plusowego od altka i do obudowy altka do jest 12V czyli wszystko jest ok a zaraz ide sprawdze czy na włączonym zapłonie będzie prąd na tym cienkim od diody i na masie bo chyba powinien być nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie no, czerwony to jest +, niebieski to -, obudowa altka tez jest -, wiec teoretycznie prawidłowo jej miedzy czerwonym a obudowa jest napiecie, sprawdz jeszcze na odpalonym silniku miedzy + alternatora(czerwony) a jego obudową. powinno wyjsc faktyczne łądowanie. jesli napiecie bedzie wieksze (powiedzmy prawidłowe) to znaczy ze masz alternator dobry a masz kiche na kabelkach miedzy altkiem i aku, jesli wyjdzie dalej niskie napiecie to wina alternatora (albo jego podzespołu - diady, regulator itd )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy takich napięciach jak podałeś to ewidentnie jest brak ładowania i winę za to może ponosić altek, reg.napięcia,szczotki, przewody.

Powiadasz że alternator już masz piąty przewody na bank sprawne i czyszczone a czy reg napięcia i szczotki też wymieniłeś czy zostały stare???

Swoją drogą był już tu nie dawno podobny problem z ładowaniem i winę ponosił właśnie przewód plusowy altek aku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mlody7711

Please login or register to see this quote.

niemożliwe jest to co napisałeś bo jak włączam zapłon i daje do masy i do tego niebieskiego kabelka to jest 12v a jak wyłącze zapłon to ginie, bo to o ile się niemyle jest przewód wzbudzający czy jakos tak. szczotki są nie wymienialne więc ich nie wymieniałem(są zgrzane), wydaje mi się że problem tkwi w tym że nie zapala się dioda na włączonym zapłonie tylko pytanie dlaczego??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Krupski

Wym alternator na innyc i jest ok tak no to zaczynamy

1.Wymontowac stary oddac do zakladu ktory umi go naprawic

2.Rozlozyc na czynniki 1 zamemu sprawdzajac go i wym uszkodzone czesc

Brak ładowania starte szczoki uszkodzony regulator napiecia lub m,ostka prostowniczego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Damian_Vectra

brak kontrolki może być spowodowane np. zwarciem diody dodatniej... Ale skoro piszesz że zakładałeś inny alternator i aku no to przyczyna musi tkwić w instalacji.

P.S. Niedzielna praca w ..... się obraca.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mlody7711

od tygodnia się z tym zmagam i nic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a to ciekawe bo mi elektryk doradził zeby puscic bezposrednio przewody tak jak pisałem, tak zrobiłem i smiga

edit

a przepraszam, niebieski dałem na obudowe alternatora, przykreciłem do sruby mocującej alternator

Edited by czaaarny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

miaem ten sam problem z ta dioda u siebie i magik wymieni mi chyba ten przewod niebieski,

Edited by IRON

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mlody7711

czyli co wymienić ten niebieski kabel?? tylko gdzie on idzie i czy na nim niema czasem jakichś urządzeń?? i pytanie jeszcze jedno podłączyć go tam gdzie był czy tak jak pisali wyżej do masy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...