Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Ryba

Odłączenie ABS przy ASB

Recommended Posts

Mam automatyczną skrzynie biegów i wyjęcie bezpiecznika od ABS'u (nr. 14- na rysuneczku jest napis ABS i słoneczko) powoduje wyrzucenie CHECK'a i tryb awaryjny skrzyni co w rezultacie daje wielkiego muła- auto nie wkreca się na obr... Czy da się jakoś inaczej odłączyć ten upierdliwy ABS ? W 15 letnim aucie nie działa jak potrzeba- przez niego uderzyłem ostatnio w tył innego pojazdu (zbyt szybko odpuszcza, droga hamowania wydłuża się dość mocno i było bum)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> Licze na jakieś sensowne odpowiedzi,

pozdrawiam !

Edited by el_ryba

Share this post


Link to post
Share on other sites

osobiście nie posiadam ABS'u ale...

wyczytalem pokiedys podczas przeglądania forum (VKP albo VU), ze wyłączenie abs'u mozna osiagnąć przez odpięcie czujnika przy kole, byl z tym maly problem przy jednej z wersji wyposażenia gdzie zamiast linki sygnał na predkościomierz jest podany, z któregoś czujnika abs'u. Oczywiście wada taka że pali się czek od abs'u...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, jedną z możliwości jest odłączenie przewodu od jednego z czujników. Podzielam zdanie pana Wonskiego, że będzie świecić się kontrolka o błędzie ABSu. Pytanie, czy na pewno chcesz odłączyć ABS ? Ja mam u siebie i jak na razie się dobrze sprawdza a mam auto z tego samego roku co Twoje. Wiem, że ABS to nie jest tam jakieś wielkie cudo ale zawsze pomoże. Bynajmniej ja nie miałem sytuacji, żeby mi d*** uratował czy nie, ale widzę jak się zimą prowadzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Aha, ostatnio w deszczu mi wyleciała sarenka na drogę, to na łuku ładnie kółeczka podczas hamowania się rozblokowały

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tak więc, myślę, że jak fabryka dała Ci takie "ułatwienie" to z niego korzystaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zime może i owszem, ale teraz mamy czerwiec i przez abs mialem nie mila sytuacje, wydluza znacznie droge hamowania, a czasem nie ma jak ominać i tak przeszkody, wtedy liczy sie kazdy centymetr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Krupski

a moze kolego do uklada hamowania zajzysz moze pompa po woli sie konczy albo cos raczej ten abs w vektrze daje rade a jakie opony masz bo jak jakas lipa to tez moze byc przyczyna dziwnego dzilania abs

a jesli chcesz odlaczyc abs to kastke od czujnika w kole wyciagasz swieci Ci Abs na desce i nie masz abs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja hamowałem zimą na letnich oponach na śniegu i od razu ABS czuwa. Na zimówkach trochę później, ale generalnie POMAGA. Na razie złego słowa na ABS nie powiem. Heh a nota bene, gdyby ta kontrolka ABSu na blacie by mi w oczy świeciła to by szlak trafiał. Poza tym, nie lubię jak coś mam i nie działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest calisopot

witam

Kolega KRUPSKI ma racje wystarczy jeden czyjnik przy tylnym kole odkrecic i nie ma abs-u ja sobie przez przypadek ten czujnik rozwalilem iteraz swieci i sie kontrolka na desce ( to jest jedyna wada odlaczeia czujnika) i absu brak troche bez sens bo z abs-em bylo lepiej sprawdz pompe bo raczej ten nie mily wypdek to nie wina absu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ttomekk

co do kontrolki na desce to przeciez mozecie zaroweczke od tej kontrolki abs odkrecic w liczniku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echs, mordercy...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

To moze od razu przeciac przewod od akumulatora - wtedy nic nie bedzie sie swiecilo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

BTW: zadaniem ABSu nie jest skrocenie drogi hamowania tylko umozliwienie manewrowania autem podczas hamowania (np. w celu ominiecia przeszkody). Wiara w ABS nie zwalnia od koniecznosci jezdzenia z glowa.

Jesli juz koniecznie chcecie odlaczyc ten system, to myslalbym raczej w strone odciecia elektrozaworow upustowych. A jesli centralna ABSu sprawdza poprawnosc dzialania tych obwodow - zastosowalbym rezystory o dobranej wartosci zamiast cewek elektrozaworow.

Ale to naprawde dla bardzo zdeterminowanych. Ja tam wole zachowac resztki manewrowosci zamiast pojechac na szelkach prosto do celu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ttomekk

albo niech kolega nie siedzi po prostu na ogonach ludziom i niech sie rozglada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

wtedy nie wjedzie w dupke

Share this post


Link to post
Share on other sites

a moze masz juz kiepskie amortyzatory i od tego sie znacznie wydluza droga hamowania i wtedy abs szybciej sie zalacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wu-jek

A ja akurat kolege EL_ryba rozumiem w 100% poniewaz mialem identycznie. ABS mam w aucie ale z niego zostala jedynie sama nazwa, bo sam uklad niedzialal tak jak powinien. Mi naszczescie UDAŁO sie niewjechac nikomu w zad, chociaz pare razy bylo dosc blisko!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Umnie ABS dzialal na takiej zasadzie, ze po osiagnieciu predkosci rzedu od 45-50 km/h i wiecej, samochod hamowal dosć dobrze, ale po odpaleniu i poruszaniu sie z mniejsza predkoscia niz te 45- 50 km/h autko hamowalo jakby zamiast tarcz i klockow hamulcowych, uzywalbym wlasnych stóp w dziurze w podlodze do hamowania po aswalcie XD

Przy wymianie sworzni, końcówek drążka wpadlismy na pomysl z kumplem, własnie na odlączeniu jednego z czujnikow przy kole... i Eureka.. hamulce dzialaja o niebo lepiej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozdrawiam

P.s. jedynie ten check od ABSu sie pali... ale idzie sie przyzwyczaic... a moze jednak wyciagniecie żaróweczki jest jakims kompromisem ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by wu-jek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> hmm, a ja mam i sobie bardzo chwalę - jeszcze mnie nie zawiódł. Oby tak dalej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wu-jek

Please login or register to see this quote.

Gdyby mi funkcjonowalo tak jak trzeba to napewno tez bym sobie chwalil

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamowilem juz druga pompe, serwo... Miejmy nadzieje ze po wymianie wszystko wroci do normy bo naprawde lipnie sie jezdzi, co do amortyzatorow to na szarpakach wyszlo ze są OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do dzialania abs przy malych predkosciach to sprawdzie sobie ilosc zebow na przednich przegubach.

do 92r bylo zebow duzo wiecej niz po 92r

jesli sa nie odpwiednie ilosc zebow to wlasnie abs bedzie glupial.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wu-jek

Please login or register to see this quote.

a ile to wiecej a ile mniej? bo niestety niemam do porownania osprzetu z poliftowej versji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

w przedliftowej okolo 40 a poliftowej jak dobrze pamietam 23

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wu-jek

Please login or register to see this quote.

Aha, okej. czyli jak u siebie w PRZEDliftowej viki z 91 znajde 23 zabki...to juz bede wiedzial co jest nie halo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzieki

Edited by wu-jek

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytaj ze zrozumieniem.

masz przedliftowa wiec zobkow okolo 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak koledzy wyzej napisali.

Jak juz robisz, to zmien plyn hamulcowy w calym ukladzie (powinno sie go zmieniac min. raz na 2 lata- jest higroskopijny i zaciaga wilgoc)- to podstawa, potem sprawdz wydolnosc pompy hamulcowej.

Dobrze jest takze zerknac na wszelakie polaczenia elektryczne- jakas zasniedziala kostka, i masz bledne odczyty z czujnikow.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wu-jek

Please login or register to see this quote.

czytam, czytam... chodzilo mi ze jezeli bede mial u siebie 23 zabki to znaczy ze przez to mi niedziala.. okej, bo powinno byc 40, hmmm??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie ja czytam bez rozumienia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płyn mam nowy, sprzed miesiąca lub dwóch bo zmienialem ostatnio zacisk ham. Ale i tak zaleje nowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hejka,

Po analizie schematow elektrycznych mam prosta odpowiedz na twoje pytanie: Wyjecie bezpiecznika nr 14 wywala check'a skrzyni, bo ten bezpiecznik rowniez zasila po czesci sterownik skrzyni. Gdybys nie wyjmowal bezpiecznika a przecial wylacznikiem tylko ten kabel ktory zasila sterownik ABS-u, problemu by nie bylo :-)

Mozna ABS oszukac jeszcze inaczej: Przeciac przy sterowniku ABS-u przewod od impulsatora (sygnal o predkosci auta) - predkosc bedzie bliska 0km/h a jak wiadomo ponizej kliku km/h ABS przestaje dzialac. To moze sie udac, ABS bedzie caly czas pod napieciem ale nie bedzie reagowal przy hamowaniu i moze nie bedzie check'a ABS-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może i tak, póki co rozłączyłem przy kole z tyłu czujnik i jest check ale hamowanie o wiele lepsze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Nie miałem jeszcze czasu na podmiankę pompy abs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...