Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
inhibitor

Zółta kontrolka silnika w X20DTH

Recommended Posts

Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiaaczem Vectry B z silnikiem diesla X20DTH z 1998r. Muszę powiedzieć,że jestem zafascynowany tym samochodem. Od nedawna zapala mi się zółt kontrolka silnika, ale co cekawe przeważnie na małych obrotach, np. gdy stoję na światłach, gdy ruszam przeważnie gaśnie. Poprzeni właściciel twierdził, że to zaczęło mu się przydażać po tym jak wyprał klucz. Czy jest taka możliwość. Proszę o pomoc.

pooglądałem sobie jeszcze dokładnie mój silnik i okazało się, że wężyk zaworu zaznaczony czerwonym kółkiem na zdjęciu jest wypięty, włożyłem go na miejscei okazało się , że kontrolka check przestała się zapalać, silnik narbrał mocy. Czy któryś z kolegów może mi wyjaśnić za co odpowiedzilny jest ten element i wyjaśnić zaistniałą sytuację?

Edited by inhibitor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

acha

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> i do tego jeszcze pogorszyło się po wypraniu dowodu rejestracyjnego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> .

Odczyt zapamiętanych błędów i z cyferkami dopiero stawiaj posta. Klucz nie ma nic wspólnego z kontrolką awaryjnej pracy silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wiem, ale można z tym narazie jeżdzić, czy raczej odpuścić sobie dłuższe trasy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łapie jakąś anormalną pracę silnika. Dopiero odczyt i interpretacja błędu pozwoli go sklasyfikować czy jest on błahy, czy poważny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak kupowałem to autko, to podpinałem pod komputer i nic nie wykazało żadnych błędów??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na allegro można kupić interfejs wraz z programem do Vectry. Można tym zczytać, żeby nie płacić u mechanika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No chyba że klucz wyprał się razem z autem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A tak poważnie ... To poproś kogoś lub ew. mechanika żeby sczytał błędy. Zapisz je i podaj na tym forum . Napewno ktoś pomoże i dowiesz się prawdy

Pozdrawiam Jenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie napisałeś skąd jesteś więc zależy gdzie masz bliżej:

Please login or register to see this link.

lub

Please login or register to see this link.

poczytaj te 2 podfora i napisz do ludzi z okolicy którzy mają fejsa i podłączą się do OBD za przysłowiowe piffo.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za pomoc. Do niedawna jeżdziłem golfem II, a tam nie było takich bajerów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

mieszkam w Brzegu opolskim, to jest między Wrocławiem a Opolem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z lakonicznego opisu nic konkretnego nie można powiedzieć, jak koledzy radzą odczytać błędy i sprawdzić parametry na poszczególnych elementach, przede wszystkim - wysterowanie zaworu EGR, sprawdzić działanie selenoidu sterującego zaworem EGR i podciśnienie, sprawdzić szczelność mebrany EGR, sprawdzić kolektor ssący pod kątem zabrudzenia co zmniejsza przepływ powietrza, obserwować wskazanie przepływki w momencie otwarcia EGR wartość powinna spadać.

Dla mnie będzie to błąd P0400

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dla mnie to zamiast robić to powyżej sprawdź wężyki od EGR-u. miałem to samo niedawno i po sprawdzeniu okazało się że jeden jest pęknięty lekko...

Please login or register to see this link.

Edited by mar-pow

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak kolega wyzej napisał wężyki i gumki szczególnie przy zaworze EGR.

miałem podobnie na światłach jak stałem to kontrolka sie świeciła a po ruszeniu i zmienieniu na drugi bieg gasła.

Edited by Darek.G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...