Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Parametry porównawcze przy diagnostyce AB-COM


Guest Ghant
 Share

Recommended Posts

Guest Ghant

Witam,

Czy ktoś wie lub ma w jakimś pliku zapisane parametry wzorcowe dla wartości mierzonych w programie AB-COM ? Soft trzaskał mi screeny co 2s podczas jazdy i chciałbym wiedzieć chociaż w jakich zakresach powinny się znaleźć na przykład poniższe wartości:

post-22834-1244492193_thumb.jpg

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

witam.

sorry, że może nie na temat ale jak w ab-com'ie dokonać takich pomiarów jak pokazałeś bo w swoim nie mogę tego znaleźć. mógłbyś na maila podesłać swoją wersje:)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ghant
witam.

sorry, że może nie na temat ale jak w ab-com'ie dokonać takich pomiarów jak pokazałeś bo w swoim nie mogę tego znaleźć. mógłbyś na maila podesłać swoją wersje:)

Witam,

Odpalam AB-COM (laptop Dell D600 z RS232), ustawiam w programie interfejs RS232/V24 (to w zakładce "ustawienia"), następnie zakładka "diagnostyka", wybieram rok i model a potem SILNIK i zaczyna się łączyć. Jak się połączy wybierasz "bloki pomiarowe" i masz dostęp do 44 parametrów pracy silnika. Ja sobie wybrałem z nich właśnie takie. Podaj mail to CI wyśle program.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Czy ktoś wie lub ma w jakimś pliku zapisane parametry wzorcowe dla wartości mierzonych w programie AB-COM ? Soft trzaskał mi screeny co 2s podczas jazdy i chciałbym wiedzieć chociaż w jakich zakresach powinny się znaleźć na przykład poniższe wartości:

Pozdrawiam

Hej,

Jakie sa nieprawidlowosci w dzialaniu silnika ze uwazasz ze cos jest nie tak?

Napisz jeszcze czy te pomiary robione w trakcie jazdy (obciazenie silnika) czy na postoju?

Jak na postoju to wydaje mi sie ze masz za duza ilosc powietrza przy takich obrotach. Wydaje mi sie ze powino byc okolo 700. Ale niech sie wypowiedza inni.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest ALVARO1981

Z tego co widze to jest to wynik przy 2908 obr/min???. 900 na przeplywomierzu sporo i duze cisnienie na turbo zadane a otrzymane jeszcze wieksze

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Odpalam AB-COM (laptop Dell D600 z RS232), ustawiam w programie interfejs RS232/V24 (to w zakładce "ustawienia"), następnie zakładka "diagnostyka", wybieram rok i model a potem SILNIK i zaczyna się łączyć. Jak się połączy wybierasz "bloki pomiarowe" i masz dostęp do 44 parametrów pracy silnika. Ja sobie wybrałem z nich właśnie takie. Podaj mail to CI wyśle program.

Pozdrawiam

lukas311@wp.pl :) thx

Link to comment
Share on other sites

Guest Ghant
Z tego co widze to jest to wynik przy 2908 obr/min???. 900 na przeplywomierzu sporo i duze cisnienie na turbo zadane a otrzymane jeszcze wieksze

Co do samych parametrów to właśnie ze dwa razy się zdarzyło, jak depnąłem mocno gaz bieżące ciśnienie było większe od zadanego. Screen, który wrzuciłem na stronkę to chyba najwyższe wartości jakie miałem jeżeli chodzi o przepływkę i ciśnienie doładowania. Czyli co wartości za wysokie ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ghant
Hej,

Jakie sa nieprawidlowosci w dzialaniu silnika ze uwazasz ze cos jest nie tak?

Napisz jeszcze czy te pomiary robione w trakcie jazdy (obciazenie silnika) czy na postoju?

Jak na postoju to wydaje mi sie ze masz za duza ilosc powietrza przy takich obrotach. Wydaje mi sie ze powino byc okolo 700. Ale niech sie wypowiedza inni.

Pozdrawiam

Wszystko śmiga jak należy tak mi się wydaje. Po prostu chciałbym wiedzieć w jakich granicach powinny się zmieniać wartości z bloków pomiarowych. To jest jeden z kilkudziesięciu screenów jaki zrobiłem podczas jazdy autkiem. Jak pisałem wcześniej zainstalowałem pierwszy lepszy soft do robienia zrzutu ekranu automatem co 2s.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam,

Podepnę się pod temat. Mój samochód to co prawda Astra F ale z silnikiem x20xev także występował on częściej w Vectrach niż w Astrach. Mógłby ktoś sprawdzić moje bloki pomiarowe? Powód dla którego je sprawdzam to zbyt wysokie obroty na luzie, czasami też pojawia się falowanie obrotów. Dodam też ze z kolei w lutym przy tych dużych mrozach miałem problem z zapalaniem- tzn. zapalał ale zaraz gasł, także nie trzymał w ogóle obrotów. Jak go zapaliłem z wciśniętym gazem i od razu ruszyłem to po rozgrzaniu już obroty trzymał. Obecnie (jest cieplej) pali normalnie, tylko jak wyżej piszałem, te za wysokie obroty. Dodam, że przepustnica i krokowy czyszczone jakieś 6 tyś km temu. Pomiar robiony na biegu jałowym, LPG nie posiadam, komputer błędów nie pokazuje.

Napięcie akumulatora,14.3 V

żądanie migania,Nieaktywne 12V

Urządzenie unieruchamiające,Aktywny

Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane

Prędkość silnika,1 152 obr/min

Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V

TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.57 V

Przepływomierz powietrza,0.57 V

Przepływomierz powietrza,4.98 kg/h

Temperatura cieczy chłodzącej,0.97 V

Temperatura cieczy chłodzącej,97 °C

Temperatura powietrza wlotowego,1.25 V

Temperatura powietrza wlotowego,39 °C

Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów

Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V

Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V

Przełącznik sprężarki A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V

Uklad zapob. spalaniu stuk.,Unieruchomiony

Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA

Przekaźnik wtórnej pompy powietrza,Nieaktywne 12V

Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %

Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %

O2 Sensor,332 mV

O2 Pętla sensora,Zamknięte

Stosunek powietrze/paliwo,Uboga

O2 Integrator,115 kroki

O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),118

O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),175

Pożądane jałowe,976 obr/min

Kontrola powietrza jałowego,0 kroki

IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),107 kroki

IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,112 kroki

Zawór kolektora ssacego,Nieaktywny

TPS Sygnał obciążenia (potencjometr przepustnicy),9 %

Kontrola momentu obrotowego,0 %

Odcięcie Wtrysku/Zapłonu,0 %

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V

Prędkość pojazdu,0 km/h

Lampka kontrolna,Wył 12V

Przeł. sym. pozycji jałowej,Aktywny

Przełącznik symulowanego położenia części,Nieaktywny

Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny

Wyprzedzenie zapłonu,-4 CA

Limit prędkości silnika,Nieaktywny

Impuls wtrysku,2.04 ms

Zużycie paliwa,3 %

Edited by markor
Link to comment
Share on other sites

Upss. Fakt, nie zauważyłem. W takim razie, prosze admina o usunięcie mojego posta lub przeniesienia do działu benzyna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP