Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

janusz kowalczyk

zakłócenia CB radia

Recommended Posts

witam mam pytanie czy elektryczne wspomaganie kierownicy może zakłucać CB w moim przypadku wSB radiu sły sze jednostajny dzwięk jakby pracujacego śilniczka elektrycznego przy włączonym silniku po kekkim poruszeniu kierownicy na sekunde dzwięk ten zanika czy spotkał się ktoś z takim problemem pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po pierwsze to radio CB. Napisz jakie auto jakie masz radio CB ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

i napisz jak je masz podpięte do zasilania - czy poprzez zapalniczkę czy innym sposobem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup filtr przeciwzakłóceniowy i bedzie po kłopocie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

tym filtrem to za psami można rzucać - i to kiepsko bo za lekkie są i nie dolecą

szkoda sobie filtrami glowe zawracać .....

zasilanie podepnij bezpośrednio do akumulatora i po sprawie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zakłucenia z SB od wspomagania kierownicy moje SB to tti880 z anteną magnesową tej samej firmy co SB auto vectra C 2005r 1,9 d podpiete jest pod żarowke od schowka od strony pasażera podpinałem bezpośrednio pod akumulator nic to nie pomogło po odkręceniu anteny w SB jest cisza tak jak pisałem po ruszeniu kierownicą na moment ustają te zakłucenia po ustawieniu RF Gain i Squelch jest o.k chcę wyjąć bezpiecznik od wspomagania podobno jest to bezpiecznik o numerze 9 i się przekonać jaki będzie skutek to samo z pompą paliwową chciałbym słuchac SB na minimalnych skręconych gałkach CB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio było na forum że w 1.9 nie da się/ lub bardzo ciężko zlikwidować zakłócenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzycho2.0

Please login or register to see this quote.

Jóż sam podałeś odpowiedź na swoje zakłócenia, ja tez miałem TTI880,radio jest dosyć fajne ale ma kiepskie filtry wiecznie coś w nim trzeszczy u mnie zakłócenia były tylko jak włączyłem wycieraczki problem rozwiązałem sprzedając radio

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i co zapewne masz teraz Unidena i jesteś w niebo wzięty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamietam kto z tego forum miał juz podobny problem i rozwiazał to w mechniczny sposób.

Stworzył osłonę z siatki i czegoś tam jeszcze co tlumiło zakłucenia wydobywające się układu napędowago maglownicy.

Poszukaj na forum powinno być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj jeszcze poszukać problemu w kablu antenowym. U mnie w peugeocie zakłócał silnik dmuchawy. Pomogło pociągnięcie przewodu w innym miejscu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukaj problemu w alternatoze to on ci zaklucenia robi.Kup kondensator przeciw zakluceniowy i wsadz do alternatora powino pomuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak bys czytal poczatek tematu bys wiedzial ze chodzi o zaklucenia z ukladu wspomagania. Spotkalem sie z tym samym problemem w Vivaro 1,9 CDTI. P.S. popracuj nad ortografia w postach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Lehos

VC z 2004 1.9CDTI CB jekieś badziewie z biedronki

Trzaski w postaci pracującego silniczka były nie do wytrzymania, wszelkiego rodzaju filtry, podpięcie bezpośrednio do akumulatora, wymiana anten nic nie pomagało, jednak gdy poszło mi łożysko w alternatorze wymieniłem równierz szczotki - trzaski ustąpiły w 90% słychać teraz je tylko sporadycznie.

Dodam jeszcze że podpiołem Unidena od kumpla i trzaski również było słychać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hajp

Witam

Może kolega rozpoczynający temat rozwiązał problem ....

Mam dokładnie ten sam problem ,wszystkie filtry na zasilaniu to lipa , tylko szkoda kasy

Mam alana 42 (ręczniak ) więc mogę pracować na własnym zasilaniu i z orginalną antenką

Siedząc w środku samochodu zakłóceń nie ma ( widocznie dobrze wyekranowane ),

wyjdę z radyjkiem na zewnątrz silniczek wspomagania wyje jak oszalały

Więc zakłócenia idą po antenie a nie zasilaniu

sprawdzałem omomierzem masę samochodu z częścią metalową obudowy pompy wspomagania i jest niestabilne kilkanaście i więcej ohm (pompa jest osadzona na gumowych amortyzatorach - i to wiele wyjaśnia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Jak mi zdejmą gips z nogi to wpierw muszę to badziewie zmasować giętkim przewodem i dam znać

A tak przy okazji pytanie dla znawców można w tej pompie wspomagania wymienić szczotki , a może jest to nierozbieralne ?

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

witaj problemu nie rozwiązałem w dalszym ciągu mam zakłócenia ze wspomagania a Ty poradziłeś sobie pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się pod temat:

Radio Alan 109

Problem:

Zakłócenia, tzn "słyszę" całą elektrykę :30:

Np. Domykam szyby - słyszę jak pracują silniczki

Włączę nadmuch na maxa - słyszę to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zamknę drzwi od środka - to też słyszę

Wcześniej tego nie było, zero zakłóceń. Nic nie zmieniałem, nic nie kombinowałem.

Radio wykorzystuje gniazdo zapalniczki. I ma dopiero rok. Czyżby jego koniec ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a podepnij radio bezposrednio do aku .... moze to pomoze

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie lipa. polutowałem radio z powrotem jak było i działa wyśmienicie. Myślę że coś sprzężało się na tych przewodach. Zrobie tak jak kolega z innego tematu i pociągne same potenciometry na przewodach. Wtedy musi działać.

Co do tematu kolegi "

Please login or register to see this link.

" to może masz gdzies wyłączony przełącznik ANL?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na zakłócenia ze wspomagania zbierane przez antenę to nie pomoże, może zmiana instalacji anteny na stałe w dziurę coś pomoże, ale jeszcze szkoda samochodu, obecnie radio President JFK II jakoś sobie radzi z zakłóceniami ale wszystkiego co wchodzi po antenie z samochodu nie jest w stanie wyeliminować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie terz zbierało po antenie. wziołem miernik i dostroiłem antene i zakłucenia sa ale o wiele mniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy słyszał ktoś z forumowiczów o przylutowywaniu kondensatorów do silniczków których zakłócenia zbiera antena.Czytałem gdzieś w internecie ze jeśli wlutuje się pomiędzy zacisk plusowy przy silniczku, a jego obudowę kondensator ceramiczny to zakłócenia znikają, tylko nie mogłem znaleźć jak dobierać pojemność kondensatora do danego silniczka . W moim CB radiu (lafayette ermes) zakłócenia pochodzą z silniczków szyb elektrycznych a zbiera je antena (sirio carbonium), gdyż przy odłączonej antenie zakłóceń nie ma.

Edited by piterg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kiedyś walczyłem z silnikiem od dmuchawy w ten sposób. Dałem sobie spokój, A znam się troche na elektoronice.

U mnie radio zbiera silnik szyby ale od pasażera. Myslę że duży wpływ ma na to zbieranie nawet podłącze ie radia , jego umiejscowienie, puszczenie kabla jak i miejsce postawienia anteny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antenkę mam na klapie na stałe po stronie kierowcy, radio w półeczce na okulary nad lusterkiem wstecznym. Kabel poprowadzony pod uszczelką drzwi po stronie kierowcy. Zakłócają mi obie szyby, od strony kierowcy i pasażera. Próbowałem już przekładać antenę i radio w inne miejsce, kabel też inaczej poprowadziłem ale nie dało to żadnego rezultatu. Gdy podłączyłem antenę pożyczoną od szwagra( jakiś president 1,5 metra) to zakłócenia są praktycznie nieodczuwalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...