Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ROPA W OLEJU- POMOCY!!


Guest farfocel
 Share

Recommended Posts

Guest farfocel

Witam wszystkich!

Mam taki oto problem z moim autkiem:

Około miesiąca temu zauważyłem na bagnecie ze przybywa oleju w mojej Viki (cieczy chłodzącej nie ubywa) pojechałem do mechanika

on powiedział ze mogą to być uszczelniacze wtryskiwaczy (podobno wada tych silników). Koszt ok. 500 zł.

Po tygodniu odebrałem autko zadowolony że wszystko ok. Przejechałem nim niecałe 100 km. sprawdzam rano stan oleju

a tu znowu to samo. Pojechałem do mechanika (który wczesniej mnie ostrzegal że to również może być pompa) dał mi namiary

na trzy firmy które sie tym zajmuja, jedna z Bielska-Białej, druga z Kobióru (trasa Bielsko-Tychy) a trzecia jest w Bestwinie

(pod Bielskiem) Ze względów finansowych wybrałem wariant trzeci. Umówiłem sie z szefem, który powiedział ze wymieni uszczelniacze

na pompie i że daje rok gwarancji (koszt ok. 1000 zł.) i wszystko będzie ok. Po trzech dniach odebrałem swoją Viki.

Przejechałem nią ok 70 km. sprawdzam rano stan oleju a tu znowu to samo (przybyło około 0,7 litra) :angry::angry: !!!

Ponownie zawiozłem do swojego mechanika, żeby sprawdzić czy to on zawinił i coś źle zrobił wpadł na taki pomysł

(moim zdaniem bardzo fajnie to wymyślił): ściągnie pokrywe zaworów,

podepnie do każdego wtryskiwacza po kolei przewód z kompresora i jeżeli będzie jakaś nieszczelność to będzie widać bombelki powietrza

na oleju. Jak pomyślał tak zrobił. I wychodzi na to że z wtryskiwaczami wszystko jest ok. bo zadnych bombelków nie było.

Dzisiaj auto zostało zawiezione do pompiarza na gwarancje, może on coś zawinił.

Może ktoś z was miał podobny problem?

Bardzo prosze o pomoc!!!

Edited by zubek73
przenosze do diesli / zubek
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Witam wszystkich!

Mam taki oto problem z moim autkiem:

Około miesiąca temu zauważyłem na bagnecie ze przybywa oleju w mojej Viki (cieczy chłodzącej nie ubywa) pojechałem do mechanika

on powiedział ze mogą to być uszczelniacze wtryskiwaczy (podobno wada tych silników). Koszt ok. 500 zł.

Po tygodniu odebrałem autko zadowolony że wszystko ok. Przejechałem nim niecałe 100 km. sprawdzam rano stan oleju

a tu znowu to samo. Pojechałem do mechanika (który wczesniej mnie ostrzegal że to również może być pompa) dał mi namiary

na trzy firmy które sie tym zajmuja, jedna z Bielska-Białej, druga z Kobióru (trasa Bielsko-Tychy) a trzecia jest w Bestwinie

(pod Bielskiem) Ze względów finansowych wybrałem wariant trzeci. Umówiłem sie z szefem, który powiedział ze wymieni uszczelniacze

na pompie i że daje rok gwarancji (koszt ok. 1000 zł.) i wszystko będzie ok. Po trzech dniach odebrałem swoją Viki.

Przejechałem nią ok 70 km. sprawdzam rano stan oleju a tu znowu to samo (przybyło około 0,7 litra) :angry::angry: !!!

Ponownie zawiozłem do swojego mechanika, żeby sprawdzić czy to on zawinił i coś źle zrobił wpadł na taki pomysł

(moim zdaniem bardzo fajnie to wymyślił): ściągnie pokrywe zaworów,

podepnie do każdego wtryskiwacza po kolei przewód z kompresora i jeżeli będzie jakaś nieszczelność to będzie widać bombelki powietrza

na oleju. Jak pomyślał tak zrobił. I wychodzi na to że z wtryskiwaczami wszystko jest ok. bo zadnych bombelków nie było.

Dzisiaj auto zostało zawiezione do pompiarza na gwarancje, może on coś zawinił.

Może ktoś z was miał podobny problem?

Bardzo prosze o pomoc!!!

Nie wiem czy juz problem zalatwiony bo miesiac juz mina ale jakis czas temu ktos opisywal podobny problem

Okazalo sie ze pekl wtryskiwacz konkretnie jego obudowa. Nie pamietam dokladnie szczegolow bo to dawno bylo.....

Link to comment
Share on other sites

Otest ma rację, to może być fizycznie uszkodzona ( pęknięta czy ukruszona ) obudowa wtryskiwacza. Dlatego nie zaleca się wymiany uszczelniaczy wtryskiwacza bez wyraźnej potrzeby, bo trzeba wydłubać wtryskiwacz aby to zrobić, tak rozumiem uszczelniacz wtryskiwacza z opisu farfocela. Jeśli mechanik wymienił właśnie te miedziane 4 uszczelki to zrobił to raczej bezcelowo. Spytaj go co konkretnie wymieniał, czy to co wyżej napisałem czy może jednak uszczelniacze trawersów ( mostków ) wtrysków - 4 gumowo-stalowe oringi ? Jeśli tak, to albo źle je założył ( to się niestety zdarza ), albo źle skręcił trawers z głowicą ( za mocno lub za luźno i wszystko się znów rozszczelniło ), może teraz jest nieco pod kątem ( po dokręceniu sztywnych przewodów z pompy wtryskowej ), możliwe też , że oringi są ok ale trawers się "ruszył" podczas luzowania / skręcania baryłek podczas odpowietrzania układu paliwowego pompy ( raczej musiał to robić ), albo jest tak jak pisze otest. To da się sprawdzić. Spytaj go w jaki sposób odpowietrzał układ ?

Nie bardzo rozumiem co to ma wspólnego z pompą wtryskową... :o

Oleju " przybywa " podczas jazdy a nie podczas postoju samochodu więc moim zdaniem jest to paliwo wtryskiwane na odcinku trawers (mostek) - uszczelniacz (pierścień) - wtryskiwacz (prostopadły do mostka) ale przed samą dyszą. Wszystko pod kątem usterki mechanicznej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP