Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Martiii

Tak wyglądał kolektor ssący w mojej VIKI

Recommended Posts

Witam miłośników naszych Dieselków:))

Dzisiaj miałem chwile wolnego czasu wiec i zająłem sie małym servicem w moim autku

Kupiłem 2 uszczelki pod kolektor

2 litry benzyny do mycia

rozpuszczalnik do odtłuszczenia

No i niezbędne narzędzia.Metoda jest opisana na stronie...ale chciałem pokazać co zastałem i potwierdzić co mogą inni tam zastać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">))

Tak wyglądał po rozebraniu:))

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Tak wyglądał juz po wyczyszczeniu i przymiarce do przykręcenia

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Jakieś odczucia po tej pracy???Tak...autko ma mniejszo turbo dziure i i bardziej elastyczne!!No i napewno troszke lepiej oddycha:)))

Pozdrawiam wszystkich!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet dodam baardzo ostro

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">. ale po kłopocie... ciekawe na jak długo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale to inna sprawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

też mnie ciekawi na jak długo taka operacja wystarcza - tydzień, miesiąc, rok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś czytałem opinię "fachowca" że nie powinno się czyścić kolektora nigdy...

Na jak długo hmmm... pewnie co rok można przeprowadzać taką operację.

Tak z ciekawości ile kosztowały uszczelki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja po wyczyszczeniu parę miesięcy temu żadnej różnicy nie odczułem, próbowałem na siłe coś wyczuć, ale to typowy efekt placebo.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

A obie uszczelki oryginalne GM kosztują ~40zł, więc w zamienniki się bawić nie opłaca i spokojnie można uderzać do ASO Opla po ich zakup

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W waszych ASO chyba jakieś lepsze te ceny. Kolega pytał ostatnio w Koninie to prawie trzy dyszki za sztukę. Potem spytał o trójniki do przelewów to nie wiedzieli o co chodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Zamówiłem dolną uszczelkę oryginalną i górną firmy Elring za 35zł + przesyłka. W sobotę Viki idzie na warsztat.

PS. Smarujecie jeszcze te uszczelki jakąś pastą?

Edited by janek1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z reguły nowych uszczelek smarować nie trzeba, one mają na środku takie delikatne przetłoczenia i powinny się same ułożyć po dobrym dokręceniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wcale nie jest najgorzej , widziałem już doloty tak zalepione że otwory miały ok. 5mm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bak wyglądał kolektor dolotowy w x20dtl mojego kuzyna. Był tak za***ny że łopatki były pokrzywione.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie czeka to samo, aż sie boje myśleć co tam znajdę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe po obejrzeniu ostatniej fotki też się zastanawiam czy nie "otworzyc" i wyczyścić u siebie tego ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja własnie slyszałem ze to czyszczenie nie ma wogole sensu... po jakimś czasie znowu bedzie to samo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyszczenie napewno ma sens jeżeli masz pozatykane to normalne ze silnik dostaje mniej powietrza i przez to słabiej idzie, ja u siebie miałem tak samo albo i moze gorzej, na pierwszym i czwartym dolocie jakiś tam przelot był a srodkowe blizej recylkulacji spalin to strasznie byly zapchane. Zrobiłem od tamtego czasu jakieś 60tyś km i tak sie zastanawiam czy znowu tam nie zajrzeć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolek masz racje!!Od czasu do czasu warto tam zajrzeć tym bardziej że nowe uszczelki to nieduży koszt. Fakt że przed kolektorem jest jeszcze intercooler ale może i jego niedługo wymyje z oleju. Pozdrawiam majsterkowiczów!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy po takim czyszczeniu trzeba coś odpowietrzać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrząc na zdjęcie to wygląda masakrycznie - ja u siebie robiłem / nie osobiście/ ale majster powiedział, że było bardzo zarośnięte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest brookeet

U mnie wyglądało to tak

Please login or register to see this image.

Cała operacja kosztowała mnie 35 zł , robilismy to z kolegą Teleś równocześnie w dwóch autach u niego było niebo lepiej, jeżeli chodzi o dynamikę auta to poprawiała sie bardzo szczególnie przy dolnych zakresach obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest brookeet

Tak trzeba odpowietrzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ściąga się metalowe przewody wysokiego ciśnienia, więc odpowietrzyć trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja Viki również domaga sie tego zabiegu,tymbardziej ,ze ostatnio odkryłem coś interesującego.Od pewnego czasu w miejscu polaczenia tych dwoch czesci kolektora zaczal leciec olej.Wczoraj pomyslalem umyje to ładnie zmywaczem i zobacze skad dokladnie leci.Prysnałem zmywaczem przy pracującym silniku i niespodzianka !!! silnik zaczal kulawo pracowac i stukac na chwilkę,prysnalem drugi raz i to samo !!! Wniosek taki,ze przez którąs uszczelke ssie powietrze i stad wycieki oleju

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> Czy przez lewe powietrze diesel moze twardzej pracować ?mam wrazenie ze jakos glosniej pracuje i właśnie twardo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Oczywiście, że może. Spróbuj zatkać na pracującym silniku to miejsce jakąś szmatką (przycisnąć ją do tego miejsca) i posłuchaj, czy jest różnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy silnik jak dostanie lewego powietrza chodzi nie tak jak powinien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tichy

Ja również oddałem autko do czyszczenia kolektora do znajomego mechanika, i muszę powiedzieć, że dużo lepiej się zbiera. Kolektor i EGR podobno był strasznie zawalony.

Co tak naprawdę jest przyczyną takiego zabrudzenia kolektora? W moim aucie nie szczędziłem, podobnie jak poprzedni właściciel na ropie. Sporo jeżdżone było na długich trasach, choć w mieście też sporo. Czy takie zanieczyszczenie nie oznacza przypadkiem zużytej turbiny, która puszcza olej do dolotu?

Edited by Tichy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...