Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest jakubkrasnik

Stuki w skrzyni biegów (prawdopodobnie)

Recommended Posts

Guest jakubkrasnik

Od pewnego czasu coś stuka mi w samochodzie. Jest to rytmiczny stukot niezbyt głośny ale denerwujący. Stukanie to ma miejsce przy jeździe na włączonym jakimkolwiek biegu od 1 do 5 np. przy rozpędzaniu gdy silnik jest obciążony. Na jeździe z włączonym jakimkolwiek biegiem bez gazu (np. hamowanie silnikiem) stukot nie występuje. Na podnośniku przy włączonym biegu i rozpędzaniu stukot nie występuję. Stukot ten a raczej jego częstotliwość narasta wraz ze wzrostem obrotów.

Byłem dzisiaj u mechanika, przejechał się i mówi że to chyba skrzynia, że pewnie jakiś ząb się ukruszył i przez to słychać stukanie. Polecił się rozejrzeć za używaną skrzynią. Sprawdził olej. Wszystko ok. Na korku było trochę opiłków, nie wiem czy to bardzo źle. Wszystkie biegi wchodzą super, nie zauważyłem żadnego pogorszenia poza tym cholernym stukaniem. Mógł się ukruszyć ząb i nie zablokowałoby skrzynki?

Może ktoś z forumowiczów spotkał się z podobną dolegliwością?

Proszę o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jakubkrasnik

Nikt nic nie wie? Nikt mi nie pomoże? Moja biedna Viki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

A może ktoś wie jaki idzie typ skrzyni do mojej viki 1.6 16v 1996 r. Typ silnika x16xel

Edited by jakubkrasnik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sommelier

Wczoraj stala sie w mojej Vectrze identyczna sytuacja ! Z silnika dochodzi rytmiczny stukot w momencie jazdy, ale tylko w chwili gdy zostanie przycisniety pedał gazu, w momencie gdy dodaje się wiecej gazu i rosna obroty to stukot jest proporcjonalnie glosniejszy i intensywniejszy. Gdy Gaz nie jest wciskany, a samochod jedzie na biegu nie slychac stukania. Posiadam Vectre A (1991 r.) 1.8i . Czy to rzeczywiscie moze byc walnieta skrzynia biegów? Prosilbym o sugestie jesli ktos mial do czynienia z podobnym problemem, dzieki i pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bomber2000

może być to mechanizm różnicowy, inaczej dyferencjał, macie temat niżej, kolega opisuje całą sytuacje, pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Sommelier

Jezeli chodzi o moj problem ktory opisalem 2 posty wyżej to w moim przypadku byla walnieta uszczelka pod głowicą gdyz jak pozniej okazalo sie ze ubywa plynu chlodniczeg i byl spadek mocy auta. Mechanik zmierzyl cisnienie na cylindrach i okazalo sie ze auto jezdzilo na dwa gary (na 3 i 4 cylindrze cisnienie bylo ok. 2-3 atmosfer). Po wyjeciu starej uszczelki, rzeczywiscie bylo wyrazne uszkodzenie na uszczelce miedzy 3 a 4 cylindrem (stad przedmuchy a w rezultacie spadek cisnienia). Natomiast jesli chodzi o stukanie, to bylo to nic innego jak odglos uderzających popychaczy na cylindrach z obnizonym cisnieniem;) Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maurycy

U SIEBIE MIAŁEM PODOBNY PRZYPADEK NAJPIERW BYŁY STUKI PODEJRZENIE PADŁO NA PRZEGUBY POWYMIANIE, DALEJ TO SAMO ZNALEŹLI RĄBNIĘTĘ PODUSZKĘ POD SKRZYNIĄ WYMIENILI, STUKI DALEJ A W MOMĘCIE JAZDY PO OSTRYCH ZAKRĘTACH ODCZUWALNE SZARPNIĘCIA. PODNIESLI SAMOCHOD POKRĘCILI KOŁAMI DELIKATNE ODGŁOSY W OKOLICY MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO ZDJELI POKRYWKĘ A TU WYLEWA SIĘ OLEJ O ŁADNEJ BARWIE METALICZNEJ OKAZAŁO SIĘ MECHANIZM RÓŻNICOWY MIAŁ WYKRUSZONE DWA ZĘBY. SKRZYNKE WYMIENILI I GITARA.

CZYLI KOLEGO Jakubkrasnik JEŻELI U CIEBIE WYLEWA SIĘ LEKKO METALICZNY OLEJ PRAWDOPODOBIEŃSTWO BARDZO DUŻE ŻE MASZ TO CO JA -TE SKRZYNIE LUBIĄ GUBIĆ ZĘBY :34: AHA NIE WIEM JAK U CIEBIE ALE MÓJ MECHANIK SPRAWDZIŁ TYP SKRZYNI TAK SKRĘCIŁ KOŁA NA MAKSA W LEWO I SKRĘCONE LEWE KOŁO ODSŁONIŁO CZĘSC SKRZYNI WZIĄŁ SZCZOTE DRUCIANO PO PRZECZYSZCZENIU UKAZAŁ SIĘ TYP SKRZYNI I INNE NUMERKI

Edited by maurycy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mały odkop ale mam problem z odgłosami. Ogólnie jeździłem chwile z uszkodzana guma przegubu przy wejsciu do skrzyni. Została zalozona wszystko oczyszczone i smar wymieniony. Ostatnio słysze jakies rytmiczne stuki przy wrzuconym biegu (4,5) i puszczonym pedale gazu. Najczesciej przy predkosciach 60-90. Czy to moze być coś poważnego, czy raczej sie nie przejmowac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. No więc ja mam teraz podobny problem do kolegów od dłuższego czasu słyszę rytmiczne walenie i nie wiem czy to przód czy tył prawdopodobnie przód. No wiec pojechałem do mechanika łożysko miałem do wymiany to wymieniłem, dalej mi waliło, potem powiedział mi że mam pękniętą gumę na przegubie wewnętrznym no wiec ja zadowolony że to to bo widziałem że przegub wewnętrzny wydaje taki sam dźwięk jak się sypie, kupiłem no i po wymianie nic się nie zmieniło. Dodam że na pewno nie są to tarcze hamulcowe są świeżo przetoczone przed toczeniem też występował ten dźwięk oraz klocki są nowe tyle że występuje mi problem taki że lewy klocek mi trze i słychać piski podczas jazdy. Mechanik powiedział mi że mam luz na skrzyni biegów, sprawdził olej był ładny i nic go nie ubyło. Po podniesieniu koła i wrzuceniu np 3 biegu podczas dodawania gazu słychać te stukoty i tak jak by lekko koło się ruszało (opona jest dobra i felga jest prosta) czyli pewnie z tego powodu mi klocek piszczy. A dodam jeszcze że walenie nie występuje zawsze podczas jazdy (zazwyczaj jak zabieram mechanika to wtedy nie wali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) Obojętnie na którym biegu jadę a nawet na wciśniętym sprzęgle czy na luzie walenie występuje co jakiś czas nie zawsze. Jakieś 20tys km temu wymieniałem skrzynie na f16 i było wszystko cacy, czy to możliwe że mi się posypała ? czemu luz jest na skrzyni ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...