Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
(:G.O.Ł.Y:)

Zerwane gwinty w głowicy

Recommended Posts

VA GT 2.0i C20NE

Mam pytanie związane z tematem:

1.-Czy nawiercanie i poszerzanie oraz gwintowanie istniejących otworów na sruby mocujące koletor wydechowy musi odbyć się wyłacznie po wyjęciu głowicy?

Właśnie tak usłyszałem od jednego z mechaników. Na moje oko przy zastosowaniu wiertarki kątowej operację dałoby sie wykonać. Wiadomo, że stół to stół i wyszłoby idealnie prostopadle. Jednak rozkładanie silnika nie bardzo mi sie uśmiecha. Jedyna obawa ,zresztą konkretnie uzasadniona, to kanały znajdujące się w głowicy, do których raczej nie powinno się przewiercać i tu kolejne pytanie:

2.-Czy zmiana szpilki a więc otworu z fi 6 na 8mm (niepamietam czy przypadkiem 8 na 10mm) może spowodować ewentualne przbicie się do jednego z kanałów olejowych lub innych? Czy jest w tym rejonie wystarczająca ilośc materiału na przeprowadzenie takiej operacji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak to działa

Please login or register to see this link.

ale było na forum że ktoś coś takiego stosował

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Share this post


Link to post
Share on other sites

oOOO! Dzięki za namiary, nawet niewiedziałem, że coś takiego istnieje. W dziale Va nie namierzyłem tego tematu może w VB.

Jutro jadę do fachmana co niby może to zrobić. Zobaczymy czym i jak to chce zrobić. Oczywiście najważniejsze za ile.

Zdam relację jutro z rozmowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kołcz

Please login or register to see this quote.

Jak chcesz moj kolega który pracuje w warsztacie ostatnio wykrecał zerwane szpiliki koledze "Dani" bez rozwiercania i gwintowania. Usługa kosztowała chyba koło 200zł. Jak cos to pisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie u mnie nie ma zerwanych szpilek tylko gwint w głowicy a dokładnie 3sztuki dzieki czemu mam niezłą nieszczelność układu wydechowego na samym wylocie z głowicy. Byłem dzisiaj na Bokserskiej i zapodali jak dla mnie zaporową cenę 450pln, bez gwarancji, że to ostatnia wartość ceny,oczywiście mogłoby być tylko drożej. Za tą kwotę można znaleźć C20NE-jak wiadomo to też ruletka.

Sprawa do przemyślenia zwłaszcza, że podany powyższy link zestawu naprawczego w tym przypadku wychodzi najtaniej-ale czy ja sobie w tym przypadku dam radę to inna sprawa. Na stole dałbym radę ale na silniku w komorze można przegiąć z kątem i następnie mieć problem z dokręceniem koletora.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz do mnie dotarło że to szpilka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Nie zastanawiaj się za dużo tylko podrap gwint na jednej stronie szpilki, looknij za dobrym klejem dwuskładnikowym, wyczyść porządnie gniazdo szpilki i wklej to na stałe. Są odpowiednie kleje do takich rzeczy i 3-mają porządnie że nawet "atom ich nie ruszy"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Diablo40

Kiedys dawno temu w zamieszchłych czasach miałem taki problem ze szpilkami w maluchu i wymysliłem ze je wkleje szukaj kleju dwuskładnikowego odpornego na temperature pamietam ze był to klej dwuskładnikowy ale po wklejeniu jezdziełem maluszkiem jeszcze jakies dwa latka i go sprzedałem co dalej niewiem dwa lata wytrzymało

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie i to mi przyszło do głowy w końcu nic nie mam do stracenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Pozdrawiam

oki, jak na dzień dzisiejszy wkręciłem szpilki od toyoty chyba corolli, trochę dłuższe. Do tego jedną wkleiłem na cx-80 350 stopni. Testy rozpoczęte.

Edited by (:G.O.Ł.Y:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...