Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam,

Padł mi chyba znów katalizator jutro podjade do aso na kompa

brak mocy prędkość max 100km/h , do max 3000 obr, zresztą podobnie jak wcześniej

ponad rok temu w lutym 2008 zamontowałem kata BOSALa 60 tys/km

dzisiaj przy przebiegu 162 tys/km DRUGI KATALIZATOR!!??

Chcę go wyciąć, wydłubać wszystko jedno

Gdzie mogę to zrobić ? I co z tymi sondami ? Proszę o Wasze posty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Spokojnie to wcale nie musi byc katalizator. Mysisz przede wszystkim szczytac bledy, może okazac sie że padła ci np. sonda lambda, albo cewka. Ja też mialem podobne obiawy do twoich i okazala sie cewka, tym bardziej, że masz dopiero 60kkm zrobione na katalizatorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc test kompem diagnoza KAT, wywaliłem środek!

jeździ normalnie a nawet lepiej się zbiera

dzwięk jest inny ale nie znacznie jak szyby są zamknięte, lub się jedzie już tego nie słychać

kontrolka NIE świeci, nie wiem dlaczego ale dobrze

koszt w aso 450 PLN, 45 min

(minus - troszkę mniej ekologicznie, szkoda)

teraz poszukam jakiś tani, ale czy warto?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GT-3000

miałem to samo a nawet gorzej...auto rozpędzało się do 60km/h a jak dojechałem do domu to na drugi dzień nie wyjechałem z podwórza...padaczka..żadnych check engine....i dopiero kolega mnie naprowadził że się katalizator się zapchał-sam z bratem wydłubałem katalizator-15min roboty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

wystarczy auto na kanał,odkręcić 2 śruby na złączce poniżej katalizatora i później wykręciłem sondę lambda od góry kat i tym otworem cienkim prętem wybiliśmy wkład katalizatora

raz na kilka miesięcy świeci check przez kilka dni potem znika -żadnych innych problemów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest FEDWO

Please login or register to see this quote.

Witam,

co do usuniecia katalizatora - mialem podobna sytuacje w Zafirze, z tym ze katalizator pokruszyl sie i sam wylecial. Nie wiedzialem o tym. Zauwazylem tylko, ze silnik inaczej pracuje, niby z miejsca lepiej sie zbieral ale przy predkosciach ok. 100km/h wydawal mi sie slabszy. No i ten dzwiek silnika - puszkowaty, glosniejszy. Myslalem, ze mi 'plecionka' poleciala (element elastyczny w ukl.wydechowym). Pojechalem do warsztatu, gosc odpalil silnik i od razu postawil diagnoze - brak katalizatora. Nie swiecila sie zadna kontrolka, auto normalnie palilo, ale brak kata nie dawal mi spokoju. W koncu dosc okazyjnie kupilem kolektor wylotowy z katalizatorem z zafiry o przebiegu ok 60Tkm za 300Pln. Zalozylem - wtedy dopiero byla roznica. Cichutko, silnik jakos rownomierniej pracowal, rownomierniej wkrecal sie na obroty. Czytalem kiedys opinie znanego tunera Pana Chojnackiego. Powiedzial, ze silnik jest juz tak zaprojektowany i dostrojony, aby pokonywac opor stawiany przez katalizator. Jego brak zaburza cisnienia w ukladzie (zasysanie mieszanki, wydalanie spalin). Ma tez wplyw na dzialanie EGR.

Tak wiec decyzja nalezy do Ciebie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GT-3000

Please login or register to see this quote.

jeżeli katalizator rozleciał się to na 100% miałeś lub masz przytkany wydech....taki monolit katalityczny niesamowicie przytyka tłumiki,ja w swojej VC musiałem robić przedmuchiwanie tłumików od tyłu (za pomocą innego auta którego wydech przepychał spalinami mój układ wydechowy-przy otwartym katalizatorze)po takim zabiegu wyleciało dużo białego pyłu katalizatora...wtedy układ wydechowy ożył.

co do informacji Pana Chojnackiego-to zgadzam się,czytałem że po wyrzuceniu Kata. spadek mocy sięga kilku KM ,ale już firmy tuningowe produkują specjalne wkłady metalowe do katalizatorów lub gotowe katalizatory całe z metalu które zachowują taki sam współczynnik przepływu powietrza jaki ma prawdziwy kat.ale się nie zapychają i są trwałe na lata...to chyba najlepsze rozwiązanie -bo założenie używanego kat jest dobre jak mało się jeździ,a jak się robi kilka tyś km miesięcznie to za rok dwa problem z katalizatorem wróci

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest FEDWO

Please login or register to see this quote.

Taka sytuacje mialem w poprzeniej Zafirze. Wraz z wymiana kolektora z katalizatorem wymienilem caly wydech (od plecionki). Co prawda moj mial 140Tkm i byl w dobrym stanie (oczywiscie zewnetrzna blacha z ostatniego tlumika odpadla dwa-trzy lata wczesniej) ale trafila mi sie okazja tak jak ten kat (150zl!) to wymienilem. Dlatego moze nie zauwazylem przytkanego wydechu a efekt po wymianie byl baaardzo zauwazalny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do metody przedmuchiwania jaka zastosowales - super pomysl, nigdy bym nie pomyslal aby przedmuchowac w druga strone!

Co do uzywanych katalizatorow - trzeba uwazac na egzemplarze ktore juz czesciowo sa zapchane, a sprzedawca o tym nie informuje. W naszym przypadku (VC) wymiana kata to niezly koszt i zabawa z tego wzgledu, ze jest zintegrowany z kolektorem wylotowym. Nawet umieszczenie wkladu metalowego zamiast kat'a wiaze sie ze sporym (jak sadze) kosztem robocizny. Nie mniej jednak stanowi to jakas, tansza alternatywe do zakupu kat'a.

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GT-3000

Please login or register to see this quote.

znalazłem na allegro firmę która sprzedaje katalizatory nowe ok 270zł -z gwarancją z normą spalin euro-3 na 2 sondy lambda,dopasowują wielkość do danego modelu auta i dlatego mają w ofercie kilka wielkości...jednak nie jest cylindryczny jak w ecotecach i trzeba go wstawić w miejsce starego-koszt przeróbki (wycięcie i wspawanie) do 100zł...z racji tego że używany kat do Z18XE kosztuje nawet 600zł to jest to dobre rozwiązanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

dostałem odpowiedź,mają nowy kat z normą Euro-4 i gwarancją 18mies. cena 775zł

Edited by GT-3000

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest FEDWO

Please login or register to see this quote.

270zl? Niska cena. Z tego co slyszalem, jak sprzedajesz stary katalizator, to za wklad (w zaleznosci od wagi) mozna dostac ok 200zl.

A tu nowy za 270. Niezle.

I tylko 100zl za wyjecie kolektora, rozciecie kata, wlozenie nowego, zaspawanie i zamontowanie kolektora?

Super cena. Naprawde! Bez szans na podobna w Poznaniu.

Lepiej bym nie musial przekonac sie o tym w przyszlosci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Edited by FEDWO

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i mnie dopadł problem z katalizatorem. Okazało się, że stary jest już kompletnie kruchy i lada moment może się posypać i zapchać wydech. Za nowy zaśpiewali mi w ASO 3.700 zł. Na razie, podjąłem decyzję, że podobnie jak kolega Cz@rny wymontuję kat. i będę jeździł mniej eko.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co prawda nie mam doświadczenia z VC, ale bazując na moich przygodach z benzynowym focusem z 2001 roku to mogę stwierdzić, że te katalizatory jakies słabe... Mój focus cudem techniki nie jest, ale nalatane ma 183 tys. km i na analizatorze spalin wartości ma niewiele większe jak norma na nowym katalizatorze... A katalizator fabryczny, od nowości...

Wczesniej była toyota corolla na monowtrysku... Jeden z pierwszych modeli w Polsce dostępnych z katalizatorem... Kupiona nowa z salonu... Przy zbyciu miała ponad 100 tys. przejechane... I też żadnych problemów z katalizatorem... Analiza spalin w normie...

Czyżby opel nie dopracował tego elementu?

Edited by chemik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A to nie przypadkiem zasługa instalacji LPG?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chodzi ci o słabe katalizatory w VC, czy o mojego focusa? Bo jeśli to drugie, to dodam, że żadne moje auto nie było zagazowane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I dlatego nie miałeś problemów z katalizatorami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> A sypiące się kat'y w VC to chyba coś wspólnego z LPG mają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem to LPG podnosi temperaturę spalin i to może być problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy katalizator wymieniałem jeszcze na gwarancji przy 100.000km i wtedy VC nie wiedziała jeszcze co to jest LPG. Teraz przy 240.000km wymieniam już 2-gi raz. Gaz zakładany był przy ~180.000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tydzien temu pozbylem sie katalizatora przebueg 320 tys . Samochod zawsze rano mial problemy i mocno szarpał , ogolnie Vectra wydawała mi sie strasznie słaba.

Po "tuningu" samochod nie szarpie , przyspiesznie wzrosło niesamowicie na plus , samochod zaczal jechac wiec niewiem skad opinie o spadku mocy itp.

Po tej wymianie wiem jedno przy zakupie innego samochodu pierwsze co zrobie wyrzuce katalizator

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

też u siebie planuje wybebeszyć kata i mam pare pytań

co odkręcić, jak go najlepiej i najszybciej "ztuningować"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ?

co z sondami po tym zabiegu, jakieś błędy wyskakują ?

Pozdrawiam.

Edited by Tive

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie.

No właśnie, może ktoś napisać jednoznacznie czy po wybiciu kata w tym silniku nie wyskoczy błąd 2 sondy i nie zapali się "czek". Czytałem o tym na innych forach Astry i Zafirki z tymi silnikami i każdy pisze co innego. Też proszę o jednoznaczną odp.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak może wywalać błędy gdyż sonda prowadząca zgłupieje, może pojawić się błąd niskiej wydajności katalizatora. Pomóc może tulejka dystansowa przy 2 sondzie niestety będziesz miał nieporzyjemny odgłos terkotania gdy puszka będzie pusta, sam teraz mam klienta który nie chce kata, wstępnie doszedłem do ładu z pracą silnika ale kombinuje co teraz zrobić z tą puszką bo tak jak jest teraz zostać nie może.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Błąd, ale skoro jesteś pewny swego to nie będę Cię z błędu wyprowadzał.

albo coś napiszę, aby inni w tym silniku nie popełniali takiego błędu.

Klient wywalił kata, zaczęły mu pojawiać się losowo błędy o niskiej aktywności pierwszej sondy lambda, pomyślał, że uszkodzona. Diagnostyka doprowadziła jednak do tego, że stwierdziłem że to brak katalizatora powoduje takie problemy. Korekta długoterminowa poszybowała w kosmos a powinna stać na 0, silnik pracuje niby poprawnie ale błędami sypie. Efekt to większe spalanie, odgłosy pierdzenia bo pusta puszka tak działa. Generalnie nie opłaca się wywalać katalizatora bo nie ma to wpływu na osiągi pod żadnym względem.

Edited by szabrownik szrotów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem juz kilka tysiecy po wyrzuceniu kata , na poczatku wyrzuciło mi bład sondy lambdy 2 , nastepnie 1.

Kupiłem na allegro emulator za 40 zł ,pozostał bład pierwszej sondy .

Wymiana sondy , problem nadal.

Okazało sie ze miałem urwane dwa kabelki od sondy .Naprawa i nic sie nie dzieje .

Auto moim zdaniem bardziej dynamiczne .

Samochód ma juz 355 tys i każdy mechanik po przejechaniu jest zaskoczony jak dobrze pracuje silnik, dodam ze kat po 300 tys umnie wygladał jak wielka zlepa z 3 wielkimi dziurami.

Wiec pytanie po co to trzymac?

Dodam ze spalanie jakie było takie mam , nawet sadze ze samochód delikatnie ma mniejszy apetyt . Cytujac "pierdzenie" a niby skad ma to słychac? z wydechu ?

Kolego ja jeżdze tym autem i chyba pisze to co sie dzieje bo po to są fora.

Błedy owszem ale umnie kable były pourywane ze starości. Wymiana i jakoś dziwnie błedów brak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Każdy robi jak uwaza ja przetestowałem to na własnym aucie i polecam .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

generuje je pusta pucha kata, jestem za operacją wywalania kata w ok 7sztukach z18xe i wiem o czym mówię, teraz wstawiam stożek żeby zniwelować ten problem i nie dopuścić do złej pracy pierwszej sondy lambda, ale zawsze będzie głośniej niż ze sprawnym katalizatorem. Dlatego jak kat jest ok nie warto go wywalać, a jak uwalony to można się pokusić się o usunięcie ale nie tylko wywalenie zawartości.

Edited by szabrownik szrotów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapraszam wiec na dolnysląsk wszytskich uzytkowników z18XE , w celu posłuchania owego"pierdzenia" , jezeli układ w. jest sprawny technicznie nie ma mozliwości by był odgło o którym piszesz.

Dośc mocno zwracam uwagę na cichą pracę samochodu stad uwagi o których piszesz mnie dziwia .

A dodatkowo piszesz ze juz 7 sztuk za Toba i kazda ma ta te same objawy?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> 7 tych samych silników wiec rozumiem ze jestes mechanikiem?

Ale już usuniecie chwalisz a wywalenie zawartosci nie.

Mam nadzieje ze nie z powodu ze wywalic mozna samemu (zero kosztów ) a usuniecie juz u Ciebie za opłatą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Samemu kata można wywalić bez problemu należy mieć trochę zdolności manualnych i spawarkę. Zalecam także wspawania oporu czyli zwężki, aby nie zaburzać działania pierwszej lambdy. A najlepiej jak już wywala się kata wstawić customowy, jedynie takie sprawia, że nie ma tego głupiego dźwięku. Po prostu po wywaleniu kata te odgłosy będą bo pusta pucha robi swoje.

p.s

nie jestem mechanikiem

jestem programistą baz danych oracle oraz instalatorem lpg, mechaniką bawię się z zamiłowania do motoryzacji.

Edited by szabrownik szrotów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...