Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Doomus

Centralny zamek.

Recommended Posts

Guest Doomus

Witam.

Ostatnio w VB padł mi centralny w tylnych drzwiach, mierzyłem napięcia na wtyczce i hmmm nie wiem jak powinny wyglądać... są tam 3 piny:

na 1 masa,

na 2 po otwarciu pojawia się około 12V

na 3 tak jakby pusto...

Zastanawiam się czy to nie kabelki gdzieś padły. Ale może pin 2 przy zamykaniu powinien mieć -12V ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tematów o zamku jest sporo - wystarczy poszukać.

Na początku sprawdź mikro stycznik w środku zamka a jak będzie OK zaczniesz szukać w kablach .

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Doomus

No właśnie mikroswitcha już sprawdzałem... Wygląda ok. tzn przewodzi... Przewodzi zarówno jak jest wciśnięty jak i bez wciśnięcia z tym że na innych pinach o ile pamiętam 1 i 2 albo 2 i 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest piotrekrm

Jeżeli chodzi o tylne drzwi to masz trzy przewody czerwony z czarnym paskiem, zółty z czarnym paskiem i niebieski z czarnym paskiem... I tak naprawdę w momencie gdy centralny nie robi żadnych ruchów to na tych trzech przewodach ma myć masa...

Jeżeli centralny wykonuje ruch zamykania siłownika to na czas tego ruchu na przewodzie zółtym z czarnym paskiem pojawi sie +12V...

Jeżeli wykonuje ruch otwierania to +12V pojawi się na czerwono czarnym,

a jeżeli wykonuje doryglowanie to +12V pojawi się na niebiesko czarnym

Jezeli chodzi o centralny w tylnich drzwiach to proponuję napięcia sprawdzać próbnikiem zarówkowym, miernik elektroniczny może nie odczytac tak szybko zmieniającej się wartości....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Doomus

Please login or register to see this quote.

Czyli żarówka na 12V ewentualnie dioda ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bez przesady, że lepiej w pierwszej kolejności jest wyciągnąć zamek, rozwiercić i rozpołowić niż sprawdzić czy napięcie do niego dochodzi

sorry za OT ale nie mogłem się powstrzymać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W pierwszej kolejności bo najłatwiej to zrobić sprawdź kable w przelotce próg-drzwi. Często pękają, łamią się i to jest przyczyną

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest piotrekrm

Please login or register to see this quote.

Tak, powinieneś mięć przejście pomiędzy tymi pinami a blachą samochodu

Zdecydowanie bardziej żarówka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Mam Vectre B.

U mnie zamek centralny nie reaguje wogole w drzwiach lewych tylnich (za kierowcą)

Powiedzcie mi proszę gdzie jest ta kostka gdzie dochodzą kabelki zeby je ewentualnie przemierzyc wg wskazowek jakie żeście wyżej podali.

Jesli sie okaże że to faktycznie ten mikrowyłącznik, to gdzie go można kupić i za ile? Nadmieniam, ze mieszkam w Niemczech.

Jak zdjąc jesli bedzie taka potrzeba "boczek" z tylnych lewych drzwi?

Czekam na odpowiedz. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak sprawdzić na wymontowanym zamku czy centralny jest sprawny, bez rozbierania go, np na szrocie ? (tylny prawy, jeśli to jakaś różnica)

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest piotrekrm

podać na 12V i masę na odpowiednie piny... nie znam numeracji ale jak byś dorwał wtyczkę z kawałkami przewodów od opla to w grę wchodzą przewody czarno-żółty (+) i czarno-czerwony (-) lub odwrotnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamek (tylny prawy) od polifotwego Vauxhalla będzie pasował do przedliftowego Opla ?

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinien pasować .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie jakiś czas temu padł siłownik prawe drzwi pasażera wymieniłem mikrowyłacznik i wszystko zgrywa ale od kilku dni mam problem z drzwiami kierowcy. Po wciśnieciu kluczyka otwieraja sie wszystkie i zamykają poza nimi. Z kluczyka działają wszystkie.

Czy w nich też jest mikrowyłącznik? ponoć ktos gdzieś pisał że są 3? wszystkie 3 siadły czy który odpowiadający za otwieranie zamykanie drzwi przednich?

Miał już ktoś taką usterke naprawiał to? Podpowie co i jak? Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...