Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
wja

ciśnienie a raczej jego brak

Recommended Posts

witajcie

mam już dość Vectry

wymieniłem uszczelkę pod głowicą (ubytek płynu), termostat, czujniki pompę wodną i lipa!

autko nie wytwarza sobie ćiśnienia w układzie chłodzenia, węże kapciowate. wymieniłem też korek i już dalej nie mam pomysłu. Wygląda to tak że jak postoję w korku na wolnych obrotach temeratura nie drgnie a jak wkręcę go na obroty idzie w górę. w czasie jazdy na 4 biegu przez dłuższą chwilę potrafi złapać wentylator!

Jest gaz w aucie, płynu obecnie nie ubywa i szlag mnie trafia bo już nie wiem gdzie szukać

Możecie mi pomóc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

CO znaczy ze weze sa zflaczale? One nie maja byc "kamienne"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sprawdzales, czy po otwarciu termostatu rura dolotowa do chlodnicy robi sie ciepla?

Sprawdzales, czy nagrzewa sie cala chlodnica i jaka jest temperatura plynu na wylocie?

Mialem kiedys tego typu problem, ze "listki" chlodnicy specznialy ze starosci i nie miala ona odpowiedniego "przedmuchu" powietrza, wiec slabo oddawala cieplo. Doszlo do tego, ze w srodku lata wracalem z trasy do domu z wlaczonym na max. ogrzewaniem kabinowym zeby tylko zdjac nadmiar ciepla z silnika.

Po demontazu chlodnicy okazalo sie, ze swiatlo nie przechodzi miedzy jej listkami. Poszla do wymiany na nowa i wszystko wrocilo do normy.

Inna mozliwosc to korek powietrzny, ktorego pompa nie moze przepchac przez przewody. Proponuje odpalic auto, nagrzac je, a nastepnie uciskac gruby waz przy termostacie (dobrze byloby podniesc tez przy tym obroty i zalozyc rekawiczki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ). Moze takim pompowaniem wypchniesz powietrze. Jesli sie uda - zobaczysz nagle bablowanie w zbiorniczku i szybkie zmniejszenie sie w nim poziomu plynu. Oczywiscie konieczna bedzie dolewka (uwaga przy odkrecaniu korka na goracym silniku!)

Ale to wszystko gdybanie. Staram sie tylko podpowiedziec mozliwe przyczyny. Nie twierdze, ze wystepuja one u Ciebie.

Co do Vectry - to auto jest jak kobieta. Dopieszczone, piekie mruczy. Zaniedbane - lubi sie mscic. Ja tam bardzo lubie moja Viki i mimo, ze ostatnio mialem z nia kilka przejsc - nadal uwazam, ze to najprzyjemniejsze auto jakie do tej pory mialem.

A! Temat z chlodnica przerabialem w aucie innym niz Vectra. Kiedys pomykalem Cieniaskiem.

Pozdrawiam

Edited by Oggway

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzięki ale rura robi się ciepła podobnie jak cała chłodnica

a węże sflaczałe tzn że nie mają żadnego ciśnienia w sobie przy lekkim naciśnięciu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego ale nie rozumiem poco Ci to ciśnienie w wężach??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ciśnienie jest potrzebne m.in. do tego by pompa na wolnych obrotach też ganiała płyn w obiegu. Obecnie jest tak że postoję trochę na światłach - temperatura na 90 ruszam i od razu wchodzi w temperaturę przy której uruchamia się wentylator. to chyba nie jest normalne że pompa nie ma siły przegonić płynu na wolnych obrotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszke nie tak. Owszem, pompa wytwarza roznice cisnien, ale jesli masz drozne kanaly, ktorymi plynie chlodziwo - nie spodziewaj sie "kamiennych wezy" - wytworzone cisnienie przepycha jedynie plyn, lecz opory przeplywu nie sa tak duze, by cokolwiek Ci tam twardnialo. Powiem Ci, ze w moim X16XEL przy poprawnie dzialajacym ukladzie chlodzenia nie ma najmniejszego problemu (poza ludzka wytrzymaloscia na cieplo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) by scisnac dlonia gruby waz miedzy chlodnica a termostatem. Ten uklad naprawde nie pracuje na jakims super wysokim cisnieniu.

W Twoim przypadku moznaby sie jeszcze czepic trojdroznego zaworka, ktory daje odejscie z ukladu chlodzenia na nagrzewnice - moze na nim sa zbyt duze opory. Pompe jak zrozumialem masz nowa, chlodnicy sie nie czepiamy, a uklad chlodzenia niedomaga...

Z glupia frant zrobilbym test z ogrzewaniem wewnetrznym - na swiatlach wspomoglbym uklad chlodzenia wlaczajac na max. ogrzewanie wewnetrzne + nawiew. Jesli to wystarczy do utrzymania temperatury silnika - raczej wykluczylbym pompe ukladu chlodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzięki

dzisiaj zrobię mostek na nagrzewnicy - po prostu wypnę ją z obiegu. Dziwne ale coraz częściej czuję zapach płynu wewnątrz. Nie zawsze ale jest. Dziwne że nie widze wycieków na tapicerce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

po to układ chłodzenia w VB jest cisnieniowy zeby ciecz chłodząca mogła osiągnąć temp powyzej 100 stopni.

taki układ jest w v6. Jak jest w innych nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ta ciecz moze osiagac temperatury nieco powyzej 100C i nie wrzec ze wzgledu na swoj sklad chemiczny a nie na zwiekszone cisnienie panujace w ukladzie chlodzenia.

Dowod: przy nagrzanym chlodziwie mozesz odkrecic korek zbiorniczka wyrownawczego - owszem, zejdzie cisnienie, ale raczej zawartosc ukladu chlodzenia sie nie zagotuje. Gdyby cisnienie bylo jedynym ogranicznikiem temperatury wrzenia plynu, to po takim obnizeniu cisnienia nastapiloby natochmiastowe wrzenie plynu jednoczesnie w calej jego objetosci - a to oznacza po prostu calkiem skuteczna bombe pod maska auta.

Zasada, ktora przywolales, ma zastosowanie np. w szybkowarach - tam chodzi o gotowanie zawartosci w temperatuze przekraczajacej nieco 100C. Probowales moze kiedys zdjac ciezarek z wylotu pracujacego pod cisnieniem szybkowaru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie urządzacie sobie wykłady z fizyki a ja potrzebuję pomocy

Dzisiaj z obejściem nagrzewnicy co miasto to wentylator chodzi non stop.

Przepłukać układ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Racja. Wybacz prosze. Poniosla mnie dbalosc o poziom wiarygodnosci porad - w koncu bywaja tu rozni ludzie i wstyd byloby mi, gdyby czytali takie rzeczy.

Piszesz, ze pompa, termostat i czujniki sa u Ciebie wymienione. Coz Ci zostalo? Chlodnica. Przykre jest to, ze z braku pomyslu / porady na namierzenie problemu jestes zmuszony wymieniac elementy po kawalku a i tak nie wiadomo czy bedzie to trafione

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wpadasz tylko w koszty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jesli chodzi o mnie - nie mam juz naprawde pomyslu na przyczyne Twojego problemu. Zakladajac ze wymienione czesci sa sprawne (a dlaczego mialoby byc inaczej?) to nie masz juz wielu rzeczy do wymiany.

Moznaby jeszcze zrobic test o ktorym pisalem wczesniej - wsparcie ukladu chlodzenia przez nagrzewnice. Mysle, ze pozytywny wynik takiego testu moglby wykluczyc niska wydajnosc pompy. Innych pomyslow brak.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzięki Oggway

mam nadzieję że do soboty jakoś przejeżdżę

W sobotę dam przepłukać układ chłodzący. Może to pomoże

Te wszystkie części wymieniałem bo robiło tak na starych (pompa, termostat, czujniki uszczelka pod głowicą) no i niestety nie pomogło a jest coraz gorzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jakis rok temu mialem tak, ze wskazowka temperatury cieczy chlodzącej potrafila nagle wejść na czerwone pole i opadac. bylo to stresujące szczegolnie w korku - ogrzewanie na maksa i jakos pomagalo. myslalem ze to termostat czy inne ustrojstwo. a okazalo sie ze jak wymienilem chlodnice, w ktorej polamaly sie uchwyty od stłuczki to obiawy nagle ustąpiły, az bylem w szoku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pisałem w innym temacie, że u mnie silnik od jakichs dwoch tyg zwiekszyl temp pracy. Jak zawsze wskazowka na zegarach pokazywala ok ~88 stopni to teraz pokazuje ok~91. Sprawdziłem to OPCOMem i wskaznik przekłamuje ok 7 stopni w dól, co i tak nie rozwiazuje poroblemu bo 91 stopni na wskaznikach to ok 98 stopni pokazuje czujnik ECU. Dodad ze dzieje sie tak w trasie przy predkosciach stalych ponad 120km/h.

Wczesniej jak jezdzilem temp caly czas stala w miejscu dlatego zaczyna mnie to niepokoic. Fakt, ze teraz zrobilo sie cieplej ale to nie powinno wplywac. Dodam ze chlodnice wymienialem ok pol roku temu i albo to jest jakis cienki zamienniki nie daje rady, albo dzieje sie cos gorszego o czym nie chce myslec narazie.

Pierwsze co to zamowilem juz nowy termostat BEHR (ostatnio wymienialem 1,5 roku temu na WAHLER). Musze tez kupic nowy korek zbiornika wyrownawczego. Jesli to nie da rady to zostaje chlodnica. A jesli juz to nie pomoze, to albo pompa (co raczej wydaje mi sie nie prawdopodobne) albo uszczelka pod glowica (Choc tu nie ma zadnych innych oznak tego "nieszczescia" oprocz podwyzszonej temp.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No i płukanie układu chłodzenia nic nie dało...

Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

Edited by wja

Share this post


Link to post
Share on other sites

odgrzeję nieco temat

dalej mam problem mimo że zmieniłem chlodnicę

znika mi płyn

może mi ktoś napisać jak się nazywa zawór ktory jest po stronie kierowcy a do którego idzie węzyk podcisnienia z elektrozaworu przyt filtrze przeciwpyłkowym?

podejrzewam że tamtędy płyn mi ucieka

parę dni temu zaczęło mi coś terkotać w środku jak właczyłem wentylator - odłączyłem wężyk idący do tego zaworu na elektrozaworze przy filtrze przeciwpylkowym i cisza.

Bedę wdzięczny za szybką odpowiedź jak się to ustrojstwo nazywa

Edited by wja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

jest to zawór nagrzewnicy często przecieka tylko mwymiana załącza ogrzewanie .podaje płyn na nagrzewnice

Please login or register to see this link.

Edited by ozi

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki Ozi

chya czas go zmienić - ubywa płynu

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i walnał mi ten zawór idacy do nagrzewnicy. Okazało się że ubytki płynu szły z niego. Wymieniłem zadowolony że to już koniec moich perypetii (wcześniej zmieniłem na wiosne tego roku chłodnicę) i nic

auto dalej robi swoje

potrafia sie zrobic kamienne węże i potrafia być jak flak

temperatura na liczniku - auto sie nagrzewa termostat otwiera i wskazówka z 90 st schodzi na 80. później podchodzi wyżej jak dostanie obciążenia jak tylko ściagne noge z gazu opada na 80.

w mieście łapie wentylator (ale to chyba normalne)

co mam z tym zrobić? juz nie mam pomysłu.

No i co z tym kamiennym wężem od termostatu do (nowej!) chłodnicy? tak ma być?

Aha - auto jak jest do 18 st na zewnatrz odpala super - ssanie załaczone ok 1000 obrotów, jak zrobi śie cieplej odpala ciężko i zostaje na 1500 obrotów na 2-3 minuty i schodzi do 850. gdzie szukać?

z góry dzięki za pomoc

Edited by wja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możecie mi pomóc i napisac jak się nazywa zawór sterujący ssaniem? Potrzebuje też nazwy tego zaworka który jest przy filtrze przeciwpyłkowym przy podszybiu.

Wariuje mi podciśnienie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...