Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest wmisuk

Kąt wtrysku paliwa!! Kłęby dymu na zimnym!!

Recommended Posts

Guest wmisuk

Witam, może na początku opisze moj problem.

Vectra B 2.0 DTI silnik DTH-101 KM. Na zimnym silniku (czyli przy odpalaniu rano, po długim postoju) pojawiają się kłęby białego dymu. Wygląda to jak para wodna, ale nie jest to woda bo od 20tys. km nie dolałem ani grama płynu do chłodnicy. Olej? troche mi go bierze, ale turbina mi podcieka (musze wymienić uszczelniacze ok 0,5 na 1,5 tys. km). Mechanik bez żadnych oględzin powiedział mi że na zimnym silniku ustawia mi zły kąt wtrysku paliwa (tez tak myśle) i dodał przy tym ze będzie to kosztowało 1700zł., i tu mi kolana się ugieły. Powiedział że pewnie jakaś tulejka od nastawu się zatarła i trzeba ja wymienić. Czy ktos miał stycznośc z taką awarią i czy to naprawde jest taki koszt. Mieszkam w Białymstoku, może macie namiary na mechanika który by to taniej zrobił. Może ktoś by mi poradził jak samemu sprawdzić ten kąt, lub jak samemu go wyregulować, ewentualnie jak naprawić i jaki rzeczywisty jest koszt części, lub ma dostęp do takich części i by mi je sprzedał w rozsądnej cenie. Może ktos już to opisywał jak to zrobić i podrzucił by mi linka. Wybaczcie ale nie za bardzo umiem poruszać się na forum i nic takiego nie znalazłem. A więc jak sprawdzić kąt, jak go wyregulować, ewentualnie jak naprawić i jakie są koszty części. Najlepiej zrobiłbym to sam (mam garaż, kanał, wszystkie narzędzia-tylko nie znam się .... aż tak na dieslach)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego jeśli białystok, to Żarniewski jest najlepszy w Dieslach, ale strasznie drogi niemalże jak serwis, jednak znają się na robocie jak mało kto na Podlasiu:

Please login or register to see this link.

podjedź do nich.

Zapraszam też do tego tematu:

Please login or register to see this link.

Ktoś szukał jakiś czas temu speca od diesla. Bodajże BIPOWER.

Edited by el_ryba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw zanim wydasz 1700zł odpowiedz na kilka pytan?

1.Zapal ci sie check podczas jazdy, podczas odpalnai zapala się i gasnie czy tez nie gasnie?

2.Jesli masz check najpierw zczytaj błedy i wtedy bedzie wiadomo co jest

3.Jesli pisze ze sie tulejka zatarła to juz miałbys pompe do roboty skoro zatarata i kat sie nie przestawia

4.Spoko fachowiec skoro na oko stwierdził ze ta tulejka sie zatarła

5.Czy po dłuzszym postoju nie masz problemów z z odpalaniem?

6.Jesli po dłuzszym postoju sa problemy z odpaleniem zapowietrz ci sie ukłąd paliwowy

7.Jesli zapowietrza sie układ paliwiowy najczesciej tzreba wymienic przelewy i tórjniki niedawno kolega BIPOWER to robił.

8.W Białymstoku najlepiej podjedz do Zarniewskiego lub na ulice Bacieczki tam tez jest dobry warsztat od Diesla.

Edited by hubi55

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na początek podepnij się pod kompa i sprawdź wersję softu wgranego do ECU.

Kłęby dymu mogą być efektem złego kąta wtrysku, za który odpowiada mechanizm pompy. Trzeba ją w takim wypadku wymontować i zrobić, stąd taka cena. Może to też być usterka układu żarowego w ogóle, zarówno samych ( bądź jednej ) świec albo układu sterującego nimi ( moduł lub program ). Ja na początek spróbowałbym zaktualizować soft do najnowszej wersji ( X20DTH ma chyba 7-kę jako ostatnią ), dawkę startową możesz darmowym sposobem zmienić samodzielnie OpComem ( jeśli go masz albo ktoś z Twoich kolegów ), nie ma sensu od razu brać się za regenerację pompy, bo tak rozumiem to co zaproponował Ci ten serwis.

Możesz dolać mixol do zbiornika przy tankowaniu - nawet pół litra na bak, nie zaszkodzi a przeczyści układ paliwowy, dosmaruje pompę i rozpuści siarkę oraz jej związki... Pojeździj i poobserwuj. Organizujecie w swoim regionie jakieś spoty ? Jeśli nie to przyjedź na spot oddziału mazowieckiego, może od razu coś wspólnie poradzimy ?

Czy podpinałeś się w ogóle pod komputer ? Były jakieś błędy ?

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wmisuk

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień trójniki i wężyki przelewowe - komplet, to i tak nie zaszkodzi, potem trzeba koniecznie odpowietrzyć pompę, sprawdź poza tym układ podciśnień, na zaworkach oraz na samej pompie ( zmierz wartość ciśnienia ). To, że zapala się kontrolka po uruchomieniu silnika i gaśnie po przegazowaniu to jest już pewna wskazówka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

miałem podobne objawy.

Wymieniłem trójniki, nawet przelewy w silniku- gumowe łączniki nie wiem jak to się fachowo nazywa ale w aso przycieli mnie na 1000.

Póżniej znów auto 2 dni aso stało i nie byli w stanie powiedzieć co jest, mało tego zasugerowali wymianę pompy.

Myśle sobie k.. mać

Ale znalazłem typa co regeneruje też w sumie ok 3000 impreza, ale pokazał mi co było przyczyną wytarty tłoczek co ustawia kąt wtrysku.

Ale podkreślam wcale nie musi to być główna przyczyna u Ciebie.

pozdrawiam

hvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...