Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Shinneko

Czyszczenie EGR w Z19DTH

Recommended Posts

Guest malpiszon

bardzo ładnie i łopatologicznie, prosimy o przyklejenie do góry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Jestem po prewencyjnym czyszczeniu EGR. Mam jedną uwagę dla tych którzy będą to robić we własnym zakresie. Egr nie był zablokowany, ale po wyczyszczeniu zaczął trochę lżej chodzić. Otóż po wyczyszczeniu EGR'a wyjeżdżam na ulicę i dostałem takiego muła, że ruszyć nie mogłem. Jak już uzyskałem 2 tys. obrotów to w lusterku wstecznym zauważyłem, że Żuk w terenie zabudowanym musiał zwolnić aby mi nie zaparkować w tyłku. Powyżej 2 tys. zaczęło się falowanie obrotów i przy 2,5 samochód z kluczem. W tym momencie pomyślałem że jestem de#$@#!! bo grzebałem w sprawnym aucie i je spartoliłem. Kilkukrotne zgaszenie silnika, ponowne zapalenie nic nie dało. I dopiero po chwili mnie oświeciło. Zawór był już trochę przytkany, więc sterownik przyzwyczajony do starych ustawień otwierał go pewnie za szeroko. Zdjęcie klemy z akumulatora odczekanie kilkunastu minut, podłączenie z powrotem i samochód znowu w 100% sprawny. Dla większości pewnie będzie to oczywiste, ja tego nie zrobiłem przy demontażu EGR'a. Więc jeśli ktoś będzie zamierzał czyścić sobie EGR polecam odłączyć aku, po jego ponownym podłączeniu pewnie wszystko od razu będzie OK.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepiej odłączyć aby przypadkiem nikt (żona, dzieci) kluczyka nie przekręcił przy odłączonym EGR bo błędy będą i trzeba będzie kasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czy taki sam efekt (przestawienie ustawień) będzie jeżeli wykonamy test EGRa TECHem lub OP-COMem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest daniel1966

Nie dawno kupiłem Vectre 1,9 CDTI 120 KM na wolnych obtrotach jest strasznie słaby , dopiero powyżej 2500 obr. coś czuć ale przy tym mocno dymi na czarno czy to może być związane z ERG. pomóżcie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czy mógłbyś trochę więcej w tym temacie Shinneko powiedzieć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest daniel1966

Please login or register to see this quote.

We wtorek jestem umówiony w ASO mam nadzieje że to tylko EGR- po odbiorze napiszę co było przyczyną tego dymienia i spadku mocy no i oczywiście jaki to koszt

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To może być spowodowane zabrudzonym EGR ale nie koniecznie tym. Sprawdź gumowe przewody bo może łapiesz lewe powietrze a to też może dawać takie objawy. Poczytaj na forum bo sporo już było na ten temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest steadler

witam

od jakiegos czasu swieci mi sie kontrola silnika, moze to wlasnie EGR, jednak spadku osiągów żadnych nie zauważyłem z tego co opisujecie, jedyne co to może jak włączę drugi bieg i nie wciskam gazu to chyba szarpie, obroty w normie - ok 900.

Pytanie: ktoś może wie gdzie w 2,2 Direct 2003r jest zawór EGR

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacznijmy od tego że przy uszkodzonym EGR i jego błędach pojawia się ikona auta z kluczykiem a nie silnika. Ja bym na Twoim miejscu pojechał na komputer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest steadler

Please login or register to see this quote.

heh, dzieki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest daniel1966

Please login or register to see this quote.

Odwiedziłem już trzy razy ASO podłoczyli mi auto do kompa odczyt brzmiał - nieszczelność w układzie dolotowym powietrza, czyli łapie lewe powietrze, posprawdzali węże- opaski podokręcali i niby miało być OK . Wyjechałem z serwisu pojeździłem po mieście patrze w lusterko i z rury chmura czarnego dymu , wróciłem po 2 dniach do ASO znowu podłączyli do kompa odczyt taki sam jak za pierwszym razem , pojechałem z serwisantem na jazdę próbną , na trasie powyżej 2500 obrotów auto ma swoją moc i nie dymi, po mieście jak jeżdże na drugim biegu znowu dymi i jest słaby dopóki nie osiągnie 2500 obr/ min. w miedzy czasie wyczyściłem EGR nie był aż tak mocno zabrudzony . pojechałem 3 raz do ASO odczyt na kompie j/w kosztowało mnie to wszystko 250 zl i dalej dymi na niskich obrotach i nie ma swojej mocy. Może macie jakieś pomysły

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli jest błąd mówiący o nieszczelności to ja bym sprawdził czy żaden wąż nie jest popękany. Podnieś samochód i dodaj gazu to może usłyszysz w miejscu nieszczelności świst powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie przy niesprawnym EGR'ze (komputer pokazywał błąd), przy zmianie biegu, po wciśnięciu sprzęgła i odjęciu gazu obroty rosły za każdym razem o ok 200, a dopiero potem spadały.

Po wymianie zaworu tego zjawiska już nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam taką sytuację: wydaje mi się że gdzieś tak do 2000 obrotów bardzo słabo samochód się zbiera czyli np. przy 40km/h kiedy mam wrzuconą trójkę to mogę gaz wcisnąć do oporu a samochód rozpędza tak, że prawie piesi mnie wyprzedzają aż osiągnie około 2000 i wtedy idzie. Poczytałem na forum i podjechałem do ASO żeby wyczyścić EGR-a ale tam podłączyli go do techa i sprawdzili że zawór działa rewelacyjnie i nie trzeba w nim grzebać. Przejechał się ze mną mechanik i stwierdził że jest to silnik wysokoobrotowy i trzeba nim jeździć do 3000-4000 obrotów i wtedy jest po problemie. Niby tak można ale spalanie od razu też idzie do góry i jest jeszcze druga sytuacja kiedy przy zimnym silniku ruszam pod górkę to muszę się pobawić sprzęgłem i gazem parę razy zanim odjadę bo tak to go zdławi i zgaśnie. Mam pytanie jak myślicie czy to może być jednak EGR mimo że w techu jest wszystko ok i na desce tez nic mi się nie wyświetla czy może to coś innego czy też ten silnik 1.9 CDTI 120 KM tak ma ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Attica

Sprawdź węzyki ciśnienia. Spróbuj też na 3 biegu wejśc na duze obroty (ponad 3,5k) i zobacz czy ci bład nie wyskoczy. Jezeli wyskoczy - masz szanse że to własnie jeden z wężyków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie w tym rzecz, że błędy nie wyskakują a od 2200/2300 już idzie ok. Problem z tym ruszaniem czasami pod górkę bo muszę tak na pół sprzęgle startować żeby te obroty były bo inaczej to kangur

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i stoję ze zgaszonym silnikiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Może to być ciśnienie i komp tego nie widzi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest daniel1966

Please login or register to see this quote.

U mnie jest identycznie tyle, że do tego dymi na CZARNO byłem 3 razy w ASO ale ci magicy też mnie kołowali z tymi obrotami - tylko jak tu w mieście i czesto w korkach utrzymywać 3000 obr. po niedzieli jestem umówiony w serwisie BOSCHA to już 3 warsztat jak tam mi nie pomogą to już chyba pomocy bede szukał ASO w niemczech , już od ponad 2 miesięcy z tym walczę.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli silnik 150 KM to czy wątek o kolektorze już przestudiowany?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A EGR może powodować również jakieś stukania ? Klekotania ? Oprócz tego że silnik się dławi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest daniel1966

Please login or register to see this quote.

Moja wersja silnika jest 120 KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daniel1966, daj znać jak ci się uda zlokalizować co to jest i od czego, bo mój też ma 120 kM i chyba ten sam problem?

Edited by Śliwa__

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest daniel1966

Please login or register to see this quote.

Od ponad tygodnia samochód stoi na warsztacieSERWIS BOSCH , sprawdzono EGR uklad dolotowy- przepłwywomierz cały układ wydechowy tzn. katalizatory oraz wtryskiwacze iiiiiiiii NIC! wszystko jest OK. poza tym,że samochód jest słaby i strasznie dymi, a na kompie pokazuje błąd ,, nieszczelność wukladzie dolotowym powietrza"i na warsztacie nie mogą go zlokalizować już im pomysłów zaczyna brakować , a mi nerwów.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> A jak tam u ciebie ? też walczysz .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...