Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Silentblock'i / tuleje wahaczy przednich


Robert
 Share

Recommended Posts

Witam, dzisiaj byłem na przeglądzie i Pan stwierdził że powoli silentblocki muszą iść na emeryturę rozumiem że cały wahacz trzeba wymienić?

Link to comment
Share on other sites

chyba lepiej kupić nowy wahacz bo różnica nie duża...

No nie wiem :) Tuleję masz firmową, a za tę cenę to wahacz będzie z tych najtańszych zamienników.

Link to comment
Share on other sites

mam 40% zniżki w interze..no popatrzyłem na ceny to troche racji jest...ale czy to jest na pewno to co jest do wymiany może to ta część niewymienialna...

Link to comment
Share on other sites

różnica nie duża...

nie duża?

lemforder w intercarsie kosztuje 950zł (nawet jak nmasz 40% to wychodzi prawie 600) Febi 800, Delphi, trw ok 600 - innych bałbym sie zakładać.

..... a wymienić wypadałoby oba :unsure: Ustal lepiej które tulejki poszły.

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Witam, dzisiaj byłem na przeglądzie i Pan stwierdził że powoli silentblocki muszą iść na emeryturę rozumiem że cały wahacz trzeba wymienić?

post #58 opisuje co jest wymienialne a co nie :)

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...27324&st=57

Link to comment
Share on other sites

ehhh no ja niestety nie wiem co do wymiany...moglem dopytac ale bylem przekonany ze to jedna całość

wiem, jak już będziesz wiedział co do wymiany, to od razu sie dowiesz czy cały wahacz trzeba kupic czy tylko wymienialną część ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

W uwagach odnośnie ostatniego przeglądu, wykonanego jeszcze przez poprzedniego właściciela znalazłem informację o zużytych tylnych tulejach wahacza przedniego (pozycja B na rys. poniżej). Niestety nie wiem czy zostały wymienione czy nie. Jakie są objawy ich zużycia lub jak można je samodzielnie sprawdzić dysponując kanałem oraz podnośnikiem?

wahaczprzdlewyduyqw3.jpg

Edited by kamil_p
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Przednia tuleja - element oznaczony jako "A" - jest wymienialna.

trzeba mieć jakiś specjalny ściągacz do wyciśnięcia tej tulei? ile kosztuje taka tuleja w ASO? bo na allegro nigdy nie widziałem takich.

Link to comment
Share on other sites

Tak na moje krzywe oko to będzie to:

GM93171448 / 3 52 319 -ZESTAW, TULEJA TŁUMIĄCA, RAMIĘ ZAWIESZENIA PRZEDNIEGO, TYLNY

Cena w ASO: Cena brutto: Cena brutto: 273,65

http://allegro.pl/tylna-tuleja-wahacza-p-opel-vectra-c-signum-boge-i1261033922.html

Link to comment
Share on other sites

Na krzywe oko, bo to nie to - piszesz o tulei tylnej, ja o przedniej.

Nie wiem co trzeba zeby ja wymienic, nigdy nie wymienialem, pewnie tak samo jak do innych tulei. Podobno mozna to zrobic za pomoca rurki i imadla.

Link to comment
Share on other sites

Na krzywe oko, bo to nie to - piszesz o tulei tylnej, ja o przedniej.

fakt :dash:

podejrzewam, że przy wymianie tej przedniej większy problem będzie nie z wymianą a z zakupem :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tak na moje krzywe oko to będzie to:

GM93171448 / 3 52 319 -ZESTAW, TULEJA TŁUMIĄCA, RAMIĘ ZAWIESZENIA PRZEDNIEGO, TYLNY

Cena w ASO: Cena brutto: Cena brutto: 273,65

http://allegro.pl/ty...1261033922.html

to jest przecież tuleja tylna czyli element B z rysunku. jeżeli element A jest wymienny to musiał by być wyprasowany z wahacza.

dys20-00491-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Może zależy od kraju:

Mhmmmm.... Nie chcę się upierać bo nie wiem na 100%, tyle, że jak się rozwinie tego linka z europarts

http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Opel_Vectra_1.8_2003/p/Car-Parts/Suspension-and-Steering/Suspension/Bushes/?618720010&1&16ceb58e295bcdd327d7f83fc48a0a4bf6696c47&FLXM

to piszą że pasuje też do VB a ta ma tą tuleję faktycznie wymienną (GM90576775 / 3 52 302 )

Link to comment
Share on other sites

Mhmmmm.... Nie chcę się upierać bo nie wiem na 100%, tyle, że jak się rozwinie tego linka z europarts

http://www.eurocarpa...4bf6696c47&FLXM

to piszą że pasuje też do VB a ta ma tą tuleję faktycznie wymienną (GM90576775 / 3 52 302 )

Dokładnie tak

Tulejka przednia, oznaczona na schemacie jako A

nr Lemforder LMI16057 - uniwersalna tulejka stosowana również w VB, Astrach G i H, Zafirach, Saabach...

koszt max ok 40zł

Natomiast z doświadczenia powiem Wam że przednie tulejki w wahaczach wybijają sie najrzadziej - bez znaczenia na auto.

A Tylne tuleje w VC są też raczej pancerne także najsłabszym punktem jest sworzeń (ale w porównaniu do innych aut i tak daje radę) a gdy on padnie to do wymiany oczywiście cały wahacz.

U mnie 152 tyś km z IDSem i na kołach 18 z tego 50tys po Polsce i zero luzu na sworzniach

Ojca była VC ma teraz 210tys km i wahacze od nowości - bez zastrzeżeń

U Hassana jeden pierwszy sworzeń padł przy przebiegu prawie 300tyś km... ;)

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak

Tulejka przednia, oznaczona na schemacie jako A

nr Lemforder LMI16057 - uniwersalna tulejka stosowana również w VB, Astrach G i H, Zafirach, Saabach...

koszt max ok 40zł

Natomiast z doświadczenia powiem Wam że przednie tulejki w wahaczach wybijają sie najrzadziej - bez znaczenia na auto.

A Tylne tuleje w VC są też raczej pancerne także najsłabszym punktem jest sworzeń (ale w porównaniu do innych aut i tak daje radę) a gdy on padnie to do wymiany oczywiście cały wahacz.

U mnie 152 tyś km z IDSem i na kołach 18 z tego 50tys po Polsce i zero luzu na sworzniach

Ojca była VC ma teraz 210tys km i wahacze od nowości - bez zastrzeżeń

U Hassana jeden pierwszy sworzeń padł przy przebiegu prawie 300tyś km... ;)

Jak można sprawdzić te sworznie? Tylko szarpaki czy jest jakiś warsztatowy sposób przy użyciu podnośnika i kanału?

Link to comment
Share on other sites

Jak można sprawdzić te sworznie? Tylko szarpaki czy jest jakiś warsztatowy sposób przy użyciu podnośnika i kanału?

Auto do góry i chwycic koło na dole i szarpanie kołem do siebie i od siebie ;)

A co zrobic jak ma luz w miejscu C?

Pozdrawiam

WN

najsłabszym punktem jest sworzeń (ale w porównaniu do innych aut i tak daje radę) a gdy on padnie to do wymiany oczywiście cały wahacz.

Link to comment
Share on other sites

Co to dokładnie są silentbloki?

Jeżeli chodzi o tuleje wahacza, to ostanio byłem wymieniać tą mniejszą i na pewno nie szarpał bym się z tym sam. Z tego co widziałem obie tuleje są wymienialne, ale tak jak ktoś wspomniał trzeba mieć specjalny wybijak (pneumatyczny) do wmontowania tulei na wahacz.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nieco odkopię temat kilkoma swoimi pytaniami..

Czy to możliwe, że 40 tysięcy po założeniu zamienników wahaczy (wg książki serwisowej) zaczęła się powoli wyrabiać przednia tuleja?

Według Waszych opisów to jest ta w zasadzie niewymienialna, tak?

I przy jakich objawach należy ją wymienić? Bo na razie jej w ogóle nie słychać, tylko na szarpaku facet powiedział, że trzeba by się jej przypatrzeć dokładniej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP