Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

k4syx

1.9 CDTi, kostka trzeciego wtryskiwacza

745 posts in this topic

Posted (edited)

1.9 CDTi, kostka trzeciego wtryskiwacza

Od paru dni miałem problem z błędem wskazującym na kłopoty z wysterowaniem trzeciego

wtryskiwacza.

Myślałem - standardowo, kostka. Cena zestawu naprawczego to około 80PLN w ASO (nowa

wtyczka + kabelki o różnych średnicach)

Okazało się jednak że kostki (wszystkie!) mam już wymienione na nowe (rozpoznaje się po tym że

zatrzask jest niebieski a nie żółty). Trochę się "skonfundowałem" tym faktem ale postanowiłem

zobaczyć jak toto jest polutowane.

I tu totalna załamka - niemieckie ASO zmieniło wszystkie 4y kostki (a trzeba jedną) użyło

najdroższych możliwych koszulek termokurczliwych świetnej jakości - tylko ktoś lutować nie

potrafił i całość się trzymała na słowo honoru...

4 kostki x 2 przewody = 8 lutów:

2 się tylko stykały

3 wyglądały jakby ktoś związał na zimno cymelem oba końce linki i potem to lekko podgrzał

(rozpadły się przy lekkim trąceniu)

4 przypadki to klasyczna wielka gula cyny zbyt mało podgrzanej, tylko mechanicznie to się

trzymało

1 całkiem ok.

Wczoraj polutowałem (u Kołcza, u siebie na parking pod blokiem nie sięgnę z domu

przedłużaczem) wszystkie 4 kostki jeszcze raz.

Rezultat: silnik chodzi ciszej, płynniej, lepiej się zbiera - a sprawdzone OpComem dawki

korekcyjne na każdy wtryskiwacz spadły 10-14X (RAZY!) i kręcą się teraz w okolicach od -0,03 do

+0,02 ml.

Wniosek:

Nawet jak kostka została już wymieniona, to problem może się pojawić ponownie - albo nie

zniknąć - ze względu na jakoś lutowania. Więc jeśli będziecie tak mieli a kostka już jest z

niebieskim zatrzaskiem to przyjrzyjcie się miejscu lutowania.

Wtyczkę jeśli ma żółty zatrzask można wymienić profilaktycznie, jak się profilaktycznie nie

wymieni to się będzie wypalała w środku - taka uroda - aż do przepalenia na trasie kompletnego, pracy

na 3 garach, trzęsawki i trybu awaryjnego

Zaczyna się od trzęsawki przy przyśpieszaniu, póki co bez checka i krótkim - przy wejściu powyżej

3 tysięcy potrafi chwilę zadrżeć. Potem trzęsawki są dłuższe (około 1 sek) i w końcu jest

upragniony check z kodem błędu wskazującym na wysterowanie 3ciego wtryskiwacza. Jak będzie

hardcore jak u mnie już był (bo się pogarszało lawinowo przez 24h teraz jak mokro jest - bo akurat

na 3cim były oba przewody na słowo honoru zetknięte i zaczęło miedź zielenić błyskawicznie) to

kody błędu będą nawet dwa - o braku wysterowania 3 i drugi o poważnym błędzie 2giego lub

3ciego wtryskiwacza + permanentny tryb awaryjny

Więc lepiej profilaktycznie

Podgląd dawek to po połączeniu z silnikiem -> special functions -> start displaying (na włączonym

silniku).

Jak sama nazwa wskazuje - dawki korekcyjne - powinny być zero (stan utopijnej harmonii,

wszystko chodzi idealnie, wtryskiwacze są idealne, paliwo też, powietrze się idealnie miesza i tak

samo i powtarzalnie w każdym cylindrze itp).

Oto kilka fotek od kolegi jabolkg

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Przylutowałem wszystkie kostki. Co prawda teoretycznie wszystkie miały styk, ale jakiś taki

niepewny, chyba Niemcy opuścili szkolenie z zakresu lutowania.

Efekt po poskładaniu wszystkiego, podłączeniu OpComa i sprawdzeniu dawek korekcyjnych

Myślę, że na te dawki korekcyjne trzeba jednak spoglądać z pewnym dystansem. Nie wiem jakie są

normy, przypuszczam, że większe niż jeden czy dwa miligramy. Oglądałem odczyty przez jakieś 15

minut i skakały bardzo różnie szczególnie gdy testowałem z różnymi opcjami obciążenia. Po

włączeniu jednocześnie klimy, ogrzewania foteli i wszystkich świateł korekcja przez jakieś 20

sekund wynosiła ponad 2mg po czym znowu zaczynała spadać.

Please login or register to see this link.

Edited by JarekS
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty to wiecznie coś wykombinujesz i jeszcze mnie wprowadzasz na złą drogę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> Już siedzę i sie zastanawiam co ja tam za wtyczkę ma założoną.

W zasadzie to mógłbyś się rozwinąć trochę z tematem tej wtyczki. Jeśli ktoś ma niezmienioną to co wymieniać profilaktycznie czy czekać ? Jeśli czekać to na co, błędy czy jakieś nienormalne zachowanie silnika ?

Przy okazji pytanie, gdzie jest funkcja sprawdzenia dawek korekcyjnych w OpComie i jaka powinna być prawidłowa wartość ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtyczkę jeśli ma żółty zatrzask można wymienić profilaktycznie, jak się profilaktycznie nie wymieni to się będzie wypalała w środku - taka uroda - aż do ujarania na trasie kompletnego, pracy na 3 garach, trzęsawki i trybu awaryjnego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zaczyna się od trzęsawki przy przyśpieszaniu, póki co bez checka i krótkim - przy wejściu powyżej 3 tysięcy potrafi chwilę zadrżeć. Potem trzęsawki są dłuższe (około 1 sek) i w końcu jest upragniony check z kodem błędu wskazującym na wysterowanie 3ciego wtryskiwacza. Jak będzie hardcore jak u mnie już był (bo się pogarszało lawinowo przez 24h teraz jak mokro jest - bo akurat na 3cim były oba przewody na słowo honoru zetknięte i zaczęło miedź zielenić błyskawicznie) to kody błędu będą nawet dwa - o braku wysterowania 3 i drugi o poważnym błędzie 2giego lub 3ciego wtryskiwacza + permanentny tryb awaryjny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Więc lepiej profilaktycznie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Podgląd dawek to po połączeniu z silnikiem -> special functions -> start displaying (na włączonym silniku).

Jak sama nazwa wskazuje - dawki korekcyjne - powinny być zero (stan utopijnej harmonii, wszystko chodzi idealnie, wtryskiwacze są idealne, paliwo też, powietrze się idealnie miesza i tak samo i powtarzalnie w każdym cylindrze itp).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś mi się wydaje, że tam kiedyś zaglądałem i cyferki skakały dość znacznie ponad zero o ile wogóle nie przekraczały 1, tyle że na każdym cylindrze mniej więcej równo a żadnych dziwnych efektów w pracy silnika nie odczuwam, poza standardowo uwalonym EGRem i ostatnio jak zatankowałem na swoim wspaniałym orlenie to potrafił poszarpywać na wolnych obrotach przy upale z włączoną klimą.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

K4syx, pamiętasz jak podpieliśmy opcoma u mnie? Wartości dawek też były różne, nawet diametralnie różne, tylko że sprawdzaliśmy to kilka godzin po podniesieniu mocy, kiedy auto uczyło sie nowego programu. Myslisz że warto sprawdzić te kostki? Gdzie dokładnie tego szukać? (pod maskę zaglądam tylko żeby dolac płynu do sprysków, dlatego pytam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A więc po kolei: ja miałem wartości od -1z hakiem do +1 z hakiem, silnik oczywiście też pracował generalnie ok właśnie dzięki tym dawkom korekcyjnym - komputer wyliczał je tak dla każdego cylindra żeby dla całości w sekwencji zapłonów było optymalnie (po to to wogóle jest).

Np jak się sypie jeden wtrysk to dawki korekcyjne na pozostałych też się zmienią żeby zrekompensować albo za silne albo za słabe strzały.

Shaqal słuchaj nie pamiętam ile dokładnie miałeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Możliwe jak najbardziej że wpływ na to miał też EGR i kolektor/klapki.

Co do położenia wtyczki to jak ściągniesz plastikową osłonę, to od strony zderzaka widać cztery wtryskiwacze - wchodzą do nich cztery metalowe rurki wychodzące z podłużnej puszki na środku silnika (zbiornik/zasobnik common rail) - do każdego po jednym metalowym wężu, i cztery przewody z wtyczkami - po jednej wtyczce na każdy wtrysk.

Całość jest super widoczna i bardzo na wierzchu, od razu widać jak na dłoni po zdjęciu pokrywy. W moim wątku o wymianie uszczelki pod wtrysk są fotki.

W każdym razie - jeśli masz niebieskie jopeczki w czarnych wtyczkach, to masz już nowe. Jeśli żółte - to stare.

Od któregoś tam miesiąca i rocznika produkcji fabrycznie były zakładane poprawione.

Co do stanu "wypalenia" to wystarczy wtyczkę zdjąć i zajrzeć do środka czy kontakty ma opalone, w jakimś brązowawym lub czarnym nalocie. Można to trochę poczyścić bo oczywiście sam nagar też nie poprawia przewodzenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj Tomek znowu mnie zmusiłeś do podniesienia maski w górę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Po południu chyba oglądnę wtyczki.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i po operacji sprawdzającej.

K4syx chyba nasze auta bywały w tych samych ASO albo ogólnie wszystkie niemieckie serwisy mają problemy z lutowaniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po pierwsze też mam wymienione wszystkie cztery wtyczki więc chyba należy się cieszyć.

Po drugie dokładnie taka sama bardzo wysokiej jakości koszulka termokurczliwa.

Po trzecie równie nędzne lutowanie oto fotki

DSC00003.JPG

DSC00005.JPG

DSC00009.JPG

Przelutowałem wszystkie kostki. Co prawda teoretycznie wszystkie miały styk, ale jakiś taki niepewny, chyba niemcy opuścili szkolenie z zakresu lutowania.

Efekt po poskładaniu wszystkiego, podłączeniu OpComa i sprawdzeniu dawek korekcyjnych

dawki.jpg

Myślę, że na te dawki korekcyjne trzeba jednak spoglądać z pewnym dystansem. Nie wiem jakie są normy, przypuszczam, że większe niż jeden czy dwa miligramy. Oglądałem odczyty przez jakieś 15 minut i skakały bardzo różnie szczególnie gdy testowałem z różnymi opcjami obciążenia. Po włączeniu jednocześnie klimy, ogrzewania foteli i wszystkich świateł korekcja przez jakieś 20 sekund wynosiła ponad 2mg po czym znowu zaczynała spadać.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg TISa jest w normie wszystko jak się mieści w zakresie -0,6 do +0,6 więc rozrzut jest spory - a teraz masz ślicznie.

U mnie luty wyglądały jeszcze trochę gorzej ale Twoje też są kozackie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wiatm...

K4syx czy do tej trzęsawki dochodziło lekkie rzucanie silnikiem(chodzenie na 3 gary) zaraz po odpaleniu (na zimnym siniku) 3-4sekundowe??Borykam sie z tym problemem w granicach 2000-2100 obrotów już od 4 miesięcy.Przerwach w ciągu.Wymieniony EGR, kolektor ssący.Zadnego błędu nigdy nie było.Zatrzaski żółte-więc stare.Za kilka godzin będe je oglądał dokładnie.

Dzięki...

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od razu widać po wtyczce w jakim jest stanie, najlepiej zdjąć sąsiednią i ma się porównanie.

Co do tego co opisujesz to może to być też wtryskiwacz lub - trzeba by się podpiąć komputerem i pooglądać co się tam dzieje.

Najszybszą metodą na wskazanie EGR jako źródła problemu jest podłączenie się OpComem i wykonanie testu EGR - jak przy wysterowaniu 0% jest ok a na 100% dygocze to sprawa jasna, jeśli wymieniłeś na używany to wcale nie jest powiedziane że będzie lepiej niż było.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Ja też miałem przygodę z trzecią kostką

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> Jechałem sobie z anglii do polski i po przejechaniu około 1100 kilometrów silnik zaczął mi przerywać (szarpać) <szok> stało mi się to na niemieckiej autostradzie. Na początku nie wiedziałem co się dokładnie stało, więc zjechałem na najbliższy parking po zatrzymaniu się auto jakby wyzdrowiało, gazuje i nic nie przerywa wszystko pięknie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale coś mnie skusiło żeby poruszać tymi kostkami i znalazłem usterkę (kostka słabo stykała ze stykami wtryskiwacza) No i że tak powiem zrobiłem to domowym sposobem zdjąłem plastikową (różową ) osłonkę która osłania blaszki w kostce i po przyginałem je troszkę i do tej pory jest ok. Chciałem wymienić kostki na nowe, ale magicy z polskich warsztatów niestety kazali mi wymienić całą wiązkę kabli. Bo niby samych kostek się nie da

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> a po przeczytaniu tego tematu już wiem co będę wymieniał przy najbliższej okazji. A gdzie można takie kostki kupić ?? Tylko ASO czy w innych sklepach szukać ?

PS.

Oczywiście po tym wszystkim musiałem wykasować błędy które mi się pojawiły :/

Edited by Karus
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kostki są w ASO tylko dziko drogie (~70PLN), myślę że może z anglika poliftowego byłoby taniej uciapać i podlutować.

Na bank nie wymienia się całej wiązki, w TISie jest oficjalne field remedy jak to robić i jakimi częściami.

Co do ceny i możliwości dostania gdzieś indziej to w sumie nie rozglądałem się, może rzeczywiście się da?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaka jest fachowa nazwa tudzież nr. fabryczny tych "kostek" ???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wszystkie informacje tutaj:

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutorial (po angielsku) ze zdjęciami jak to zrobić:

Please login or register to see this link.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

kostka 3ciego gara zbowu sie odezwala - po ostatnim poprawieniu było dobrze przez ok pół roku - nie wiedziałem ze mozna same kostki wymienić ... elektromagicy tez mowili o całej wiązce ...

pytanko - czy wymienić wszystkie kostki jak leci czy tylko jedną 3cią ?

a czemu tylko z trzecią są problemy ?

p.s jakiego tego op-coma uzywacie ?

pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z jakiegoś względu magicznego kłopoty są tylko z trzecią, ASO wymieniały profilatycznie wszystkie ale TIS mówi tylko o jednej.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym tygodniu robiłem CDTI, które dla odmiany miało problem z czwartą wtyczką. Trzecią już miał wymienioną i tu ciekawostka, autko przyjechało dzień wcześniej z Niemiec czyli tam nie wszystkie ASO wymieniały wszystkie wtyczki. Co ciekawe wystarczyło zdjąć wtyczkę i podgiąć delikatnie styki błąd zniknął i silnik zaczął normalnie pracować.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tymi kostkami faktycznie bywa różnie najczęściej pada 3 cyl. a najrzadziej 1

k4syk wysłałem ci info na PW

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

właśnie przeczytałem w opisie ze masz coś wspólnego z regeneracją kolektorów , u mnie klapy zostały wyjęte i podobno cos zmienione w oprogramowaniu i ma niby być ok

pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bardzo ciekawe co piszesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak znam życie ktoś wyciągnął listwę a reszta to już czysta bajka a przekonasz się jak przejedziesz się autkiem, które ma w pełni sprawny kolektor.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To tak jaby Ci zmienili w oprogramowaniu że auto ma paliwa nie zużywać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Niestety jazda ze sprawnymi klapami to dużo większa elastyczność tego silnika , jak miałem uszkodzone klapy ( i jescze o tym nie wiedziałem ) to kląłem jakie to auto ma za****stą turbodziure.... Teraz jak wszystko jest sprawne ma mniejszą turbo dziure niż większość uturbionych aut jakimi jeździłem. Więc powiem Ci tak nie wierz w bzdury tylko zregeneruj klapy u Jabola(jak bedzie miał czas ) lub kogoś innego kto potrafi to zrobić ( niestety nie znam i w małopolskim takiego nie znalazłem jak dotąd ) . Alternatywy nie ma , chyba że chcesz kupić nowy kolektor za 1500 zł + robocizna ( w aso 42 roboczogodziny hahaha

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) Pozdrawiam !

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

co dzo dziur itp - no to trochę jest przestój w okolicy 2000 obrotów ale Gienek z Geco wyczarował mi około 175Km i 405Nm wiec zbytnio nie odczuwam , a problemy są w sumie z ową kostką (od około roku-ale jako ze mozna wymienić) i trochę z alternatorem po "regeneracji" - nie trzyma napięcia (spada pod obciążeniem) i włącza się przy 2500obrotów (wymienione to kółeczko sprzęgiełko czy jak się zwie)

no a jak by się kolektor dało zregenerować to by było super

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

dodam że listwę z kolektora zdjeli w opel grams nowy tomyśl - ogólnie odczucia takie że to straszni naciągacze ... więc nie zamierzam już nic u nich robić

Edited by boofi
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Poczytaj tego tasiemca i zobaczysz, że jednak się dało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.