Jump to content

W dniu dzisiejszym od 22 nastąpi przerwa w działaniu forum związana z pracami serwisowymi.

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jakintos

Tuning Vectra C 2.0 i 2.2 DTI

Recommended Posts

Witam.

Na początku mam małą prośbę do szefów tego forum o zostawienie mojego tematu mimo że było pisane w różnych oddzielnych wątkach.

Chciałbym pozbierać do "kupy" wszystkie możliwości związane z tuningiem tego silnika.

Niestety jestem skazany jak na razie na box, dzwoniłem wszędzie, też do firmy BSR i nie ma nadziei.

Gul mi lata jak czytam z jaką łatwością tuningujecie swoje nowsze i starsze Vectry.

Jest jeszcze mała nadzieja w Dynosofcie we Wrocławiu że coś wykombinuje.

Mam kilka pytań.

Czy jest możliwość założenie do tego silnika większego turbo i czy by nie przeszkadzało gdyby nowe większe turbo miało zmienną geometrie łopatek?

Zastanawiałem się nad turbiną o oznaczeniu GT22V, ona chyba jest z Mercedesa jak również czy by nie pasowała turbina z sinika 2.2 DTI?

Nie wiem ile więcej mocy by mi to dało i czy by sie opłacało, mam nadzieje że uniknę "boxosowania"

Nie wiem też czy jest możliwość dostrojenie tego silnika po wszystkich modernizacjach skoro nie ma dostępu do zchipowania.

Myslałem również o wymianie koncówek wtryskiwaczy ale nie wiem czy takie końcówki sa standardowe i pasują również do naszego modelu?

Nie znalazłem też czy pasowałby komputer z nowszej wersji CDTI do naszego modelu? Pewnie trzeba by wymienic też pompe wtryskową razem z komputerem.

Może to fantazja ale pomarzyć każdemu wolno.

Mam nadzieję że ktoś ma jakiś dobry sposób i podzieli się z nami na ztuningowanie "upartego" silniczka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares

Jako osoba, ktora miala GT22 powiem, krotko na dluzsza mete w Vectrze to jest zabawa na ponad 10tys zlotych do tego nie wiem czy korby bokiem ci nie wyskocza przy cisnieniu 1.8-2.0 bara czyli takim po jakie zaklada sie ta sprezarke, pozatym ciekawe kto ci to wystroi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

GT22 nie pasuje do niczego poza czym byla montowana merc/bmw/sprinter do kazdego innego auta sa to masakryczne przerobki struganie/rzezbienie jak cholera. Do mnie nie pasowalo zadne wyjscie/wejscie z tej sprezarki wszystko do podlaczenia trzeba bylo przerabiac.

Pozatym wkladaj boxa i ciesz sie kilkoma dodatkowymi konmi wkoncu to tylko diesel. CDTI chyba nikt w PL jakos w wieksze wartosci nie grzebal - zawsze mozesz zostac pionierem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

edit:

Doczytalem sorry boisz sie boxowania a chcesz sie brac za wkladanie sprezarki, ktorej nie wiadomo czy da sie rade na twoim kompie zestroic dzizas. To tak jakbys mial dylemat majac 1.6 wolnnossace czy wsadzic stozek czy uturbiac...

Edited by ares

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okey, czyli GT22 nie pasuje bez przerabiania. Domyślam się większe silniki Vectry 2.2 i CDTI 3.0 mają większą turbawke i może one pasują bez przeróbek?

Z tego co gdzieś czytałem to jest możliwość regulowania ciśnienia sprężarki, z tymi barami nie mam zamiaru przesadzać.

Mam nadzieje że wartość 50 koników więcej jest nieprzesadzona dla wytrzymałości tego silnika.

Z tym zestrojeniem to właśnie chce za nim cokolwiek będe robić żeby ktoś mi powiedział, czy ten komp da rade stroić czy nie?

Co do boxów to czytałem różne opinie, że mogą doprowadzić do złej pracy kompa itp.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares

myslalem, ze chodzi o silnik CDTI a nie DTI, wartosc +50km jest nie do osiagniecia a co dopiero do udzwigniecia, ja by na twoim miejscu odpuscil albo zalozyl boxa chociaz box to zlo ale skoro sie uparles na dodatkowe konie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaka wartość w Nm i w koniach jest do osiągnięcia bez jego uszkodzenia?

Mówimy o ekonomicznym jeżdżeniu, potrzebuje nie do ścigania się tylko w terenie gdzie jest dużo zakrętów i trzeba od czasu do czasu szybko wyprzedzić pojazdy które się ciągną 40km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares

120-130km to max +50km to jest 150% nominalnej mocy bez kucia sie nie obedzie pewine i wymiany polowy osprzetu silnika a to juz jest przerost formy nad trescia

Share this post


Link to post
Share on other sites

W silniku 2,0 DTI nie poszalejesz, poczytaj troszkę w temacie o chip tuningu szczególnie to co napisali właściciele VB z takimi silnikami jak twój, max co wyciągniesz to jakieś 120-130KM nawet gdybyś wymienił turbinę na jakiś wynalazek z ciężarowej tatry czy innej ciężarówki to i tak pompa nie wpuści ci więcej paliwa.

Mylisz też pojęcia jeści chodzi o DTI i CDTI. Niby jedna literka w oznaczeniu a podobieństwo tych dwóch silników kończy się na tym, że są zasilane olejem napędowym, w rzeczywistości CDTI bliżej w idei działania do benzyniaka więc sterownika silnika nie podmienisz i nie wystroisz.

Jeśli koniecznie chcesz podnieść moc i masz na to sporą gotówkę to nie wiem czy nie lepiej było by po prostu sprzedać samochód i kupić coś mocniejszego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vectra B z tym samym silnikiem to jest inna sprawa, w niej pakujesz chipa i jedziesz. Mało tego Dynosoft potrafi z Vectrą B zrobić cuda.

Co do pompy wtryskowej, to czy przy zastosowaniu sportowych końcówek wtryskiwaczy pompa w nie jaki sposób nie będzie zmuszona do wydajniejszej pracy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kołcz

Please login or register to see this quote.

O jakich cudach piszesz?? Bo nie do konca wiem co nazywasz cudami??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No akurat mam kolegę we Wrocławiu, któremu w VB Dynosoft cudował, cudował i wycudował ... całe 138KM przy programie i zmianach w turbinie, przy większych przyrostach auto sypało błędami.

Wydajności pompy nie przeskoczysz nawet jeśli zamiast wtryskiwaczy założysz kawał rurki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kołcz

Please login or register to see this quote.

No pawłowi wypluło nawet ze 150KM ale odrazy błedy egr-a wywalało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mówię o nie jakim Pawle z Wrocławia który robił Vectre B i zakończył chyba na 137KM, opisał to na Racingforum i był zadowolony.

Ja panowie nie chce pisać o Vectrze B bo to mi nic nie daje.

Tak jak pisałem wcześniej z tym silnikiem i komputerem można mało zrobić.

Mam nadzieje że ktoś się przyłączy do tematu co ma ten typ samochodu i podpowie co można z nim zrobić a co nie.

Sprzedawać go i kupować inny nie mam zamiaru.

Jedynie znalazłem ciekawego boxa godny uwagi produkcji niemieckiej tylko nie wiem kto mi go w Polsce założy. Podobno ten box nie szkodzi komputerowi tak jak inne.

W Polsce nikt go nie sprzedaje.

Please login or register to see this link.

PS. Pierwszy raz wklejam linka, to się chyba tak robi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego wszyscy piszemy o Pawle, ale nie wiem dlaczego nazywasz to jakimiś cudami skoro po modyfikacjach programu i turbiny wyszedł przyrost 37KM oczywiście było wyżej chyba 150KM, ale nie mogli sobie poradzić z ciągłymi błędami recyrkulacji spalin. W jakimś pierwszym lepszym TDI po takich modyfikacjach musiał byś sie zacząć zastanawiać nad montażem skrzydeł bo przyrosty były by nieporównywalnie większe.

Mówimy cały czas o VB ponieważ to są takie same silniki i można z nich czerpać doświadczenie.

Co do boxa to uważam, że jego cena jest chora a przyrost właśnie na poziomie tego co Dynosoft zrobił Pawłowi więc raczej wolał bym jechać do Dyno.

Ewentualnie jak chcesz sobie poprawić humor to skocz do Autoseby on jest specjalistą od cudownego podnoszenia mocy wszystkiego co jeździ, oby tylko miało silnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares

wlasciwie tez nie wiem dlaczego uparles sie na tego boxa, podzwon jeszcze moze sie da, jesli nie to zadzwon do firmy ZASTEC w lodzi oni specjalizuja sie w boxach bedziesz mial taniej i z PL ewnetualnie tak jak kolega radzi jedz do autoseby on ci sie wepnie chocby i pod radio i podniesie moc do tylu ile mu powiesz (tylko nie przesadzaj bo spalisz radio albo silnik wybuchnie)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kołcz

Chłopaki dobrze pisza jak dobrze sie usmiechniesz do atoseby to serii Ci wypluje 130 a po chipie to ze 180:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, więcej konkretów proszę. Jak będe jechał do kogokolwiek to nie chce być ciemny tylko chce wiedzieć mniej więcej co da radę zrobić.

Z tego co mi napisaliście to wymiana turbo odpada, wymiana końcówek wtryskiwaczy też, jak wiadomo chip i modyfikacja programu nie jest możliwa.

I skąd ja mam wziąść przynajmniej 37KM?

Jabolkg napisał o modyfikacji turbo, tylko że pompa nie wypuści więcej paliwa napisał ares.

Na boxa Raid hp wcale się nie uparłem, myśle że jest to znana firma w Europie i cena adekwatna do jakości produktu.

Moim zdaniem box boxowi nie równy. Równie dobrze można by powiedzieć co nie którzy zapakowali sobie puszke BSR STAGE1 poco, przecież cena jest chora i mają do dyspozyzji też chipa soft i itp.

Do autoseby sami sobie jeżdzie, zapomnieliście też o allegro.

A tak na serio to jeden sklep który współpracuje z firmą Raid jest w stanie mi to sprowadzić taniej bo za 2300zł.

Cena jest nadal wysoka ale co zrobić.

Nikt mi nie napisał czy ten mój komp można przynajmniej zestroić czy nie?

Silnika też nie mam zamiary rozkręcać, wchodzi w grę tylko zewnętrzny tuning mechaniczny.

Powiem tak, zrozumiałem na razie że mogę polegać na boxie, może też mała modernizacja wydechu coś da, kilka Nm.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam przypadku aby ktokolwiek podkrecil 2,0 lub 2,2 DTi w VC w inny sposób niz BOX

A o zastecu wiem tyle ze kolega zalozyl oxa od nich do Mondeo 2,0 TDCI i osiagnal przyrost 2KM

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

W PL mozesz sprobowac z boxem Vtechu chocby, nawet jak sie cos sypnie to masz prostsza droge z rekalmowaniem i wymiana.

A jesli chodzi Ci o moj przypadek z BSR stage1 to gdy ja sie na niego decydowalem to nie bylo w Polsce jeszcze zadnej innej mozliwosci tuningu tego auta.

Oczywiscie w tabelkach byla taka mozliwosci i wpisano deklarowane przyrosty ale gdy probowalem ustalic jakies szczegoly to szybko te informacje znikaly bo nikt nawet nie wiedzial o jaki silnik mi chodzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozumiem że się nie pomyliłeś 2KM, nie 20KM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

2km

słownie: dwa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares

moze jakas wpadke zaliczyli nie wiem Bartka znam i wiem, ze ogarnia temat boxow. Ja sie tym nie interesuje bo box to dla mnie zloooo.

W kazdym badz razie daja przyrosty oszukujac odczyty.

Jak dla mnie 150km jest nie doosiagniecia bo

a) nie wsadzisz sprezarki, ktora wyda takie cisnienie bo jej poprostu nie zestroisz na tym kompie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> jak do malej sprezarki wsadzisz duze IC to mimo, ze spadnie temperatura w dolocie to podniesiesz laga i wyjdzie na jedno

c) nawet jak wymienisz pompe to pozostaje sprawa wtryskow a to jest kolejna rzecz wymagajaca strojenia

d) potrzebowalbys zakuc silnik do takiej mocy a to jest przerost formy nad trescia

e) musialbys zrobic porting glowicy z polerka kanalow wydechowych i chlodniczych

f) sprzeglo/skrzynia wytrzyma 150% mocy nominalnej ? na moje nie

g) potrzeba dodatkowej chlodnicy oleju

h) podsumowujac bez cisnienia, niskiej temperatury i ilosci paliwa odpowiedniej nie zrobisz takiej mocy

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to już prawie wszystko wiem.

Gdybym cokolwiek chciał grzebać przy osprzęcie silnika to rozumiem najpierw mechanika a póżniej elektronika czyli box.

Przyszedł mi jeszcze jeden szalony pomysł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> ,tylko nie śmiejcie się.

Czy ktoś może mi powiedzieć lub odesłać do linku jaka różnica jest między Vectra B DTI a Vectra C DTI?

Szukałem tu na forum ale nie wiem co wpisać żeby to znależć.

Rozumiem że komp jest inny, domyślam się że pompa też inna, czy coś jeszcze?

Tak tylko pomyślałem jakby mi się trafiły tanie części do VectryB to kto wie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ares

jezeli komp jest inny to moze byc inna wiazka elektryczna i wtedy d***

jezeli chcesz bardzo zawsze mozna wystroic to na jakims piggy backu

zadzwon do Mastersa albo Goodhope'a mysle, ze sie da po kablu mimo wszystko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem coś takiego, rozmawialiśmy w języku greckim tak że nie można tego idealnie przetłumaczyć.

Facet powiedział że to nie jest box tylko coś w rodzaju drugiego komputera.

Niestety nie chciał powiedzieć nic więcej.

Może ktoś się już z tym spotkał i wie co to za "zabawka"?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przede wszystkim różne są sterowniki, bo VB to EDC15M a VC to PSG16 ( CAN ) i oczywiście w związku z tym pompy wtryskowe. VB ma jedną wtykę, VC dwie. W praktyce objawia się to tym, że silnik X/Y20DTH z VB można jeszcze zrobić na przykład przez OBD, silnik Y22DTR VB ze względu na pompę i jej ograniczniki ( limiterki ) albo się da albo się nie da, to zależy właśnie od samej pompy. Są osoby, które bawiły się w strojenie silnika Y22DTR przez programowanie OBD ale przyrost mocy jest dość mały w stosunku do kosztów ( +5/10 KM , + 20/30 Nm ). Ale tutaj da się dłubnąć to programowo mimo wszystko. Natomiast silniki Y20DTR i Y22DTR w VC tylko przez Box, ale tutaj zalecana jest ostrożność, bo praktycznie polega to na zwiększaniu dawki i kąta wtrysku oraz na jego wydłużeniu w czasie. Nie idą za tym inne zmiany takie jak zwiększenie ciśnienia doładowania, silnik i sterownik są po prostu oszukiwane, czasem pada tylko przepływomierz albo wariuje

Please login or register to see this link.

Zobacz jeszcze to :

Please login or register to see this link.

Osobiście uważam tak jak Paweł, jeśli chcesz więcej mocy w dieslu - po prostu jednak zmień auto... Nie musi to być VAG, może być VC z CDTI 150 PS - zobacz co i jak udało się dłubnąć Tomkowi k4syx'owi w jego Victorii, spytaj go o szczegóły...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcinstolinski

W Poznaniu zakładają Boxy Vtecha i stroją auto na hamowni, nie dymi nic się nie dzieje złego-tak mówił mi Pan, można nawet oddać boxa jak się nie spodoba i zapłacić za hamownie 150zł....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...