Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

andrzej244

Wymiana uszczelniaczy trawersów

Recommended Posts

Witam. Ostatnio wymieniałem filtr paliwa i był brudny więc zrobiłem z kompresora od lodówki+ trójnik+ dwa wężyki+ słoik pompkę podciśnieniową do odpowietrzania pompy wtryskowej przez przelewy(zdjęcie na dole).

Wpiąłem się dzisiaj w przelewy za pomocą dodatkowego trójnika, włączyłem zapłon... i paliwo leciało czyste, a gdy zacisnąłem wężyk przelewowy od strony pompy wtryskowej tak aby zasysało paliwo tylko od strony wtrysków pojawiło się na chwilę brudne (ciemniejsze) paliwo i ciągle lecące bąbelki powietrza.

Czy spowodowane jest to uszkodzonymi uszczelniaczami wtrysków przez które dostaje się do układu paliwowego powietrze i olej?

Dodam, że auto odpala normalnie.

Dziękuję za odpowiedź.

Please login or register to see this attachment.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak widać potrzeba jest matką wynalazku, stąd właśnie bierze się geniusz, bardzo szeroko pojęty geniusz...

Powiem Ci, że brudne paliwo w przezroczystym wężyku od strony przelewów to problemy z uszczelniaczami trawersów ( mostków ). Są zamocowane pomiędzy właśnie trawersem a wtryskiwaczem ( obydwa są w dwóch płaszczyznach, pod kątem prostym w stosunku do siebie ).Można je wymienić umiejętnie podnosząc wałek rozrządu, nie trzeba rozpinać łańcucha chociaż dobrze jest go zablokować.

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli potrzebuję 4x uszczelniacz trawersów i 4x oring trawersów(podkładek miedzianych nie będę wymieniał):

Please login or register to see this attachment.

Dodatkowo uszczelkę pokrywy wałka rozrządu i uszczelkę pod pompę podciśnienia, 1 metr przewodu paliwowego i 3 trójniki. .

Jest trochę śrubek do odkręcenia:

Please login or register to see this attachment.

A co do mojej pompki podciśnieniowej to nie mój patent, na forum widziałem coś takiego więc zrobiłem.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli nie było wycieków to nie musisz wymieniać uszczelki dekla zaworów, wystarczy uszczelnić odpowiednim silikonem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kupiłem w ASO uszczelniacze trawersów 4x 35zł. szt. i oringi 4x 2.5zł.

Mam jeszcze pytanie -czy trzeba całkiem zdejmować metalowe przewody paliwowe czy tylko wystarczy odkręcić od strony wtrysków aby wyjąć trawers? I czy wystarczy odpowietrzyć pompę wtryskową przez przelewy czy dodatkowo odpowietrzać luzując metalowe przewody paliwowe od strony wtrysków?

Dzięki za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Lepiej je zdjąć w ogóle z pompy bo mogą się odgiąć i istnieje możliwość, że potem będą prężyć czyli nie będą idealnie wchodziły w trawersy. Poza tym taki przewód potrafi pęknąć...

Odpowietrzenie przez przelewy powinno wystarczyć, bo jeśli paliwo będzie w przelewach to tym bardziej we wtryskiwaczach...

Musisz mieć włączony zapłon podczas odpowietrzania, poza tym pamiętaj, że po kilku nieudanych próbach odpalenia silnika, a tak będzie z pewnością, musisz zrobić przerwę ( ze dwie minutki ) aby ostygł sterownik pompy. Nie chechłaj też jednorazowo dłużej niż 15 sekund...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Dzisiaj wymieniłem uszczelniacze trawersów + czyszczenie kolektora. Wszystko poskręcałem .Po odpowietrzeniu przez przelewy auto nie odpala, przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem coś jakby próbował załapać i dymi tylko z kolektora dolotowego(próbuję odpalać z nie założonym wężem od Ic do kolektora dolotowego). W filtrze paliwa jest paliwo.

Podczas wyciągania trawersów na wtryskiwacze dostawał się olej, ale później wszystko wycierałem szmatką, wydmuchiwałem sprężarką...

Trawersy dokręcałem: po wyczuciu oporu(gdy zaczyna być ściskany uszczelniacz) jeszcze przykręcałem o 360 stopni...może za słabo? Może trzeba trawersy mocno przykręcić aby dobrze przylegały do wtryskiwaczy?

Może trzeba jeszcze odpowietrzyć przez wtryski(poluzowując przewody wysokiego ciśnienia i jak zacznie tryskać paliwo to dokręcać...

Gdzie tkwi problem.Proszę o pomoc.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Moment dokręcenia:

- poprzeczek wtryskiwaczy do głowicy (każdorazowo śruby nowe)

- 1. etap / dokręcić do wyczucia oporu

- 2. etap dokręcić o 360°

Co to znaczy "dokręcić do wyczucia oporu", czy to jest ten moment gdy zaczyna być ściskany uszczelniacz?

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dokręciłem uszczelniacze, odpowietrzyłem po raz kolejny, kręciłem rozrusznikiem i nic...podładowałem pół godziny akumlator, odpowietrzyłem, (rozrusznik kręcił znacznie szybciej) i Vectra ożyła,silnik chodzi równo.

Edited by andrzej244

Share this post


Link to post
Share on other sites

- 1. etap / dokręcić do wyczucia oporu - ale nakładając sam klucz nasadowy na śrubę dokręcić ręką, potem o 360 stopni (tak podaje TIS), wymieniałem w ten sposób uszczelniacze już nie jeden raz,

Co wy z tym odpowietrzaniem przez przelewy wtrysków wyprawiacie ?? !!

Przecież odpowietrzając przez nie odpowietrza się tylko układ pomiędzy filtrem a pompą, wystarczy się przyjrzeć na połączenia przewodów aby to zobaczyć, aby prawidłowo to zrobić trzeba rozpiąć gruby przewód przelewowy (ten wychodzący z pompy z lewej strony patrząc od przodu auta) najlepiej gdzieś przy filtrze paliwa i tam wyciągnąć powietrze z całego układu, idzie to opornie bo jast zaworek zwrotny przy pompie, ale ma on cienką dziurkę w sobie. Spotkałem się już kilka razy z błednym myśleniem że przewód paliwowy przy pompie do którego podłączony jest cienki wężyk przelewowy to jest przewód przelewowy, otóż nie, to jest przewód zasilający.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja kupiłem nowe podkładki miedziane, ale ich nie wymieniłem bo nie mogłem ich zlokalizować. W którym miejscu one się znajdują?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zapewne pod wtryskiwaczami...

BTW.

Andrzej 244 zawarł wszystko co potrzeba wraz ze zdjęciami.

Piękna i przydatna porada.

Dodam tylko, że do "odpowietrzania" układu zamiast specjalnego przyrządu wystarczy plak w spreju (do czyszczenia deski)...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może coś więcej o odpowietrzaniu plakiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdejmujesz wąż z IC-eka ten górny-druga osoba siada za kierownicą-odpala silnik bez dodawania gazu-a Ty psikasz plakiem w wąż tak długo aż silnik zacznie równo pracować na oleju napędowym -wąż zakładasz na Ic-eka dokręcasz objemkę i to wszystko.

Edited by drano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Przymierzam sie do wymiany uszczelniaczy trawersów. Mam tym pytanie: w Mojej Viki mam silnik X20DTL, czy sposób wymiany jest taki sam jak w silniku X20DTH?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik ten sam tylko dołożony icek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

przeczytałem sporo na forum i szukam potwierdzenia. Mam taka sytuację w mojej vectrze b, x20dth, że czasem muszę długo kręcić rozrusznikiem by móc odpalić, nie dotyczy to porannego odpalania - ten problem rozwiązała aktualizacja softu. Wgrałem najnowsze oprogramowanie do ECU w ASO, zregenerowałem rozrusznik, wymieniłem czujnik temperatury (2 pinowy). Oprogramowanie pomogło, bo w innych przedziałach temp. załącza się grzanie świec. Świece sprawdziłem żarówką, działają.

Ostatnio próbowałem odpalić samochód (temp na zewnątrz 19 st. C) po postoju 4 godzinnym. Odpalił po ok 5 sek i z rury dużo szarego dymu, po ruszeniu i dodaniu gazy - kolor dymu podchodził pod niebieski. Czy to oznacza, że wymieniać uszczelniacze wtrysków? Czytam to forum i czytam i dochodzę do wniosku, że trzeba wymienić pól silnika. W czym może tkwić problem.

Dodam, bo nie wiem czy to ma ogromne znaczenie, że w rurze pomiędzy turbo a chłodnicą jest trochę oleju, bo zapewne turbosprężarka puszcza, ale czytałem, że to norma. Proszę o opinię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelniacze wtrysków to nie pół silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Sprawdziłes jak wyglada filtr paliwa ? czy ma czarny osad ?

Natomiast pewna ilośc oleju w rurze między Turbo a IC-ekiem to zjawisko normalne -dostaje sie do Turbo z odmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wszystkie filtry wymienione - stary filtr paliwa był nawet w miarę czysty, musiał go poprzedni właściciel niedawno wymieniać, więc ciężko ocenić. Zaczytałem trochę parametrów op-comem dot. działania pompy wtryskowej: początek dostawy=22,10; pożądany pocz. wtrysku=4,45; rzecz. pocz. wtrysku=4,59. Może tu jest klucz?

Zdecydowałem się na wymianę uszczelniaczy. Czy wymieniać miedziane podkładki?

Edited by czamil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego, jeżeli chodzi o uszczelniacze trawersów, to nie w tym tkwi Twój problem.

Jeżeli Twój filtr paliwa nie wygląda tak:

Please login or register to see this image.

to uszczelniaczy trawersów bym nie ruszał.

Dodam, że mój tak wyglądał po przebiegu 8 tys. od wymiany. Niestety spóźniłem się z wymianą, bo niedługo potem siadła pompa.

Pomimo ewidentnie zużytych uszczelniaczy trawersów, z paleniem nie było najmniejszych problemów. Zawsze paliła "z dotyku".

Twój przypadek wygląda na "klasyczny" problem z zapowietrzeniem, a tu jedną z wielu przyczyn mogą być, tak jak napisałeś, miedziane uszczelki wtrysków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Muszę przyznać, że filtr paliwa tak wyglądał... Teraz wymieniłem, to już powoli zaczyna być czarny.

Raczej bym wykluczył zapowietrzanie się, bo po 2 dniach postoju (dzisiaj), przy temp. 3,5 st C i podgrzaniu świec odpalił po niespełna 1 sek i nawet dymka nie puścił. Czasem też muszę rzeźbić po wyłączeniu gorącego silnika z 2-3 sek. Tym kręceniem się tak nie przejmuje, ale szaro-czarnym gryzącym dymem i czasem dymem lekko niebieskim.

Teraz poszedłem odpalić samochód po 5 h postoju, temp 12 st, podgrzewanie świec się nie włączyło, odpalił po 4 sek. i siwy dymek, ale mało, czasem potrafi cała chmurę wypuścić.

Aktualizacja z dzisiaj:

temp. 3,5 st C. Podgrzewanie właczone, odpaliła po 1 sek. z rury tuman czarno-siwego dymu, smakował jak smoła :)

Edited by czamil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ktoś wie czy ten otworek musi być w tym zaworku, bo skoro to jest zawór zwrotny to nie spełnia swojego zadania - paliwo i tak idzie przez otworek.

a on chyba powinien trzymać ciśnienie w pompie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i zabrałem się za wymianę uszczelniaczy trawersów. Wymieniłem też miedziane podkładki, ale tylko na 3 wtryskiwaczach. Jeden wtryskiwacz nie chciał wyjść. Ani drgnął. Zostawiłem go. Jest problem, po odpowietrzeniu i odpaleniu słychać charakterystyczny metaliczny "tyk-tyk". Wraz ze wzrostem obrotów dźwięk ma większą częstość, ale nie jest głośniejszy. Przed wymianą uszczelniaczy tego nie było. Jak wymieniałem miedziane podkładki to wyczyściłem skrupulatnie wtryskiwacz i dopchałem do końca podkładkę. Czy dobrze kombinuje, że ten dźwięk to niewymieniona miedziana podkładka? A może któraś nowa?

Proszę o opinie.

Edited by czamil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A nie zamieniłeś czasem szklanek podczas montażu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie, wszystkie popychacze wróciły na swoje miejsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,mam pytanie czy jedna z objawow zuzytych trawersow byl blad 1220 i czy jest to mozliwe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...