Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
wojciech12

brak stanu oleju po wymianie

Recommended Posts

mam dziwne zjawisko w swojej VB - pojechałem na SO wymienić olej w silniki i miałem z sobą 5 l oleju. Olej wymienili i filtr, wlali 5 l a tu niespodzianka - bagnet suchy.

Sprawdzili w mądrych książakach i wyczytali, że max powinno wejść oleju 5.5 l. Odczekaliśmy jakąś chwilę, może potrzeba więcej czasu na spływ, odpaliłem silnik, znowu odczekaliśmy i próba stanu - bagnet suchy. Dodam, że kontrolka poziomu oleju nie świeci.

zasugerowali mi, że może mam nie oryginalny bagnet, ile taki bagnet powinien mieć długości ?

moje autko to VB 2.0 DTI z 1997 r

proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak bylo przed wymiana ??

To byles w serwisie i nie wiedzieli czy oryginal czy nie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

mój brat jak do 2.0DTI wleje 5L to nie ma nawet nic na bagnecie dopiero jak 6 wlewa to zaczyna się coś pokazywać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> także dolewaj po 100-200ml i odczekuj jakiś czas aż spłynie i kontroluj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Układ olejowy ma pojemność 5,5 litra więc nie należy tu przesadzać z "dolewkami" bo za wysoki poziom oleju też dla silnika nie jest korzystny.

Włącz silnik, wyłącz i poczekaj 3 - 5 minut. Wyciągnij bagnet i zobacz jaki jest stan. W takim wypadku jeśli będzie go zbyt mało to dolej, pamiętając o podziałce - na bagnecie od kreski minimum do maximum jest litr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

znam te podziałki, że jest litr od kreski do kreski, ale co z tym - instrukcja mówi, że 5.5 litra i jest stan, czyli górna kreska, ja wlałem 5.0 i nawet nie ma dolnej kreski, ledwo pokazuje się na główce bagnetu. Więc idąc za instrukcją to powinienem mieć na bagnecie po wlaniu 5 l połowę stanu a tu nic......

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale do silnika wchodzi okreslona ilosc oleju i nie ma bata zeby weszlo mniej czy wiecej (oczywiscie wylaczajac roznice pomiedzy min i max)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no w serwisie to zbyt szumnie powiedziane, to nie jest stacja oploska tylko dawny Polmozbyt i niestety nie wiedzieli czy oryginał. Poszedłem do sklepu niby Opla a tam też nie wiedzą jaki powinien być,

więc jaka powinna być długość?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no jednak jak się okazuje, to bat jest albo dziura w silniku.......

ale teraz poważnie, o co tu chodzi z tym olejem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aż zadzwoniłem do brata i zapytałem, weszło mu równo 6L do 2.0DTI

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest riv11

Please login or register to see this quote.

Tez mam 2.0 TDI, "do górnej kreski" wchodzi mi 5,6 L.

Przy 5 L poziom powinien być coś kolo polowy podziałki.

A na bagnecie jest chyba numer, możesz sprawdzić w ASO czy to bagnet od twojego samochodu, można tez zadzwonić i padadza ci numer katalogowy bagnetu jaki powinieneś mieć. A tak na oko to wydaje mi sie, że bagnet ma ok 55 cm. Mogę go zmierzyć jutro to ci podam.

Edited by riv11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście wlałem 5l i jest stan prawie max..... Może też zależeć od dokładności (cierpliwości) osoby wymieniającej olej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Lesniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie po wlaniu 5,5 litra poziom był na wysokości ok 3/4 podziałki. Czyli jeszcze nie pełny.

Dolej te pół litra i zobacz co się będzie działo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki masz bagnet ??? Taki pretowy czy sprezynkowy ???

Opisze Ci jak bylo u mnie. Silnik x20dth, oryginalnie bagnet mialem pretowy ale ze jest na nim bardzo ciezko odczytac stan oleju, po lekturze forum postanowilem wymienic go na wersje sprezynkowa. Zakupilem taki nowy w ASO i zonk - nowy jest krotszy od starego i aby poprawnie wskazywal poziom oleju trzebaby wlac do silnika okolo 7l oleju. Kombinowalem 2 dni, porownywalem z innymi autami rocznikami itp. W koncu poprostu rozciagnalem nowy srezynkowy bagnet na dlugosc odpowiadajaca staremu pretowemu i po sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5,5 l wchodzi, spręzynkowe sa od nowszych modeli opla dlatego do viki nie pasi,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

2- i 2,2-litrowe diesle w VB mają sprężynkowe bagnety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja mam prosty ale teraz mi sie przypomnialo ze koles ma tez sprezynkowy w vb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michal_simon

U mnie w podobnym przypadku kwestią było to, że ta rurka, gdzie wchodzi bagnet była zapchana.

Koleś wlał 5 litrów i nic, dolał pół litra i dalej nic. Jeszcze litr i dalej sucho (!!!). Powiedziałem kolesiowi, że do układu wchodzi 5,5 litra i żeby nie przesadzał bo mi zamochód załatwi.

I jakaś mądra głowa wpadła na pomysł, żeby sprawdzić drożność tej rurki do bagnetu.

Wsadził drut i przepchał to i nagle połowa bagnetu była w oleju - później musiał odsysać nadmiar, żeby było dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wg EPC oba pasuja do x20dth w VB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i co teraz cos ci plywa w oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michal_simon

Please login or register to see this quote.

???

A co ma mi pływać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cos ci przepchał -czyli jakis brud

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michal_simon

Please login or register to see this quote.

Pewnie jakiś "korek" ze starego oleju się zrobił bo auto stało przed zakupem dosyć długo.

Pewnie się to cuś już rozpuściło i jest ok. W sumie po tej wymianie już jakieś 25kkm zrobiłem i jeździ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o poziom oleju i znajomość pojęcia miarki - bagnetu w serwisie i sklepie Opla w Toruniu to pozwolę sobie przytoczyć swoją historię:

"Wpadłem na genialny pomysł i zakupiłem w Oplu nowy bagnet i tu straszne zdziwienie.

Stary bagnet wykonany jest z drutu zakończony plastikową miarką do odczytu oleju, a nowy wykonany jest ze sprężyny zakończonej metalową miarką ze spłaszczonego metalu.

Może w tym nie jest nic dziwnego ale nowa miarka jest krótsza o jakieś 2 cm od starej.

Gość w serwisie powiedział mi że to na pewno jest dobry bagnet sprawdzał w EPC, sam też sprawdzałem i zgadza się, ten bagnet jest dedykowany do silnika Y20DTH, X20DTH, a ten stary który mam też jest zgodny z nr art w EPC tylko że zastąpiony został nowym.

Ale teraz gdzie logika, co jest nie tak ??? 2 cm na długości to chyba jest coś nie tak, to jakieś 1-2 litry różnicy w oleju ??

Oczywiście reklamacja i wielkie oczy Panów z serwisu, sklepu itd...

Mieli zapytać w GM he he, chyba wysłali zapytanie Pocztą Polską smile.gif"

podsumowanie - 2 rok czekam na odpowiedź i nic, zero, kilka razy się upominałem i d***, nie chce mi sie wozić za te parę złotych.

I tak mam stary bagnet i nowy który sobie leżakuje smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Twoja historia jest taka sama jak moja. Ale ja rozwiązałem problem różnicy w długościach przez rozciągnięcie nowego bagnetu na długość odpowiadającą staremu. Teraz elegancko widzę jaki mam poziom oliwy w silniku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja w swojej VB mam bagnet sprężynkowy....

czy ktoś już zmierzył swój bagnet w silniku, jaki powinien być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...